{:en}Light up your nights at Dragon Mart’s outdoor Ramadan night market{:}{:ar}”سوق التنين” يطلق سوقاً ليلياً في الهواء الطلق بمناسبة شهر رمضان الفضيل{:}

{:en}

Dragon Mart opens an outdoor Ramadan night market featuring Arabic sweets, gifts, home décor and more

Dubai, UAE: 28 April 2021 – Dragon Mart, the largest Chinese trading hub by Nakheel, lights up in festive lantern decorations, arches and a fairy lights walkway during the holy month of Ramadan. Visitors can catch the spectacular display, as well as experience the outdoor Ramadan night market which will be open until 14 May, between 7pm and 2am at Dragon Mart 1.

Featuring an array of Ramadan inspired products such as Arabic sweets and confectionary, Eid gifts, home décor, perfumes, lanterns and more, the unique outdoor Ramadan night market is the perfect destination for families to visit after Iftar. Visitors can park at Dragon Mart 1 parking and capture the Instagrammable decorations and lights.

Rashid Al Harmoodi, General Manager at Dragon Mart says: “We are pleased to take part in honouring the holy month of Ramadan and in opening of Dragon Mart’s outdoor Ramadan night market. We wanted to curate a destination where visitors can embrace the holy month by spending quality time with their families as well as shop for unique seasonal Ramadan products. We look forward to welcoming visitors to this new market and are confident that they will find it enjoyable”.

About Nakheel Malls (www.nakheel.com)

Nakheel Malls owns and operates a diverse range of world-class retail experiences with a distinct portfolio of iconic lifestyle, shopping, dining and entertainment destinations across Dubai. Its strong heritage has been a driving force behind its well-established footprint, which spans 1.4 million square metres of gross leasable space. Nakheel Malls’ 14 developments and 5,000 retailers together shape the lifestyle of 90 million customers every year.

The Palm Jumeirah – Nakheel’s award-winning, world-famous landmark and a symbol of the UAE’s ambition and creativity – is home to The Palm Fountain, The View, Nakheel Mall, Circle Mall, Golden Mile Galleria, The Pointe, Club Vista Mare, Palm West Beach, The Palm Monorail and Souk Warsan, a celebration of enhanced lifestyle experiences for residents and tourists alike.

Nakheel Malls’ expanding portfolio is a testament to its creative spirit that reflects people’s aspirations. It includes distinguished, large-scale shopping centres such as Ibn Battuta Mall, Dragon Mart (which launched its ecommerce platform in partnership with DP World) and a collection of Pavilions located across six Nakheel residential communities. Upcoming projects include Al Khail Avenue.

Nakheel Malls is the retail arm of world-leading master developer Nakheel and the exclusive franchisee for its gourmet food hall concept, Depachika.

About Dragon Mart and dragonmart.ae

Dragon Mart, the world’s largest trading hub for Chinese products outside Mainland China, opened in December 2007, playing a pivotal role in establishing strong bilateral trade and cultural ties between UAE and China. The complex brings the largest B2B and B2C wholesale marketplace as a one stop destination for all supplies, 30 per cent of which originate from local SME’s. Dragon Mart currently consists of more than 4,000 shops and kiosks, dining and entertainment, leisure attractions and 8,200 parking spaces, welcoming more than 40 million customers a year.

Residents and regional visitors alike have a plethora of product categories to choose from as they navigate across multiple zones including home appliances, furniture, electronics, household goods, building materials, garden items, toys, machinery, clothing and accessories, and more.

Dragonmart.ae connects Dragon Mart retailers and SME’s to customers across the UAE. The e-commerce platform provides users the ability to sort and discover over 70,000 products found at Dragon Mart across multiple categories with a focus on popular categories including Home, Games and Toys, Electronics, Fashion and more

 

 {:en}Light up your nights at Dragon Mart’s outdoor Ramadan night market{:}{:ar}”سوق التنين” يطلق سوقاً ليلياً في الهواء الطلق بمناسبة شهر رمضان الفضيل{:} {:}{:ar}فعاليات شيّقة ومسابقات وفرصة رائعة لشراء  الحلويات العربية والهدايا ولوازم الديكور  المنزلي والمزيد.

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 28 أبريل 2021 – يُطلق “سوق التنين”، أكبر مركز تجاري صيني تديره “نخيل”، مجموعة من الفعاليات الشيّقة خلال شهر رمضان المبارك أبرزها “السوق الليلي” الذي يُقام في الهواء الطلق لغاية 14 مايو المقبل بين الساعة السابعة مساءً والثانية فجراً في “سوق التنين 1″، وسط الأضواء البرّاقة والزخارف والأقواس وممر الإضاءة الخيالية، ما يجعل الزوار يستمتعون بالعروض المذهلة وعيش تجربة لا تُنسى.

ويشكل “السوق الليلي” الذي يضم مجموعة متنوعة من المنتجات المستوحاة من الأجواء الرمضانية مثل الحلويات العربية وهدايا العيد ولوازم الديكور المنزلي والعطور والفوانيس وغيرها فرصة مثالية للعائلات لزيارة هذه الوجهة التي تُقام في الهواء الطلق، خصوصاً بعد تناول وجبة الإفطار. وبإمكان الزوار ركن سياراتهم في مواقف “سوق التنين 1” والتقاط صور رائعة للزخارف والزينة والأضواء، بالإضافة إلى المشاركة في العديد من مسابقات التواصل الاجتماعي التي تُقام يومياً في هذا الموقع.

