{:en}Digital Turbine Announces Completion of Acquisition of AdColony{:}{:ar}ديجيتال تورباين تعلن اكتمال استحواذها على آدكولوني{:}

{:en}

 Digital Turbine Announces Completion of Acquisition of AdColony

Digital Turbine, Inc. (Nasdaq: APPS) announced today that it has completed its acquisition of AdColony Holding AS (“AdColony”). The acquisition of AdColony, a leading mobile advertising platform servicing advertisers and publishers with a reach of more than 1.5 billion monthly global users, is integral to Digital Turbine’s expressed strategy to provide a comprehensive media and advertising solution for its operator and OEM partners while enriching the mobile experience for end-users by delivering highly relevant content. AdColony’s proprietary video technologies and rich media formats are widely viewed as best-in-class technology providing industry-leading third-party verified viewability rates for well-known global brands, such as Coca-Cola, Amazon, and BMW.

“We are excited to have formally closed the acquisition of AdColony,” said Bill Stone, CEO of Digital Turbine. “We believe that this strategic transaction, along with the previously completed acquisition of Appreciate and pending completion of the Fyber acquisition, will synergistically accelerate our growth and is a real positive for our partners, advertisers, employees, and shareholders. With the addition of AdColony, we will expand our collective experience, reach, and a suite of capabilities to benefit mobile advertisers and publishers around the globe. Performance-based spending trends by large established brand advertisers present material upside opportunities for platforms with unique technology deployable across exclusive access to inventory.”ديجيتال تورباين تعلن اكتمال استحواذها على آدكولوني

“Digital Turbine’s assets and scale complimented with AdColony’s industry-leading SDK footprint and mature and thriving brand and agency team’s, combine to form a powerful platform that will drive growth and outcomes for any buyer that participates in the mobile app economy” said Warrick Billingham, AdColony’s General Manager, Brand EMEA & LATAM.

AdColony has had a very successful turnaround over the last three years, crowned with 15% year-over-year growth in 2020 versus 2019 with solid EBITDA margins. Digital Turbine also announced AdColony’s unaudited financial results for its first quarter ended March 31, 2021. Revenue for AdColony for the first quarter is estimated to be approximately $58.3 million, representing a growth of 37% compared to revenue in the first quarter of 2020.

About AdColony

AdColony is one of the largest mobile advertising platforms in the world, with a reach of more than 1.5 billion monthly users globally. AdColony’s mission is to drive business outcomes that matter for advertisers and publishers using its best-in-class mobile technology, the highest-quality mobile ad experiences, and leveraging its curated reach. AdColony is known throughout the mobile industry for its unparalleled third-party verified viewability rates, exclusive Instant-Play™ and Aurora™ HD video technologies, rich media formats, global performance advertising business, programmatic marketplace, and extensive SDK footprint in the Top 1000 apps worldwide.

About Digital Turbine

Digital Turbine simplifies content discovery and delivers relevant content directly to consumer devices. The Company’s on-demand media platform powers frictionless app and content discovery, user acquisition and engagement, operational efficiency, and monetization opportunities. Digital Turbine’s technology platform has been adopted by more than 40 mobile operators and OEMs worldwide and has delivered more than three billion app preloads for tens of thousands of advertising campaigns. The company is headquartered in Austin, Texas, with global offices in Arlington, Durham, Mumbai, San Francisco, Singapore, and Tel Aviv.

{:}{:ar}ديجيتال تورباين تعلن اكتمال استحواذها على آدكولوني

شركة “ديجيتال تورباين إنك.” Digital Turbine Inc.، (المدرجة في السوق المالية ناسداك باسم (APPS أعلنت اليوم أنها أكملت استحواذها على آدكولوني القابضة إي إس  AdColony Holding ASالمعروفة باسم “آدكولوني”AdColony ، وهي منصّة إعلانية رائدة على الهاتف المحمول تخدم مصالح المعلنين والناشرين، وتصل إلى أكثر من 1.5 مليار مستخدم عالمي شهرياً. ويأتي هذا الاستحواذ ضمن استراتيجية “ديجيتال تورباين” Digital Turbine الهادفة إلى توفير حلول وسائط وإعلان شاملية لمشغليها وشركائها في تصنيع المعدات الأصلية OEM، مع إثراء تجربة المحمول للمستخدمين، وذلك من خلال تقديم محتوى ذي صلة. حيث تعتبر تقنيات الفيديو وتنسيقات الوسائط الغنية المملوكة لشركة “آدكولوني” AdColony الأفضل في فئتها، من حيث توفيرها أعلى معدّلات العرض الإعلاني المعتمدة من جهات خارجية رائدة في الصناعة للعلامات التجارية العالمية المعروفة، مثل “كوكا كولا”، و”امازون”، و”بي إم دبليو”.

