{:en}Rizek Becomes the First App in the World{:}{:ar} تطبيق “رزق” يجعل المستحيل حقيقة،{:} to Make at-home COVID-19 Vaccinations a Reality

{:en}

In alignment with the ambitious drive of the UAE to present premier and global services for citizens and residents alike, Rizek, one of the fastest-growing Abu Dhabi-based start-ups, and the first ‘super app’ for on-demand home services in the country, has made what was once a far-fetched dream a reality, as the startup proudly announces that it is now the first app in the world to provide at-home COVID-19 vaccinations.

Abdallah Abu Sheikh, founder and chief executive officer of Rizek, said: “Since our inception, we have been continuously raising the bar of customer-centric services, achieving several milestones over the past year alone that culminated into Rizek becoming the only app in the world to offer at-home COVID-19 vaccinations. This is an initiative that could not have been realised without the fundamental support that the UAE government and its leadership offer to everyone.”{:en}Rizek Becomes the First App in the World{:}{:ar} تطبيق “رزق” يجعل المستحيل حقيقة،{:}

From the onset of the pandemic, Rizek has been instrumental in providing its customers with the utmost in convenient healthcare. Offering at-home COVID-19 vaccines consolidates the app’s trustworthiness and reliability as an innovative app that is fundamental in healthcare, and whose ambitions and vision are set towards the future, with the people being at the heart of its mission.

Rizek is actively working with labs, nurses, and healthcare personnel across the UAE to assist in limiting and stopping the spread of COVID-19. The company will activate, PCR tests, antibodies and vaccines as well as bring the vaccine to users’ doorsteps, emphasising their well-being and presenting them with the utmost in safe and convenient patient care.

About Rizek

Founded in 2019 by Abdallah Abu-Sheikh, a seasoned entrepreneur from Amman, Rizek is a super app for on demand services that directly connects users to service professionals from a wide range of industries, thereby enabling better and more efficient relationships between them. Through transforming the way services are rendered, Rizek is strengthening the service sector in the region, with a focus on improving service quality and increasing job opportunities.

{:}{:ar} تطبيق “رزق” يجعل المستحيل حقيقة، ويصبح أول تطبيق في العالم يوفر لقاحات كورونا في المنازل

بالتوافق مع التوجهات الطموحة لدولة الإمارات العربية المتحدة لتقديم خدمات رائدة بمستويات عالمية للمواطنين والمقيمين، أعلنت “رزق”، إحدى أسرع الشركات الناشئة نمواً في أبوظبي، وأول تطبيق متطور في مجال توفير الخدمات المنزلية عند الطلب على مستوى الدولة، عن توفيره لقاح “كوفيد – 19” في المنزل، ليكون بذلك أول تطبيق في العالم يقدم هذه النوع من الخدمات براحة وسهولة.

وقال عبدالله أبو شيخ، المؤسس والرئيس التنفيذي للعمليات في “رزق”: “عملنا باستمرار منذ انطلاقتنا على رفع مستوى الخدمات التي تركز على العملاء، ونجحنا في تحقيق العديد من الإنجازات خلال العام الماضي، وتوجناها بخدمة مرموقة جداً بعد أن أصبح رزق التطبيق العالمي الوحيد الذي يقدم لقاح “كوفيد – 19″ في المنزل. ويعزى الفضل في طرح هذه المبادرة إلى الدعم الأساسي الذي تقدمه حكومة الإمارات العربية المتحدة وقيادتها للجميع”.

ومنذ ظهور الوباء، لعب تطبيق رزق دوراً أساسياً في تزويد عملائه بأفضل مستويات الرعاية الصحية المريحة، ومن شأن تقديم اللقاحات في المنزل أن يساعد على تعزيز مصداقية التطبيق وثقة الناس به كتطبيق مبتكر ومهم في مجال الرعاية الصحية، بما يؤكد طموحاته ورؤيته نحو المستقبل، حيث يضع  المجتمع في صميم مهمته.{:en}Rizek Becomes the First App in the World{:}{:ar} تطبيق “رزق” يجعل المستحيل حقيقة،{:}

ويعمل التطبيق بنشاط مع المختبرات والطواقم التمريضية وموظفي الرعاية الصحية في جميع أنحاء دولة الإمارات للمساعدة في كبح انتشار المرض والتغلب عليه. وستقوم الشركة بتنشيط عملياتها، بما في ذلك اختبارات (PCR) والأجسام المضادة واللقاحات، إضافة إلى توفير اللقاح إلى المنازل، حرصاً على سلامة الناس وراحتهم، وتقديم أقصى درجات الرعاية الآمنة والمريحة لهم.

نبذة عن رزق

تأسست “رزق” في العام 2019 على يد عبدالله أبو الشيخ، رائد الأعمال الأردني، وتعدّ بمثابة تطبيق متطور للخدمات عند الطلب، من خلال الربط مباشرة بين المستخدمين والمهنيين المحترفين عبر مجموعة واسعة من الصناعات والأنشطة، ما يساعد على تعزيز العلاقات بطريقة أفضل وكفاءة أعلى بين مختلف الأطراف. ومن خلال سعيها لتغيير طريقة تقديم الخدمات، تعمل “رزق” على تعزيز قطاع الخدمات في المنطقة، إلى جانب التركيز المستمر على الارتقاء بجودة الخدمات وزيادة فرص العمل.{:}