{:en}INFINITI Q60: A sleek luxury sports coupe at Arabian Automobiles{:}{:ar}العربية للسيارات تقدم إنفينيتي Q60 .. سيارة الكوبيه الرياضية الفاخرة والأنيقة{:}

{:en}

INFINITI Q60: A sleek luxury sports coupe at Arabian Automobiles

Intriguing without compromising on practicality, the INFINITI Q60 available at Arabian Automobiles

Continuously raising the bar for luxury driving, Arabian Automobiles, the flagship company of the AW Rostamani Group and the exclusive dealer for INFINITI in Dubai, Sharjah and the Northern Emirates, is highlighting the perfect companion for the road – the powerful INFINITI Q60 with a choice of 3.0 V6 turbo engine, with either a 300 or 400HP for their ride.

Taking advantage of high-end artisanship that blends comfort with science, the Q60 is a luxury sports coupe that grants superior acceleration and speed at the touch of the gas pedal. With its smooth, 7-speed automatic transmission’s Adaptive Shift Control, you can keep your eyes on the journey ahead, especially during those long-awaited road trips through the scenic Emirates. Giving the experience an additional edge is the Direct Adaptive Steering which transmits input at the speed of electrons — you’re in for a smooth, quick and precise response and an instinctive handling experience. But the Q60 is not just engineered to match your potential — its exterior design is power-driven in every sense. From chrome exhaust finishers that accentuate the rear aerodynamics, to aluminum alloy wheels and black mirror caps, this vehicle reflects your premium side.

INFINITI’s digital offerings provide you with multiple ways to get to your model of choice – book a video consultation with a sales representative and enter the virtual model walkthrough, book a convenient home test drive or through INFINITI’s recently launched e-commerce platform, INFINITI NOW, customers can also avail customer-centric deals, including five-year warranty, and model booking through a convenient website visit. Alternatively, customers can visit the INFINITI centers in Dubai on Sheikh Zayed Road or in Deira, in Sharjah on Mohammed Bin Zayed Road, or in Ras Al Khaimah on Sheikh Mohammed Bin Salim Road.{:en}INFINITI Q60: A sleek luxury sports coupe at Arabian Automobiles{:}{:ar}العربية للسيارات تقدم إنفينيتي Q60 .. سيارة الكوبيه الرياضية الفاخرة والأنيقة{:}

About Arabian Automobiles Company

Arabian Automobiles Company (AAC) is the flagship company of AW Rostamani Group. With 50 years in the business, AAC is one of the leading automotive dealers in the GCC and exclusive distributor for Nissan, INFINITI and Renault vehicles in Dubai and the Northern Emirates. Arabian Automobiles is looking back on 50 years of excellence and passion, and forging ahead with its vision to enrich customer lives and remain the trusted automotive brand of choice.

Arabian Automobiles became the first automotive company in the UAE to be awarded the prestigious ‘Dubai Quality Gold Award’ by Dubai Economy in May 2017. In the same year, INFINITI won ‘Best Performing Brand’ in the automotive category of the Dubai Service Excellence Scheme; an accolade previously won by Nissan in 2016 and Renault in 2015. In 2015, Arabian Automobiles received the Mohammed Bin Rashid Al Maktoum business award for most outstanding performance and in 2013 it became the first private company in the UAE to be inducted into the prestigious Palladium Balanced Scorecard Hall of Fame for strategy execution. Arabian Automobiles Company is currently the holder of Nissan Motor Company’s ‘Global Nissan Aftersales Award and is the only Nissan distributor to have won the award for ten years in a row.

Across its Dubai and Northern Emirates network, Arabian Automobiles operates:

  • New vehicle sales showrooms: 9 Nissan, 4 INFINITI and 2 Renault
  • 6 pre-owned car showrooms
  • Central Logistics Centre at Dubai Industrial City
  • Service centres: 10 Nissan, 4 INFINITI, and 3 Renault
  • 60 minute Express Service
  • 9 spare parts outlets
  • Arabian Automobiles is ISO 9001, ISO 14001 and OHSAS 18001 certified.

