{:en}Fabergé Introduces the Ruby Hilal Collection{:}{:ar}Fabergé تطرح مجموعة “هلال” المرصّعة بالياقوت{:}

{:en}

Embargoed until 1st May 2021: In celebration of Eid al-Fitr on the 12th May, Fabergé is delighted to introduce the latest additions to their Colours of Love ‘Hilal’ collection. Comprising pendant, earrings and ring, this capsule collection has been named Hilal, Arabic for crescent moon.

The most recent additions to the Hilal capsule collection have been handcrafted from 18k rose gold with Fabergé’s iconic decorative fluting. Each crescent moon is complemented by enchanting pavé set diamonds and a beautiful star featuring a Gemfields ruby, responsibly sourced from the Montepuez mine in Mozambique.Fabergé تطرح مجموعة “هلال” المرصّعة بالياقوت

The crescent moon and its constant companion, the star, have always held a certain ethereal allure; both have been spiritually relevant across faiths and cultures throughout the ages. Their pairing within jewellery is not something new: the two celestial icons were often featured together in Victorian brooches, frequently given as a token of affection, a way of romantically proclaiming “I love you to the moon and back.” The crescent moon remains prominent in Islamic iconography – as a source of spiritual guidance, symbolising everything from hope and the passage of time to fertility.

The use of rose gold is reminiscent of Peter Carl Fabergé’s pre-1917 collections, as he was one of the first to put rose gold to use in his most ornate creations, specifically his legendary Imperial Eggs. He blended yellow gold and copper to create an alluring pink material that was first coined as ‘Russian Gold’. As this mix of alloys became popular among jewellers around the world, it was later renamed ‘rose gold’.

The romantic message is inherent in this special collection, as rubies have long been associated with passion, prosperity and protection. It’s the perfect token of love to give the one you call ‘Ya Amar’.

The rubies in the collection have been sourced from Gemfields, a world-leading supplier of responsibly sourced coloured gemstones. Gemfields believes that those who mine gemstones should do so with transparency, legitimacy and integrity. This endeavour is coupled with a strong belief that coloured gemstones should create a positive impact for the country and community from which they originate.

{:}{:ar}بمناسبة حلول عيد الفطر المبارك في 12 مايو، يُسرّ دار Fabergé أن تطرح أحدث إضافة إلى مجموعة Colours of Love ‘Hilal’. تشمل التشكيلة التي تحمل اسم “هلال” قلادة وأقراطًا وخاتمًا.

الطقم الجديد مصمّم من الذهب الوردي عيار 18 قيراط ومزيّن بتقنيّة التخديد التي تشتهر بها Fabergé. كل هلال مرصّع بحُبيبات الألماس البرّاقة، وتُحيط به نجمة جميلة مرصّعة بحجر ياقوت من شركة “جيم فيلدز”، وتحديداً من منجم مونتيبويز في الموزمبيق حيث يُستخرج الياقوت بطريقة مسؤولة ومستدامة مع الحرص على الحفاظ على البيئة والمجتمع المحلي.

لطالما كان للهلال، ولرفيقته النجمة التي لا تفارق دربه، سحراً أثيرياً، واكتسبا دلالات روحانية في مختلف الأديان والثقافات على مرّ العصور. ظهور القمر والنجوم في عالم المجوهرات ليس بالأمر الجديد، فغالباً ما كان يُزيّن الرمزان السماويان معاً البروشات ذات الطراز الفيكتوري، التي كانت تُهدى كعربون محبة، للتعبير عن أسمى المشاعر الرومنسية وعن حُبّ يقاس بطول المسافة من الأرض إلى القمر. يحتفظ الهلال بدلالة مهمّة في الديانة الإسلامية، حيث يُعدّ مصدراً للتوجيه الروحي ويختزل معانٍ كثيرة، من الأمل ومرور الزمان إلى الخصوبة والولادة والأنوثة.Fabergé تطرح مجموعة “هلال” المرصّعة بالياقوت

يوحي الذهب الوردي بالمجموعات التي صمّمها بيتر كارل فابرجيه قبل عام 1917، إذ كان أوّل من استخدم الذهب الوردي في تصاميمه الفاخرة، تحديدًا البيض الإمبراطوري الأشهر من نار على علم. خلَط فابرجيه بين الذهب الأصفر والنحاس لابتكار مادّة ورديّة تأسر الألباب، لُقِّبت بالـ”ذهب الروسي” لتُعرَف لاحقًا بالذهب الوردي بعدها شاع استخدام هذا المزيج من المعادن بين صانعي المجوهرات حول العالم.

اقترن الياقوت على مرّ الزمن بالشغف والازدهار والحماية، فهو أجمل هديّة لكلّ امرأة تُضيء حياة مَن حولها كالقمر.

حجر الياقوت في هذه المجموعة مستورد من “جيم فيلدز”، الشركة الرائدة عالمياً في مجال إنتاج الأحجار الكريمة الملوّنة بطريقة مسؤولة، انطلاقاً من إيمانها بأنّ شركات التعدين يجب أن تستخرج الأحجار الكريمة من باطن الأرض بشفافيّة وشرعيّة ومصداقيّة. يقترن هذا المسعى بإيمان راسخ بأنّ الأحجار الكريمة الملوّنة يجب أن تترك وقعاً إيجابياً على البلاد والمجتمعات التي تنشأ منها.

يُشار إلى أنّ القلادة (34712 درهمًا إماراتيًا) والخاتم (38569 درهمًا إماراتيًا)  والأقراط (49368 درهمًا إماراتيًا)  من مجموعة  Fabergé Colours of Love Hilal المصمّمة من الذهب الوردي والياقوت متوفّرة للبيع على موقع faberge.com ولدى بعض متاجر Fabergé. يُمكن إرسال الاستفسارات إلى العنوان الآتي sales@faberge.com، ليتمّ تشاركها مع فريق خدمة العملاء.{:}