{:en}Lexus Achieves Cumulative Global Sales of 2 Million Electrified Vehicles{:}{:ar}لكزس تحقق مبيعاتٍ عالميةٍ تراكميةٍ بلغت 2 مليون مركبة كهربائية{:}

{:en}

Lexus Achieves Cumulative Global Sales of 2 Million Electrified Vehicles

Milestone has contributed to a cumulative reduction in CO2 emissions of around 19 million tons

Lexus announced recently that the luxury brand eclipsed the milestone of 2 million global sales of electrified vehicles[1] at the end of April 2021. The company has been a pioneer of electrification in the luxury market since the launch of the RX400h in 2005, and has continued to expand its lineup of electrified vehicles to meet the needs of its customers and society.

Based on a philosophy of “right time, right product, right place”, Lexus aims to further develop its electrified product portfolio to make use of the diverse energy sources and infrastructure environments encountered around the world. Lexus now sells nine models of electrified vehicles, including HEVs and BEVs, in around 90 countries around the world.

In 2020, 33% of Lexus models sold globally were electrified. Since 2005, the company’s electrified vehicles have contributed to a cumulative reduction in CO2 emissions of approximately 19 million tons – equivalent to the combined CO2 output of 300,000 passenger cars each year for the past 15 years.

“We are proud to achieve this remarkable milestone, which represents another important step in tackling environmental challenges and realizing our goal of a carbon-neutral society where people can enjoy a happy, healthy and sustainable life, with freedom of mobility,” commented Kei Fujita, Chief Representative, Middle East and Central Asia Representative Office, Toyota Motor Corporation. “Lexus has the competitive expertise and know-how in the core technologies of electrification thanks to its experience in developing, producing, and improving major electrified components and many years of collecting feedback from markets around the world. I would like to thank our customers in the region for their loyal support as we continue to develop our electrification technologies in pursuit of our  commitment to ‎environmental sustainability.”{:en}Lexus Achieves Cumulative Global Sales of 2 Million Electrified Vehicles{:}{:ar}لكزس تحقق مبيعاتٍ عالميةٍ تراكميةٍ بلغت 2 مليون مركبة كهربائية{:}

Under the “Lexus Electrified” vision announced in 2019, Lexus will evolve its electrification technology to realize enhanced vehicle performance characteristics and continue to provide customers with the fun and joy that the car brings. By 2025, the company will introduce 20 new or improved models, including more than 10 Battery Electric Vehicles (BEVs), Plug-in Hybrid Electric Vehicles (PHEVs), and Hybrid Electric Vehicles (HEVs). The future expectation is that sales of electrified models will exceed those of the pure-petrol variety. In addition, by 2050, Lexus aims to achieve carbon neutrality throughout the entire vehicle lifecycle, from materials, parts, and vehicle manufacturing to logistics, driving, and disposal/recycling.

In order to further accelerate the spread of electric vehicles, Lexus plans to introduce the first PHEV in a mass-market model in 2021, as well as a completely new model dedicated to BEVs in 2022. By utilizing electrification technologies such as motors, inverters, and batteries that Lexus has cultivated over the years in the field of HEVs, the company aims to create new value and a driving experience unique to Lexus electrified vehicles. These will feature a high level of dynamic performance that appeals to all five senses and is unmatched by conventional cars.

About Lexus

Lexus launched in 1989 with a flagship sedan and a guest experience that helped define the premium automotive industry. In 1998, Lexus introduced the luxury crossover category with the launch of the Lexus RX. The luxury hybrid sales leader, Lexus delivered the world’s first luxury hybrid and has since sold over 2.02 million hybrid vehicles (as of the end of April 2021).

A global luxury automotive brand with an unwavering commitment to bold, uncompromising design, exceptional craftsmanship, and exhilarating performance, Lexus has developed its lineup to meet the needs of the next generation of global luxury guests and is currently available in over 90 countries worldwide.

Lexus associates/team members across the world are dedicated to crafting amazing experiences that are uniquely Lexus, and that excite and change the world.

{:}{:ar}لكزس تحقق مبيعاتٍ عالميةٍ تراكميةٍ بلغت 2 مليون مركبة كهربائية

الإنجاز البارز أسهم في خفض تراكمي في انبعاثات ثاني أكسيد الكربون بنحو 19 مليون طن

أعلنت لكزس مؤخراً عن تجاوز مبيعاتها العالمية التراكمية من المركبات المزودة بأنظمة الدفع التي تعتمد على الكهرباء كأحد مصادر الطاقة بواقع 2 مليون مركبة كهربائية[1] في نهاية أبريل 2021، لتعزز الشركة بذلك ريادتها في قطاع المركبات الكهربائية الفاخرة، والتي استهلتها بإطلاق الطراز RX400h في العام 2005، واستمرت في توسيع مجموعتها من المركبات الكهربائية الفاخرة لتلبية احتياجات عملائها.

ويأتي هذا الإنجاز المميز للكزس في إطار سعيها إلى تعزيز مجموعة مركباتها الكهربائية الفاخرة واستناداً إلى فلسفة “المنتج المناسب للمكان المناسب في الوقت المناسب”، وذلك بهدف الاستفادة من مصادر الطاقة المتنوعة والبنى التحتية المتاحة في مختلف أنحاء العالم. وتبيع لكزس حالياً تسعة طرازات من المركبات المزودة بأنظمة الدفع التي تعتمد على الكهرباء، بما في ذلك المركبات الكهربائية الـ “هايبرِد” HEV والمركبات التي تعتمد على أنظمة الدفع الكهربائية BEV، وذلك في 90 دولة تقريباً حول العالم.