{:}{:ar}

  • الجوانب الجمالية للسيارة تثير الاهتمام دون التنازل عن المواصفات العملية

[دبي – الإمارات العربية المتحدة، 31 مايو 2021] – من خلال حرصها الدائم على الارتقاء بمستوى القيادة الفاخرة، تقدّم العربية للسيارات، شركة السيارات الرئيسية في مجموعة عبد الواحد الرستماني، والوكيل الحصري لعلامة إنفينيتي في دبي والشارقة والإمارات الشمالية، إنفينيتي Q60 أحد الطرز الأنيقة التي تعد رفيقاً مثالياً للطريق. وتأتي هذه السيارة بمحرك V6 تيربو قوي مع إمكانية الاختيار بين نسختين، حيث تكون الأولى بقوة 300 حصان والثانية 400 حصان، ليشعر السائق معهما بقوة لا نظير لها.

ويعتمد طراز Q60 على الحرفية المتطورة التي تمزج بين توظيف أرقى مستويات الراحة مع التقنيات المتطورة، كما أن هذه السيارة التي تنتمي إلى فئة الكوبيه الرياضية الفاخرة تمنح تسارعاً فائقاً للوصول إلى السرعة العالية يشعر بها السائق عند الضغط على دواسة الوقود. وبفضل نظام التحكم الأوتوماتيكي السلس والمتكيف لناقل الحركة الذي يوفر سبع سرعات، فإن كل ما يتعين على السائق القيام به أن تظل عيناه تركزان على الطريق خلال الرحلات على الطرق الخارجية للاستمتاع بالمناظر الطبيعية المتنوعة الخلابة عبر الإمارات، أو حتى عند التجوال في مختلف أرجاء دبي للاستمتاع بالكثير من الوجهات والمعالم الجذابة. وتكتسب التجربة ميزة إضافية من خلال نظام التوجيه المباشر المتكيف الذي يتولى نقل البيانات على الفور، نظراً للاستجابة السلسة والسريعة والدقيقة لمختلف أنظمة السيارة. ولا تقتصر جوانب الرقي والتقدم على المواصفات الداخلية التي تتجاوز توقعاتك، بل يوجد هناك التصميم الخارجي المعزز بالكثير من المواصفات الفريدة. وبدءاً من عوادم الكروم التي تبرز الديناميكا الهوائية الخلفية، وحتى عجلات الألمنيوم وأغطية المرايا السوداء، فإن هذه السيارة تعكس شخصيتك المتميزة.{:en}INFINITI Q60: A sleek luxury sports coupe at Arabian Automobiles{:}{:ar}العربية للسيارات تقدم إنفينيتي Q60 .. سيارة الكوبيه الرياضية الفاخرة والأنيقة{:}

وتوفر لك عروض إنفينيتي الرقمية العديد من الطرق للحصول على النموذج الذي تختاره، وكخطوة أولى يمكنك حجز استشارة عبر الفيديو مع مندوب المبيعات، ومن ثم الدخول في جولة نموذجية افتراضية، أو حجز تجربة قيادة من المنزل براحة تامة، أو من خلال منصة التجارة الإلكترونية التي أطلقتها إنفينيتي مؤخراً “إنفينيتي الآن” INFINITI NOW. ويمكن للعملاء أيضاً الاستفادة من الصفقات الموجهة للعملاء، بما في ذلك الضمان لخمس سنوات وحجز النموذج من خلال زيارة الموقع الإلكتروني. وإضافة إلى ذلك، تدعو الشركة عملاءها لزيارة أي من مراكز إنفينيتي في دبي على شارع الشيخ زايد أو في ديرة، أو في الشارقة على شارع محمد بن زايد، أو في رأس الخيمة على شارع الشيخ محمد بن سالم.

نبذة عن الشركة العربية للسيارات

الشركة العربية للسيارات هي الشركة الرئيسية في مجموعة شركات عبد الواحد الرستماني. وتعمل الشركة في قطاع السيارات منذ أكثر من 50 عاماً، وتعتبر واحدة من الشركات الرائدة في قطاع توزيع السيارات في دول مجلس التعاون الخليجي، والموزع الحصري

لسيارات نيسان وإنفينيتي ورينو في دبي والإمارات الشمالية. وبعد مرور 50 عاماً من التميز وشغف الريادة، لا تزال رