{:en}This summer we will safely receive all visitors{:}{:ar}إسبانيا تفتح أبوابها للحاصلين على اللقاح ابتداءً من 7 يونيو{:}

{:en}

The President of Spain, Pedro Sánchez, presents at FITUR the Digital Covid Certificate approved by the EU with the objective of reactivating tourism and the European economy.

Sánchez: “This summer we will safely receive all visitors that choose Spain as their holiday destination.”

  • Spain will launch the Digital Covid Certificate as of 01 July. The document will facilitate mobility within the European Union, guarantee the protection of public health and allow the gradual resumption of economic activity in a safe way.
  • From 07 June, all people with the full schedule of vaccines authorised by the EMA or the WHO will be able to travel to Spain, regardless of their destination of origin.

The President of Spain, Pedro Sánchez, presented at the International Tourism Fair (FITUR) the Digital Covid Certificate of the EU that was agreed between the European Commission, the European Council and the European Parliament. “With the Digital Covid Certificate, Spain will resume all its economic activity safely and we will achieve mobility within the European Union this summer,” Sánchez commented. The president clarified that this is not to be treated as a passport, nor travel document, and it is not a requirement for travel. “It is a mechanism that will facilitate mobility, as well as arrival and passenger transit, and which will be launched as of 01 July,” he specified.إسبانيا تفتح أبوابها للحاصلين على اللقاح ابتداءً من 7 يونيو

The main benefits of the Green Digital Certificate are its simplicity and interoperability for the entire European Union, as well as the fact it is free and universal. By means of a QR code, it will provide information on whether the person traveling is vaccinated, has contracted the disease, or has a negative PCR test result.

From 7 June, tourists from non-EU countries not included in the previous list (annexed in Order INT/484/2021 of 19 May, which does not include any country from the GCC) will be able to travel to Spain if they have been fully vaccinated at least 14 days before their trip. Paper vaccination certificates issued in Spanish or English will be accepted provided that the vaccine administered is one of those authorised by the European Medicines Agency (EMA) or one of those included in the WHO’s Emergency Use Listing. Unvaccinated minors in the same family unit may enter with a negative PCR test (children under 6 years of age do not need to be tested). The vaccination certificate or PCR of minors must be provided on arrival. The entry of vaccinated citizens from non-EU countries without additional health requirements may be reversed in the event of a worsening of the epidemiological situation in the country of origin or circulation of variants.

Also from 7 June, EU citizens with a 2-dose series completed at least 14 days prior to travel (as long as they have been given vaccines authorised by EMA or from the WHO’S Emergency Listing) or with proof of having overcome the disease will be able to enter Spain without a PCR test even if their countries are listed as orange, red or dark red according to the ECDC’s map. Once the EU COVID Digital Certificate comes into force, these means of proof will also be accepted in digital format. Unvaccinated minors in the same family unit may enter with a negative PCR test (children under 6 years of age do not need to be tested).

Daniel Rosado, Director of the Spanish Tourism for the gulf countries, said “after long months of restrictions, finally we will be able to see tourists back from this región to Spain, where we are waiting to welcome them with our usual warmth and with the highest health and security measures. The tourism fair of Madrid (Fitur), one of the first mass events to be held live and with all the safety measures to prevent the spread of the virus, sets the path to the recovery of the world´s tourisim sector. Spain hopes to receive in 2021 more than 50% of the tourists that visited us in 2019. June 7th will be the start of the summer where travel to Spain is now posible.”

{:}{:ar}قدم الرئيس الإسباني بيدرو سانتشيز شهادة كوفيد الرقمية المصدقة من الاتحاد الأوروبي خلال معرض السياحة الدولي (FITUR)، بهدف إعادة إحياء السياحة والاقتصاد الأوروبي

سانتشيز: “هذا الصيف سنحرص على توفير الاستضافة الآمنة لكل من يختار اسبانيا كوجهة لقضاء العطلة.”

  • ستطلق إسبانيا شهادة كوفيد الرقمية اعتبارًا من 1 يوليو. ستسهل الوثيقة التنقل داخل الاتحاد الأوروبي، وتضمن حماية الصحة العامة وتسمح بالاستئناف التدريجي للنشاط الاقتصادي بطريقة آمنة.
  • اعتبارًا من 07 يونيو، سيتمكن جميع الأشخاص الذين لديهم جدول كامل للقاحات المصرح بها من قبل وكالة الأدوية الأوروبية أو منظمة الصحة العالمية من السفر إلى إسبانيا، بغض النظر عن وجهتهم الأصلية.

