{:en}NeckDoctor for DESK and WALL ergonomic products{:}{:ar}تزايد في الطلب على منتجات “نكّ دكتور للمكتب والجدار”{:} gain traction across the Middle East

{:en}

NeckDoctor for DESK and WALL ergonomic products gain traction across the Middle East

UAE: 24th May, 2021: NeckDoctor, the original ergonomic gas spring monitor arm company has witnessed consistent demand for its products amongst ‘work from home’ professionals across diverse industries including corporates, offices, gamers and household customers who want to protect their loved ones from improper sitting postures that strain the muscles and connecting tissues around the neck, head, back, spine and shoulder.

NeckDoctor for DESK and WALL currently trends due to its full motion single monitor arm built with steel aluminium material and features a Gas Spring technology that perfectly adjusts and counterbalances the weight of your TV or monitor. Additional features such as effortless finger touch forward, backward or sideways, Tilt Range, 360° portrait or landscape rotation and repositioning allows free movement of your computer on your desk or TV on your wall including distance height adjustments.

The absence of practicing ergonomics can damage our wellbeing. An average adult sits 6.5 hours a day and teens at 8 hours a day on a computer, ipad or laptop. NeckDoctor for DESK and NeckDoctor for WALL are ergonomically designed products that help in improving one’s posture when using all forms of modern-day computing devices and gadgets.

Strained neck, sore shoulders, inflexible spine, muscle fatigue and several dreadful associated illnesses are among some of the ergonomic challenges people face with prolonged use of computers and screens. Correct viewing angle is also very important as constant leaning of our heads to reach out to our screens is known to bend our spine by a few millimeters every year.{:en}NeckDoctor for DESK and WALL ergonomic products{:}{:ar}تزايد في الطلب على منتجات “نكّ دكتور للمكتب والجدار”{:}

Founder Tarun K. Balani, & CEO – NeckDoctor, During the onset of covid in April and May last year, NeckDoctor witnessed a huge spike in demand and we continue to see a rise in trend where our customers wish to have their monitors fixed on the wall or desk to protect their spine and neck movements in their body. We have also seen a surge of interest from the hotel industry who offer their guests the option of ergonomic screen movement in their rooms.”

“Inefficiency at the workplace caused by pain results in loss of work hours, revenue and productivity which costs establishments a huge amount of money every year. NeckDoctor products continue to make it easy for you to work efficiently, effectively, comfortably and boost productivity at your workplace, office or home.”

“Like in Europe and USA, companies and governments in the Middle East allocate large budgets to equip their establishments with the latest ergonomic products as the well-being of their employees and workforce is of prime importance. They have successfully identified use of their resources with the simple adoption of modern ergonomics.”

He added, “We are in the midst of a new tech revolution where the trend to use new devices and gadgets will continue. These devices will increasingly produce more ergonomic challenges and every aspect of the human body remains highly vulnerable due to improper postures. Today, as well-being is the new found prime area of interest, we constantly strive to introduce new ergonomic products to bring natural relief to the human body, offering ergonomic solutions which are Doctor free, Medicine Free and Surgery free.”

3X three times approved strength tested, certifications, quality controlled with a

one year warranty and free 30-day trial, NeckDoctor for DESK fits most 13″ to 32″ LED/LCD/CURVED monitors while NeckDoctor for WALL fits 23″ to 55″ Television Screen size or Monitor. Both retails at AED 320 online on amazon, Sharaf DG, Carrefour, Neckdoctor.store, also exclusively available offline in all Sharaf DG stores across the UAE.

Two new products that were recently launched are the NeckDoctor for LAPTOPS, Gas Spring Sit and Stand Workstation and the NeckDoctor for LAPTOPS-L, Pneumatic Portable Sit and Stand Workstation.

High quality NeckDoctor ergonomic products are currently under development and ready to be introduced to the market in the near future

About NeckDoctor

NeckDoctor is the finest Ergonomic monitor stand supplier in the UAE, delivering high quality products and solutions globally to enhance productivity in the office or home by offering a perfect balance between sitting and standing. To purchase a NeckDoctor product visit www.neckdoctor.store or amazon.ae, carrefouruae.com or Sharaf DG outlets across Mall of the Emirates, Mirdiff City Centre, Ibn Battuta Egypt Court, Ibn Battuta China Court, Times Square Centre, Deira City Centre.

{:}{:ar}تزايد في الطلب على منتجات “نكّ دكتور للمكتب والجدار” المريحة والصحية في الشرق الأوسط

شركة “نكّ دكتور” NeckDoctor، الشركة الرائدة في تصميم وصناعة المنصّات والأذرع المريحة حاملة الشاشات التي يتمّ تشغيلها بواسطة رفّاص الغاز المضغوط، شهدت ارتفاعاً ثابتاً في الطلب على منتجاتها بين المحترفين “العاملين من المنزل” عبر القطاعات المختلفة بما في ذلك الشركات، والمكاتب، ومحترفي الألعاب الإلكترونية، والأفراد الراغبين في حماية أحبائهم من وضعيّات الجلوس غير الصحيحة التي تجهد العضلات والأنسجة الرابطة حول العنق، والرأس، والظهر، والعمود الفقري، والكتفين.

ويعود سبب هذا التزايد في الطلب على منتجات “نكّ دكتور للمكتب والجدار” NeckDoctor for DESK and WALL إلى فاعلية ذراع الشاشة المتحرّك والمصنوع من مادة الألمنيوم الفولاذية بتقنية رفّاص الغاز Gas Spring التي تضبط وتوازن بشكل مثالي ثقل التلفزيون أو الشاشة. إضافة إلى ميزاتها الأخرى مثل الللمس بالإصبع لتحريكها بدون جهد للأمام أو للخلف أو للجانب، ونطاق الإمالة، والدوران الرأسي بزاوية 360 درجة، أو التدوير الأفقي وإعادة تعديل الوضع، ما يسمح بحرية الحركة لجهاز الكمبيوتر على مكتبك، أو التلفزيون على جدارك، بما في ذلك تعديل ارتفاع المسافة.

