{:en}Aafaq Islamic Finance introduces{:}{:ar}برنامج تمويل المركبات الترفيهية حصريا من آفاق{:}

{:en}

Aafaq Islamic Finance introduces Recreational Vehicle Financing (RVF) program

at the “Custom Show Emirates” exhibitioz

Aafaq Islamic Finance, a leading institution in the financial sector offering Sharia-compliant financial products and services across the UAE and the region, will be participating in Custom Show Emirates” exhibition in Dubai World Trade Center which will start today 8th of April and will last for 3 days until 10th of April. This exhibition is expected to host 30,000 visitors from 17 countries around the world

Aafaq Islamic Finance will exclusively introduce a unique Recreational Vehicle Financing (RVF) program that helps individuals, by provide financing to purchase different types of caravans, jet skis, desert dune buggies, mountain or sports bikes and other sports vehicles.

The financing options in this program offer low rates and competitive terms, and the value of recreational vehicle financing ranges from 10,000 AED to 300,000 AED, with a repayment period of up to five years.

Aafaq’s participation in this exhibition represents a valuable opportunity for visitors and participants to learn about Aafaq financial products and services specially designed to meet all business requirements while conforming to Islamic law.

In this context, Rashid Mahboob Al Qubaisi, CEO of “Aafaq Islamic Finance” said: “We are proud to participate in this important event, especially after the pandemic. The recovery in various sectors is thanks to the strict safety and prevention measures taken by our wise leadership.  The UAE is unique in the regional auto market for car enthusiasts and this exhibition, brings together the most prominent companies, producers and suppliers under one roof to see new industry innovations, conclude partnerships and get special deals to achieve their aspirations.”{:en}Aafaq Islamic Finance introduces{:}{:ar}برنامج تمويل المركبات الترفيهية حصريا من آفاق{:}

Al Qubaisi added, “The exhibition features major international companies specializing in the field of additions and modifications to cars and motorcycles required for the economic recovery in the country. Our duty is to be present and support the national economy.”

The size of the car and bicycle modification sector in the UAE reached about 3.67 billion dirhams in 2019, and accounted for 50% of the total market size in the Gulf region, which is estimated at $ 2 billion with 600 car modification workshops that can benefit from Aafaq’s RVF Program.

About Aafaq Islamic Finance:

Aafaq Islamic Finance PJSC was established in 2006 and provides a wide range of high quality Sharia-compliant banking products and services to corporate and retail clients. It stands out to be one of the most independent financing companies in the UAE. Moreover, the company’s strategy focuses on exploring opportunities within different business sectors to achieve the highest levels of happiness for all stakeholders including shareholders, customers, employees, strategic partners and the community.

Aafaq depends on the strength of its strategic partnership with leading institutions in the UAE, such as the Ministry of Finance, Ministry of Human Resources and Emiratization, Dubai Economy, Emaratech, Trakhees, First Abu Dhabi Bank, and many Tas-heel, Amer and Business centers and others. aafaq provides the customers of these entities with services like E-dirham, Labour Guarantees, Wages Protection System, payment services for Dubai Economy and topping up of Noqodi wallets. In addition, aafaq offers a wide range of financing solutions and smart payment tools for companies and individuals.

{:}{:ar}برنامج تمويل المركبات الترفيهية حصريا من “آفاق الإسلامية للتمويل” لرواد معرض الإمارات للسيارات والدراجات النارية المعدّلة

أعلنت “آفاق الإسلامية للتمويل”، المؤسسة الرائدة في القطاع المالي والتي تقدّم منتجاتٍ وخدماتٍ مالية متوافقة مع أحكام الشريعة الإسلامية في جميع أنحاء دولة الإمارات العربية المتحدة والمنطقة، عن مشاركتها في معرض الإمارات للسيارات والدراجات النارية المعدّلة “كاستم شو الإمارات” الذي سيبدأ اليوم 8 أبريل, حيث يقام في مركز دبي التجاري العالمي و سيستمر لثلاثة أيام  حتى يوم السبت 10 أبريل.

يُعتبر هذا المعرض إحدى أضخم الفعاليات المتخصصة في تجهيزات السيارات والدراجات النارية المعدّلة في منطقة الشرق الأوسط، ويوفر فرصةً فريدة ينتظرها الزوار وهواة السيارات والدراجات النارية وتعديلاتها للاطلاع على أحدث ما تقدّمه الشركات المحلية والإقليمية والعالمية المتخصصة في هذا المجال، ويوفّر لهم تجربةً لا مثيل لها للتجوّل على منصات الشركات المشاركة البالغ عددها 170 منصة، كما يجمع بين مورّدي وتجار منتجات التعديل وقطع الغيار، والمشترين والمستهلكين النهائيين في دولة الإمارات، ومن المتوقّع أن يزوره حوالي 30,000 زائر من 17 بلداً من أنحاء العالم.

ستنفرد آفاق الإسلامية للتمويل في هذا المعرض بتوفير برنامجا خاصا لتمويل المركبات الترفيهية التي من شأنها توفير نمط حياة ترفيهي مميز للأفراد. حيث سيشمل  هذا التمويل شراء الكارافان بأنواعه, مركبات الرياضات المائية  ، عربات الكثبان الرملية  و الدراجات الهوائية بأنواعها, بالإضافة إلى مركبات رياضية أخرى. تتميز خيارات التمويل بمعدلات منخفضة وشروط تنافسية. تتراوح قيمة تمويل المركبات الترفيهية من 10,000 درهم إماراتي – إلى 300,000 درهم إماراتي / لفترة سداد تصل إلى 5 سنوات.