قدم رئيس إسبانيا بيدرو سانشيز في معرض السياحة الدولي (FITUR) شهادة كوفيد الرقمية للاتحاد الأوروبي التي تم الاتفاق عليها بين المفوضية الأوروبية والمجلس الأوروبي والبرلمان الأوروبي. وعلق سانشيز قائلاً: “عبر شهادة كوفيد الرقمية، ستستأنف إسبانيا جميع أنشطتها الاقتصادية بأمان وسنحقق التنقل داخل الاتحاد الأوروبي هذا الصيف”. وأوضح الرئيس أن الشهادة ليست كجواز السفر أو أي وثيقة سفر أخرى، وهي ليست من متطلبات السفر، وإنما هي آلية لتسهيل التنقل من شأنها تيسير عملية الوصول والعبور للركاب، وسيتم إطلاقها اعتبارًا من 1 يوليو”.

تتمثل المزايا الرئيسية للشهادة الرقمية في بساطتها وقابليتها للتشغيل في جميع أنحاء الاتحاد الأوروبي، فضلاً عن كونها مجانية ومعترف بها دولياً. عن طريق رمز الاستجابة السريعة، ستتوفر معلومات حول ما إذا كان الشخص الذي يسافر قد تم تطعيمه أو أصيب بالمرض أو كانت نتيجة فحصه إيجابية أو سلبية.

اعتبارًا من 7 يونيو، سيتمكن السياح من دول خارج الاتحاد الأوروبي غير المدرجة في القائمة السابقة (المرفقة في الأمر INT / 484/2021 الصادر في 19 مايو ، والذي لا يشمل أي دولة من دول مجلس التعاون الخليجي) من السفر إلى إسبانيا إذا تم تطعيمهم بالكامل قبل 14 يومًا على الأقل من رحلتهم. سيتم قبول شهادات التطعيم الورقية الصادرة باللغتين الإسبانية أو الإنجليزية بشرط أن يكون اللقاح المعطى واحدًا من تلك المرخصة من قبل وكالة الأدوية الأوروبية (EMA) أو أحد تلك المدرجة في قائمة الاستخدام الطارئ لمنظمة الصحة العالمية. قد يدخل القصر غير الملقحين في نفس الوحدة الأسرية باختبار PCR سلبي (الأطفال دون سن 6 سنوات لا يحتاجون إلى الاختبار). يجب تقديم شهادة التطعيم أو PCR للقصر عند الوصول. قد يتم رفض دخول المواطنين الذين تم تلقيحهم من دول خارج الاتحاد الأوروبي دون متطلبات صحية إضافية في حالة تدهور الوضع الوبائي في بلد المنشأ أو تداول المتغيرات.

إسبانيا تفتح أبوابها للحاصلين على اللقاح ابتداءً من 7 يونيو
20147336 – rays of traffic lights on gran via street, main shopping street in madrid at night. spain, europe.

أيضًا اعتبارًا من 7 يونيو، سيتمكن مواطني الاتحاد الأوروبي الذين لديهم سلسلة من جرعتين قبل السفر بـ 14 يومًا على الأقل (طالما تم إعطاؤهم لقاحات مصرح بها من قبل EMA أو من قائمة الطوارئ التابعة لمنظمة الصحة العالمية) أو مع إثبات التغلب على المرض من دخول إسبانيا بدون اختبار PCR حتى لو كانت بلدانهم مدرجة باللون البرتقالي أو الأحمر أو الأحمر الداكن وفقًا لخريطة ECDC. بمجرد دخول شهادة كوفيد الرقمية حيز التنفيذ، سيتم أيضًا قبول وسائل الإثبات هذه بتنسيق رقمي. قد يدخل القصر غير الملقحين في نفس الوحدة الأسرية باختبار PCR سلبي (الأطفال دون سن 6 سنوات لا يحتاجون إلى الاختبار).

وقال دانييل روسادو، مدير السياحة الإسبانية لدول الخليج: “بعد شهور طويلة من القيود، سنتمكن أخيرًا من رؤية عودة السائحين من هذه المنطقة إلى إسبانيا، حيث ننتظر الترحيب بهم بدفئنا المعتاد ومع أعلى الإجراءات الصحية والأمنية. معرض مدريد الدولي للسياحة (FITUR) هو أحد الأحداث الجماهيرية الأولى التي تقام على أرض الواقع مع جميع تدابير السلامة لمنع انتشار الفيروس، ونحن على ثقة بأنه سيساهم في مهد الطريق إلى تعافي قطاع السياحة في العالم. تأمل إسبانيا في أن تستقبل في عام 2021 أكثر من 50٪ من عدد السياح الذين زارونا في عام 2019. وسيكون السابع من يونيو بداية الصيف حيث أصبح السفر إلى إسبانيا ممكنًا الآن “.

سيسعد إسبانيا أن ترحب بالسياح الذين يقررون زيارتنا.{:}