{:en}Bee’ah to Promote Sustainability at The Ripe Market{:}{:ar}”بيئة” تتولى إدارة النفايات في “رايب ماركت” أكاديمية شرطة دبي{:} with Waste Management Solutions

{:en}

Bee’ah to Promote Sustainability at The Ripe Market with Waste Management Solutions

 UAE-based sustainability pioneer to provide waste management and recycling collection points at The Ripe Market, inside the Dubai Police Academy Park

Bee’ah, the award-winning sustainability and environmental services pioneer, has signed a memorandum of understanding with Ripe Exhibitions Organizer Company to provide waste management services at The Ripe Market inside the Dubai Police Academy Park, a weekly community event which supports UAE homegrown businesses and local farmers.

As part of the agreement, Bee’ah will work closely with Ripe Market’s facilities team to oversee the event’s waste management and recycling needs at its Academy Park venue. Bee’ah will also be installing solar-powered bins with internal compactors and community recycling stations, to support a culture of recycling here in the UAE.

HE Khaled Al Huraimel, Group CEO of Bee’ah, said: “Bee’ah is pleased to partner with Ripe Market, to provide waste management and recycling services, in line with pioneering a more sustainable quality of life for the UAE and wider region. We admire Ripe Market’s efforts to bring the community together in support of local businesses, and look forward to working together to promote environmental sustainability.”

With an abundance of dining options and fresh produce by the crate-load, The Ripe Market is a shopping hotspot for residents as well as visitors. The market supports local businesses, providing a platform for the Ripe Organic Farm and others like it, with farmers selling organic local fruits and vegetables. Other traders offer a range of goods and garments, from wooden crafts to unique toys and other items.Bee’ah to Promote Sustainability at The Ripe Market

Becky Balderstone, Founder of Ripe Exhibitions Organizer Company, said: “We are really proud to have Bee’ah as a partner to the Ripe Market inside the Dubai Police Academy Park. Contributing towards a greener environment and encouraging the community to recycle are positive initiatives that we are really excited to embrace and promote.”

Driving the UAE’s sustainability agenda, Bee’ah has achieved a 76 percent waste diversion rate for the Emirate of Sharjah – the highest in the Middle East – and this is projected to reach 100 percent upon completion of the UAE’s first waste-to-energy plant in Sharjah and one of the first in the region. Bee’ah’s state-of-the-art Waste Management Complex houses some of the region’s most advanced recycling and waste treatment facilities, in support of a circular economy.

Bee’ah’s Waste Management division caters to millions of residents through municipal services, and notable commercial establishments which include the world’s tallest building, Burj Khalifa, Dubai World Trade Centre and TECOM Group’s 11 business parks.

About Bee’ah

An innovation leader and a pioneering force for sustainable solutions in the Middle East, Bee’ah is a public-private partnership company that was founded in 2007. With ventures in industries ranging from Waste Management, to Environmental Consulting, Renewable Energy, Technology, Sustainable Transportation, and Training & Development, Bee’ah is creating a better quality of life for all cities and communities in the region. Bee’ah has executed a comprehensive strategy focused on sustainability and digitalisation, which has reaped rich benefits in the form of the region’s highest waste diversion rates, and the GCC’s first waste-to-energy plant. Bee’ah has supported the region’s agenda for a circular economy and personifies the UAE’s ambitions in leading the dialogue surrounding sustainability in the MENA region.

{:}{:ar}“بيئة” تتولى إدارة النفايات في “رايب ماركت” أكاديمية شرطة دبي

 الشركة الوطنية الرائدة في مجال الاستدامة ستوفّر نقاط لتجميع وإعادة تدوير النفايات ضمن “سوق رايب”، بأكاديمية شرطة دبي

وقّعت “بيئة”، الشركة الرائدة في مجال الاستدامة والخدمات البيئية والحائزة على عدة جوائز، مذكرة تفاهم مع شركة “رايب لتنظيم المعارض والفعاليات” توفر بموجبه “بيئة” خدمات إدارة النفايات في سوق “رايب ماركت” الذي يقام أسبوعياً بحديقة أكاديمية شرطة دبي، بمشاركة عدد من الشركات والمزارعين المحليين حيث يقدمون أفضل ما لديهم من منتجات.

