{:en}GEMS schools join forces in new First Royal Alliance{:}{:ar}تحالف جديد بين مدرستين تابعتين لـ”جيمس للتعليم”{:} to enhance the quality of education for students

{:en}

·      FirstPoint School and Royal Dubai School pool resources and share best practice

·      Schools will still continue to operate as individual institutions on their separate sites

·      The First Royal Alliance to launch at beginning of next academic year in September

 Two leading GEMS Education schools are creating an exciting new alliance from September to further enhance the quality of all-round education for all their students.

The First Royal Alliance will be formed for the next academic year between GEMS FirstPoint School – The Villa (FPS), and GEMS Royal Dubai School (RDS), offering pupils at both the best possible support across multiple areas by pooling facilities and resources. They will also hold several joint events together while teachers will be able to learn directly from shared best practices, enriching student learning.

The development will also firmly establish GEMS FirstPoint as the ideal through school solution for RDS students once they leave primary education, offering pupils a smooth transition thanks to their previous experiences and collaborations at FPS.مسودة تلقائية

The schools will continue to operate on their separate sites, with GEMS FirstPoint School Principal/CEO, Matthew Tompkins, who is in his 20th year as a senior leader in education, overseeing the new Alliance while continuing his current role at his school.

Matthew Tompkins said: “This is a really positive development for both our schools and one that will continue to enhance the quality of education our children receive. I am very excited to be working alongside the Senior Leadership Team at GEMS Royal Dubai School, and together we will work to ensure that The First Royal Alliance will be viewed as a gold standard in education on both the national and international stages.”

GEMS Royal Dubai School Principal and CEO, Vicky Martin, added: “The First Royal Alliance will create an environment where students and their progress are celebrated, with every child’s learning personalised to suit their needs. It is a really exciting step for our school and will benefit our community for many years to come.”

About GEMS Education

GEMS Education is one of the world’s oldest and largest K-12 private education providers. It is a highly regarded choice for quality private education in the Middle East and North Africa region. As a company founded in the UAE in 1959, it holds an unparalleled track record of providing diverse curricula and educational choices to all socio-economic means. GEMS Education now owns and operates 63 schools and educates over 130,000 students in the MENA region; and through its growing network of schools as well as charitable contributions is fulfilling the founder’s vision of putting a quality education within the reach of every child.

{:}{:ar}تحالف جديد بين مدرستين تابعتين لـ”جيمس للتعليم” يهدف إلى تحسين جودة التعليم

·      مدرستا جيمس فيرست بوينت وجيمس رويال دبي الخاصة تشكلان تحالفاً جديداً ابتداء من سبتمبر 2021

·      يشمل التحالف تبادل الموارد والممارسات التعليمية الفضلى مع استمرار العمل في المدرستين كل من موقعها الحالي

تستعد مدرستا جيمس فيرست بوينت وجيمس رويال دبي الخاصة إلى تشكيل تحالف جديد ابتداء من العام الدراسي المقبل في سبتمبر 2021، بهدف الارتقاء بجودة التعليم.

ويشمل هذا التحالف ضمان حصول جميع الطلاب على أفضل دعم في مختلف المجالات، وذلك من خلال تبادل الممارسات التعليمية الفضلى والخبرات والموارد سواء كانت بشرية أو لوجستية، فضلاً عن تنظيم الفعاليات المشتركة. كما سيساهم في ترسيخ جيمس فيرست بوينت مدرسة مثلى لطلاب جيمس رويال دبي الخاصة لاستكمال تعليمهم ما بعد المرحلة الابتدائية، نظراً لما يمكن أن توفره من انتقال سلس بفضل تبادل الخبرات وتحقيق سبل التعاون.مسودة تلقائية

تجدر الإشارة إلى أن المدرستين ستستمرّان في العمل كل من موقعها الحالي، فيما سيشرف ماثيو تومبكنز على إدارة هذا التحالف إلى جانب دوره كمدير تنفيذي لمدرسة جيمس فيرست بوينت، حيث يتطلع إلى وضع خبرته الرائدة في تولي مناصب قيادية في عدد من المدارس لأكثر من 20 عاماً، في سبيل دعم جهود تنمية مهارات الطلاب وتعزيز إمكاناتهم.

وقال ماثيو تومبكنز إن هذا التطورالإيجابي يشمل ضمان الارتقاء بجودة المخرجات التعليمية التي توفرها المدرستان لجميع الطلاب، فيما عبر عن حماسته للعمل جنباً إلى جنب مع فريق القيادة العليا في مدرسة جيمس رويال دبي الخاصة لضمان نجاح التحالف على أن يصبح معياراً ذهبياً في التعليم على الصعيدين الوطني والدولي.

من جهتها، شددت فيكي مارتن، المديرة التنفيذية لمدرسة جيمس رويال دبي الخاصة، على أن التحالف سيساهم في خلق بيئة إيجابية تسلط الضوء على إنجازات الطلاب وتقدمهم، فضلاً عن تخصيص تجربة تعليمية فردية لكل طفل بما يتناسب مع احتياجاته، معتبرة هذه الخطوة إيجابية جداً نظراً لما ستحققه من عوائد إيجابية على عائلة المدرسة خلال السنوات العديدة المقبلة.

حول مجموعة “جيمس للتعليم”

تعتبر “جيمس للتعليم” واحدةً من أضخم وأعرق مزودي خدمات التعليم الخاص من مرحلة الروضة وحتى الصف الثاني عشر في العالم، وهي أيضاً أفضل خيار للتعليم الخاص رفيع المستوى في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا. وتحظى المجموعة، وهي شركة محلية إماراتية تأسست عام 1959، بسجل استثنائي لناحية تنوع المناهج والخيارات التي تقدمها لتلبية الاحتياجات الاجتماعية والاقتصادية. وتقدم “جيمس للتعليم” اليوم خدماتها لأكثر من 130 ألف طالب في 63 مدرسة في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا. وهي تعمل عبر شبكتها المتنامية من المدارس ومؤسستها الخيرية على تحقيق رؤية مؤسسها في توفير أرقى مستويات التعليم لكل طفل.{:}