{:en}THAT Concept Store pulls out all the stops{:}{:ar}متجر “ذات كونسبت ستور”{:} to celebrate Ramadan in style

{:en}

THAT Concept Store pulls out all the stops to celebrate Ramadan in style

  • Giveaways, immersive experiences and unique workshops will be available throughout the month at THAT Concept Store
  • THAT’s Ramadan display on Via Rodeo is another example of Majid Al Futtaim’s retail innovation and creative thinking

Always pushing the boundaries of the traditional retail experience, ‘THAT’ Concept Store is expanding its physical blue-print with a dazzling display on Via Rodeo in Mall of the Emirates to showcase its luxury collection and offer a sneak peak of all the excitement happening inside. The Ramadan activation will be open throughout the Holy Month, complete with complimentary coffee and chai, Arabic sweets and bites from newly opened Japanese café, UCHI M’OISHÎ. Henna, calligraphy and games galore will also be available in-store for shoppers to enjoy and get their creative juices flowing.{:en}THAT Concept Store pulls out all the stops{:}{:ar}متجر “ذات كونسبت ستور”{:}

Picking out gifts for loved ones can be exhausting which is why THAT wanted to celebrate Ramadan in a different way this year and bring a smile to all of its shoppers’ faces. It will be running different artistic workshops from 8pm – 12am on the weekends, plus its games corner is open all day, every day for those looking to spend more time with friends and family. There are activities to get everyone involved, as well as an amazing assortment of eclectic items to choose from to make shopping more fun than ever. THAT’s luxury homeware collection, which features scented candles, traditional coffee sets and artisanal cushions, is sure to delight any iftar host. Plus, there’s no need to worry about what to wear with its team of personal stylists and futuristic mirrors which can put outfits together at the click of a button.

The Ramadan display is easily located by traditional yet contemporary, illuminated archways on Fashion Avenue and will be providing shoppers with complimentary Arabic coffee and luxury treats after iftar. Food lovers will also be able to try out home-grown, Dubai-based brand, Mirzam Chocolate, and THAT’s latest experiential offering, UCHI M’OISHÎ, which serves delectable morsels with a Japanese twist.

On the second floor, henna and calligraphy stations will be set up on Thursdays and Fridays until midnight for night owls, with shoppers earning five times the normal amount of SHARE points with every purchase made after iftar until 12th May. A games corner – including backgammon, checkers and other fun activities, as well as comfortable beanbags to sink into – will also be available for families to relax and spend time together whenever they like. These new experiences will allow for more creativity, inventiveness and enjoyment throughout Ramadan, surpassing the everyday shopping experience.

About Majid Al Futtaim

Founded in 1992, Majid Al Futtaim is the leading shopping mall, communities, retail and leisure pioneer across the Middle East, Africa and Asia.

A remarkable business success story, Majid Al Futtaim started from one man’s vision to transform the face of shopping, entertainment and leisure to ‘create great moments for everyone, every day’. It has since grown into one of the United Arab Emirates’ most respected and successful businesses spanning 17 international markets, employing more than 43,000 people, and obtaining the highest credit rating (BBB) among privately-held corporates in the region.

Majid Al Futtaim owns and operates 28 shopping malls, 13 hotels and four mixed-use communities, with further developments underway in the region. The shopping malls portfolio includes Mall of the Emirates, Mall of Egypt, City Centre malls, My City Centre neighbourhood centres, and five community malls which are in joint venture with the Government of Sharjah. The Company is the exclusive franchisee for Carrefour in over 30 markets across the Middle East, Africa and Asia, operating a portfolio of more than 350 outlets and an online store.

Majid Al Futtaim operates more than 500 VOX Cinemas screens as well as a portfolio of world-class leisure and entertainment experiences across the region including Ski Dubai, Ski Egypt, Dreamscape, Magic Planet, Little Explorers and iFLY Dubai. The Company is parent to the consumer finance company ‘Najm’, and a Fashion, Home and Specialty retail business representing international brands such as Abercrombie & Fitch, Hollister, AllSaints, lululemon athletica, Crate & Barrel, Maisons du Monde, LEGO and THAT, a Majid Al Futtaim fashion concept store and app. In addition, Majid Al Futtaim operates Enova, a facility and energy management company, through a joint venture operation with Veolia, a global leader in optimised environment resource management.

