{:en}Abu Dhabi, UAE *Date TBC*: Fostering a sense of community{:}{:ar}مختبر المركبات الكهربائية “EV LAB” يستضيف فعالية يوم الحلبة{:}

{:en}

  Abu Dhabi, UAE,Date TBC*: Fostering a sense of community to create a strong ecosystem and promote electric vehicles, EV Lab, a first-of-its-kind omnichannel, multi-brand electric vehicle platform hosted a dedicated Track Day event in Abu Dhabi’s Yas Marina F1 Circuit.

The first event of its kind in the UAE, Track Day fosters conversation and active engagement among electric vehicle owners and enthusiasts, and serves to underline the value that EVs lend to the nation as the UAE moves towards reinforcing its resolve to fight climate change.

To support the Dubai Clean Energy Strategy 2050, which seeks to produce 75 percent of the Emirate’s energy from clean energy, the Dubai Supreme Council of Energy mandated that 10 percent of all new cars in the Emirate must be electric or hybrid by 2020, and 10 percent of all cars should be green by 2030. Since the launch of Tesla’s showroom in Dubai in 2017, the government has continued to encourage people to buy EVs over traditional cars, leaving the market with an array of EV choices in Dubai ever since.{:en}Abu Dhabi, UAE *Date TBC*: Fostering a sense of community{:}{:ar}مختبر المركبات الكهربائية “EV LAB” يستضيف فعالية يوم الحلبة{:}

The Track Day event at Yas Marina recorded over 120 attendees between EV owners and enthusiasts from across the seven Emirates, and also shone the spotlight on the EV models available in the UAE.  On show were EVs by Mercedes Benz Abu Dhabi, Porsche Abu Dhabi, MG Motors, and Audi, all through Ali & Sons, Chevy by Bin Hamoodah, Renault by Al Rostamani, Tesla, and Chevrolet Dubai through Al Ghandi.

Participants had the opportunity to test drive their vehicles at the legendary Yas Marina F1 circuit and to take hot laps with professional drivers in exclusive vehicles such as the Porsche Taycan, Mercedes EQC, MG, Audi Etron, Tesla, Chevrolet.  The Audi E-tron GT also made its first public appearance.

Kevin Chalhoub, Founder & CEO at EV Lab, said: “The Track Day in Abu Dhabi follows the overwhelming success of the first Cars & Coffee event we hosted in Dubai. The event served as a window for EV owners and enthusiasts to network and learn more about the trends and advances in the electric vehicle sector. We are honoured that our event series has gained such popularity among the UAE community, especially as it followed the recent resolution by the national leadership to reduce

emissions and build a greener environment. Popularising electric cars and building a strong community model around it is key to strengthen this sustainable mode of transport, more so with the EV models being second to none in style and aesthetics.”

Darren Mark Abel, Brand Manager of Porsche Centre Abu Dhabi and Al Ain added, “The EV Lab is an excellent platform that promotes electric vehicles and sustainable mobility while bringing together owners and enthusiasts to create a real sense of community. We were so thrilled to participate in this year’s EV Lab at Yas Marina circuit and to experience such great engagement with all who joined. With the introduction of the innovative and groundbreaking Porsche Taycan, the first ever all electric Porsche, taking part in the EV Lab was a great way to give electric car enthusiasts a proper introduction to this electrifying model. We look forward to the next one.”

After the resounding success of the inaugural EV Cars & Coffee at City Walk – Dubai, the EV Track Day at Yas Marina represents the second in a series of events that EV LAB will curate to feed the demand of EV owners in the region.

About EV Lab

EV Lab is focused on driving the transition to sustainable mobility through leveraging the benefits that electric vehicles provide to air quality, the overall environment, as well as towards diversified economic growth. EV Lab partners with key automotive players to offer a selection of the best EV products available in the market. The company will also offer a wider range of electric vehicles such as motorcycles, skateboards, and scooters.

{:}{:ar}مختبر المركبات الكهربائية “EV LAB” يستضيف فعالية يوم الحلبة المخصّصة للسيارات الكهربائية على حلبة مرسى ياس للفورمولا 1 بأبوظبي

أبوظبي، الإمارات العربية المتحدة؛ 04 مايو: كشفت EV LAB، المنصة الأولى من نوعها لبيع المركبات الكهربائية متعددة العلامات التجارية، عن استضافته لفعالية يوم الحلبة الأولى من نوعها في الإمارات، على حلبة مرسى ياس للفورمولا 1 بأبوظبي، تعزيزاً للحس المجتمعي الهادف لاعتماد نظام بيئي قويّ والترويج للسيارات الكهربائية.

ومن شأن هذه الفعالية تعزيز التواصل والمشاركة الفاعلة بين مالكي السيارات الكهربائية وعشّاقها، والتأكيد على القيمة التي تقدمها هذه السيارات للدولة، بما ينسجم مع توجّهاتها للنهوض بدورها في مكافحة التغيّرات المناخية.