وقال راشد الهرمودي، مدير عام – التأجير في “سوق التنين” في هذه المناسبة: “يسعدنا كثيراً ن نشارك في احتفالات شهر رمضان الفضيل و افتتاح السوق الليلي في سوق التنين في الهواء الطلق. لقد سعينا إلى ابتكار وجهة  جديدة بحيث يتمكن الزوار من عيش الأجواء الرمضانية خلال هذا الشهر الفضيل وتمضية أوقات ممتعة برفقة عائلاتهم، بالإضافة إلى التسوق وشراء منتجات فريدة من نوعها مستوحاة من هذه المناسبة. ونتطلع إلى الترحيب بالزوار في هذا السوق الجديد ونحن على ثقة بإنهم سوف يجدونه ممتعاً”.{:en}Light up your nights at Dragon Mart’s outdoor Ramadan night market{:}{:ar}”سوق التنين” يطلق سوقاً ليلياً في الهواء الطلق بمناسبة شهر رمضان الفضيل{:}

نبذة حول “نخيل مولز”: (www.nakheel.com)

تمتلك “نخيل مولز” وتدير سلسلة متنوعة من مراكز البيع بالتجزئة ذات المستوى العالمي عبر مجموعة متميزة من الوجهات العصرية الرائعة  للتسوق وتناول الطعام والترفيه في مختلف أنحاء دبي. وتستمد “نخيل مولز” بصمتها الراسخة من تراثها العريق الذي طالما كان القوة الدافعة وراء تميّزها وانتشار مشاريعها  على مساحة إجمالية تبلغ 1.4 مليون متر مربع من المساحات القابلة للتأجير.  وتشكل مشاريعها  البالغ عددها 14 مشروعاً و5000 متجر جزءاً من أسلوب حياة 90 مليون عميل  يزورونها  سنوياً.

تعتبر “نخلة جميرا” الأيقونة المعمارية المشهورة عالمياً والحائزة على العديد من الجوائز، أحد معالم شركة “نخيل” الرئيسية، وتمثل رمزاً لطموحات دولة الإمارات العربية المتحدة وإبداعاتها، فهي تحتضن “نافورة النخلة” و”ذا ڤيو آت ذا بالم” و”سيركل مول”، و”جولدن مايل غاليريا”، و”ذي بوينت”، و”كلوب فيستا ماري” و”بالم ويست بيتش”، وذا بالم مونوريل” وسوق ورسان، ما يشكل احتفالاً بتعزيز أنماط الحياة للمقيمين والسياح على حدّ سواء.

تُعد محفظة “نخيل مولز” المتنامية باستمرار، دليلاً ساطعاً على الروح الإبداعية التي تعكس تطلعات الناس، وتضم  مراكز للتسوق كبيرة مثل “ابن بطوطة مول” و”سوق التنين” فضلاً عن مجموعة من مراكز التجزئة المجتمعية التي تعرف باسم “بافيليون” المنتشرة في 6 من مجتمعات “نخيل” السكنية، في حين تشمل مشاريعها القادمة على “الخيل أفينيو” وغيرها ..

تعتبر “نخيل مولز” ذراع “نخيل”، المطور العقاري الرائد عالمياً، في قطاع التجزئة، كما أنها صاحبة الامتياز الحصري لمفهوم ردهة الطعام “ديباتشيكا” التي تحظى بإعجاب الذوّاقة.

نبذة حول “سوق التنين” و“dragonmart.a”

افتُتح “سوق التنين” (Dragon Mart)، أكبر مجمّع تجاري للمنتجات الصينية خارج البرّ الرئيسي للصين، في ديسمبر من العام 2007، وأصبح يلعب دوراً محورياً في تعزيز العلاقات التجارية والثقافية الثنائية المتينة ما بين دولة الإمارات العربية المتحدة والصين. وقد تحول هذه المجمع إلى أكبر سوق للبيع بالجملة  لأعمال التجارة بين الشركات (B2B) والتجارة بين المتاجر والأفراد ( B2C) ووجهة واحدة لجميع الإمدادت، حيث يأتي 30% منها من الشركات المحلية الصغيرة والمتوسطة الحجم. ويتألف “سوق التنين” حالياً، من أكثر 6000 متجر وكشك ومكان لتناول الطعام والترفيه، بالإضافة إلى 8200 موقف للسيارات، في حين يستقبل أكثر من 40 مليون زائر سنوياً.

يعرض هذا المجمع أمام المقيمين في الدولة وزوارها من المنطقة على حدّ سواء، عدداً كبيراً من مختلف الأصناف والمنتجات للاختيار من بينها أثناء تجولهم عبر مناطقة متعددة، بما في ذلك ذلك الأجهزة المنزلية والمفروشات والإلكترونيات والسلع المنزلية ومواد البناء ومستلزمات الحدائق وألعاب الأطفال والآلات والملابس والأحذية والأكسسوارات وأكثر من ذلك..

أطلق “سوق التنين” مؤخراً، منصة للتجارة الإلكترونية (dragonmart.ae) تربط تجار التجزئة في سوق التنين والشركات الصغيرة والمتوسطة الحجم في جميع أنحاء دولة الإمارات العربية المتحدة.

توفر Dragonmart.ae القدرة للمستخدمين على اختيار واستكشاف أكثر من 45 ألف منتج متواجد في “سوق التنين” عبر فئات متعددة مع التركيز على الأصناف الأكثر تداولاً بما في ذلك المستلزمات المنزلية والألعاب والإلكترونيات والأزياء وغيرها الكثير.. {:}