{:en}DHCA Joins Exclusive Ranks of Global Green & Clean Accredited Primary{:}{:ar}سلطة مدينة دبي الطبية تحصل على اعتماد النظافة والاستدامة العالمي{:}

{:en}

DHCA Joins Exclusive Ranks of Global Green & Clean Accredited Primary Health Sector Communities

Authority Becomes First UAE Healthcare to Win UAF’s Integrated Hospital Management System Certification

DHCA’s Accreditation Quartet Underlines DHCC’s Safety Commitment & Boosts Its COVID 19 Community Drive

Dubai, May 29, 2021: The Dubai Healthcare City Authority (DHCA), the governing body of Dubai Healthcare City (DHCC), has joined the exclusive ranks of global Green & Clean accredited primary health sector communities by becoming the first in the UAE’s healthcare industry to attain the USA’s United Accreditation Federation’s (UAF) integrated hospital management system certification.

The Green & Clean accreditation certifies that DHCC has processes in place for effective environmental and infection control, as well as the management of bio-medical waste. The standard is designed to encourage optimisation of resources including electricity, water, and other consumables, and to aid hospitals in delivering safe and affordable healthcare to the community.سلطة مدينة دبي الطبية تحصل على اعتماد النظافة والاستدامة العالمي

Jamal Abdulsalam, CEO, DHCA, said “This certification underlines DHCC’s commitment to being a sustainable destination by adopting strategies to minimise and adapt to predicted negative climate change impacts. It shows we maintain the highest standards of environmental management systems   and control and manage key environmental operations including emissions, waste-handling, the use of natural resources, and energy-efficiency.”

The latest certification rounds out a quartet of accreditations now held by DHCA, including ISO 14001:2015 for environmental management systems; ISO 45001:2018 for occupational health and safety management systems and ISO 41001: 2018 for facilities management systems. All four demonstrate the authority’s dedication to the health and safety of DHCC staff and visitors and significantly boosts its community impact and drive to combat COVID 19.

DHCA’s Green & Clean Accreditation audit was carried out by Gabriel Registrar in the UAE. The firm’s Chief Admin Advisor, Faraj Khamis Rabee Saleem, congratulated the authority for its end-to-end hospital management achievement.

“Our audit covered day-to-day operations across all DHCA managed properties including maintenance, facilities improvements, technology integration and the authority’s established processes. All complied to the highest international standards and were designed to motivate its master community to provide integrity of service and consistently improve health, safety, and environment efforts. In earning the accreditation, the authority has clearly demonstrated its commitment to the safety of visitors to Dubai Healthcare City.”

DHCA believes achieving accreditation will lead to long-term cost benefits by increasing efficiency through the implementation of a process-based management approach that delivers transparency and accountability. Employee benefits inherent in the multiple certifications include safe working conditions, and greater assurance that they operate within a well-managed, legally compliant framework that facilitates employee consultation and participation.

{:}{:ar}أول جهة للرعاية الصحية في الدولة تحصل على شهادة نظام الإدارة المتكاملة للمستشفيات الخاص بمؤسسة الاعتماد المتحدة الأمريكية

الاعتمادات الأربعة التي تحملها سلطة مدينة دبي الطبية تبرز التزامها بمعايير السلامة وتدعم جهودها لمكافحة انتشار كوفيد-19

دبي، الإمارات العربية المتحدة- 29 مايو 2021: أعلنت سلطة مدينة دبي الطبية، الجهة المنظمة والمشرفة على مدينة دبي الطبية، عن حصولها على اعتماد “النظافة والاستدامة”، لتنضم بذلك إلى مجموعة مختارة من مجمّعات الرعاية الصحية الأولية الحاصلة على هذا الاعتماد على مستوى العالم، وتكون أولى مؤسسات قطاع الرعاية الصحية في الدولة التي تحصل على شهادة نظام الإدارة المتكاملة للمستشفيات من مؤسسة الاعتماد المتحدة في الولايات المتحدة الأمريكية.

