{:en}Circle Mall opens its doors to the public today{:}{:ar}”سيركل مول” يفتح أبوابه أمام الزوار اليوم{:}

{:en}

  • New community mall by Nakheel in Jumeirah Village Circle spans 532,000  sq ft and welcomes multiple brands  
  • Family-friendly destination will have up to 80 stores and restaurants by Q4 2021 and will feature a 32,000 sq ft entertainment centre
  • Home to Wellfit – a 61,000 sq ft world class fitness and wellness club

Circle Mall, the newest community mall by master developer Nakheel, opens its doors for a soft launch today (8 April 2021). Located at Jumeirah Village Circle, just off Hessa Street, the mall is a family-friendly destination for residents of JVC and nearby areas, with leading retailers, food and entertainment brands.

Circle Mall spans 532,000 sq ft and opens with a collection of brands including Spinneys supermarket, Nesto Hypermarket, Daiso, Medicina Pharmacy, Du, Etisalat and everything a community needs for convenient shopping close to home.

By Q4 2021, the mall will have up to 80 stores, restaurants and entertainment outlets, including Baskin Robbins, Life Pharmacy, Starbucks, McDonald’s and Il Forno among many others.  In addition to the mall’s diverse collection of retailers, Wellfit, a multifaceted club of fitness and wellness designed to develop the body and mind by blending Olympic sports with physical fitness, will open in Q4 2021.{:en}Circle Mall opens its doors to the public today{:}{:ar}”سيركل مول” يفتح أبوابه أمام الزوار اليوم{:}

Set to attract visitors of all ages, Circle Mall will also feature a 17,000 sq ft family entertainment centre with an arcade, trampoline, cross fit for kids, children’s salon and more. The rooftop, which will be home to the first community club in JVC, will feature state-of-the-art amenities, including an outdoor pool, two tennis courts and McCafferty’s, a new Irish restaurant concept which will complement a host of other coffee shops and dining options.

Omar Khoory, Chief Assets and Hospitality Officer, Nakheel said: “We are delighted that Circle Mall has opened its doors to the community. Circle Mall is solid proof of our commitment to building destinations that are tailored to meet the needs of the residents of our communities. We are confident that Circle Mall will become a key destination within JVC and other areas in south Dubai.”

Circle Mall accommodates a core catchment area of 230,000 residents, including the 95,000 residents that currently live in Jumeirah Village Circle.  Conveniently located off Hessa Street, Circle Mall offers easy entry and exit access to main highways and will hold over 2,500 parking spots.

About Nakheel Malls 

Nakheel Malls owns and operates a diverse range of world-class retail experiences with a distinct portfolio of iconic lifestyle, shopping, dining and entertainment destinations across Dubai. Its strong heritage has been a driving force behind its well-established footprint, which spans 1.4 million square metres of gross leasable space. Nakheel Malls’ 14 developments and 5,000 retailers together shape the lifestyle of 90 million customers every year.

The Palm Jumeirah – Nakheel’s award-winning, world-famous landmark and a symbol of the UAE’s ambition and creativity – is home to The View at The Palm, Nakheel Mall, Golden Mile Galleria, The Pointe, the world’s largest fountain The Palm Fountain, Club Vista Mare, Palm West Beach and The Palm Monorail, a celebration of enhanced lifestyle experiences for residents and tourists alike. Its exclusive franchises include gourmet food hall concept Depachika.

Nakheel Malls’ expanding portfolio is a testament to its creative spirit that reflects people’s aspirations. It includes distinguished, large-scale shopping centres such as Ibn Battuta Mall, Dragon Mart (which launched its e-commerce platform in partnership with DP World in 2020), the Pavilion Community Centres located across six Nakheel residential communities and waterfront trading hub Souk Al Marfa, in partnership with DP World.

Nakheel Malls is the retail arm of world-leading master developer Nakheel.

{:}{:ar}

  • مركز تسوق مجتمعي جديد من “نخيل” في “قرية جميرا الدائرية” يمتد على مساحة 532 ألف قدم مربعة ويرحب بالعلامة التجارية
  • وجهة عائلية تضم 150 متجراً ومطعماً بحلول الربع الأخير من 2021، بالإضافة إلى مركز ترفيهي على مساحة 32 ألف قدم مربعة
  • نادي “ول فيت” للياقة البدنية والرشاقة على مساحة 61 ألف قدم مربعة يستقبل الكبار والصغار

أنجزت شركة “نخيل”، المطور العقاري الرائد، المرحلة الأولى من أحدث مراكزها التجارية “سيركل مول” الذي افتتح أبوابه اليوم (8 أبريل)، بشكل أولي أمام الزوار.  ويهدف هذا المركز الذي يحتل موقعاً استراتيجياً وسط “قرية جميرا الدائرية – JVC” قُبالة شارع حصة مباشرة، إلى أن يكون وجهة عائلية لسكان وزوار القرية والمناطق المحيطة بها، في حين يضم مجموعة واسعة من كبرى محال البيع بالتجزئة والعلامات التجارية الشهيرة والمطاعم والأنشطة الترفيهية .

وسوف يشهد “سيركل مول” الذي يمتد على مساحة 532 ألف قدم مربعة، افتتاح مجموعة متنوعة من العلامات التجارية بما فيها سوبرماركت “سبينس” و”نستو هايبر ماركت” و”دايسو” و”صيدلية ميديسينا” و”دو” و”اتصالات”، بالإضافة إلى كل ما يحتاجه المجتمع من وسائل التسوق المريح وعلى مقربة من منازلهم.

