{:en}Discover Announces Alliance with Malaysia’s PayNet to Expand Worldwide Acceptance{:}{:ar}ديسكفر تعلن عن تحالف مع باي نت في ماليزيا لتعزيز قبول بطاقاتها على نطاق عالمي {:}

{:en}KUALA LUMPUR, Malaysia & RIVERWOODS, Ill.–(BUSINESS WIRE/AETOSWire)– Discover, a leading digital bank and payments company, and Payments Network Malaysia Sdn Bhd (PayNet), the national payments network and shared central infrastructure for payment services in Malaysia, have signed an agreement that will greatly expand acceptance for Discover, Diners Club International and network alliance cardholders in Malaysia.

{:en}Discover Announces Alliance with Malaysia’s PayNet to Expand Worldwide Acceptance{:}{:ar}ديسكفر تعلن عن تحالف مع باي نت في ماليزيا لتعزيز قبول بطاقاتها على نطاق عالمي {:}

The agreement complements Discover’s strategy of growing acceptance in Asia Pacific to support existing partners in countries such as Singapore, India, China and Japan by potentially opening acceptance at 10,000 ATM locations and more than 570,000 point-of-sale terminals throughout Malaysia. Discover has seen continued acceptance growth in the Asia Pacific region over the past few years with recent partnerships in China, Taiwan, Hong Kong, Cambodia, Vietnam and New Zealand, adding to multiple already established relationships. This resulted in acceptance in the region growing 14 percent in 2020.

“Working with PayNet was key to opening the Malaysian market to our partners around the globe,” said Ricardo Leite, senior vice president of international markets at Discover. “Discover will continue to work with payment providers in the region in an effort to provide more seamless payment interactions for customers when travel is necessary.”

“PayNet sees many exciting opportunities for both parties with this partnership. It fits well with PayNet’s efforts to provide opportunity to our member banks to expand their reach by connecting to the Discover Global Network, and Malaysian businesses to increase sales opportunities by facilitating payments by Discover’s global cardmember base visiting Malaysia,” said Peter Schiesser, Group CEO at PayNet.

Discover Global Network has more than 50 million merchant acceptance locations and 2 million ATM and cash access locations around the world. The Discover Global Network includes Discover Network, Diners Club International, PULSE and more than 20 alliance partner networks across the globe.

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

كوالالمبور، ماليزيا وريفروودز، إلينوي-(بزنيس واير/“ايتوس واير”): وقّعت كل من “ديسكفر”، الشركة الرائدة في مجال الخدمات المصرفية الرقمية والمدفوعات و”بايمنتس نتوورك ماليزيا” المحدودة (“باي نت”)، وهي شبكة المدفوعات الوطنية والبنية التحتية المركزية المشتركة لخدمات الدفع في ماليزيا، على اتفاقية من شأنها توسيع نطاق قبول المدفوعات التي يقوم بها حاملو بطاقات “ديسكفر” و”داينرز كلوب إنترناشيونال” وتحالف الشبكات في ماليزيا.

تشكّل هذه الاتفاقية استكمالاً للاستراتيجية التي تعتمدها “ديسكفر” لتعزيز قبول بطاقاتها في منطقة آسيا والمحيط الهادئ بهدف دعم الشركاء الحاليين في دول مثل سنغافورة والهند والصين واليابان من خلال تمكينهم من الوصول إلى 10 آلاف موقع للصراف الآلي وأكثر من 570 ألف جهاز نقاط بيع في جميع أنحاء ماليزيا. وقد شهدت “ديسكفر” نموًا مستمرًا في نطاق قبول بطاقاتها في منطقة آسيا والمحيط الهادئ على مدار السنوات القليلة الماضية، وقد أبرمت مؤخراً مجموعة من الشراكات في كلّ من الصين وتايوان وهونغ كونغ وكمبوديا وفيتنام ونيوزيلندا، مساهمة في إضافة علاقات جديدة إلى حافظة علاقاتها المتعددة القائمة بالفعل. وقد أدى ذلك إلى زيادة قبول بطاقاتها في المنطقة بنسبة 14 في المائة في عام 2020.

{:en}Discover Announces Alliance with Malaysia’s PayNet to Expand Worldwide Acceptance{:}{:ar}ديسكفر تعلن عن تحالف مع باي نت في ماليزيا لتعزيز قبول بطاقاتها على نطاق عالمي {:}

وفي هذا السياق، قال ريكاردو ليت، نائب الرئيس الأول للأسواق الدولية في شركة “ديسكفر”: “يشكّل العمل مع ’باي نت‘ واحداً من العوامل الأساسية التي سمحت لنا بتمهيد الطريق الوصول إلى السوق الماليزية لشركائنا في جميع أنحاء العالم”. وأضاف: “ستواصل ’ديسكفر‘ العمل مع مزودي خدمات الدفع في المنطقة في محاولة لتوفير تجارب دفع أكثر سلاسة للعملاء عندما يكون السفر ضروريًا”.

ومن جهته، قال بيتر شيسر، الرئيس التنفيذي لمجموعة “باي نت”: “ترى ’باي نت‘ الكثير من الفرص الجذابة المتاحة لكل من الطرفين بفضل هذه الشراكة. إذ تتماشى هذه الشراكة تمامًا مع الجهود المبذولة من قبل ’باي نت‘ لتزويد البنوك الأعضاء لدينا بالفرصة لتوسيع نطاق وصولها من خلال الاتصال بشبكة ’ديسكفر العالمية‘ والشركات الماليزية وزيادة فرص المبيعات من خلال تسهيل المدفوعات من قبل قاعدة حاملي بطاقات ’ديسكفر‘ العالمية الأعضاء الذين يزورون ماليزيا”.

تملك شبكة “ديسكفر العالمية” أكثر من 50 مليون موقع قبول تجاري و2 مليون موقع للصراف الآلي ومواقع الوصول إلى الأموال النقدية في جميع أنحاء العالم. تشمل شبكة “ديسكفر العالمية” كل من شبكة “ديسكفر” (“ديسكفر نتوورك”) و”داينرز كلوب إنترناشيونال” و”بالس” وأكثر من 20 شبكة شريكة في التحالف في جميع أنحاء العالم.

المصدر: “ايتوس واير”

{:}