{:en}Iron Mountain asserts its support to businesses in the UAE{:}{:ar}«آيرون ماونتن» توفر للشركات”حلول مركز السياسات”{:} during their digital transformation journey

{:en}

“Policy Centre Solution” is now available in the UAE

Iron Mountain Incorporated (NYSE: IRM), the storage and information management services company has recently expanded its services portfolio in the United Arab Emirates (UAE) with the introduction of the “Policy Centre Solution” program.

“Policy Centre Solution” is a cloud-based retention and privacy policy management platform that provides a user-friendly way for companies to know their obligations and show compliance. This is of course adapted to the UAE’s legal regulations. Additionally, it is tailored to incorporate the unique guidelines that the company using it has to abide by.

What does that mean and how is it important?

Nowadays, it is safe to say that the biggest share of companies in the UAE acknowledge digital transformation as unavoidable for survival in the long run. While a lot of companies have been on this journey for years already, others were forced to rush into it with the outbreak of the Covid-19 pandemic. Naturally, the process hasn’t been easy on many. As a matter of fact, a recent report by Boston Consulting Group (BCG), showed that approximately 70 percent of organizations globally are faced with challenges in their digital transformation journey and have failed or are falling short in those attempts.{:en}Iron Mountain asserts its support to businesses in the UAE{:}{:ar}«آيرون ماونتن» توفر للشركات”حلول مركز السياسات”{:}

Here’s the thing about digital transformation; It is centred around technology, and technology is always evolving. Accordingly, it is an ongoing process that requires continuous development as companies evolve and grow. Having said that, as essential as this is to the survival of businesses regardless of their size, if not managed properly and quickly, it can do more harm than good.

With increased reliance on technology, cybersecurity can be jeopardized easily if the right measures are not in place. In parallel, non-adherence to legal regulations is not always intentional and the optimization of the use of data and information is not straightforward. In all cases, the loss can be significant.

Accordingly, programs like “Policy Centre Solution” are more important for companies than ever.

This program allows businesses to manage their information through the entire information life-cycle – from creation, to use, to disposition.

Maintaining accurate document retention and adhering to current privacy policies helps companies reduce the risk of fines. It can also give back to businesses by saving on information storage costs through confidently disposing unneeded data without security risks. Lastly, employees can be so much more efficient when able to quickly access their needed documents and information on the spot. This program allows that.

Ultimately, record retention and privacy policy management platforms significantly support in streamlining all aspects of businesses, resulting in a more confident, safe, and profitable business.

As companies in the UAE are increasingly realizing the unavoidable path towards digital transformation, IRM is committed to supporting them by continuously bringing the tools required to ensure this journey is as smooth and rewarding as possible.

About Iron Mountain

Iron Mountain Incorporated (NYSE: IRM), founded in 1951, is the global leader for storage and information management services. Trusted by more than 225,000 organisations around the world, and with a real estate network of more than 90 million square feet across more than 1,480 facilities in 56 countries, Iron Mountain stores and protects billions of valued assets, including critical business information, highly sensitive data, and cultural and historical artifacts. Providing solutions that include secure records storageinformation managementdigital transformation, secure destruction, as well as data centerscloud services and art storage and logistics, Iron Mountain helps customers lower cost and risk, comply with regulations, recover from disaster, and enable a more digital way of working.

{:}{:ar}في إطار دعمها لرحلات التحول الرقمي «آيرون ماونتن» توفر للشركات في دولة الإمارات “حلول مركز السياسات”

أعلنت «آيرون ماونتن انكوربوريتد»، الشركة الرائدة في خدمات حفظ وإدارة المعلومات والمدرجة في بورصة نيويورك تحت الرمز (NYSE: IRM) مؤخرًا عن توسيع محفظة خدماتها في دولة الإمارات العربية المتحدة عبر تقديم برنامج “حلول مركز السياسات”.

ويعتبر البرنامج منصة لإدارة سياسيات الخصوصية والحفظ، وهي منصة موجودة على السحابة، ويوفر للشركات طريقة سهلة للتعرف على التزاماتها وإظهار امتثالها. ويتوافق البرنامج مع اللوائح والقوانين المعتمدة في دولة الإمارات العربية المتحدة، وهو مصمم ليتضمن الإرشادات التي يجب على الشركة الالتزام بها.