وتشكل مشاركة “آفاق” في هذا المعرض فرصةً قيّمة لزوّاره والمشاركين فيه للتعرّف عن كثب على المنتجات الأخرى والخدمات المالية المتعدّدة التي تقّدمها هذه الشركة الرائدة، من البطاقات الائتمانية إلى تمويل الشركات وتمويل الصناعات، بالإضافة إلى تمويل الأفراد وتمويل السيارات، والمصمّمة خصيصاً لتلبية جميع متطلبات الأعمال بما يتطابق مع أحكام الشريعة الإسلامية.{:en}Aafaq Islamic Finance introduces{:}{:ar}برنامج تمويل المركبات الترفيهية حصريا من آفاق{:}

في هذا السياق، قال راشد محبوب القبيسي، الرئيس التنفيذي لـ “آفاق الإسلامية للتمويل”:”نحن فخورون بمشاركتنا في هذا الحدث الذي يُعتبر من الفعاليات المهمة التي تشهدها الدولة، ولاسيما بعد الظروف التي فرضتها “جائحة كوفيد 19″، ويشكل دليلاً إضافياً على سرعة التعافي في مختلف القطاعات، بفضل السياسة الحكيمة وإجراءات السلامة والوقاية الصارمة التي اتخذتها قيادتنا الرشيدة. كما أنّ دولة الإمارات هي وجهة جذب فريدة في سوق السيارات على مستوى المنطقة، ويتطلّع عشاق وهواة السيارات فيها وفي المنطقة إلى الأنشطة التي يشملها هذا المعرض الذي يجمع أبرز الشركات والمنتجين والموردين تحت سقفٍ واحد، والاطلاع على كل ما هو جديد في هذه الصناعة المهمة، ولقاء أصحاب القرار في الشركات العالمية لعقد شراكات وصفقات تعود بالخير على الجميع، حيث ستكون “آفاق” حاضرةً لتزويدهم بالمنتجات والخدمات المتنوّعة وبرامج التمويل والتسهيلات المميّزة، لنلبّي تطلعاتهم ونساعدهم في تحقيق ما يتطلّعون إليه”.

وأضاف القبيسي أنّ “احتضان دولة الإمارات لهذا المعرض الذي يضمّ كبرى الشركات العالمية المتخصصة في مجال إضافات وتعديلات السيارات والدراجات النارية، يشكل دفعةً إضافية للانتعاش الاقتصادي في الدولة، ويؤكد على موقعها الرائد والمميّز على مستوى المنطقة، ومن واجبنا أن نكون حاضرين لمواكبة كل ما شأنه خدمة المستهلكين ودعم الاقتصاد الوطني”.

الجدير ذكره أنّ حجم قطاع تعديل السيارات والدراجات في دولة الإمارات وصل في العام 2019 إلى نحو 3,67 مليار درهم، واستحوذ على 50% من إجمالي حجم السوق في منطقة الخليج، والذي يُقدر بنحو ملياري دولار أميركي، كما تخضع عمليات تعديل السيارات لدى أكثر من 600 ورشة لتعديل السيارات في الدولة للإشراف والمراقبة من قبل الجهات المختصة.

حول “آفاق الإسلامية للتمويل”

تأسست” آفاق الإسلامية للتمويل ش.م.خ” في العام 2006، وهي توفّر مجموعةً واسعة من المنتجات والخدمات المصرفية العالية الجودة والمتوافقة مع الشريعة الإسلامية للشركات والأفراد. وتنفرد بأنها إحدى شركات التمويل التي تتمتّع باستقلاليةٍ تامة في دولة الإمارات العربية المتحدة. بالإضافة إلى ذلك تركز استراتيجية “آفاق الإسلامية للتمويل” على استكشاف الفرص داخل قطاعات الأعمال المختلفة، وتعمل على تحقيق أعلى مستويات السعادة لعملائها، بمن فيهم المساهمون والعملاء والموظفون والشركاء الاستراتيجيون وأفراد المجتمع.

تعتمد “آفاق الإسلامية للتمويل” على متانة شراكاتها الاستراتيجية مع الهيئات والمؤسسات الرائدة في دولة الإمارات العربية المتحدة، ومنها وزارة المالية، وزارة الموارد البشرية والتوطين، اقتصادية دبي، إماراتك، تراخيص، بنك أبوظبي الأول، بالإضافة إلى “تسهيل” و”آمر” والكثير من مراكز الأعمال وغيرها. وتقّدم “آفاق” لعملاء هذه الهيئات والمؤسسات خدماتٍ متنوّعة، مثل الدرهم الإلكتروني وضمانات العمل ونظام حماية الأجور وخدمات الدفع لاقتصادية دبي، وتعبئة أرصدة نقودي وغيرها، إلى جانب مجموعةٍ واسعة من الحلول التمويلية وحلول الدفع الذكية للشركات والأفراد.{:}