ويُسلط هذا الإنجاز الضوء على التزام مدينة دبي الطبية بجميع المعايير الفعّالة للرقابة البيئية ومكافحة العدوى وإدارة المخلفات الطبية الحيوية، إذ تم تصميم هذا المعيار لتحسين سُبل استخدام الموارد، بما فيها الكهرباء والمياه، وغيرها من المواد الاستهلاكية، فضلاً عن دوره في مساعدة المستشفيات على تزويد أفراد المجتمع بخدمات الرعاية الصحية الآمنة وذات التكلفة المناسبة.سلطة مدينة دبي الطبية تحصل على اعتماد النظافة والاستدامة العالمي

وتعليقاً على هذا الإنجاز، قال السيد جمال عبدالسلام، الرئيس التنفيذي لسلطة مدينة دبي الطبية: “يُبرز الحصول على هذا الاعتماد مدى التزام سلطة مدينة دبي الطبية بلعب دور رئيسي  كجهة مستدامة تعتمد الاستراتيجيات الكفيلة بالحد من الآثار المناخية السلبية المتوقعة. ويبرز هذا الإنجاز دور السلطة في تحديد الجوانب البيئية وإدارتها ورقابتها والتحكم بها بطريقة شاملة، فضلاً عن الحفاظ على أعلى معايير أنظمة الإدارة البيئية ضمن المجتمع ، إلى جانب التحكم الكامل بالعمليات البيئية وإدارتها، بما في ذلك الانبعاثات وإدارة المخلفات واستخدام الموارد الطبيعية والكفاءة من حيث استهلاك الطاقة”.

وتُعزز الشهادة الأخيرة رصيد سلطة مدينة دبي الطبية بإنجاز جديد يُضاف إلى اعتماداتها الحالية، التي تشمل: شهادة آيزو 14001:2015 لأنظمة الإدارة البيئية؛ وشهادة آيزو 45001:2018 لأنظمة إدارة الصحة والسلامة المهنية؛ وشهادة آيزو 41001:2018 لأنظمة إدارة المرافق. كما تؤكد الاعتمادات الأربعة التزام سلطة مدينة دبي الطبية بصحة العاملين في مدينة دبي الطبية وزوارها وسلامتهم، وتُشكل دفعة قوية لدورها المجتمعي وجهودها لمكافحة انتشار مرض كوفيد-19.

وكانت شركة غابرييل ريجسترار في الإمارات قد تولّت مسؤولية تدقيق اعتماد “النظافة والاستدامة” الممنوح لسلطة مدينة دبي الطبية، حيث توجه السيد فرج خميس ربيع سليم، كبير المستشارين الإداريين لدى الشركة، بالتهنئة لسلطة مدينة دبي الطبية على هذا الإنجاز الكبير الذي حققته في مجال الإدارة المتكاملة للمستشفيات.

وقال في هذا الصدد: “غطّت عملية التدقيق التي أجريناها العمليات اليومية في جميع المنشآت التابعة لسلطة مدينة دبي الطبية، بما فيها إجراءات الصيانة وتطوير المرافق والتكامل التكنولوجي وغيرها من التدابير المُطبقة؛ والتي كانت جميعها مطابقة لأعلى المعايير العالمية ومصممة لتحفيز فريقها من الأخصائيين لتقديم الخدمات بكل نزاهة وللارتقاء بالجهود الصحية والبيئية وتلك المتعلقة بالسلامة بشكل مستمر. وقد أكّدت سلطة مدينة دبي الطبية من خلال حصولها على هذا الاعتماد على التزامها بسلامة جميع العاملين في مدينة دبي الطبية وزوارها على حد سواء”.

وترى سلطة مدينة دبي الطبية أن الحصول على هذا الاعتماد يقود إلى تحقيق العديد من الفوائد من حيث التكاليف على المدى الطويل، من خلال تعزيز الكفاءة عبر تطبيق منهجية الإدارة القائمة على العمليات ورعايتها بحيث توفر أفضل مستويات الشفافية والمساءلة.

وتضم المزايا الأخرى المشمولة في هذه الاعتمادات المتعددة فيما يتعلق بالموظفين، كُلّاً من ظروف العمل الآمنة وتعزيز تسلسل الضوابط، فضلاً عن العمل في ظلّ إطار امتثال قانوني وجيد الإدارة، يُسهل حصول الموظفين على الاستشارات ويُعزز من مشاركتهم.{:}