غاية وأهمية هذه الحلول

تدرك غالبية الشركات في دولة الإمارات اليوم أهمية التحول الرقمي كأداة أساسية لضمان سير أعمالها على المدى الطويل. وعلى الرغم من أن العديد من الشركات استهلّت رحلتها الرقمية قبل سنوات، وجدت شركات أخرى نفسها أمام واقع يفرض عليها تسريع تحولها مع تفشي وباء كوفيد-19. وبطبيعة الحال، لم تسر هذه العملية بسلاسة بالنسبة لجميع الشركات. وقد كشف تقرير نشرته «بوسطن كونسلتينج جروب» مؤخرًا بأن حوالي 70% من المؤسسات حول العالم قد واجهت تحديات صعبة في رحلة تحولها الرقمي، ولربما باءت جهودها بالفشل أو أنها لم تعطِ النتائج المرجوة على هذا الصعيد.

وتكمن المشكلة في أن التحول الرقمي يتمحور حول التكنولوجيا التي تتطور بصورة مستمرة. ولذلك فهو عملية مستمرة تتطلب التطوير المستمر بالتوازي مع تطور الشركة ونموها. وعلى الرغم من أهمية هذه الخطوة لبقاء الشركات أيًا كان حجمها، فإنه في حالة عدم إدارة هذه الرحلة بكفاءة وسرعة، قد تلحق الضرر على الشركات أكثر مما تعود بالفائدة.

إن الاعتماد المتزايد على التكنولوجيا قد يهدد الأمن الإلكتروني في حال عدم اتخاذ التدابير الصحيحة. وفي الوقت نفسه، لا يكون عدم الالتزام بقوانين مقصودًا في كل الحالات، كما أن تحسين استخدام البيانات والمعلومات ليس بالأمر البسيط. وفي جميع الحالات، قد تكون هناك خسائر كبيرة.{:en}Iron Mountain asserts its support to businesses in the UAE{:}{:ar}«آيرون ماونتن» توفر للشركات”حلول مركز السياسات”{:}

ولهذه الأسباب، تعتبر البرامج مثل “حلول مركز السياسات” أكثر أهمية من أي وقت مضى بالنسبة للشركات، حيث يتيح البرنامج للشركات إدارة معلوماتهم عبر كامل دورة حياة المعلومات بدءًا من إنشائها ووصولًا إلى مرحلة التخلص منها.

يساعد الاحتفاظ بسجلات دقيقة للبيانات والإلتزام بسياسات الخصوصية الحالية في الحدّ من خطر تعرض الشركات للغرامات. كما يمكن أن يعود بالفائدة على الشركات من خلال تقليل تكاليف تخزين المعلومات عن طريق التخلص من البيانات غير الضرورية بسرية تامة ومن دون تعريض الشركة لأي خطر على مستوى الأمان. وأخيرًا، يمكن تعزيز كفاءة الموظفين عندما يتمكنون من الوصول إلى الوثائق والمعلومات التي يحتاجون إليها في نفس اللحظة.  وهذا هو بالضبط ما يوفره هذا البرنامج.

وخلاصة القول إن منصات الاحتفاظ بالسجلات وإدارة سياسات الخصوصية تساهم في تبسيط مختلف جوانب الأعمال، مما يسهم في تعزيز الأرباح والثقة والأمان.

وبينما يتزايد اهتمام الشركات في دولة الإمارات بالتحول الرقمي على اعتباره خطوة حتمية لضمان استمراريتها، تؤكد «آيرون ماونتن» على التزامها بتوفير كل الدعم اللازم لهذه الشركات من خلال تزويدها بالأدوات الضرورية لضمان سير تحولها الرقمي بأكبر قدر من السلاسة مع تحقيق النتائج المرجوة منه.

نبذة عن “آيرون ماونتن”:

تأسست “آيرون ماونتن انكوربوريتد”، المدرجة في بورصة نيويورك تحت الرمز (NYSE: IRM)، في عام 1951، وهي شركة رائدة عالميًا في مجال خدمات إدارة وحفظ المعلومات. وتتمتع الشركة بثقة أكثر من 225 ألف مؤسسة من حول العالم. وتمتلك شبكة عقارية تمتد على مساحة تزيد عن 90 مليون قدم مربع عبر أكثر من 1480 منشأة في 56 دولة، وجميعها مخصصة لتخزين وحماية المليارات من الأصول القيّمة بما في ذلك معلومات الشركات الهامة والبيانات الحساسة والأعمال الفنية التاريخية والثقافية. وتشمل مجموعة حلول “آيرون ماونتن”، التخزين الآمن للسجلات، وإدارة المعلومات، والتحول الرقمي، والإتلاف الآمن، ومراكز البيانات، وخدمات السحابة، وتخزين المواد الفنية والخدمات اللوجستية. كما نساعد المؤسسات على خفض تكاليف التخزين وتقليل مخاطره، والامتثال للقوانين، والتعافي من الكوارث، واستخدامٍ أكثر كفاءة للمعلومات الخاصة بها.{:}