{:en}Two women experts from Farnek to speak at Hotel Show{:}{:ar}مشاركة خبيرتان من شركة فارنك في فعاليات معرض الفنادق 2021 في دبي{:}

{:en}

Two women experts from Farnek to speak at Hotel Show

Technology and outsourcing under the spotlight as FM provider

unveils new hospitality division

Two industry experts from leading UAE-based smart and green facilities management (FM) company Farnek will be speaking live and in-person at the Hotel Show, which opens today (Monday 31st May) at the Dubai World Trade Centre.

Speaking for the first time since her recent appointment as head of housekeeping for Farnek’s new hospitality division will be Hege Aamo, who brings with her a wealth of experience, having completed successful assignments in China, Latvia, the UAE, as well as her native Norway.

Aamo will be sharing her thoughts with industry professionals about evaluating the advantages and challenges of outsourcing a housekeeping function. Having previously held executive positions with leading hospitality brands such as Madinat Jumeirah, Emirates Towers, Hyatt Regency and Radisson SAS, it is hardly surprising that Aamo is passionate about brand identity and values.

“It is absolutely vital that when hotels consider outsourcing, particularly in housekeeping, that the outside staff recruited must be highly trained in all areas of their job, that’s fundamental. But it is just as important for the contracted staff to understand the essence of the brand they are working for and to become an integral part of the hotel team, not just a contracted worker in a uniform,” she said.

Joining Aamo onsite at the Hotel Show will be Javeria Aijaz, who is senior director of technology and innovation at Farnek. Award-winning Aijaz has been working on smart innovative strategies at Farnek for over a decade now with notable success.{:en}Two women experts from Farnek to speak at Hotel Show{:}{:ar}مشاركة خبيرتان من شركة فارنك في فعاليات معرض الفنادق 2021 في دبي{:}

Besides developing a smart watch, facial recognition and a smart fleet management system, Aijaz is currently working with Etisalat and Huawei to build a smart 5G campus at Farnek’s new state-of-the-art accommodation in Jebel Ali. Aijaz will be speaking at the HITEC series of seminars about which high-tech cleaning tools live up to their hype.

Commenting on Aamo’s appointment, Walter Knight, director of hospitality at Farnek said, “Hege will be a major asset to our division. She is a consummate professional and brings so much to the table beyond her undoubted talent and more than 20 years of experience.

“She is a leader as well as a mentor and I am looking forward to working with her on our first project the new Expo Village. Our scope of work consists of managing the reservation services, concierge, front office services and housekeeping, for the 2,273 apartments within the Expo 2020 site. So yes, a baptism of fire, although I’m sure Hege will take it in her stride.”

About Farnek:

Farnek is the leading provider of sustainable and technology-driven Facilities Management in the United Arab Emirates. Established in the UAE since 1980, Farnek Services LLC is a Swiss-owned independent total facilities management company.

With a skilled workforce of more than 8,000 employees, Farnek delivers professional Facilities Management and security services across several sectors; Aviation, Hospitality, Banking, Retail, Shopping Malls, Telecom, Residential, Commercial, Infrastructure, Government, Education, Leisure and Entertainment.

{:}{:ar}مشاركة خبيرتان من شركة فارنك في فعاليات معرض الفنادق 2021 في دبي

  • تسلط سلسلة الندوات الضوء على التكنولوجيا والاستدامة والاستعانة بمصادر خارجية، حيث تكشف شركة فارنك عن تعيين رئيسة جديدة للتدبير المنزلي لقسم الضيافة الجديد للشركة

ستتحدث خبيرتان من خبراء الصناعة من شركة “فارنك” الرائدة في قطاع خدمات إدارة المرافق والابتكار والاستدامة والتي يقع مقرها في دولة الإمارات العربية المتحدة، بشكل حضوري في معرض الفنادق 2021 في دبي، الذي سيتم افتتاحه في يوم الاثنين 31 مايو2021 في مركز دبي التجاري العالمي.

ستتحدث هيج آمو للمرة الأولى منذ تعيينها مؤخرًا كرئيسة للتدبير المنزلي لقسم الضيافة الجديد في شركة فارنك، التي تملك خبرة كبيرة بعد أن أكملت مهامًا ناجحة لها في كلٍ من: الصين ولاتفيا والإمارات العربية المتحدة وكذلك موطنها الأصلي النرويج.