وبحلول النصف الثاني من العام 2021، سوف يضم هذا المركز التجاري، حوالي 80 متجراً ومطعماً ومركزاً ترفيهياً، بما في ذلك “باسكن روبنز” وصيدلية “لايف” و”ستاربكس” و”ماكدونالدز” و”آل فورنو”، بالإضافة إلى العديد من المتاجر الأخرى. كما سيضم هذا المركز التجاري مجموعة واسعة من محال البيع بالتجزئة، في حين سوف يفتح نادي “ول فيت” الذي يتميز بأوجهه المتعددة العالية التقنية لأنشطة اللياقة البدنية والرشاقة التي تسهم في تطوير القدرات الجسدية والعقلية ما يشكل مزيجاً من الرياضات الأولمبية المماثلة، في الربع الأخير من العام الجاري.

وتم تصميم “سيركل مول” لكي يكون وجهة مثالية لجميع أفراد العائلة وملائماً للزوار من مختلف الأعمار، بحيث يتمكن الأطفال من اللعب والتسلية في مركز ترفيهي عائلي يمتد على مساحة 17 ألف قدم مربعة يحتوي على صالة ألعاب وترامبولين تراعي إجراءات السلامة المعتمدة وصالون تجميل خاص بالصغار، بالإضافة إلى الكثير من الأنشطة الأخرى.

وسوف يحتوي سطح المركز، الذي يضم أول نادٍ مجتمعي في “قرية جميرا الدائرية”، على مجموعة واسعة من الأنشطة الترفيهية الأكثر حداثة، بما في ذلك مسبح خارجي وملعبين للتنس ومطعم McCafferty’s الأيرلندي، وهو مفهوم جديد لتقديم المأكولات والمشروبات، بالإضافة إلى تشكيلة متنوعة من المقاهي والخيارات الأخرى لتناول الطعام.{:en}Circle Mall opens its doors to the public today{:}{:ar}”سيركل مول” يفتح أبوابه أمام الزوار اليوم{:}

وقال عمر خوري، الرئيس التنفيذي لإدارة الأصول ومشاريع الضيافة في “نخيل”: “يسرّنا أن يفتح سيركل مول أبوابه قريباً أمام المجتمع المحيط به والزوار. إن إنجاز هذا المركز التجاري المجتمعي يشكل دليلاً قوياً على مدى التزامنا ببناء وجهات مصممة خصيصاً من أجل تلبية احتياجات سكان مجمّعاتنا السكنية. ونحن على ثقة كاملة بأن سيركل مول سوف يصبح وجهة رئيسية داخل قرية جميرا الدائرية والمناطق الأخرى الواقعة في جنوب دبي “.

يتوسط “سيركل مول” منطقة سكانية مهمة للغاية تضم أكثر من 230 ألف نسمة، بما في ذلك 95 ألفاً يقطنون في”قرية جميرا الدائرية”. كما يتميّز هذا المركز التجاري الذي يقع بالقرب من “شارع حصة”، بسهولة الدخول إليه والخروج منه عبر الطرق السريعة الرئيسية، بالإضافة إلى مواقف تتسع لركن أكثر من 2500 سيارة.

نبذة حول نخيل مولز”: 

تمتلك “نخيل مولز” وتدير سلسلة متنوعة من مراكز البيع بالتجزئة ذات المستوى العالمي عبر مجموعة متميزة من الوجهات العصرية الرائعة  للتسوق وتناول الطعام والترفيه في مختلف أنحاء دبي. وتستمد “نخيل مولز” بصمتها الراسخة من تراثها العريق الذي طالما كان القوة الدافعة وراء تميّزها وانتشار مشاريعها  على مساحة إجمالية تبلغ 1.4 مليون متر مربع قابلة للتأجير. وتشكل مشاريعها  البالغ عددها 14 مشروعاً و5000 متجر للبيع بالتجزئة، جزءاً من أسلوب حياة 90 مليون عميل  يزورونها  سنوياً.

تعتبر “نخلة جميرا” الأيقونة المعمارية المشهورة عالمياً والحائزة على العديد من الجوائز، أحد معالم شركة “نخيل” الرئيسية، وتمثل رمزاً لطموحات دولة الإمارات العربية المتحدة وإبداعاتها، فهي تحتضن “ذا فيو في النخلة” و”نخيل مول”، و “جولدن مايل غاليريا”، و”ذي بوينت”، وهي موطن لـ”نافورة النخلة” الأكبر من نوعها في العالم، بالإضافة إلى “كلوب فيستا ماري”، و”بالم ويست بيتش” وذا بالم مونوريل”، ما يشكل احتفالاً بتعزيز أنماط الحياة العصرية للمقيمين والسياح على حدّ سواء، كما أنها صاحبة الامتياز الحصري لمفهوم ردهة الطعام “ديباتشيكا” التي تحظى بإعجاب الذوّاقة.

تُعد محفظة “نخيل مولز” المتنامية باستمرار، دليلاً ساطعاً على الروح الإبداعية التي تعكس تطلعات الناس، وتضم  مراكز للتسوق متميزة وواسعة النطاق مثل “ابن بطوطة مول” و”سوق التنين”- الذي أطلق في العام 2020، منصة للتجارة الإلكترونية خاصة به بالشراكة مع “موانئ دبي العالمية”- فضلاً عن مجموعة من مراكز التجزئة المجتمعية التي تعرف باسم “بافيليون” المنتشرة في 6 من مجتمعات “نخيل” السكنية و”سوق المرفأ”، المركز التجاري الذي يقع على الواجهة البحرية بالشراكة مع “موانئ دبي العالمية”، في حين تشتمل مشاريعها القادمة على “سوق ورسان”.

 تعتبر “نخيل مولز” ذراع “نخيل”، المطور العقاري الرائد عالمياً، في قطاع التجزئة. {:}