{:en}Aafaq Islamic Finance fast-tracks customer credit decisions{:}{:ar}”آفاق الإسلامية للتمويل” تعقد شراكةً جديدة ورائدة مع 4pi{:}

{:en}

Aafaq Islamic Finance fast-tracks customer credit decisions via innovative new partnership with 4piDigital transformation: Moving from manual to automated credit response will allow the Islamic lender to process credit decisions in less than an hour

[Dubai] Innovative, Islamic financial lender, Aafaq Islamic Finance, has announced a new partnership with leading credit risk consultancy in the Middle East, 4pi, (part of the 4most Group), as part of a digital transformation strategy that will allow the company to seamlessly automate credit enquiries and expedite credit decisioning for its customers.  By significantly reducing the time it takes to manually process a credit request, the lender will be able to streamline the process and reach much faster credit decisions, often in less than an hour, as opposed to days.

In line with the new partnership, 4pi is developing a sophisticated electronic gateway between Aafaq’s internal systems and Al Etihad Credit Bureau (AECB), which will ultimately lead to a more simplified and enhanced customer experience as well as saving a significant amount of time and money.

Nicoleta Remmlinger, Head of Business Development at 4pi explained, “The customer journey is crucial in delivering a successful digital experience, so the more efficient the process is, the better.  We are excited to be chosen by Aafaq Islamic Finance and to be combining our extensive expertise in credit decisioning processes and local regulation, with Aafaq’s desire to boost its digital capabilities to better serve its customers.”

The electronic gateway facilitates the increasing demand for on-the-spot credit decisioning, giving the customer the opportunity and flexibility to request credit via their device without the need to source their financial information and physically take it to the lender.  Aafaq Islamic Finance receives the request for credit instantaneously and via the gateway, is immediately able to retrieve the relevant credit report and credit score data.  In a matter of seconds, the same information is submitted to the credit risk analytics team at 4pi, for review followed by feedback to the lender regarding approval.{:en}Aafaq Islamic Finance fast-tracks customer credit decisions{:}{:ar}”آفاق الإسلامية للتمويل” تعقد شراكةً جديدة ورائدة مع 4pi{:}

Rashid Al Qubaisi, [CEO] from Aafaq Islamic Finance added, “Previously, it would have taken more time to manually reach a lending decision; this is two days too long.  We live in a modern, digitally-driven world where speed is of the essence for our customers. Being able to make robust credit decisions in a fraction of the time is invaluable. It also supports our strategy and commitment to delivering unique and innovative products to the market while providing a first-class customer experience.  With its proven knowledge and broad capabilities in the credit risk analytics space, we are delighted to be partnering with 4pi.”

About Aafaq Islamic Finance:

Aafaq Islamic Finance PJSC was established in 2006 and provides a wide range of high-quality Sharia-compliant banking products and services to corporate and retail clients. It stands out to be one of the most independent financing companies in the UAE. Moreover, the company’s strategy focuses on exploring opportunities within different business sectors to achieve the highest levels of happiness for all stakeholders including shareholders, customers, employees, strategic partners and the community.

Aafaq depends on the strength of its strategic partnership with leading institutions in the UAE, such as the Ministry of Finance, Ministry of Human Resources and Emiratization, Dubai Economy, Emaratech, Trakhees, First Abu Dhabi Bank, and many Tas-heel, Amer and Business centers and others. aafaq provides the customers of these entities with services like E-dirham, Labour Guarantees, Wages Protection System, payment services for Dubai Economy and topping up of Noqodi wallets. In addition, aafaq offers a wide range of financing solutions and smart payment tools for companies and individuals.

About 4most and 4pi

4most has a global client base, with 4pi – which is part of the 4most Group – servicing mainland Europe and the Middle East.  4most is the UK’s largest credit risk consultancy and is recognised as one of the most dynamic and successful risk consulting firms globally.  Specialising in all areas of credit risk, analytics and regulation in the financial services sector. 4most was named in the Financial Times – as one of Europe’s Fastest Growing Companies in 2019 and 2020 and has been listed multiple times as a Sunday Times Fast Track 100 company.

