{:en}Transguard Group Announces Profitable Year-End Results Despite Severe Pandemic Challenges{:}{:ar}مجموعة ترانس جارد تعلن عن تسجيل أرباح في نهاية السنة على الرغم من تحديات الجائحة القاسية{:}

{:en}

Dubai, United Arab Emirates,  (AETOSWire): Transguard Group has today announced a profit of AED 32.1 million and revenue of AED 1.87 billion for FY 20/21; the UAE’s leading business solutions provider also revealed AED 2.1 billion in new and renewed business.

“In a year otherwise dominated by uncertainty and prediction-defying challenges, Transguard reliably provided insightful solutions and best-in-class client support,” explained Greg Ward, Managing Director, Transguard Group. “Our innate ability to adapt to this new business landscape was key in achieving a strong end to a difficult year.”

Transguard Group Announces Profitable Year-End Results Despite Severe Pandemic Challenges

One of the first consequences of the Covid-19 pandemic was the closure of airports, both in the UAE and abroad. Quickly followed by a country-wide lockdown, many Transguard clients were forced to make the difficult decision to pause or cancel contracts. This meant more than 12,000 employees were idle almost overnight, none of whom could be repatriated to their home countries due to flight restrictions. Driven by a deep concern for their wellbeing, Transguard ramped up its already robust welfare initiatives and for the next six months dedicated itself to ensuring that these idle staff were provided with food and accommodation until they could be put back into the workforce or returned home.

However, buoyed by multiple strategic wins that were driven by innovation and customer service, Transguard’s team successfully fought back against the economic ravages of the global pandemic to bring the company back into profitability by the end of the financial year.

In addition to deploying more than 44,000 employees every month during the height of the Covid-19 crisis and deploying a further 500 employees in a variety of roles to the UAE’s field hospitals, Transguard’s Facilities Management division also landed a prestigious contract with a global leader in the Oil & Gas sector, grew its retail portfolio with new two new malls in Abu Dhabi and renewed its contract with Global Village for the 11th consecutive year.

Transguard’s Security Services division expanded its already sizeable reach by becoming the sole security provider for the country’s largest bank, as well as by taking on responsibility for the substantial Residential, Hospitality and Entertainment portfolios of the UAE’s largest property developer.

After two successful decades, Transguard Cash continues to lead the industry with a continual stream of innovations, including new ATM and cash sanitisation services. The 2020 launch of the Transguard Pay kiosk network (which gives Transguard’s users easy, convenient access to top up their mobile credit or even send money to their families in their home countries) served to underscore the division’s strong welfare credentials.

With the exponential growth of the logistics sector in 2020, Transguard’s Manpower portfolio likewise expanded to include contracts with all major supermarket chains in the UAE, as well as agreements to provide manpower for warehousing, delivery services and more for these essential service providers.

As the UAE’s hospitality sector gradually opened, Transguard was awarded the framework for multiple hotels of a major regional hotel chain; meanwhile, Transguard Delivery began offering home check-in services for Emirates’ passengers in Dubai. Transguard has also continued its support of Expo 2020 Dubai with the announcement of contracts with seven pavilions.

Transguard’s Aviation and Logistics division also announced significant contracts with both Emirates and Etihad Airways: Under the first, Transguard is the exclusive provider of chauffeur services for Emirates’ Business, First and Multi-Passenger Vehicle fleets. Meanwhile, Transguard’s contract to support Etihad Airways with loaders, fork lift operators and other designations was extended by an additional three years; this qualifies the business solutions provider as a Diamond Partner in the airline’s Alwatani programme.

Meanwhile, Transguard never wavered from its commitment to the welfare of its employees and in January announced an all-encompassing initiative to vaccinate 95% of its workforce before the end of March. By facilitating more than 78,000 vaccinations by the end of the financial year, Transguard surpassed its prior commitment.

“If we learned anything during the pandemic it is to keep our eyes on innovation and a fierce focus on customer satisfaction,” Ward concludes. “We will not lose our momentum as we continue to support the UAE as it bounces back stronger than ever.”