وفي حين شهد العام 2020 بلوغ المبيعات العالمية لطرازات لكزس الكهربائية نسبة الـ 33 بالمئة من إجمالي المبيعات، أسهمت مركبات لكزس الكهربائية منذ العام 2005، في خفضٍ تراكميٍ في انبعاثات ثاني أكسيد الكربون بنحو 19 مليون طن، أي ما يعادل إجمالي الانبعاثات الكربونية الناتجة عن 300 ألف مركبة سنوياً على مدار الأعوام الخمسة عشر الماضية.{:en}Lexus Achieves Cumulative Global Sales of 2 Million Electrified Vehicles{:}{:ar}لكزس تحقق مبيعاتٍ عالميةٍ تراكميةٍ بلغت 2 مليون مركبة كهربائية{:}

وبهذه المناسبة، قال كي فوجيتا الممثل الرئيس للمكتب التمثيلي لشركة تويوتا في منطقة الشرق الأوسط وآسيا الوسطى: “نحن فخورون بتحقيق هذا الإنجاز المميز في مسيرتنا، والذي يعزز التزامنا الراسخ بمواجهة التحديات البيئية للوصول إلى مجتمعٍ محايد للكربون يتيح للجميع الاستمتاع بحياة سعيدة وصحية ومستدامة ويوفر لهم حرية التنقل. تتمتع لكزس بالمعرفة والخبرة التنافسية العالية فيما يتعلق بالتقنيات الأساسية للمركبات التي تعتمد على الكهرباء كأحد مصادر الطاقة، ويعزى ذلك إلى سجلها الحافل في تطوير وإنتاج وتحسين مكونات أنظمة الدفع، فضلاً عن جمع معطيات وآراء العملاء من مختلف الأسواق حول العالم على مدى العديد من السنوات. ولا يسعني إلا أن أشكر عملائنا الكرام في المنطقة على دعمهم المخلص، وسنواصل مسيرتنا نحو تطوير التقنيات الكهربائية سعياً وراء هدفنا المتمثل بتحقيق الاستدامة البيئية “.

في ظل رؤية “لكزس الكهربائية” التي تم إطلاقها عام 2019، تواصل لكزس تطوير تقنياتها الخاصة بأنظمة الدفع التي تعتمد على الكهرباء بهدف إيجاد خصائص أداءٍ محسنة، والاستمرار في تحقيق المتعة والبهجة اللتين يتطلع إليهما عملائنا. وبحلول العام 2025، تعتزم الشركة إطلاق 20 طرازاً جديداً أو محسّناً، بما في ذلك أكثر من 10 مركباتٍ تتنوع ما بين تلك التي تعتمد على أنظمة الدفع الكهربائية BEV، والمركبات الكهربائية الـ “هايبرِد المزودة بشاحن ‏خارجي” PHEV، فضلاً عن المركبات الكهربائية الـ “هايبرِد” HEV. وتشير التوقعات المستقبلية إلى أن مبيعات المركبات الكهربائية ستتجاوز مبيعات المركبات التي تعمل بالوقود التقليدي. وتسعى لكزس إلى تحقيق الحياد الكربوني على مدى كامل دورة حياة المركبة بحلول العام 2050، بدءاً من المواد والقطع وعمليات التصنيع، ووصولاً إلى الخدمات اللوجستية، والقيادة، وإعادة التدوير.

ومن أجل تسريع وتيرة انتشار المركبات الكهربائية، تخطط لكزس لتدشين الإنتاج التجاري لأول مركبة كهربائية “هايبرِد” مزودة بشاحن خارجي” خلال العام 2021 وفقاً لنموذج السوق الشامل، كما أنها تخطط لإطلاق طرازٍ جديدٍ كلياً مخصصٌ للمركبات التي تعتمد على أنظمة الدفع الكهربائية في العام 2022. ومن خلال توظيف تقنيات أنظمة الدفع التي تعتمد على الكهرباء، مثل الموتورات، والمحولات، والبطاريات التي طورتها لكزس على مر السنين في مجال المركبات الـ “هايبرد” الكهربائية، تسعى الشركة إلى خلق قيمة جديدة وتجربة قيادة فريدة لمركبات لكزس الكهربائية الفاخرة، والتي ستتميز بمستوى عالٍ من الأداء الديناميكي الذي يثري الحواس الخمس ويتخطى المركبات التقليدية.

نبذة عن لكزس:

منذ إطلاقها في العام 1989، تمكَّنَت شركة لكزس إنترناشيونال من اكتساب شهرة عالمية مرموقة نظراً لما توفره من مركبات أيقونية وعالية الجودة، فضلاً عن خدمة العملاء المثالية وبشكل غير مسبوق. وفي العام 1998، استحدثت الشركة فئة الـ “كروس أوفر” الفاخرة بإطلاقها مركبة لكزس RX. كما تُعَد لكزس علامة رائدة في مجال مركبات الـ “هايبرِد” الكهربائية للفئة الفاخرة، وقد بلغت مبيعاتها من المركبات الهايبرد 2,02 مليون مركبة حتى أبريل 2021.

تملك علامة لكزس الفاخرة التزاماً راسخاً بجرأة التصميم الذي لا يضاهى، ودرجات الحرفية الاستثنائية، والأداء الذي يجسد متعة القيادة، مقدمةً مجموعة من المركبات التي تلبي احتياجات الجيل المستقبلي من العملاء الشغوفين بالرفاهية حول العالم، إذ تتوفر مركباتها حالياً في أكثر من 90 دولة حول العالم.

لا يدخر شركاء لكزس وأعضاء فرق العمل لديها في جميع أنحاء العالم جهداً لصياغة تجارب استثنائية فريدة، والتي من شأنها أن تثري مجال التصميم الكفيل بإحداث تغيير جذري في العالم كما نعرفه اليوم.{:}