ستشارك آمو أفكارها مع المتخصصين في هذا المجال حول تقييم مزايا وتحديات الاستعانة بمصادر خارجية لوظيفة التدبير المنزلي، بعد أن شغل سابقًا مناصب تنفيذية مع العلامات التجارية الرائدة في مجال الضيافة مثل: مدينة جميرا وأبراج الإمارات وحياة ريجنسي وراديسون إس إيه إس، إذ أنه ليس من المستغرب أن تكون آمو متحمسة كثيراً ولديها شغف كبير بهوية العلامة التجارية وقيمها.

وبهذه المناسبة قالت هيج آمو: “إنه أمر حيوي ومهم للغاية عندما تفكر الفنادق بالاستعانة بمصادر خارجية، لا سيما في التدبير المنزلي، لذا فيجب أن يكون الموظفون الخارجيون المعينون مدربين تدريباً عالياً في جميع مجالات عملهم وهذا أمر أساسي، ولكن من المهم أيضاً بنفس القدر أن يفهم الموظفون المتعاقدون جوهر العلامة التجارية التي يعملون من أجلها وأن يصبحوا جزءًا لا يتجزأ من فريق الفندق وليسوا عبارة عن مجرد عمال متعاقدون مع الشركة ويرتدون زيًا رسميًا تابعاً لها”.{:en}Two women experts from Farnek to speak at Hotel Show{:}{:ar}مشاركة خبيرتان من شركة فارنك في فعاليات معرض الفنادق 2021 في دبي{:}

هذا وستنضم جافييرا إيجاز، مديرة التكنولوجيا والابتكار في شركة فارنك إلى آمو للتحدث في معرض الفنادق، إذ تعمل إيجاز الحائزة على عدة جوائز على استراتيجيات مبتكرة ذكية في فارنك منذ أكثر من عقد من الزمن بنجاح ملحوظ.

تعمل إيجاز حاليًا مع اتصالات وهواوي لبناء حرم جامعي ذكي بتقنية الجيل الخامس 5G في أماكن سكن موظفي فارنك الجديدة في منطقة جبل علي، إلى جانب تطويرها لساعة ذكية والتعرف على الوجه ونظام إدارة الأسطول الذكي، حيث ستتحدث إيجاز في سلسلة ندوات معرض تكنولوجيا صناعة الضيافة حول أدوات التنظيف ذات التقنيات المتطورة التي ترقى إلى مستوى الضجيج.

وتعليقًا على تعيين آمو، قال والتر نايت، رئيس قسم الضيافة الجديد في شركة فارنك: “ستكون آمو من العناصر الرئيسية لقسمنا الجديد في الشركة، إذ أنها محترفة وبارعة وتملك موهبة كبيرة لا شك فيها بالإضافة إلى أن لديها أكثر من 20 عامًا من الخبرة”.

وأضاف نايت قائلاً: “”إنها قائدة ومرشدة وأنا أتطلع إلى العمل معها في مشروعنا الأول، ألا وهو قرية إكسبو الجديدة، حيث يتكون نطاق عملنا من إدارة خدمات الحجز وخدمات مكتب الاستقبال وخدمات المكتب الأمامي والتدبير المنزلي لـ 2273 شقة داخل موقع إكسبو 2020”.

نبذة عن فارنك:

تعتبر “فارنك” من الشركات الرائدة في قطاع إدارة المرافق المتكاملة وحلول التكنولوجيا الذكية والاستدامة في دولة الإمارات العربية المتحدة، وهي شركة سويسرية ذات مسؤولية محدودة تأسست عام 1980 في دولة الإمارات.

تتميز الشركة بفريق الإدارة المتميز الذي يعمل وفق منهج احترافي راسخ، ويتجاوز عدد موظفيها اليوم أكثر من 8,000 موظف، وتوفر خدماتها المتميزة في إدارة المرافق في عدة قطاعات بما في ذلك الطيران والضيافة والخدمات المصرفية وتجارة التجزئة ومراكز التسوق والاتصالات والمشاريع السكنية والتجارية والبنية التحتية والقطاعات الحكومية والتعليمية والترفيهية.{:}