{:en}Charlotte Chesnais Colour Collection{:}{:ar}مجموعة المجوهرات الملوّنة من “شارلوت شيسنيه”{:}

{:en}

Charlotte Chesnais Colour Collection

Parisian jewellery label Charlotte Chesnais are celebrating their 5 year anniversary this year and launching a new collection for Resort 2021, introducing colour for the first time in their designs.

A new step for the brand, which has also revealed its virtual showroom earlier this year: a creative platform introducing to the world of the brand through videos, 3D animations and playful imagery designed by the creative team at M/M Paris, made for professionals to revisit the label’s classic pieces and discover new collections.

Charlotte Chesnais, designer, about the collection:

“The idea of working with colour came during the first lockdown. We were all together, somehow, but really apart. Alone in Paris, or elsewhere, and feeling pretty separated. Ideas had to be easily made by our manufacturers from afar. I also liked the idea of giving a new life to our existing items by adding colour to their structure. I have wanted to use colour as a texture for a while; it is a result of my obsession with 70’s lacquered objects – so shiny and inimitable.مجموعة المجوهرات الملوّنة من “شارلوت شيسنيه”

I have updated existing favourite pieces from previous collections with colour; touches of black, beige, orange, baby pink. You will find some new styles as well, to sit alongside updated classics; the Wave earrings inspired by the set of rings with the same name, a mini version of our Symi necklace, and a new smaller size in the Saturn Blow earrings. I hope that you will love them!”

About Charlotte Chesnais

Charlotte Chesnais studied at Studio Berçot before joining Nicolas Ghesquière at Balenciaga where she stayed for more than 9 years. She launched the brand’s jewellery line.

From 2012, she partners with fashion houses such as Sacai, APC, Kenzo or Paco Rabanne on their collections (RTW, leather goods or jewellery). She launches her eponymous brand in 2015 and a few months later wins the ANDAM Fashion Accessories Prize.

As the designer of timelessness, Charlotte Chesnais makes ingenious pieces flirting with both jewellery and sculpture. The pieces are made in France of vermeil and silver and sold worldwide.

{:}{:ar}تحتفل علامة المجوهرات الفرنسية “شارلوت شيسنيه” Charlotte Chesnais بعيدها الخامس هذا العام مع مجموعة جديدة لموسم ريزورت 2021، تستخدم فيها الألوان للمرّة الأولى في تصاميمها.

وكانت قد كشفت العلامة عن صالة عرضها الافتراضية مطلع هذا العام، وهي عبارة عن منصة خلّاقة تُعرّف بالعلامة من خلال مقاطع الفيديو والصور المتحرّكة ثلاثية الأبعاد والصور من إعداد الفريق المبدع في شركة M/M Paris، وتستعرض المجوهرات الكلاسيكية للعلامة إلى جانب مجموعتها الجديدة.

بمناسبة إطلاق المجموعة الجديدة، تقول شارلوت شيسنيه: “راودتني فكرة استخدام الألوان في المجوهرات خلال فترة الإقفال العام الأولى. كنّا جميعًا نعيش الظروف نفسها، لكن بعيدين عن بعض نوعًا ما. شعرنا بالوحدة والعزلة، سواء في باريس أو أي بلد آخر. كان لا بدّ من ابتكار أفكار يسهل على المصنّعين تنفيذها عن بُعد. استهوتني أيضًا فكرة بعث روح جديدة في مجوهراتنا القديمة من خلال إضافة اللون إليها، وكنت أنوي استخدام الألوان منذ فترة. لطالما كنت مولعة بالأكسسوارات الملوّنة بالطلاء من حقبة السبعينيات، إذ أجدها لامعة بشكل مُلفت ومنقطعة النظير”.مجموعة المجوهرات الملوّنة من “شارلوت شيسنيه”

وتتابع شارلوت، قائلةً: “جدّدتُ تصاميمنا المفضّلة من المجموعات السابقة مع لمسة ملوّنة، شملت الأسود والبيج والبرتقالي والوردي الفاتح. أطلقنا أيضًا بعض القطع الجديدة التي تُكمّل تلك الكلاسيكية، منها مثلًا أقراط Wave المستوحاة من طقم الخواتم الذي يحمل الاسم نفسه، ونسخة مصغّرة من عقد Symi ، ونسخة مصغّرة من أقراط Saturn Blow. آمل أن تنال إعجابكم”!

 عن “شارلوت شيسنيه”

تخصّصت “شارلوت شيسنيه” في معهد Studio Berçot قبل الانضمام إلى المصمّم “نيكولا غيسكيير” Nicolas Ghesquière في بالنسياغا Balenciaga حيث بقيت لأكثر من تسعة أعوام وتولّت إطلاق تشكيلة المجوهرات للدار.

في عام 2012، تعاونت مع دور أزياء مثل Sacai و APC و Kenzoو Paco Rabanne لإطلاق مجموعاتهم الجديدة من أزياء جاهزة أو سلع جلديّة أو مجوهرات. أطلقت علامة المجوهرات التي تحمل اسمها عام 2015، وفي غضون أشهر قليلة فازت بجائزة ANDAM عن فئة الأكسسوارات.

اشتهرت “شارلوت شيسنيه” بتصميم قطع مجوهرات يغلب عليها الطابع الكلاسيكي الذي لا يفقد رونقه مع مرور الزمن، وتوفّق في تصاميمها الذكية بين صياغة المجوهرات وفنّ النحت. يُشار إلى أنّ المجوهرات مصمّمة في فرنسا من الفيرميل (المعادن المذهّبة) والفضّة وتُباع في جميع أنحاء العالم{:}