{:en}Ideematec Appoints John Susa as new Chief Sales Officer{:}{:ar}”آيديماتيك” تعين جون سوسا في منصب الرئيس التنفيذي الجديد لشؤون المبيعات{:}

{:en}

NEUSLING, Germany–(BUSINESS WIRE/AETOSWire)— Ideematec, the leading global supplier of solar tracking systems, today announced that John Susa has joined the company in the role of Chief Sales Officer. Susa will be reporting into CEO and Co-founder Mario Eckl and will be responsible for driving global sales expansion.

“We’re delighted that John has joined our team,” said Mario Eckl, “he has a proven track record of building solid relationships and driving strong revenue growth through identifying, developing, and realising new business opportunities. His wealth of experience in the PV industry is indispensable.”

{:en}Ideematec Appoints John Susa as new Chief Sales Officer{:}{:ar}”آيديماتيك” تعين جون سوسا في منصب الرئيس التنفيذي الجديد لشؤون المبيعات{:}

John has spent over thirteen years working in the Solar Industry, most recently he was based in Germany, managing SMA Solar’s Global Sales and Service over the past two and a half years. During this time, SMA consolidated its customer base in Europe and North America in particular, and achieved enviable revenue growth.

Prior to that, John was responsible for establishing and growing SMA sales in both the Asia Pacific and North American regions. He is credited with successfully restructuring and leading business improvement at SMA North America. He also established SMA subsidiaries in China and Brazil, while growing business in Australia and Japan.

He moved to SMA from Trina Solar, where he spent over six years establishing a string foothold for the business in Australia and New Zealand.

“I’m thrilled to have joined the Ideematec team,” said John. “The product portfolio is remarkable, in particular the new Horizon L-Tec® solar trackers. The company also has a number of impressive flagship reference projects. I’m really looking forward to applying my experience and leveraging my industry contacts to support a shared vision of even stronger business growth and expansion.” His start date with Ideematec was Monday, May 10th.

*Source: AETOSWire

{:}{:ar}نيوسلينج، ألمانيا – (بزنيس واير/“ايتوس واير”)أعلنت اليوم شركة “آيديماتيك”، وهي المزود العالمي الرائد لأنظمة التعقّب الشمسي، عن انضمام السيد جون سوسا إلى الشركة في منصب الرئيس التنفيذي لشؤون المبيعات. سيعمل سوسا تحت إدارة الرئيس التنفيذي والمؤسس المشارك ماريو إيكل، وسيكون مسؤولاً عن دعم جهود التوسع في المبيعات العالمية.

وقال ماريو إيكل في هذا السياق: “يسرّنا للغاية انضمام جون إلى فريقنا، فهو يتمتع بسجل حافل في مجال بناء علاقات متينة وتحفيز النمو القوي في الإيرادات من خلال تحديد وتطوير وإنشاء فرص عمل جديدة. كما أن خبرته الغنية والوافرة في قطاع توليد الطاقة الكهربائية باستخدام الطاقة الشمسية تشكّل ضرورة بالغة الأهمية.”

عمل جون طوال أكثر من ثلاثة عشر عاماً في قطاع انتاج الطاقة الشمسية، وكان في الفترة الماضية مستقراً في ألمانيا، حيث تولى إدارة المبيعات والخدمات العالمية لصالح شركة “إس إم إيه سولار” (SMA Solar) على مدى العامين ونصف العام الماضيين. وخلال تولّيه هذا المنصب، قامت “إس إم إيه” (SMA) بتعزيز قاعدة عملائها في أوروبا وأمريكا الشمالية بشكل خاص، وحققت نمواً مثيراً للإعجاب في الإيرادات.

قبل ذلك، تولى جون مسؤولية تأسيس وزيادة مبيعات شركة “إس إم إيه” (SMA) في كل من منطقة آسيا والمحيط الهادئ وأمريكا الشمالية. كما يُنسب إليه النجاح في إعادة الهيكلة وقيادة جهود تحسين الأعمال في قسم أعمال “إس إم إيه” (SMA) في أمريكا الشمالية. وقد ساهم في إنشاء فروع عدة لشركة “إس إم إيه” (SMA) في الصين والبرازيل، إلى جانب تعزيز وتنمية الأعمال في كلّ من أستراليا واليابان.

انتقل جون إلى شركة “إس ‘م إيه” (SMA) بعدما عمل لمدة أكثر من ست سنوات في شركة “ترينا سولار” (Trina Solar)، حيث ساهم في وضع حجر الأساس لأعمال الشركة في أستراليا ونيوزيلندا.

من جهته، قال جون في معرض تعليقه على التعيين: “أنا سعيد للغاية لانضمامي إلى فريق ’آيديماتيك‘. تملك الشركة حافظة رائعة من المنتجات، لا سيما أجهزة التعقّب الشمسي ’هورايزون إل-تك‘ (Horizon L-Tec®) الجديدة. لدى الشركة أيضاً عدد من المشاريع المرجعية الرائدة المثيرة للإعجاب. وهذا ما يجعلني أتطلع إلى تطبيق خبرتي في هذا المجال، والاستفادة من معارفي الكثيرة في هذا القطاع لدعم الرؤية المشتركة المتمثّلة في تحقيق نمو أقوى ومزيد من التوسع في مجال الأعمال.” تجدر الإشارة إلى أن انضمام جون إلى “آيديماتيك” دخل حيز التنفيذ يوم الاثنين الموافق 10 مايو الحالي.

المصدر: “ايتوس واير”{:}