{:}{:ar} “آفاق الإسلامية للتمويل” تعقد شراكةً جديدة ورائدة مع 4pi
لتسريع عملية حصول عملائها على موافقات طلبات القروض

 هذا التحوّل الرقمي يعني الانتقال من الإجراءات اليدوية إلى آليةٍ حديثة ومتطوّرة تسمح لشركة “آفاق” باتخاذ قرار الموافقة على القروض في أقلّ من ساعة

 أعلنت “آفاق الإسلامية للتمويل”، المؤسسة الرائدة في القطاع المالي والتي تقدّم منتجاتٍ وخدماتٍ مالية متوافقة مع أحكام الشريعة الإسلامية في جميع أنحاء دولة الإمارات العربية المتحدة والمنطقة، عن إبرامها اتفاقية شراكةٍ جديدة وغير مسبوقة مع شركة 4pi الرائدة في منطقة الشرق الأوسط في مجال استشارات مخاطر الائتمان (إحدى شركات مجموعة 4most)، في إطار استراتيجية التحوّل الرقمي التي ستسمح لشركة “آفاق” بأتمتة طلبات قروض العملاء بطريقةٍ عملية تساهم في تسريع اتخاذ القرار بشأنها. هذه العملية المستندة إلى التقنيات الحديثة تختصر بشكلٍ كبير الوقت الذي تستغرقه دراسة الطلب بالطريقة المعمول بها عادةً، ما يسمح للجانب المُقرض بتبسيط مسارها العملي وامتلاك القدرة على اتخاذ القرار بخصوصها بصورةٍ أسرع بكثير، وبمهلةٍ لا تتجاوز الساعة، بدلاً من الانتظار لأيام.

بموجب هذه الشراكة الجديدة، ستعمل 4pi على تطوير التواصل الإلكتروني بين الأنظمة الداخلية لشركة “آفاق” ومكتب الاتحاد للمعلومات الائتمانية (AECB)، ما يؤدي في نهاية المطاف إلى تسريع المسار المكتبي، ومنح العملاء تجربةً جديدة أكثر تطوراً وبساطةً وتيسيراً، بالإضافة إلى توفير الكثير من الجهد والوقت والمصاريف.{:en}Aafaq Islamic Finance fast-tracks customer credit decisions{:}{:ar}”آفاق الإسلامية للتمويل” تعقد شراكةً جديدة ورائدة مع 4pi{:}

راشد محبوب القبيسي، الرئيس التنفيذي لـ “آفاق الإسلامية للتمويل”، علّق على هذه الشراكة بالقول: “المعروف أن اتخاذ قرارٍ نهائيّ بشأن الموافقة على طلب قرض، من خلال المسار اليدوي المعهود، يستغرق في العادة نحو يومين، وهذا يُعتبر وقتاً طويلاً نسبياً، وخصوصاً أننا نعيش في زمن التكنولوجيا الرقمية المتطوّرة، حيث تشكل تلبية طلبات عملائنا بسرعة جوهر علاقتنا بهم وتصبّ في ضمان رضاهم الذي هو غايتنا. وفي هذا السياق فإنّ التوصل إلى اتخاذ القرارات النهائية بشأن طلبات القروض خلال وقتٍ قصيرٍ جداً يشكل إنجازاً لا يُقدّر بثمن، كما يدعم استراتيجيتنا الرائدة والتزامنا الثابت بتقديم منتجاتٍ فريدة ومبتكرة وغير مسبوقة، لتوفير تجربةٍ لا مثيل لها لعملائنا، لذلك يسعدنا كثيراً إبرام هذه الشراكة مع 4pi، لما تمتلكه من معرفةٍ واسعة وقدرات هائلة سنوظّفها معاً في مجال تحليل مخاطر القروض واتخاذ القرار السريع بشأن طلباتها”.

يأتي تطوير التواصل الإلكتروني للأنظمة الداخلية لشركة “آفاق” ليلبّي الرغبة المتزايدة من العملاء للحصول بصورةٍ شبه فورية على القرار النهائيّ بشأن طلبات القروض التي يتقدّمون بها، كما يمنحهم المرونة والسهولة في تقديم الطلب عبر الأجهزة الذكية، من دون الحاجة إلى حضورهم شخصياً لتقديم الأوراق المطلوبة إلى الجهة المُقرضة. فبعد تلقّي “آفاق الإسلامية للتمويل” طلب القرض يمكنها خلال لحظات، عبر نظامها الإلكتروني المستحدث، الحصول على كامل التفاصيل المتعلّقة بصاحبه والبيانات ذات الصلة، وبالتالي تحديد درجة استيفائه الشروط المطلوبة. وفي غضون ثوانٍ فقط، يتمّ تقديم المعلومات ذاتها إلى فريق تحليل مخاطر الائتمان لدى 4pi، لإجراء عملية المراجعة اللازمة وتزويد الجهة المقرضة بالملاحظات التي تؤشر إلى الموافقة أو عدم الموافقة على الطلب.