About Transguard Group:
Offering flexible solutions for all of the UAE’s staffing needs since 2001, Transguard Group is the region’s most trusted expert in security, facilities management, cash services and white collar staffing – and much more in between. With an annual turnover of AED 1.87 billion in the 2020-2021 financial year, Transguard’s expertise is in supplying the right people for its clients, precisely when and where they’re needed. To learn more about the many ways Transguard is helping the UAE’s businesses grow, visit www.transguardgroup.com.

*Source: AETOSWire

{:}{:ar}دبي الإمارات العربية المتحدة، 2 مايو 2020 – (“ايتوس واير”): أعلنت مجموعة ترانس جارد اليوم عن تسجيلها أرباحاً بلغت 32.1 مليون درهم وإيرادات بقيمة 1.87 مليار درهم للسنة المالية 2020/2021؛ كما كشفت هذه الشركة الإماراتية الرائدة في تقديم الحلول لقطاع الأعمال عن إبرامها عقود عمل جديدة ومجددة بقيمة 2.1 مليار دولار.

Transguard Group Announces Profitable Year-End Results Despite Severe Pandemic Challenges
وأوضح غريغ وارد، المدير التنفيذي للمجموعة، أنه “على الرغم من حالة الارتياب والتحديات التي يعجز المرء عن توقعها التي هيمنت هذا العام، نجحت مجموعة ترانس جارد بكل موثوقية في تقديم حلول إبداعية عميقة ودعم لا يضاهى لعملائها. وكان سر نجاحنا في تحقيق محصلة قوية لهذه السنة العسيرة هو قدرتنا المتأصلة على التكيف مع واقع التحديات الجديد في عالم الأعمال.”
وقد كان إغلاق المطارات في دولة الإمارات وخارجها أيضاً من التبعات الأولى لجائحة كوفيد 19. وسرعان ما أعقب ذلك فرض لإجراءات الإغلاق على مستوى الدولة، مما أرغم العديد من عملاء ترانس جارد على اتخاذ قرارات صعبة بتعليق عقودهم أو إلغائها. ونتيجة ذلك، أصبح أكثر من 12,000 موظف عاطلا عن العمل بين عشية وضحاها مع عدم إمكانية إعادتهم إلى بلادهم بسبب القيود المفروضة على رحلات الطيران. وبدافع الحرص العميق على صحتهم وسعادتهم، عززت ترانس جارد مبادراتها الرعائية القوية أصلاً وكرست جهودها في الأشهر الستة التالية لضمان تزويد موظفيها العاطلين عن العمل بالمأكل والمسكن ريثما تتسنى إعادتهم إلى العمل أو إرجاعهم إلى بلادهم.
ورغم ذلك، نجح فريق ترانس جارد، مدعوماً بعدد من المكاسب الإستراتيجية النابعة من روح الإبداع وخدمة العملاء، في التصدي للأضرار الاقتصادية الناجمة عن الجائحة العالمية والعودة بالشركة إلى تحقيق الأرباح في نهاية السنة المالية.
فعلاوة على نشر أكثر من 44,000 موظف كل شهر في أوج أزمة كوفيد 19 ونشر 500 موظف آخر في مجموعة متنوعة من الوظائف في المستشفيات الميدانية على مستوى الإمارات، أبرم قسم إدارة المنشآت في ترانس جارد عقداً مرموقاً مع شركة عالمية رائدة في صناعة النفط والغاز، وأضاف إلى محفظته في قطاع التجزئة مركزي تسوق جديدين في أبوظبي كما جدد عقده مع القرية العالمية للسنة الحادية عشرة على التوالي.
إضافة إلى ذلك، نجح قسم الخدمات الأمنية في ترانس جارد في توسيع نطاق حضوره الكبير أصلاً وأصبح مزود الخدمات الأمنية الوحيد لأكبر بنك في الدولة، بالإضافة إلى تبنيه المسؤولية عن المحافظ السكنية والفندقية والترفيهية الضخمة لأكبر شركة تطوير عقاري في دولة الإمارات.