ودعماً لاستراتيجية دبي للطاقة النظيفة 2050، والتي تهدف إلى توفير 75% من القدرة الإنتاجية للطاقة في دبي من مصادر الطاقة النظيفة بحلول عام 2050، قرّر المجلس الأعلى للطاقة في دبي أن تكون 10% من جميع السيارات الجديدة في الإمارة كهربائية أو هجينة في عام 2020، على أن تكون 10% من جميع السيارات فيها صديقةً للبيئة بحلول عام 2030. ومنذ افتتاح صالة عرض تيسلا في دبي عام 2017، واصلت الحكومة تشجيع الناس على شراء السيارات الكهربائية بدلاً من السيارات التقليدية، مما وفر مجموعةً متنوعةً من خيارات السيارات الكهربائية في سوق السيارات في دبي.{:en}Abu Dhabi, UAE *Date TBC*: Fostering a sense of community{:}{:ar}مختبر المركبات الكهربائية “EV LAB” يستضيف فعالية يوم الحلبة{:}

واستقطبت فعالية يوم الحلبة في مرسى ياس أكثر من 120 مشاركاً من مالكي وعشاق السيارات الكهربائية من مختلف أنحاء الإمارات، وسلطت الضوء على نماذج هذه السيارات المتوفرة في الإمارات. وتألقت الفعالية باستعراض مذهل للسيارات الكهربائية من مرسيدس-بنز أبوظبي وبورش أبوظبي وإم جي موتور وأودي، التي توفرها شركة علي وأولاده؛ إضافةً إلى تشيفي من شركة بن حموده؛ ورينو من مجموعة عبد الواحد الرستماني؛ وتيسلا وشيفروليه دبي من شركة الكندي للسيارات.

وحظي المشاركون بفرصة استثنائية لاختبار قيادة سياراتهم على حلبة ياس مارينا الأسطورية لسباقات الفورمولا 1، وخوض جولات مشوّقة مع سائقين محترفين في سيارات حصرية مثل بورش تايكان، ومرسيدس إي كيو سي، وإم جي، وأودي إي ترون، وتيسلا، وشيفروليه. كما شهدت الفعالية أول ظهور علنيّ لسيارة أودي إي ترون جي تي.

وتعليقاً على هذا الموضوع، قال كيفن شلهوب، المؤسس والرئيس التنفيذي في EV LAB: “تأتي فعالية يوم الحلبة في أبوظبي بعد النجاح الباهر الذي حققته فعالية سيارات وقهوة الافتتاحية في دبي، والتي كانت وسيلةً فعالةً لتعزيز تواصل مالكي السيارات الكهربائية وعشاقها، واطلاعهم على مزيد من المعلومات حول التوجهات والتطورات في قطاع السيارات الكهربائية. كما أننا مسرورون بالشعبية التي اكتسبتها سلسلة فعالياتنا في المجتمع الإماراتي، لا سيما بعد القرار الأخير الذي أصدرته القيادة الوطنية للحدّ من الانبعاثات الكربونية، والوصول إلى بيئة أكثر استدامة. وإلى جانب الطابع الأنيق والتصميم المميز الذي تتمتع به السيارات الكهربائية، يُعد الترويج لهذه السيارات وبناء نموذج مجتمعيّ متين حولها، أمراً أساسياً للنهوض بمثل هذا الأسلوب للنقل المستدام”.

ومن جانبه، قال دارين مارك أبيل، مدير العلامة التجارية لدى مركز بورشه في أبوظبي والعين: “يوفر مختبر المركبات الكهربائية منصّة متميّزة للترويج للسيارات الكهربائية وحلول التنقل المستدامة، واستقطاب مالكي هذه السيارات وعشاقها إلى ما يشبه المجتمع الحقيقيّ. نحن مسرورون جداً بالمشاركة في الأنشطة التي نظمها مختبر المركبات الكهربائية هذا العام على حلبة مرسى ياس، واختبار مثل هذه المشاركة الرائعة مع جميع الحاضرين. وجاءت فعالية مختبر المركبات الكهربائية فرصة استثنائية للتعريف بسيارة بورشه تايكان، أول السيارات الكهربائية من بورشه والمعزّزة بخواص مبتكرة ورائدة، وشكّل المختبر أسلوباً متميّزاً لمنح عشاق السيارات الكهربائية التعريف المناسب لهذا الطراز من السيارات الكهربائية؛ ونتطلّع قدُماً للخطوة التالية”.

وفضلاً عن المساهمة في تعزيز النمو الاقتصادي المتنوّع، يسعى مختبر المركبات الكهربائية “EV LAB” لتحفيز التحوّل نحو وسائط النقل المستدامة عبر الاستفادة من المزايا التي توفرها السيارات الكهربائية من حيث جودة الهواء والبيئة العامة. ووقعت المنصة شراكات مع كبرى شركات السيارات لتوفير مجموعة مختارة من أفضل المنتجات المخصصة للسيارات الكهربائية في السوق، لتتيح مجموعةً أوسع من المركبات الكهربائية مثل الدراجات النارية، وألواح التزلّج سكيت بورد، والسكوتر.

وبعد النجاح الباهر الذي حققته النسخة الافتتاحية لفعالية سيارات وقهوة، المخصصة للتعريف والترويج ومناقشة أحدث الابتكارات في عالم السيارات الكهربائية في الإمارات، بسيتي ووك بدبي، تأتي فعالية يوم الحلبة في حلبة مرسى ياس لتمثّل الخطوة الثانية في سلسلة الفعاليات التي ينظمها مختبر المركبات الكهربائية “EV LAB” لتلبية تطلعات مالكي السيارات الكهربائية في المنطقة.{:}