وستعمل “بيئة” عن كثب مع فريق المنشآت في “رايب ماركت” بهدف الإشراف على إدارة النفايات ومتطلبات إعادة التدوير لهذا الحدث الأسبوعي. كما ستقوم “بيئة” بوضع حاويات نفايات تعمل بالطاقة الشمسية وتحتوي على ضواغط داخلية، بالإضافة إلى محطات إعادة التدوير، بهدف تعزيز ثقافة إعادة التدوير في الإمارات العربية المتحدة.

وفي هذا الصدد، قال سعادة خالد الحريمل، الرئيس التنفيذي لمجموعة “بيئة”: “يسر شركة “بيئة” أن تتعاون مع “رايب ماركت” في مجال توفير خدمات إدارة النفايات وإعادة التدوير، في إطار سعينا الدائم لتعزيز جودة حياة الناس في دولة الإمارات والمنطقة وجعلها أكثر استدامة. وبهذه المناسبة أود أن أعبّر عن إعجابنا الشديد بالجهود التي يبذلها القائمون على “سوق رايب” لتوحيد المجتمع في دعم الشركات المحلية والناشئة، كما نتطلّع إلى العمل معًا لتعزيز الاستدامة البيئية”.Bee’ah to Promote Sustainability at The Ripe Market

ويعدّ “سوق رايب” نقطة بارزة للتسوّق لكل من المقيمين والزوار، وذلك بفضل خيارات الطعام الطازجة والمتنوّعة التي يقدمها. كما يوفّر السوق أيضًا منصة “مزرعة رايب” العضوية والمزارع المشابهة لها، حيث يبيع المزارعون الفواكه والخضراوات المحلية العضوية. أما بقية التجار، فيقدّمون العديد من السلع والملابس، بدءًا من الحرف الخشبية ووصولًا إلى الألعاب المميزة وغيرها الكثير.

بدروها، قالت بيكي بالديرستون، مؤسسة شركة “رايب لتنظيم المعارض والفعاليات”: “نحن فخورون بالشراكة مع “بيئة” على صعيد “سوق رايب” الذي يقام على أرض أكاديمية شرطة دبي، حيث نولي أهمية كبيرة للمساهمة في جعل البيئة أكثر اخضرارًا، بالإضافة إلى تشجيع المجتمع على إعادة التدوير. وبالفعل، فإنّنا ندعم المبادرات الإيجابية، ونبحث عن سبل تعزيزها”.

وانطلاقًا من أجندة الاستدامة لدولة الإمارات العربية المتحدة، حقّقت “بيئة” معدّل تحويل نفايات وصل إلى 76% في إمارة الشارقة، وهي النسبة الأعلى في الشرق الأوسط. كما أنه من المتوقّع وصول هذا المعدّل إلى 100% عند الانتهاء من أوّل محطة لتحويل النفايات إلى طاقة في دولة الإمارات العربية المتحدة، وتحديدًا في الشارقة. كما يضمّ مجمع “بيئة لإدارة النفايات” المتطور بعضًا من مرافق إعادة التدوير ومعالجة النفايات الأكثر تقدمًا في المنطقة، والهادفة إلى دعم الاقتصاد الدائري.

يقدم قسم إدارة النفايات في “بيئة” خدماته لملايين السكان سواء عن طريق الخدمات البلدية والمؤسسات التجارية البارزة التي تشمل برج خليفة، أطول مبنى في العالم ومركز دبي التجاري العالمي وأحد عشر مجمّعاً للأعمال تابعين لمجموعة تيكوم.

نبذة عنبيئة:

“بيئة” هي شركة رائدة في الابتكار والحلول المستدامة في الشرق الأوسط. تأسست في عام 2007 شراكةً بين القطاعين العام والخاص. يتنوع مجال عملها ما بين إدارة النفايات، والاستشارات البيئية، والطاقة المتجددة، والتكنولوجيا، والنقل المــــــُستدام، والتدريب، والتطوير. وذلك سعياً منها للارتقاء بجودة الحياة في كافة مدن ومجتمعات المنطقة. تبنت شركة بيئة استراتيجية شاملة ترتكز على الاستدامة والتحول الرقمي، والتي حققت نجاحاً كبيراً تمثّل في تسجيل أعلى معدل في تحويل النفايات من المكبات لمحطات إعادة التدوير، وتأسيس أول منشأة لتوليد الطاقة من النفايات في دول مجلس التعاون الخليجي. إلى جانب ذلك، دعمت بيئة أعمال أجندة المنطقة المرتبطة بنظام “الاقتصاد الدائري” وجسدت طموحات دولة الإمارات في قيادة الحوار الخاص بالاستدامة في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا.{:}