{:en}Hala Badri inaugurates third edition of Foundry in Dubai{:}{:ar}هالة بدري تفتتح السلسلة الثالثة من معارض “فاوندري” في دبي{:}

{:en}

Hala Badri inaugurates third edition of Foundry in Dubai

  • The exhibitions keep pace with the emirate’s cultural and creative momentum and affirms its position as a hub for culture and creativity.
  • Dubai Culture is committed to supporting creative talents in the emirate and strengthening its position as the capital of the creative economy.

Hala Badri, Director-General of Dubai Culture and Arts Authority (Dubai Culture), inaugurated the third edition of Foundry exhibition, a progressive art, cultural, and co-working space on Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum Boulevard in Dubai, inspired by the emirate’s flourishing cultural scene. Foundry presents a rich programme of contemporary art exhibitions, workshops, film screenings and other related fields, providing an opportunity for the creative community in Dubai, the UAE and the world to showcase their work, flourish and connect.

Starting on 25 May and continuing on for the next three months, the event invited visitors to experience four exhibitions by local and international artists that reflect their individual styles and the unique concepts they are addressing.{:en}Hala Badri inaugurates third edition of Foundry in Dubai{:}{:ar}هالة بدري تفتتح السلسلة الثالثة من معارض “فاوندري” في دبي{:}

Badri expressed the importance of such events and her appreciation for the Foundry project, which works to create a space that brings together various forms of artistic expression and cultural programmes in line with the emirate’s spirit.

She said: “This series of exhibitions keeps pace with Dubai’s cultural and creative momentum and contributes to confirming the emirate’s position as a hub for culture and creativity in the region and the world. At the Authority, we are committed to supporting and encouraging all events, activities and programmes that align with our efforts to support and nurture creative talents in Dubai and motivate them to continue the process of production and prosperity. We are also committed to strengthening the emirate’s position as the global capital of the creative economy as well as its global cultural footprint as an incubator for creativity and a hub for creative talents.”

Badri toured the event, starting with the Port Authority exhibition by Emirati artist Hashel Al Lamki, who explored the surreal nature of the events that shaped our everyday life over the past year. A multidisciplinary artist from the Emirates and self-described visual thinker, Al Lamki has found his artistic practice to be a blessing, particularly during the pandemic. Port Authority is a painted essay divided into two chapters, where Al Lamki highlights his time in New York (2007 – 2013) and reflects it on his experience at the onset of the pandemic.

Badri also visited the Lucky 13 exhibition by Swiss artist Maxime Cramatte, who focuses on the importance of diversity and cultural inclusiveness in societies, drawing inspiration from Dubai neighbourhoods and basing his concept on abolishing borders by thinking outside the box. In addition, Badri visited the Urban Decay exhibition by artist Fink 22, whose work reflects his passion for urban landscapes; not the glamorous and luxurious ones, but the worn, lived-in, scarred and broken surfaces of buildings that are hidden in plain sight.

Badri also visited the Into the Delta exhibition by Madrid-based artist Kico Camacho that features five paintings, completed between 2018-19. These paintings capture Kico’s artistic and personal journey as he reflects on the Argentinian waterways he knew so well, whereby he spent much of his youth rowing through rivers around the Paraná delta.

Based on its 2020-2025 strategic roadmap, Dubai Culture, as the government authority entrusted with the culture and arts sector in Dubai, is working to support talent and stimulate an environment that supports the creative economy, thus consolidating Dubai’s position as a global centre for culture, an incubator for creativity, and a thriving hub for talent.

{:}{:ar}هالة بدري تفتتح السلسلة الثالثة من معارض “فاوندري” في دبي

  • تواكب المعارض الزخم الثقافي والإبداعي الذي تشهده الإمارة وتؤكد مكانتها كحاضرة للثقافة والإبداع
  • دبي للثقافة ملتزمة بدعم الطاقات المبدعة في الإمارة وتعزيز مكانتها عاصمة للاقتصاد الإبداعي

افتتحت هالة بدري، مدير عام هيئة الثقافة والفنون في دبي “دبي للثقافة” السلسلة الثالثة من معارض “فاوندري” في بوليفارد الشيخ محمد بن راشد آل مكتوم بدبي، والذي يُعتبر مساحةً فنية تقدمية مبتكرة استلهمت من المشهد الثقافي الذي يشهد ازدهاراً في الإمارة، لتقدم برنامجاً غنياً من معارض الفنون المعاصرة والورش وعروض الأفلام وغيرها من حقول الثقافة، موفراً فرصة أمام المجتمع الإبداعي في دبي والإمارات العربية المتحدة والعالم لعرض أعمالهم والازدهار والتواصل.

