{:en}Berkshire Hathaway Specialty Insurance Expands Transactional Liability Team, Naming Daniel Thieviasingham Senior Underwriter, AME{:}{:ar}شركة بيركشاير هاثاواي سبيشيالتي إنشورانس توسع فريق المسؤولية المتصلة بالمعاملات، وتعيّن دانيال ثيفياسينغهام بمنصب المؤمّن الأوّل، لمنطقة آسيا والشرق الأوسط{:}

{:en}

BOSTON & SINGAPORE–(BUSINESS WIRE/AETOSWire)— Berkshire Hathaway Specialty Insurance (BHSI) today announced that it has appointed Daniel Thieviasingham as Senior Underwriter, Transactional Liability, Asia Middle East.

“We are pleased to welcome Daniel to BHSI as we continue to expand our transactional liability capabilities across the Asia Middle East region,” said Marc Breuil, Head of Asia Middle East, BHSI. “His presence in Singapore enhances our ability to move quickly and skillfully to address the evolving transactional liability needs of customers across ASEAN and the wider region.”

Berkshire Hathaway Specialty Insurance Expands Transactional Liability Team, Naming Daniel Thieviasingham Senior Underwriter, AME

In the Transactional Liability space, BHSI currently offers Representations & Warranties Insurance, Tax Insurance, Contingent Liability Insurance and Class Action Settlement Insurance on a global basis.

“Dan joins us at a crucial stage in our development in the Asia Middle East transactional liability market. The product is being ever more widely taken up, not only by private equity players, but also by industry buyers, and this trend will continue.” said Steven Harwood, Head of Transactional Liability, Asia Middle East, BHSI. “Dan’s experience in Australia and London, where he handled transactions from diverse territories and jurisdictions throughout Europe, will be invaluable here in the AME region. Moreover, his tax expertise means that BHSI joins a very select number of insurers offering on-the-ground tax underwriting capability in Asia.”

Daniel comes to BHSI with nearly a decade of experience spanning corporate finance, Mergers & Acquisitions (M&As) and transactional liability insurance. He was most recently at Lockton London. Prior to that he underwrote transactional risks at Ironshore Australia. He holds Bachelor of Business and Bachelor of Law degrees from the University of Technology in Sydney.

Daniel is based in BHSI’s Singapore office and can be reached at daniel.thieviasingham@bhspecialty.com or +65 6675 1499.

Berkshire Hathaway Specialty Insurance Company (incorporated in Nebraska, USA) provides commercial property, casualty, healthcare professional liability, executive and professional lines, transactional liability, surety, marine, travel, programs, accident and health, medical stop loss, homeowners, and multinational insurance. The actual and final terms of coverage for all product lines may vary. In the Asia Middle East region, it underwrites on the paper of Berkshire Hathaway Specialty Insurance Company, which holds financial strength ratings of A++ from AM Best and AA+ from Standard & Poor’s. Based in Boston, Berkshire Hathaway Specialty Insurance has offices in Atlanta, Boston, Chicago, Houston, Indianapolis, Irvine, Los Angeles, New York, San Francisco, San Ramon, Seattle, Stevens Point, Adelaide, Auckland, Brisbane, Cologne, Dubai, Dublin, Hong Kong, Kuala Lumpur, London, Macau, Madrid, Manchester, Melbourne, Munich, Paris, Perth, Singapore, Sydney and Toronto.

*Source: AETOSWire

{:}{:ar}بوسطن وسنغافورة – (بزنيس واير/“ايتوس واير”): أعلنت اليوم شركة “بيركشاير هاثاواي سبيشيالتي إنشورانس” (“بي إتش إس آي”) عن تعيين دانيال ثيفياسينغهام بمنصب المؤمّن الأوّل، لشؤون المسؤولية المتصلة بالمعاملات لمنطقة آسيا والشرق الأوسط.

وقال مارك بروي، رئيس “بي إتش إس آي” في آسيا والشرق الأوسط، في هذا السياق: “نُعرب عن سعادتنا بأن نُرحّب بدانيال في ’بي إتش إس آي‘ في الوقت الذي نواصل فيه توسيع قدراتنا في مجال المسؤولية المتصلة بالمعاملات في منطقة آسيا والشرق الأوسط. ويُسهم تواجده في سنغافورة في تعزيز قدرتنا على التحرك بسرعة وبمهارة لمعالجة الاحتياجات المتطورة على صعيد المسؤولية المتصلة بالمعاملات للعملاء في منطقة رابطة دول جنوب شرق آسيا ’آسيان‘ والمنطقة الأوسع”.