في هذا الصدد، قال بيل ستون، الرئيس التنفيذي لشركة “ديجيتال تورباين” Digital Turbine: “نحن متحمّسون لإتمام عملية الاستحواذ رسمياً على “آدكولوني” AdColony. ونحن نؤمن أن هذه الصفقة الاستراتيجية، جنباً إلى جنب مع الاستحواذ الذي تمّ مسبقاً على شركتي “أبريشييت” Appreciate و”فايبر” Fyber، ستعمل على تسريع نموّنا المتكامل، وهي خطوة إيجابية فعلية لشركائنا ومعلنينا وموظفينا ومساهمينا على حدّ سواء. ومع إضافة “آدكولوني” AdColony إلى محفظتنا، سوف نوسّع خبرتنا الكليّة، وانتشارنا، ومجموعة من الإمكانات الهادفة إلى إفادة المعلنين والناشرين عبر الأجهزة المحمولة في جميع أنحاء العالم. ذلك أن اتجاهات الإنفاق المستندة إلى الأداء من قِبل معلني العلامات التجارية الراسخة، توفّر فرصاً مادية لتحسين الأنظمة الأساسية ذات التكنولوجيا الفريدة التي يمكن نشرها عبر الوصول الحصري إلى مجموعة أدواتنا.”ديجيتال تورباين تعلن اكتمال استحواذها على آدكولوني

كما قال واريك بيلينجهام، مدير عام “آدكولوني” AdColony في أوروبا والشرق الأوسط وأفريقيا وأميركا اللاتينية: “إن أصول “ديجيتال تورباين” Digital Turbine ونطاقها الرقمي التي تتكامل  مع مجموعات أدوات تطوير البرمجيات SDK الرائدة في القطاع التي تمتاز بها شركة “آدكولوني” AdColony وازدهار العلامة التجارية وكفاءة فريقها، كلّها تتضافر لتشكيل منصّة قوية من شأنها دفع النمو والنتائج لأي مشترٍمشارك في اقتصاد تطبيقات الأجهزة المحمولة.”

وكانت “آدكولوني” AdColony حقّقت تحوّلاً لافتاً على مدار السنوات الثلاث الماضية توّج بنموّ سنوي بنسبة 15٪ في عام 2020 مقابل عام 2019 بهوامش أرباح قوية قبل احتساب الفائدة والضريبة والاستهلاك وإطفاء الدين. كما أعلنت شركة “ديجيتال تورباين” Digital Turbine عن النتائج المالية غير المدقّقة لشركة “آدكولوني” AdColony للربع الأول المنتهي في 31 مارس 2021. وتقدّر إيرادات “آدكولوني” AdColony للربع الأول بحوالي 58.3 مليون دولار، وهو ما يمثّل نموّاً بنسبة 37٪ مقارنة بإيرادات الربع الأول من عام 2020.

حول آدكولوني   AdColony

تعدّ AdColony واحدة من أكبر منصات الإعلان على الأجهزة المحمولة في العالم حيث يصل عدد مستخدميها إلى أكثر من 1.5 مليار مستخدم على مستوى العالم. وتتمثّل مهمتها في رفع مستوى إعلانات الهواتف المحمولة من خلال التركيز على تجارب المستهلكين عالية الجودة التي تقدم نتائج للعلامات التجارية والناشرين على التطبيقات الأكثر شعبية اليوم . وتُعرف آدكولوني بتكنولوجيا الفيديو ™ Instant-Play الحصرية وتنسيقات الوسائط الغنية ، وأعمالها التجارية ذات الأداء العالمي والسوق البرنامجي، وبصمة الإعلان SDK الواسعة في أول 100 من أفضل التطبيقات في جميع أنحاء العالم.

حول ديجيتال تروباين Digital Turbine

يعمل ديجيتال تورباين على تبسيط اكتشاف المحتوى وتقديم المحتوى ذي الصلة مباشرة إلى الأجهزة الاستهلاكية. وتعمل منصّة الوسائط التي تقدّمها الشركة عند الطلب على اكتشاف التطبيقات والمحتوى بدون احتكاك، واكتساب المستخدمين وتفعيل اندماجهم، والكفاءة التشغيلية، وفرص تحقيق الدخل. والنظام الأساسي التكنولوجي الخاص بديجيتال تورباين Digital Turbine معتمد من قبل أكثر من 40 مشغّل للهواتف المحمولة ومصنّعي المعدّات الأصلية في جميع أنحاء العالم، ما وفّر أكثر من ثلاثة مليارات تحميل مسبق للتطبيقات لعشرات الآلاف من الحملات الإعلانية. ويقع المقرّ الرئيسي للشركة في أوستن، تكساس، ولها مكاتب عالمية في أرلينغتون، ودورهام، ومومباي، وسان فرانسيسكو، وسنغافورة، وتل أبيب.{:}