{:en}Premas Biotech and Oramed Announce Oral COVID-19 Vaccine Candidate That Produces Antibodies After a Single Dose{:}{:ar}بريماس بيوتك وأوراميد تعلنان عن لقاح تجريبي يعطى عن طريق الفم مرشح لمكافحة فيروس كوفيد-19 وينتج أجساماً مضادة بعد جرعة واحدة{:}

{:en}

  • Far reaching implications for ease of widescale distribution and administration anytime, anywhere
  • Better candidate for protection against COVID-19 variants due to triple antigen targeting
  • Oravax Medical Inc. established to accelerate vaccine’s path to market
  • Clinical trials expected to commence Q2 2021

GURUGRAM, India–(BUSINESS WIRE/AETOSWire)– Premas Biotech, a developer of novel biotherapeutic and vaccine candidates, announced today the development of an oral COVID-19 vaccine that has shown efficacy after a single dose, in conjunction with Oramed Pharmaceuticals Inc. (Nasdaq/TASE: ORMP).

This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20210319005359/en/

Accelerating the vaccine’s path to market, Premas, Oramed and other shareholders, have formed Oravax Medical Inc. which has received exclusive licenses from Oramed and Premas to develop oral COVID-19 vaccines.

{:en}Premas Biotech and Oramed Announce Oral COVID-19 Vaccine Candidate That Produces Antibodies After a Single Dose{:}{:ar}بريماس بيوتك وأوراميد تعلنان عن لقاح تجريبي يعطى عن طريق الفم مرشح لمكافحة فيروس كوفيد-19 وينتج أجساماً مضادة بعد جرعة واحدة{:}

After a single dose of the Oravax COVID-19 capsule, efficacy was evident through antibody production in a pilot animal study. Oravax’s vaccine promoted both systemic immunity through Immunoglobulin G (IgG), the most common antibody in blood and bodily fluids that protects against viral infections, and Immunoglobulin A (IgA) which protects the respiratory and gastrointestinal tracts against infection.

Premas’ protein-based VLP (Virus Like Particle) vaccine candidate creates triple protection against the SARS CoV-2 virus Spike, Membrane, and Envelope targets. The vaccine candidate is also safe, efficacious and well tolerated at normal to high doses, and generated high titres of neutralizing antibodies. The VLP is manufactured using Premas’ proprietary D-Crypt™ platform, which is highly scalable and can be manufactured on large scales.

Premas Biotech Co-Founder and Managing Director Dr. Prabuddha Kundu commented, “An oral COVID-19 vaccine that harnesses and combines the true potential of the two platforms, Premas’ D-Crypt™ technology platform with Oramed’s world-leading oral protein delivery platform POD® is an excellent example of a true collaboration and can rapidly advance into late-stage clinical trials. Oramed’s experience and success in conducting Phase 2 and 3 oral protein trials positions our program very favorably in the race to find an effective oral COVID-19 vaccine that can be administered by anyone anywhere. We are looking forward to sharing clinical data soon.”

“We are very excited about our oral vaccine candidate’s potential to help end the pandemic,” said Nadav Kidron, CEO of Oramed. “An oral COVID-19 vaccine would eliminate several barriers to rapid, widescale distribution, enabling people to take the vaccine themselves at home. While ease of administration is critical today to accelerate inoculation rates, an oral vaccine could become even more valuable in the likely case that a COVID-19 vaccine may be required annually or biannually like the standard flu shot.”

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

  • تأثيرات بعيدة المدى لسهولة توزيع اللقاح على نطاق واسع وإعطائه في أي وقت وفي أي مكان
  • يعدّ اللقاح مرشحاً أفضل للحماية من سلالات “كوفيد-19” بسبب استهداف ثلاثة من المستضدات
  • تمّ تأسيس شركة “أورافاكس ميديكال” لتسريع مسار وصول اللقاح إلى السوق
  • من المتوقع بدء التجارب السريرية خلال الربع الثاني من عام 2021

جوروجرام، الهند-(بزنيس واير/“ايتوس واير”): أعلنت اليوم “بريماس بيوتك”، وهي شركة مطوّرة للعلاجات الحيوية واللقاحات المرشحة الجديدة، عن تطوير لقاح يُعطى عن طريق الفم لمكافحة فيروس “كوفيد-19” أظهر فعاليته بعد جرعة واحدة بالاشتراك مع شركة “أوراميد فارماسوتيكالز”(المدرجة في بورصة ناسداك وبورصة تل أبيب تحت الرمز: ORMP).