ورحب الحدث بزواره في الخامس والعشرين من الشهر الجاري عبر أربعة معارض لفنانين محليين وعالميين يعرضون أعمالاً إبداعية يصوّر كل منها بعداً خاصاً ويعكس أسلوب كل من الفنانين المشاركين والمفاهيم المتفردة التي يتناولها. وتستمر هذه المعارض على مدار الأشهر الثلاثة المقبلة.

وفي هذه المناسبة، أعربت بدري عن أهمية مثل هذه الأحداث، وعن تقديرها لمشروع “فاوندري” الذي يعمل على إيجاد مساحة تجمع شتى أشكال التعبير الفني والبرامج الثقافية، متناغماً في ذلك مع روح الإمارة. وقالت: “تواكب هذه السلسلة من المعارض الزخم الثقافي والإبداعي الذي تشهده إمارة دبي، وتسهم في التأكيد على مكانتها كحاضرة للثقافة والإبداع في المنطقة والعالم. ونلتزم في ”دبي للثقافة” بدعم وتشجيع جميع الفعاليات والأنشطة والبرامج التي تنسجم مع جهودنا الرامية إلى دعم ورعاية الطاقات المبدعة في دبي وتحفيزها على مواصلة مسيرة الإنتاج والازدهار، بينما نواصل مشوارنا نحو تعزيز مكانة الإمارة عاصمة للاقتصاد الإبداعي في العالم وترسيخ بصمتها الثقافية عالمياً كحاضنة للإبداع وملتقى للمبدعين”.

وتجولت مدير عام “دبي للثقافة” في أرجاء المكان، واطلعت في معرض ” Port Authority” للفنان الإماراتي هاشل اللمكي على أعماله السريالية التي يسرد فيها قصة الحياة اليومية خلال العام الماضي الذي وجد خلاله الفنان اللامع أن ممارسته الفنية نعمة، لا سيما أثناء الجائحة. ويروي اللمكي في فصول لوحاته تجربته في الفترة التي قضاها في نيويورك بين عامي 2007 و2013 وعكسها على تجربته في بداية انتشار الوباء.{:en}Hala Badri inaugurates third edition of Foundry in Dubai{:}{:ar}هالة بدري تفتتح السلسلة الثالثة من معارض “فاوندري” في دبي{:}

كما شاهدت بدري معرض “Lucky 13” للفنان السويسري “ماكسيم كرامات” الذي يركّز فيه الفنان على أهمية التنوع والشمولية الثقافية في المجتمعات، مستلهماً من أحياء دبي التي تشكل مصدر إلهامه، وتقوم فكرته على إلغاء الحدود والخروج عن المألوف. إلى جانب ذلك، اطلعت بدري على معرض “Urban Decay” للفنان “فينك 22“، الذي تعكس أعماله شغفه بالمناظر الحضرية، لكن ليست تلك البراقة والفخمة، بل في الأسطح البالية والمستهلكة للمباني والتي تكون عادة مخفية عن مرأى الجميع.

وفي معرض “في أعماق الدلتا” للفنان التشكيلي الإسباني “كيكو كاماتشو” المقيم في مدريد، اطلعت بدري على اللوحات الخمسة التي يشارك بها الفنان والتي أنجزها بين عامي 2018 و2019. وتجسد هذه اللوحات رحلة كيكو الفنية والشخصية عبر الممرات المائية الأرجنتينية التي قضى جزءاً من شبابه بين جنباتها.

وانطلاقاً من خارطة طريق استراتيجيتها 2020-2025، تعمل “دبي للثقافة” بوصفها الجهة الحكومية المؤتمنة على قطاع الثقافة والفنون في دبي على دعم الموهبة وتحفيز بيئة داعمة للاقتصاد الإبداعي، بما يسهم في ترسيخ مكانة دبي مركزاً عالمياً للثقافة، حاضنةً للإبداع وملتقى للمواهب.{:}