يمكن أن يؤدي غياب الراحة والفاعلية من بيئة العمل إلى الإضرار برفاهيتنا. إذ يجلس الشخص البالغ في المتوسط ​​6.5 ساعة في اليوم والمراهق 8 ساعات يومياً أمام جهاز الكمبيوتر أو اللوحة الإلكترونية أو الكمبيوتر المحمول، ومنتجات “نكّ دكتور للمكتب” NeckDoctor for DESK و“نكّ دكتور للجدار” NeckDoctor for WALL مصمّمة هندسياً لتساعد في تحسين وضعية الشخص عند استخدام أجهزة وأدوات الحوسبة الحديثة على اختلاف أشكالها.

والمعروف أن تفلّص عضلات العمق والكتفين، وتصلّب العمود الفقري، هي بعض المشكلات الصحيّة التي يواجهها الأشخاص مع الاستخدام المطوّل لأجهزة الكمبيوتر والشاشات. كما تعدّ زاوية الرؤية الصحيحة فائقة الأهمية حيث من المعروف أن إمالة الرأس بشكل متواصل للوصول إلى الشاشة يؤدي إلى انحناء العمود الفقري بضعة ملليمترات كلّ عام.

ويقول تارون كيه بالاني، المؤسِّس والرئيس التنفيذي لشركة “نكّ دكتورNeckDoctor: “في بداية انتشار الجائحة في أبريل ومايو من العام الماضي، شهدت منتجات شركة “نكّ دكتور” NeckDoctor ارتفاعاً كبيراً في الطلب. وهذا الإقبال لا يزال مستمراً حتى الآن،  حيث يرغب عملاؤنا في تثبيت شاشاتهم على الجدار أو المكتب لحماية حركات العمود الفقري والرقبة في الجسم. كما شهدنا زيادة في الاهتمام من قطاع الفنادق التي تختار أن تقدّم لضيوفها خيار حركة الشاشة المريحة في غرفهم.”

“يؤدي انعدام الراحة في مكان العمل غير الصحي إلى خسارة ساعات من العمل والإيرادات والإنتاجية التي تكلّف المؤسسات مبالغ ضخمة من المال كلّ عام. وفي هذا الصدد، تستمرّ منتجات “نكّ دكتورNeckDoctor في تسهيل العمل بكفاءة، وفعالية، وراحة، وزيادة الإنتاجية في مكان العمل، أو المكتب، أو المنزل.”

وكما هي الحال في أوروبا والولايات المتحدة الأميركية، تخصّص الشركات والحكومات في الشرق الأوسط ميزانيات كبيرة لتزويد مؤسساتها بأحدث المنتجات المريحة حيث تولي رفاهية موظفيها والقوى العاملة لديها أهمية قصوى، ولقد نجحت في تحديد استخدام مواردها من خلال الاعتماد البسيط لبيئة العمل الحديثة “.

ويضيف: “نحن في خضم ثورة تقنية جديدة حيث سيستمرّ الاتجاه لاستخدام الأجهزة والأدوات الحديثة التي ستضع تحدّيات جديدة أمام صحّة جسم الإنسان بسبب الوضعيات غير المريحة. واليوم، وبما أن الرفاهية هي مجال الاهتمام الرئيسي الجديد، فإننا نسعى باستمرار لتقديم منتجات جديدة لتوفير الراحة الطبيعية لجسم الإنسان، وتقديم حلول صحيّة بدون الحاجة إلى الأطباء أو الأدوية أو الجراحة.”

خضع جهاز “نكّ دكتور للمكتب” NeckDoctor for DESK لاختبار القوّة ثلاث مرّات بثلاثة أضعاف، وهو حاصل على الشهادات، وكفالة التحكّم في الجودة من خلال ضمان لمدة سنة واحدة وتجربة مجانية لمدة 30 يوماً. يناسب “نكّ دكتور للمكتب” NeckDoctor for DESK معظم شاشات LED / LCD / CURVED مقاس 13 إلى 32 بوصة بينما يناسب “نكّ دكتور للجدار” NeckDoctor for WALL شاشات التلفزيون ذات الأحجام من 23 إلى 55 بوصة للشاشة. يُباع كلاهما بسعر 320 درهماً عبر الإنترنت على أمازون، شرف دي جي، كارفور، نكّ دكتور ستور، وهما متوفران أيضاً حصرياً لدى جميع متاجر شرف دي جي في جميع أنحاء الإمارات العربية المتحدة.

كما تمّ إطلاق منتجين جديدين حديثاً هما “نكّ دكتور للكمبيوتر المحمول”  NeckDoctor for LAPTOPSوهو “مكتب الجلوس والوقوف المزوّد بالرفّاص الضغوط بالغاز” Gas Spring Sit and Stand Workstation و “نكّ دكتور للكمبيوتر المحمول-إل”  NeckDoctor LAPTOPS-Lوهي محطّة جلوس ووقوف محمولة مزوّدة بالهواء المضغوط.

حول “نكّ دكتور” NeckDoctor

“نكّ دكتور”NeckDoctor  هو أفضل مزوّد لحاملات شاشات الكمبيوتر المريحة في الإمارات العربية المتحدة، حيث يقدّم منتجات وحلول عالية الجودة على مستوى العالم لتعزيز الإنتاجية في المكتب أو المنزل من خلال توفير توازن مثالي بين الجلوس والوقوف.{:}