يحتوي هذا البيان الصحفي على وسائط متعددة. يمكنكم الاطلاع على البيان كاملاً عبر الرابط الالكتروني التالي: https://www.businesswire.com/news/home/20210319005359/en/

هذا وقامت كلّ من “بريماس” و”أوراميد” والمساهمين الآخرين بإنشاء شركة “أورافاكس ميديكال”، التي حصلت على تراخيص حصرية من “أوراميد” و”بريماس” لتطوير لقاحات فيروس “كوفيد-19” التي تُعطى عن طريق الفم، وذلك لتسريع مسار وصول اللقاح إلى السوق.

{:en}Premas Biotech and Oramed Announce Oral COVID-19 Vaccine Candidate That Produces Antibodies After a Single Dose{:}{:ar}بريماس بيوتك وأوراميد تعلنان عن لقاح تجريبي يعطى عن طريق الفم مرشح لمكافحة فيروس كوفيد-19 وينتج أجساماً مضادة بعد جرعة واحدة{:}

وبعد إعطاء جرعة واحدة من كبسولة “أورافاكس” الخاصة بفيروس “كوفيد-19″، اتضحت فعالية العقار في  إنتاج الأجسام المضادة ضمن دراسة تجريبية أجريت على الحيوانات. وساهم لقاح “أورافاكس” بتعزيز كلّ من المناعة الشاملة من خلال الغلوبولين المناعي “جي”، وهو الجسم المضاد الأكثر شيوعاً في الدم وسوائل الجسم التي تحمي من الالتهابات الفيروسية، والغلوبولين المناعي “إيه” الذي يحمي الجهاز التنفسي والجهاز الهضمي من العدوى.

هذا ويوفر اللقاح الذي يحتوي على “جسيمات شبيهة بالفيروسات” والقائم على البروتين من “بريماس” حماية ثلاثية ضد الأهداف الأبرز لفيروس “سارس كوف-2” وهي بروتينات الغشاء (M) والغلاف (E) والحسكة  (S). كما يعدّ اللقاح المرشح آمناً وفعالاً وجيد التحمل عند إعطاء الجرعات من العادية وصولاً إلى الجرعات الكبيرة، وساعد على إنتاج عيارات عالية من الأجسام المضادة المستعدلة. يتم تصنيع الجسيمات الشبيهة بالفيروسات باستخدام منصة “دي-كريبت” الخاصة بشركة “بريماس”، والتي تعتبر قابلة للتطوير بدرجة عالية ويمكن تصنيعها على نطاق واسع.

وقال الدكتور برابودا كوندو، المدير الإداري والمشارك في تأسيس “بريماس بيوتك” في معرض تعليقه على الأمر: “يعدّ اللقاح الذي يُؤخذ عن طريق الفم ضد فيروس ’كوفيد-19‘ الذي يستفيد من ويجمع بين الإمكانات الفعلية لكلّ من منصة تقنية ’دي-كريبت‘ من ’بريماس‘ إلى جانب منصة توصيل البروتين عن طريق الفم ’بيه أو دي‘ الرائدة عالمياً من ’أوراميد‘ مثالاً رائعاً على التعاون الحقيقي، والذي يمكن أن يساهم بدفع اللقاح نحو المرحلة المتأخرة من التجارب السريرية. وتساهم خبرة ’أوراميد‘ ونجاحها في إجراء المرحلتين الثانية والثالثة من تجارب البروتين الذي يُعطى عن طريق الفم في وضع برنامجنا بشكل إيجابي في السباق لإيجاد لقاح فعال يُعطى عن طريق الفم ضد فيروس ’كوفيد-19‘ ويمكن إعطاؤه من قبل أي شخص وفي أي مكان. وإننا نتطلع قدماً إلى مشاركة البيانات السريرية فريباً”.

ومن جهته، قال ناداف كيدرون، الرئيس التنفيذي لشركة “أوراميد”: “نحن في غاية الحماس حيال قدرة اللقاح المرشح خاصتنا الذي يُعطى عن طريق الفم للمساعدة في القضاء على هذه الجائحة. قد يساهم لقاح ’كوفيد -19‘ الذي يُعطى عن طريق الفم في إزالة العراقيل المختلفة التي يواجهها التوزيع السريع وواسع النطاق لهذا اللقاح، ويسمح بالتالي للأشخاص من أخذ اللقاح بأنفسهم ومن منزلهم. في حين تعدّ سهولة إعطاء اللقاح أمراً بالغ الأهمية اليوم لتسريع معدلات التلقيح، قد يصبح اللقاح الذي يعطى عن طريق الفم أكثر قيمة في حالة كانت هناك حاجة إلى أخذ اللقاح ضد فيروس ’كوفيد-19‘ سنوياً أو مرة كل سنتين على غرار لقاح الإنفلونزا القياسي.”

المصدر: “ايتوس واير”

{:}