Berkshire Hathaway Specialty Insurance Expands Transactional Liability Team, Naming Daniel Thieviasingham Senior Underwriter, AME

هذا وتقدم “بي إتش إس آي” في مجال المسؤولية المتصلة بالمعاملات خدمات التأمين المتعلقة بالضمانات أو التمثيلات، والتأمين الضريبي، والالتزامات الطارئة، وتسوية الدعاوى الجماعية على الصعيد العالمي.

ومن جهته، قال ستيفن هاروود، رئيس شؤون المسؤولية المتصلة بالمعاملات، في منطقة آسيا والشرق الأوسط: “ينضم دان إلينا في مرحلة حاسمة من تطورنا في سوق المسؤولية المتصلة بالمعاملات لمنطقة آسيا والشرق الأوسط. يتم الاستفادة من هذا المنتج على نطاق أوسع، ليس من قبل الجهات الفاعلة على صعيد الأسهم الخاصة فحسب، إنما أيضاً من قبل المشترين في القطاع، وسوف يستمر هذا التوجه. وستكون خبرة دان في أستراليا ولندن، حيث عالج المعاملات من مختلف المناطق والولايات القضائية في جميع أنحاء أوروبا، بالغة القيمة هنا في منطقة آسيا والشرق الأوسط. ومن جهةٍ أخرى، فإن خبرته الضريبية تعني أن ’بي إتش إس آي‘ تنضم إلى عدد من شركات التأمين المختارة التي تقدم القدرة على الاكتتاب الضريبي على أرض الواقع في آسيا”.

وينضمّ دانيال إلى شركة “بي إتش إس آي” حاملاً في جعبته خبرة تمتد على نحو عقد من الزمن في مجال تمويل الشركات وعمليات الدمج والاستحواذ والتأمين على المسؤولية المتصلة بالمعاملات. وعمل مؤخراً لدى شركة “لوكتون” لندن. وقبل ذلك قام باكتتاب المخاطر المتعلقة بالمعاملات في شركة “آيرونشور أستراليا”. وهو حائز على شهادة بكالوريوس في إدارة الأعمال وبكالوريوس في القانون من جامعة التكنولوجيا في سيدني.

يتخذ دانيال من مكتب سنغافورة التابع لشركة “بي إتش إس آي” مقراً له ويمكن التواصل معه عبر البريد الإلكتروني: daniel.thieviasingham@bhspecialty.com أو الاتصال على الرقم التالي: +6566751499.

تقدم شركة “بيركشاير هاثاواي سبيشيالتي إنشورانس” (المدرجة في نيبراسكا في الولايات المتحدة الأمريكية) خدمات التأمين على العقارات التجارية والإصابات والمسؤولية المهنية للرعاية الصحية والخطوط التنفيذية والمهنية والمسؤولية المتصلة بالمعاملات، والكفالة، والتأمين البحري، والتأمين على السفر والبرامج والحوادث والصحة وأصحاب المنازل والخسائر الناتجة عن توقف التأمين الطبي والتأمين المتعدد الجنسيات. وقد تختلف الشروط الفعلية والنهائية المتعلقة بالتغطية على خطوط منتجات التأمين كافة. وفي منطقة آسيا الشرق الأوسط، تقدم شركة “بيركشاير هاثاواي سبيشيالتي إنشورانس” خدمات التأمين التي حصلت على التصنيف الائتماني للقوة المالية في مستوى “إيه ++” من “إيه إم بيست” ومستوى “إيه إيه +” من “ستاندرد آند بورز”. وتتخذ الشركة من بوسطن مقراً رئيسياً لها، ولها مكاتب في أتلانتا وبوسطن وشيكاغو وهيوستن وإنديانابوليس وإيرفاين ولوس أنجلوس ونيويورك وسان فرانسيسكو وسان رامون وسياتل وستيفنز بوينت وأديلايد وأوكلاند وبريسبان وكولونيا ودبي ودبلن وهونج كونج وكوالالمبور ولندن وماكاو ومدريد ومانشستر وملبورن وميونخ وباريس وبرث وسنغافورة وسيدني وتورنتو.

* المصدر: “ايتوس واير”{:}