وبعد عقدين من النجاح، يواصل قسم ترانس جارد للخدمات النقدية بتدفق ابتكاراته وإبداعاته المستمرة، كخدمات تعقيم أجهزة الصراف الآلي والأموال النقدية. كما ساهم إطلاق شبكة أكشاك ترانس جارد باي عام 2020 (التي توفر لموظفي ترانس جارد في المواقع وصولاً سهلاً ومريحاً لخدمات تعبئة رصيد هاتفهم المحمول أو حتى إرسال الأموال إلى عائلاتهم في بلادهم الأم) في إبراز معايير الرعاية القوية التي يقدمها القسم.
في ضوء النمو الهائل لقطاع الخدمات اللوجستية في عام 2020، توسعت بالمثل محفظة ترانس جارد للقوى العاملة لتشمل عقوداً مع كافة سلاسل متاجر السوبرماركت الكبرى في دولة الإمارات، فضلاً عن إبرام اتفاقيات لتوفير القوى العاملة لمقدمي خدمات المستودعات وخدمات التوصيل وغيرهم من مقدمي الخدمات الأساسية.
ومع بدء الافتتاح التدريجي لقطاع الضيافة في الإمارات، فازت ترانس جارد بإطار العمل لعدد من الفنادق التابعة لإحدى سلاسل الفنادق المرموقة في المنطقة. وفي ذات الوقت، بدأ قسم خدمات التوصيل لدى ترانس جارد بتقديم خدمات إنجاز إجراءات السفر من المنزل للمسافرين على متن طيران الإمارات في دبي. كما واصلت ترانس جارد دعمها لمعرض إكسبو 2020 بإعلانها عن إبرام عقود مع سبعة أجنحة في المعرض.
كما أعلن قسم الطيران والخدمات اللوجستية لدى ترانس جارد عن إبرام عقود هامة مع شركتي طيران الإمارات والاتحاد للطيران. في العقد الأول، تتولى ترانس جارد مهمة المزود الحصري لخدمات السائق لأساطيل مركبات رجال الأعمال والدرجة الأولى والركاب المتعددين. وتم تمديد عقد ترانس جارد الخاص بدعم شركة الاتحاد للطيران بمشغلين للودرات والرافعات الشوكية ووظائف أخرى لمدة ثلاث سنوات إضافية. وهذا يؤهل شركة ترانس جارد المزودة لحلول الأعمال لتكون شريكاً ماسياً في برنامج الوطني التابع لشركة الاتحاد للطيران.
وفي هذه الأثناء، لم تتخل ترانس جارد البتة عن التزامها برعاية ورفاهية موظفيها، وأعلنت في شهر يناير عن مبادرة شاملة لتطعيم 95% من العاملين لديها قبل نهاية شهر مارس. وبتوفيرها لأكثر من 78,000 لقاح في نهاية السنة المالية، تكون ترانس جارد قد تخطت حتى التزاماتها وتعهداتها السابقة.
وختم وارد حديثه قائلاً: “إن كان هناك ما تعلمناه من هذه الجائحة فهو أن نبقي اهتمامنا منصباً على الإبداع والابتكار والتركيز الشديد على رضا العملاء. لن نفقد الزخم والقوة ونحن نواصل دعمنا لدولة الإمارات وهي تنهض من جديد أقوى مما كانت في أي وقت مضى.”
نبذة عن مجموعة ترانس جارد:
تعتبر مجموعة ترانس جارد، التي تقدم حلولاً مرنة لكافة احتياجات التوظيف في دولة الإمارات منذ عام 2001، أكثر الخبراء موثوقية على مستوى المنطقة في مجال الأمن وإدارة المرافق وخدمات الأموال النقدية وتأمين الموظفين المكتبيين، وغير ذلك كثير. وتتمحور خبرات ترانس جارد، التي تجاوزت إيراداتها السنوية 1.87 مليار درهم للسنة المالية 2020-2021، حول توفير الموظفين المناسبين لعملائها في الزمان والمكان اللذين يحتاجون فيهما إليهم بالضبط. لمعرفة المزيد عن الطرق العديدة التي تساعد بها ترانس جارد الأعمال والشركات على النمو في الإمارات، يرجى زيارة موقعها الإلكتروني www.transguardgroup.com.

المصدر: “ايتوس واير”{:}