{:en}Ajman Bank, Enters into a Strategic Agreement with{:}{:ar}مصرف عجمان يبرم اتفاقية استراتيجية{:}  Saudi German Hospitals Group

{:en}

Ajman Bank Enters into a Strategic Agreement with

 Saudi German Hospitals Group

The Hospital to offer special discounts on medical services to all uninsured family members of Ajman Bank employees

Ajman Bank has signed a strategic agreement with Saudi German Hospitals (SGH) Group that will benefit the uninsured family members of the Bank’s employees by availing special discounts on medical services. Present at the signing ceremony to formalize the contract was Mr. Hany Sabry Head of Investments & Acting Group Head Wholesale Banking of Ajman Bank and Dr. Reem Osman, CEO of Saudi German Hospital Group.

Mr. Sabry said, “We are delighted to partner with Saudi German Hospital Group in this initiative and extremely grateful to them for their support. It will give uninsured family members of all Ajman Bank employees access to high-quality health care at affordable rates. Missed health checkups and untreated issues can potentially become serious. Our aim is to encourage a better level of well-being among our team members as well as those dear to them which in turn will contribute to a relaxed, stress-free and happy workforce. It is all the more crucial in today’s challenging environment that requires solidarity with health institutions.

Saudi German Hospitals (SGH) Group offers a broad range of highly specialized services across its hospitals to support the needs of the communities they serve.{:en}Ajman Bank, Enters into a Strategic Agreement with{:}{:ar}مصرف عجمان يبرم اتفاقية استراتيجية{:}

Commenting on the agreement with Ajman Bank, Dr. Reem Osman CEO of Saudi German Hospitals Group stated, “In line with our aim to provide world-class, innovative and personalized healthcare services, we are proud to support Ajman Bank. Having a long-standing reputation as a world-class healthcare provider in the region, it is our mission to facilitate easy access to premium international medical services to as many people as possible and reinforces our commitment to the community.”

About Ajman Bank

Ajman Bank is an Islamic bank with an ambitious vision based on values ​​of integrity, trust and transparency seeks to provide a wide range of Sharia-compliant and high-quality banking services to customers from individuals, companies and government institutions across the UAE. It is also keen to be updated with the latest technology that will ensure customers a distinctive experimental banking with the revival of human touch that is lost in the modern era of banking application.

Ajman Bank is headquartered in Ajman and enjoys the strong support of the Government of Ajman and is a key pillar in the emirate’s economic development strategy. The bank continues its tireless efforts to establish a prominent position in the banking sector as a sustainable Islamic banking institution, with an emphasis on the need to achieve an optimal balance in the community and caring staff, in order to provide real value for shareholders and customers alike.

{:}{:ar}مصرف عجمان يبرم اتفاقية استراتيجية مع مجموعة مستشفيات السعودي الألماني

تقدم المستشفى خصومات خاصة على الخدمات الطبية لجميع أفراد أسر موظفي مصرف عجمان غير المؤمن عليهم .

وقع مصرف عجمان اتفاقية استراتيجية مع مجموعة مستشفيات السعودي الألماني ، سيتمكن بموجبها أفراد أسر موظفي المصرف غير المؤمن عليهم من الحصول على خصومات خاصة على الخدمات الطبية المختلفة التي تقدمها المجموعة. مثَل كلاً من الطرفين خلال حفل التوقيع ، السيد هاني صبري ، رئيس إدارة الاستثمار و الخدمات المصرفية للشركات بالإنابة لمصرف عجمان والدكتورة ريم عثمان ، الرئيس التنفيذي لمجموعة مستشفيات السعودي الألماني.

معرباً عن سعادته بهذه الاتفاقية ، علق السيد صبري قائلاً : “يسعدنا أن نتشارك مع مجموعة مستشفيات السعودي الألماني في هذه المبادرة الطيبة . هذه المبادرة ستساهم في إتاحة الحصول على مستوى عالي الجودة من الخدمات الصحية المتميزة وبتكلفة يسيرة لأفراد عائلات الموظفين في مصرف عجمان الذين لا يخضعون تحت مظلة التأمين الصحي..

ونحن إذ نحرص دائماً في مصرف عجمان على تأمين أفضل مستويات الرفاهية و اللياقة الصحية لموظفينا ولأفراد أسرهم ، فإننا نساهم بذلك في خلق من راحة البال والأمان لموظفينا..

وإنه لأمر بالغ الأهمية في ظل التحديات والظروف الصعبة التي يعيشها العالم اليوم أن نرسخ أواصر التضامن والتعاون مع المؤسسات الصحية .

تقدم مجموعة مستشفيات السعودي الألماني حزمةً واسعة من الخدمات الصحية المتخصصة لدعم احتياجات المجتمعات التي تخدمها عبر كافة منشآتها الطبية.{:en}Ajman Bank, Enters into a Strategic Agreement with{:}{:ar}مصرف عجمان يبرم اتفاقية استراتيجية{:}

ومن جهتها صرحت الدكتورة ريم عثمان الرئيس التنفيذي لمجموعة مستشفيات السعودي الألماني بالامارات تعليقاً على الاتفاقية مع مصرف عجمان ، قائلةً : “تماشياً مع هدفنا المتمثل في تقديم خدمات رعاية صحية عالمية متخصصة ومبتكرة ، فإننا نفتخر بتقديم الدعم لمصرف عجمان. وانطلاقاً من السمعة العريقة التي تمتلكها مجموعتنا كصرح طبي مزود لخدمات الرعاية الصحية بمستوى عالمي في المنطقة ، فإن مهمتنا النبيلة تتمثل في تسهيل وصول أكبر عدد ممكن من أفراد المجتمع إلى الخدمات الطبية المتميزة عالمياً وهذا ما يعزز التزامنا بدورنا تجاه المجتمع “.

نبذة عن مصرف عجمان

مصرف إسلامي ذو رؤية طموحة، مبني على قيم النزاهة والثقة والشفافية. يسعى إلى توفير مجموعة واسعة من الخدمات المصرفية العالية الجودة والمتوافقة مع أحكام الشريعة، للعملاء من الأفراد والشركات والمؤسسات حكومية على مستوى الدولة. كما ويحرص على تعيين أفضل الموظفين وتطبيق أحدث التقنيات التي من شأنها أن تضمن للعملاء تجربية مصرفية مميزة مع إعادة إحياء تلك اللمسة الإنسانية التي فقدت في عصر الخدمات المصرفية الحديث يتخذ مصرف عجمان من إمارة عجمان مقراً له، ويحظى بدعم قوي من حكومتها، حيث يعتبر ركيزة أساسية في استراتيجية التنمية الاقتصادية للإمارة. ويواصل المصرف جهوده الحثيثة لكي يصبح مؤسسةً مصرفيةً إسلاميةً مستدامة بكل معنى الكلمة، مع التأكيد على ضرورة تحقيق التوازن الأمثل في العناية بالمجتمع والموظفين، سعياً إلى توفير قيمة حقيقة وعالية للمساهمين والعملاء على حدٍ سواء{:}