{:}{:ar}متجر “ذات كونسبت ستور” يبذل جهود مميزة للاحتفاء بشهر رمضان المبارك بأسلوبٍ مميز

  • هدايا وتجارب غامرة وورش تدريب فريدة من نوعها ستتوفر خلال هذا الشهر في متجر “ذات كونسبت ستور”
  • يشكل عرض متجر “ذات” الخاص بشهر رمضان المبارك في محلات “فيا روديو” مثال آخر على الابتكار والتفكير الإبداعي لشركة “ماجد الفطيم” في مجال البيع بالتجزئة

في إطار جهوده لتوسيع الآفاق والطرق التقليدية لتجارب التجزئة، يعمل متجر “ذات كونسبت ستور” بتوسيع نماذج الأعمال من خلال عرضٍ مبهر في محلات “فيا روديو” في “مول الإمارات” للكشف عن تشكيلته الفاخرة وإلقاء نظرة سريعة على الأمور المميزة التي تحدث في الداخل. وتتواصل الأنشطة الخاصة بشهر رمضان المبارك طوال الشهر الفضيل، والتي تتكامل مع فرصة الاستمتاع بالقهوة والشاي والحلويات العربية والوجبات الخفيفة التي يقدمها المقهى الياباني الذي تم افتتاحه حديثاً ” مويشي كافيه” UCHI M’OISHÎ. هذا إلى جانب رسم الحنة والخط العربي والألعاب المتنوعة التي تتوفر في المتجر وتوفر التسلية والترفيه للمتسوقين وتتيح لهم التعبير عن إبداعاتهم.

يُشكل اختيار الهدايا للأحبة عملية شاقة، لذا فإن متجر “ذات” يحرص على إحياء شهر رمضان بطرق مختلفة هذا العام، ورسم البسمة على وجوه المتسوقين في المتجر. حيث من المقرر أن يتم تنظيم مجموعة متنوعة من ورس العمل الفنية من الساعة 8:00 مساءً في عطلة نهاية الأسبوع، هذا إلى جانب ركن الألعاب الذي يفتح أبوابه يومياً طوال ساعات النهار، ويتيح الفرصة للأشخاص الذين يتطلعون إلى قضاء المزيد من الأوقات المميزة مع الأصدقاء والعائلة. وتهدف هذه الأنشطة إلى إشراك جميع الناس، بالإضافة إلى مجموعة مميزة من الأصناف المنتقاة بعناية، والتي من شأنها أن تجعل تجربة التسوق أكثر متعة من أي وقتٍ مضى. كما تشكل تشكيلة الأدوات المنزلية الفاخرة من متجر “ذات”، والتي تتضمن الشموع المعطرة والمجموعات الخاصة لتقديم القهوة التقليدية والوسائد الحرفية، إضافة مميزة عل مآدب الإفطار التي تقام خلال هذا الشهر. بالإضافة إلى كل ذلك، لا داعي للقلق بشأن ما يمكن ارتداؤه، مع فريق المصممين الشخصيين والمرايا العاكسة المستقبلية، التي يمكنها جمع الملابس المختارة المناسبة مع بعضها البعض بلمسة زر واحدة، للمساعدة في تنسيق مظهرٍ مميز ولائق.{:en}THAT Concept Store pulls out all the stops{:}{:ar}متجر “ذات كونسبت ستور”{:}

وتتواجد العروض الخاصة بشهر رمضان، بطريقةٍ مميزة حيث جرى تحديدها بسهولة من خلال ممرات مقوسة تقليدية، مزدانة بأسلوبٍ معاصر في “فاشن افينيو” Fashion Avenue. وستتوفر للمتسوقين القهوة العربية المجانية والرفاهية الفاخرة بعد الإفطار. كما تتاح الفرصة أمام عشاق الطعام، لتجربة العلامة التجارية المحلية التي تتخذ من دبي مقراً لها ” شوكولاته ميرزام” إلى جانب أحدث التجارب التي يقدمها متجر “ذات”، “مويشي كافيه” التي تقدم مأكولات لذيذة مع لمسة يابانية.

