{:en}EMBRACE THE BENEFITS OF DECAF COFFEE{:}{:ar}تعرّف إلى مزايا القهوة الخالية من الكافيين في شهر رمضان{:} THIS RAMADAN WITH NESPRESSO

{:en}

EMBRACE THE BENEFITS OF DECAF COFFEE THIS RAMADAN WITH NESPRESSO

Enjoy the taste of an artfully crafted cup of coffee with four signature decaf capsules by Nespresso

The Holy Month is upon us, introducing a time of self-reflection, giving back and sharing special moments with your loved ones. Whether you craft your cup after a delicious iftar or during a serene suhoor, the perfect cup of coffee provides pure bliss throughout Ramadan.

Although fasting is broken after sundown, coffee afficionados no longer need to cut back on their favorite cup – Nespresso’s four decaf options allow coffee drinkers to reap all the benefits of coffee, minus the caffeine.

During Ramadan, the best time for a cup of coffee is after you Iftar meal and during Suhoor. Baristas know that a cup gives you the perfect pick-me-up to stay alert after an Iftar meal. And for those who enjoy a late-night cup during their Suhoor, a decaf coffee is the perfect fix. The absence of caffeine will allow you to enjoy the taste of your usual cup without any caffeine that could keep you awake.{:en}EMBRACE THE BENEFITS OF DECAF COFFEE{:}{:ar}تعرّف إلى مزايا القهوة الخالية من الكافيين في شهر رمضان{:}

Decaffeinato – Intense

This Vertuo coffee blends delicious arabicas from Colombia and Costa Rica. It’s a round, smooth and malted coffee, but it’s also a Nespresso decaf, with a rich taste that comes without caffeine. Try this Nespresso decaf pod as a coffee with milk. Milk brings out notes of fresh nuts in this Nespresso Decaffeinato black coffee.

Half Caffeinato – Balanced

Why settle for half caffeine coffee with half the taste? Half Caffeinato has a smooth, velvety texture and a sweet biscuit note. This Vertuo coffee capsule blends decaffeinated and caffeinated Arabica coffees from Brazil and Ethiopia. After decaffeination of half the coffee, a light and quick roast of a Brazilian Arabica coffee gives this Vertuo coffee pod a roundness and a sweetness. The Ethiopian coffee blend with delicate aromatics adds finesse.

Decaffeinato Ontuoso – Intense

Decaffeinato Ontuoso is one smooth move. It’s a light-bodied Vertuo decaf that’s also rounded and creamy. The malted cereal note in this South American arabica coffee blend is ready to charm you. Pour some milk through the crema in this decaffeinato coffee and a caramelized – almost honey-like – note emerges.

Decaffeinato Intenso – Intense

There’s all sorts of hidden powers that fire through Decaffeinato Intenso. Colombian and Brazilian arabica coffees give this Vertuo decaf powerful cocoa and fruity notes. The full body and dense crema belongs to the fine Asian robusta. Add some milk to give your Vertuo decaf coffee a sweet taste and a creamy texture.

{:}{:ar}تعرّف إلى مزايا القهوة الخالية من الكافيين في شهر رمضان المبارك مع نسبريسو

تذوّق طعم فنجان القهوة المحضّر بفنّ وإتقان مع أربع كبسولات خالية من الكافيين من نسبريسو

الشهر الفضيل بات على الأبواب، حاملًا معه دعوة للتأمّل الذاتي وفعل الخير وتشارك اللحظات المميّزة مع الأحبّاء. سواء كنت تستلذّ باحتساء القهوة بعد إفطار شهي أو خلال السحور بأجوائه الهادئة، تجِد دائمًا في فنجان القهوة الطيّب طعم السعادة طيلة رمضان.

مع أنّ موعد الإفطار يكون بعد مغيب الشمس، إلا أنّ عشّاق القهوة ليسوا مضطّرين إلى التخفيف من تناول مشروبهم المفضّل، فتوليفات القهوة الأربعة الخالية من الكافيين من نسبريسو تُتيح لهم تذوّق كل مزايا القهوة من دون قلق.

خلال شهر رمضان المبارك، يحلو تناول فنجان القهوة بعد الإفطار أو مع السحور، للحفاظ على الطاقة والنشاط بعد وجبة الإفطار. أمّا لأولئك الذين يستمتعون بتناول القهوة في وقت متأخّر من الليل أثناء السحور، فالقهوة الخالية من الكافيين هي الخيار الأنسب لهم. بدون الكافيين، يُمكن الاستمتاع بمذاق القهوة من دون الشعور بالأرق.{:en}EMBRACE THE BENEFITS OF DECAF COFFEE{:}{:ar}تعرّف إلى مزايا القهوة الخالية من الكافيين في شهر رمضان{:}

قهوة  ديكافيناتو- حادّة

تخلط هذه القهوة الخاصة بماكينات ڤيرتو بنّ أرابيكا الشهي من كولومبيا وكوستاريكا. هذه القهوة الناعمة خالية من الكافيين، لكنها تزخر بطعم غني. جرّبها مع الحليب الذي يُبرز فيها نفحات الحبوب العذبة.

قهوة هاف ديكافيناتو- متوازنة

مَن قال إنّ القوة التي تحتوي على نصف كميّة الكافيين تفقد نصف طعمها اللذيذ؟  تتّسم قهوة هاف ديكافيناتو  بملمس مخملي ناعم ونفحات البسكويت الحلوة. توفّق هذه الكبسولة الخاصة بماكينات ڤيرتو بين بنّ أرابيكا الذي يحتوي على الكافيين والخالي من الكافيين من البرازيل وأثيوبيا.  بعد إزالة الكافيين من نصف القهوة، يُحمَّص بنّ أرابيكا البرازيلي تحميصًا سريعًا وخفيفًا لمنح هذه الكبسولة طعمًا حلوًا ومتكاملًا. أمّا توليفة القهوة الأثيوبية فتضفي طعمًا راقيًا إلى التوليفة.

قهوة ديكافيناتو أونتوزو – حادّة

تتّسم قهوة ديكافيناتو أونتوزو الخالية من الكافيين بقوام ناعم وكثيف. تلائم هذه القهوة الخفيفة ماكينات ڤيرتو وتشمل توليفة من قهوة أرابيكا من أميركا الجنوبية بنفحات الحبوب. اسكب بعض الحليب فوق الكريمة لتبرز نكهتها المكرملة التي تُشبه طعم العسل.

قهوة ديكافيناتو إنتنسو – حادّة

تزخر قهوة ديكافيناتو إنتنسو بنكهات خفيّة، توفّق بين قهوة أرابيكا الكولومبية والبرازيلية مع نفحات الكاكاو والفاكهة القوية. هذه التوليفة ملائمة لماكينات ڤيرتو، وتنتمي إلى فئة روبوستا الآسيوية الراقية بقوامها الحاد والكريمة الكثيفة. أضِف بعض الحليب إلى هذه القهوة الخالية من الكافيين وتنعّم بمذاقها الناعم وقوامها الكثيف.{:}