من جانبها، قالت “نيكوليتا ريملينغر” رئيسة تطوير الأعمال في شركة 4pi:”تُعتبر رحلة العميل من لحظة تقديمه طلب القرض إلى لحظة حصوله على الموافقة عليه، أمراً بالغ الأهمية بالنسبة إليه، لذلك يهمّنا تحويلها إلى تجربةٍ رقمية شفّافة ورشيقة وناجحة، فكلما كانت العملية أكثر سهولةً وكفاءةً وسرعةً، كان ذلك أفضل. نحن سعداء جداً لاختيار “آفاق الإسلامية للتمويل” الشراكة معنا، ولا شك في أنّ الجمع بين الخبرات الواسعة التي يمتلكها كلٌّ منا سيسهل كثيراً من عملية إعداد اللوائح والمراجعات وصولاً إلى اتخاذ القرار، مع الإشادة بالسعي الحثيث من قِبل “آفاق” إلى تعزيز قدراتها العملية وتطوير قنواتها الرقمية لخدمة عملائها بأفضل ما يمكن”.

حول “آفاق الإسلامية للتمويل”

تأسست” آفاق الإسلامية للتمويل ش.م.خ” في العام 2006، وهي توفّر مجموعةً واسعة من المنتجات والخدمات المصرفية العالية الجودة والمتوافقة مع الشريعة الإسلامية للشركات والأفراد. وتنفرد بأنها إحدى شركات التمويل التي تتمتّع باستقلاليةٍ تامة في دولة الإمارات العربية المتحدة. بالإضافة إلى ذلك تركز استراتيجية “آفاق الإسلامية للتمويل” على استكشاف الفرص داخل قطاعات الأعمال المختلفة، وتعمل على تحقيق أعلى مستويات السعادة لعملائها، بمن فيهم المساهمون والعملاء والموظفون والشركاء الاستراتيجيون وأفراد المجتمع.

تعتمد “آفاق الإسلامية للتمويل” على متانة شراكاتها الاستراتيجية مع الهيئات والمؤسسات الرائدة في دولة الإمارات العربية المتحدة، ومنها وزارة المالية، وزارة الموارد البشرية والتوطين، اقتصادية دبي، إماراتك، تراخيص، بنك أبوظبي الأول، بالإضافة إلى “تسهيل” و”آمر” والكثير من مراكز الأعمال وغيرها. وتقّدم “آفاق” لعملاء هذه الهيئات والمؤسسات خدماتٍ متنوّعة، مثل الدرهم الإلكتروني وضمانات العمل ونظام حماية الأجور وخدمات الدفع لاقتصادية دبي، وتعبئة أرصدة نقودي وغيرها، إلى جانب مجموعةٍ واسعة من الحلول التمويلية وحلول الدفع الذكية للشركات والأفراد.

حول 4most و 4pi : www.4-most.co.uk

تمتلك 4most  قاعدة عملاء عالمية، من خلال شركة 4pi  التي تُعتبر جزءاً من مجموعة4most Group ، وتعمل في القارة الأوروبية ومنطقة الشرق الأوسط. تُعتبر مجموعة 4most Group إحدى أكبر الشركات الاستشارية في مجال مخاطر الائتمان في المملكة المتحدة، وهي معروفةٌ بكونها من أكثر شركات استشارات المخاطر حيويةً ونجاحاً على مستوى العالم، وتضمّ اختصاصيين في جميع مجالات مخاطر الائتمان والتحليلات والتنظيم في قطاع الخدمات المالية. ولقد اختارت مجلة “فاينانشل تايمز” شركة 4most Group كواحدةٍ من أسرع الشركات نموّاً في أوروبا في العامين 2019 و 2020، وأدرجتها “الصنداي تايمز” لمراتٍ عدة ضمن مجموعة “الشركات المئة الأسرع نمواً”. {:}