كما يتواجد في الطابق الثاني، ركن خاص لرسم الحنة والخط العربي الذي يستقبل الزوار خلال أمسيات يوم الخميس والجمعة حتى منتصف الليل، حيث يمكن للمتسوقين الحصول على خمسة أضعاف من القيمة المعتادة من نقاط “شير” مع كل عملية شراء تتم بعد الإفطار، وذلك حتى تاريخ 12 مايو. كما تتضمن المساحة الخاصة بالألعاب، لعبة الطاولة والشطرنج وغيرها من الأنشطة المسلية، إلى جانب المقاعد على شكل أكياس كبيرة مريحة للاسترخاء، والتي ستتوفر للعائلات لتمضية الأوقات مع بعضها البعض في أي وقت يرغبون بذلك. وستتيح هذه التجارب الجديدة تحقيق المزيد من الإبداع والابتكار والمتعة طوال شهر رمضان، الأمر الذي يتجاوز تجربة التسوق اليومية.

عن “ماجد الفطيم”

تأسست شركة “ماجد الفطيم” عام 1992، وهي الشركة الرائدة في مجال تطوير وإدارة مراكز التسوق، والمدن المتكاملة ومنشآت التجزئة والترفيه على مستوى الشرق الأوسط وإفريقيا وآسيا.

وتحفل قصة نجاح “ماجد الفطيم” بالعديد من الإنجازات، التي جاءت نتيجة رؤية أسسها السيد ماجد الفطيم، الذي حلم بتغيير مفهوم التسوّق والترفيه لتحقيق “أسعد اللحظات لكل الناس، كل يوم”. وقد بدأت ملامح تلك الرؤية تتجسّد عبر العديد من مراكز التسوّق الحديثة والمبتكرة، تم افتتاحها أولاً في دولة الإمارات العربية المتحدة، لتتوسّع بعدها عبر 16 سوقاً حول العالم ويعمل بها أكثر من 44 ألف موظف. وقد نالت المجموعة أعلى درجة استثمارية (BBB) للمؤسسات الخاصة في منطقة الشرق الأوسط.

تمتلك وتدير “ماجد الفطيم” اليوم 28 مركز تسوّق و13 فندقاً وأربعة مشاريع مدن متكاملة بالإضافة إلى العديد من المشاريع قيد الإنشاء. وتتضمّن مراكز التسوّق التابعة لشركة “ماجد الفطيم”، “مول الإمارات”، و”مول مصر”، ومراكز “سيتي سنتر”، ومراكز التسوق المجتمعية “ماي سيتي سنتر”، بالإضافة إلى أربع مجمّعات تسوّق بالشراكة مع حكومة الشارقة. كما أنّ للشركة امتياز الاستخدام الحصري لاسم “كارفور” في أكثر من 30 سوقاً على مستوى الشرق الأوسط وإفريقيا وآسيا. وتدير “ماجد الفطيم” 350 متجراً.

كما تدير “ماجد الفطيم” أكثر من 500 شاشة سينما في صالات “ڤوكس سينما” التابعة لها، بالإضافة إلى 37 مركز ترفيه عائلي “ماجيك بلانيت” في المنطقة، والعديد من المنشآت الترفيهية المبتكرة مثل “سكي دبي” آي فلاي دبي و”دريم سكيب”و”سكي مصر”، وغيرها.

و”ماجد الفطيم” هي الشركة الأم لشركة “نجم” شركة خدمات التمويل والمتخصصة بإصدار البطاقات الائتمانية الاستهلاكية،  وشركة متخصصة بالأزياء والتجزئة والمفروشات المنزلية والديكورات الداخلية تدير عدداً من أبرز الأسماء والعلامات التجارية في عالم الأزياء والمنزل مثل “أبيركرومبي آند فتش” و”هوليستر” و”أُول سينتس” و”لولوليمون أثليتيكا” و”كريت آند باريل” و “ميزون دو موند” و”ليغو”. هذا وتشغّل “ماجد الفطيم” شركة إدارة المرافق “إنوڤا” من خلال مشروع مشترك مع شركة “ڨيوليا”، العالمية الرائدة في مجال إدارة الموارد البيئية.{:}