{:en}Designer Studio, the Fastest Growing Interior Design{:}{:ar}أسرع مشروع للتصميم الداخلي نموًا في الدوحة{:}

{:en}

Designer Studio, the Fastest Growing Interior Design Practice in Doha, recognized for Luxury Interior Design

 In recent years the Qatar skyline has undertaken a transformation with ground-breaking projects taking their place alongside traditional architecture. From the modern landmarks such as The Torch Doha to the traditional styled Qatar National Library, Qatar is an ever-evolving landscape and amalgamation of contemporary and historic design. A common bond between the two is the need for high end interior designers that are able to marry the contemporary with the classic and create the luxurious interiors that befit the end users lifestyle and requirements.

Established in 2018, Doha based Designer Studio emerged to respond to the need for intelligent and considered interior design. Their unique focus on creating ‘liveable’ luxury that not only provides a superior aesthetic but fulfils the requirements of the client has resulted in an impressive portfolio of both residential and hospitality projects and a plethora of satisfied clients.

It all starts with the consultation process and the team dedicate a huge amount of time to focus on the client and really understand their key project goals. Once these have been identified then the team can start the exhaustive process of sourcing and designing the interiors unique to their client within their specified timescale.

While many aspects of each interior design are sympathetic to the local culture and design accents, the Designer Studio has an enviable connection with some of the key manufacturers from around the globe. Whether that’s sourcing the latest upholstery from Belgian weavers, unique marbles from Portuguese quarries or finding statement lighting, the team’s understanding in going that extra mile to source the exquisite is what sets the practice apart from the average studio and helps then exceed the expectations of their clients.{:en}Designer Studio, the Fastest Growing Interior Design{:}{:ar}أسرع مشروع للتصميم الداخلي نموًا في الدوحة{:}

Taking inspiration from the surrounding landscape and culture sees many of their projects utilise the use of calming neutral palettes. The idea to provide opulent calm lends itself well to their luxury clients who typically seek interior spaces that help rejuvenate and provide an oasis of calm in often business lead lifestyles. This also plays a key part in some of their hospitality designs, where the ability to provide luxury hotel rooms that suit both the business and leisure traveller play a fundamental role.

With an ever-growing hospitality sector in Qatar, the need for interior services that understand the importance of how materials, design and specifications work in the contract sector is paramount. The continued high-level traffic in hotel rooms and the effect this has on fittings and fixtures is one that the Designer Studio understands and continues to invest time in keeping abreast with the latest developments in contract sourcing. Taking the time to discuss suitability for contract sectors, the Designer Studio have built up an impressive contacts list that helps prevent unnecessary replacement and keeps their designs looking their best.

It was this eye for detail and meticulous preparation that caught the eye of the Luxury Lifestyle Awards panel. Browsing through their portfolio of projects provided a true understanding of the fine balance between providing luxury aesthetics and creating usable space and resulted in the studio being awarded The Best Luxury Interior Design Studio in Qatar. Despite being one of the youngest professional practices in Doha, the team had built a strong foundation in providing quality throughout each project. This highly sought award celebrates the best in luxury design and the movers and shakers that help define its aesthetics.

Current projects include an extensive residential project that incorporates vast living areas while incorporating the luxury elements such as leisure spaces, pool and gym. This project is due to be slated in 2021 and will be a testament to the teams’ dedication to design and an ability to provide versatile luxury living spaces.

As per their ethos, the Designer Studio is committed to creating luxury interiors one space at a time and with an ever evolving location such as Qatar, it is very likely that their practice will be key at defining some of the most iconic buildings of the future within this exciting and competitive region.

About Luxury Lifestyle Awards

Luxury Lifestyle Awards is a global award selecting, recognizing, celebrating and promoting the best luxury goods and services all over the world. The goal of the company is to connect people with the best of luxury. LLA has evaluated more than 10 000 various goods and services in 400 categories from 60 countries and analyzed the results to give you a TOP list of the best of the best in the world. Such world-renowned brands as Chanel, Dom Perignon, and Ferrari were proudly named winners. The victory brings companies status and recognition, global promotion and exposure to an entirely new market of customers.

{:}{:ar} “ديزاينر ستوديو”، أسرع مشروع للتصميم الداخلي نموًا في الدوحة، يحصد جوائز للتصميم الداخلي الفاخر

في السنوات الأخيرة، شهدت عمارة قطر تحولًا جذريا مع مشاريع رائدة أخذت مكانها جنبًا إلى جنب مع الهندسة المعمارية التقليدية. من المعالم الحديثة مثل The Torch Doha إلى مكتبة قطر الوطنية التقليدية، تتزين قطر بمشهد طبيعي متطور يدمج بين التصميم المعاصر والتاريخي. الرابط المشترك بين الاثنين هو الحاجة إلى مصممي ديكور داخلي راقي قادرين على التوفيق بين النمط المعاصر والكلاسيكي وإنشاء تصميمات داخلية فاخرة تناسب نمط حياة ومتطلبات المستخدمين النهائيين.

تأسس “ديزاينر ستوديو” Designer Studio في الدوحة في عام 2018، مستجيبًأ لحاجة السوق إلى تصميم داخلي ذكي ومدروس، حيث ركّز فريق العمل على ابتكار رفاهية “ملائمة للعيش” لا توفر فقط تصميمات جمالية فائقة ولكنها تلبي أيضا متطلبات العملاء في إيجاد مجموعة رائعة من المشاريع السكنية والضيافة التي ترضي العديد منهم.

