{:en}Rizek Achieves Yet Another Milestone, Raises $10 Million in Series A Funding{:}{:ar} رزق تحقق إنجازاً جديداً بجمعها تمويلاً قدره 10 ملايين دولار من السلسلة (أ){:}

{:en}

Rizek Achieves Yet Another Milestone, Raises $10 Million in Series A Funding

Dubai, 24 May 2021: Rizek, one of the fastest-growing Abu Dhabi-based start-ups, and the first ‘super app’ for on-demand home services in the country, is proud to reveal that it successfully raised $10 million in a round of series A funding.

Abdallah Abu-Sheikh, CEO and co-founder of Rizek, said: “There are many service-based economies in the region, but what we’ve done differently is ensure our processes are optimised and consistently up to date. At Rizek, we have continuously pushed the envelope of innovation by presenting an inclusive platform that places the power of choice in the customers’ hands. Our mission is to be the one-stop shop for all services across the region, allowing both suppliers and consumers to maximize on their values and benefits.”

For Rizek, the success of its funding is a testament to the team’s ambition, drive, and vision for the future in the region and beyond. In June 2020, the company raised $3.5 million in a seed round from Abu Dhabi Investment Office (ADIO), e-tech investments, Rozana Investments, and a number of other stakeholders, becoming one of the largest-ever seed rounds raised by a regional start-up, thereby solidifying the trust of investors with its growth trajectory.{:en}Rizek Achieves Yet Another Milestone, Raises  Million in Series A Funding{:}{:ar} رزق تحقق إنجازاً جديداً بجمعها تمويلاً قدره 10 ملايين دولار من السلسلة (أ){:}

Ahmed Mazrui, co-founder of Rizek, said: “It is humbling to watch what first started as an idea on paper prosper into the revolutionary service provider it is today. Rizek is the result of boundless passion and a nurturing environment for entrepreneurs presented to us by the UAE. This round of funding consolidates the emphasis of our platform as a product with a noteworthy impact on the e-commerce and service sector, and we look forward to further expanding upon its influence and success.”

About Rizek

Founded in 2019 by Abdallah Abu-Sheikh, a seasoned entrepreneur from Amman, Rizek is a super app for on demand services that directly connects users to service professionals from a wide range of industries, thereby enabling better and more efficient relationships between them. Through transforming the way services are rendered, Rizek is strengthening the service sector in the region, with a focus on improving service quality and increasing job opportunities.

{:}{:ar} رزق تحقق إنجازاً جديداً بجمعها تمويلاً قدره 10 ملايين دولار من السلسلة (أ)

كشفت رزق، إحدى الشركات الناشئة الأسرع نمواً في أبوظبي، وأول “تطبيق خارق” للخدمات المنزلية عند الطلب في الدولة، عن نجاحها في جمع 10 ملايين دولار في جولة تمويل سلسلة (أ).

وقال عبدالله أبو شيخ، الرئيس التنفيذي والشريك المؤسس للشركة: “هناك العديد من الأنشطة الاقتصادية القائمة على الخدمات في المنطقة، ولكن نهجنا مختلف، حيث ركزنا على ضمان تحسين عملياتنا والعمل على تحديثها باستمرار. ونحن نحرص على رفع مستوى الابتكار بشكل مستمر من خلال تقديم منصة شاملة تأخذ في الحسبان توفير المزيد من الخيارات بين أيدي العملاء. وتتمثل مهمتنا في أن نكون المتجر الشامل لجميع الخدمات على مستوى المنطقة، لإتاحة المجال أمام الموردين والمستهلكين لجني المزيد من الفوائد”.

ويعتبر نجاح رزق في جمع هذا التمويل شهادة على طموح فريقها وقيادتها ورؤيتها المستقبلية في داخل المنطقة وخارجها.  وقد جمعت الشركة في شهر يونيو من العام 2020 مبلغاً قدره 3.5 مليون دولار في جولة أولية من مكتب أبوظبي للاستثمار و “استثمارات التكنولوجيا الإلكترونية” و “روزانا للا{:en}Rizek Achieves Yet Another Milestone, Raises  Million in Series A Funding{:}{:ar} رزق تحقق إنجازاً جديداً بجمعها تمويلاً قدره 10 ملايين دولار من السلسلة (أ){:}ستثمار”، إلى جانب عدد من الأطراف المهتمة الأخرى، لتصبح واحدة من أكبر الجولات الأولية التي جمعتها شركة إقليمية ناشئة على الإطلاق ، ما يسهم في ترسيخ ثقة المستثمرين بمسار نموها.

وقال أحمد المزروعي، الشريك المؤسس لشركة رزق: “إننا نُعرب عن فخرنا بالتطور المتواصل لشركتنا التي انطلقت من مجرد فكرة، لتواصل تحقيق الازدهار كشركة رائدة في تزويد الخدمات. وتعدّ رزق  نتيجة شغفنا الواسع، مع توافر بيئة حاضنة لرواد الأعمال التي قدمتها لنا دولة الإمارات العربية المتحدة. وتعزز هذه الجولة من التمويل تركيز منصتنا كمنتج يمتاز بتأثيره الملحوظ على التجارة الإلكترونية وقطاع الخدمات، ونتطلع إلى تحقيق المزيد من التوسع في تأثيرها وضمان مواصلة نجاحها”.

نبذة عن رزق

تأسست “رزق” في العام 2019 على يد عبدالله أبو الشيخ، رائد الأعمال الأردني، وتعدّ بمثابة تطبيق متطور للخدمات عند الطلب، من خلال الربط مباشرة بين المستخدمين والمهنيين المحترفين عبر مجموعة واسعة من الصناعات والأنشطة، ما يساعد على تعزيز العلاقات بطريقة أفضل وكفاءة أعلى بين مختلف الأطراف. ومن خلال سعيها لتغيير طريقة تقديم الخدمات، تعمل “رزق” على تعزيز قطاع الخدمات في المنطقة، إلى جانب التركيز المستمر على الارتقاء بجودة الخدمات وزيادة فرص العمل.{:}