بدءًا بالتشاور، يكرّس الفريق وقته في التركيز على فهم العميل وأهداف مشروعه الرئيسية. وبمجرد تحديد هذه العناصر، تنطلق العملية الشاملة في تحديد المواد المستخدمة وتصميم الديكورات الداخلية الفريدة للعملاء ضمن نطاق زمني محدّد.

وبما أن العديد من جوانب كل تصميم داخلي ترتبط بالثقافة المحلية ومميزات التصميم، لدى “ديزاينر ستوديو” وسائل اتصال مميزة مع بعض أبرز الشركات المصنعة من جميع أنحاء العالم، سواء كان ذلك للحصول على أحدث المفروشات من النساجين البلجيكيين، أو الرخام الفريد من المحاجر البرتغالية أو العثور على أجدد تركيبات الانارة المميزة، حيث يستثمر فريق العمل أقصى قدراته للحصول على أفضل المنتجات، ما يميّز “ديزاينر ستوديو” عن أي استوديو عادي آخر ويساعده في تجاوز توقعات عملائه.

وتعوّل العديد من مشاريع ديزاينز ستوديو على استخدام الألوان المحايدة الهادئة، مستلهمة من المناظر الطبيعية المحيطة والثقافة المحلية. وهذا ما يمكّن  فريق العمل على ابتكار ما يحتاجه العملاء من مساحات داخلية تساعدهم على تجديد الطاقة وتوفّر لهم واحة من الهدوء في خضم حياتهم المزدحمة، سواء من خلال طرح تصميمات ضيافة خاصة بهم، أم توفير غرف فندقية فاخرة تناسب كلاً من رجال الأعمال والسياح.{:en}Designer Studio, the Fastest Growing Interior Design{:}{:ar}أسرع مشروع للتصميم الداخلي نموًا في الدوحة{:}

وفي خضم قطاع الضيافة المتنامي في قطر، تعدّ الحاجة إلى الخدمات الداخلية التي تدرك أهمية نوعية المواد والتصميم والمواصفات في قطاع العقود أمر بالغ الأهمية. كما ان استمرارالطلب على غرف الفنادق الفاخرة وتأثير ذلك على اختيار التجهيزات والتركيبات أمر يفهمه “ديزاينر ستوديو”، لذلك يستثمر فريق العمل لدى الستوديو وقته في مواكبة أحدث التطورات في مجال عمله، ومناقشة مدى ملاءمة قطاعات العقود. لذلك أنشأ “ديزاينر ستوديو” قائمة جهات اتصال مميزة تساعد على التقليل من عمليات الاستبدال غير الضرورية وتحافظ على مظهر تصاميمه في أفضل حالاته.

ولفت اهتمام “ديزاينر ستوديو” بالتفاصيل والإعداد الدقيق انتباه لجنة جوائزLuxury Lifestyle Awards  التي تصفحت مجموعة مشاريعه وما تحققه من توازن بين توفير جماليات فاخرة وإنشاء مساحات قابلة للاستخدام، مما أدى إلى حصول الاستوديو على جائزة أفضل استوديو للتصميم الداخلي الفاخر في قطر. وعلى الرغم من كونه واحدا من أصغر الأعمال المهنية في الدوحة عمرا، لكنه بنى أسسًا قوية في توفير الجودة في كل مشروع. تحتفل هذه الجائزة المرغوبة بشدة بالأفضل في التصميم الفاخر والمكونات التي تساعد في تحديد جمالياتها.

وتشمل مشاريع “ديزاينر ستوديو” الحالية إنشاء وحدات سكنية واسعة تضم مساحات معيشة واسعة مع دمج العناصر الفاخرة مثل المساحات الترفيهية والمسابح وصالات الألعاب الرياضية. ومن المقرّر أن يتم استكمال هذا المشروع في عام 2021 وسيكون بمثابة شهادة على تفاني فريق العمل في التصميم والقدرة على توفير مساحات معيشة فاخرة متعددة الاستخدامات.

ووفقًا لقيمه، يلتزم “ديزاينر ستوديو” بإنشاء تصميمات داخلية فاخرة. ومع وجود موقع دائم التطور مثل قطر، من المتوقّع أن تقدم خدماته علامة فارقة في تحديد صورة بعض المباني الأكثر شهرة في المستقبل في هذه المنطقة المشوّقة والتنافسية.

حول جوائز Luxury Lifestyle Awards – LLA

Luxury Lifestyle Awards هي جائزة عالمية تقوم باختيار أفضل العلامات التجارية والخدمات الفاخرة في جميع أنحاء العالم وتقديرها والاحتفال بها والترويج لها. هدف الشركة هو ربط الناس بأفضل ما في الرفاهية. قامتLLA   بتقييم أكثر من 10000 منتج وخدمة مختلفة من 400 فئة من 60 دولة وحللت النتائج لتفرز قائمة الأفضل في العالم. فازت بهذه الألقاب علامات تجارية مشهورة عالميًا مثل Chanel و Dom Perignon وFerrari. يمنح اللقب مكانة الشركات واعترافا وترويجا عالميين، ويعرضها لسوق جديد تمامًا من العملاء.{:}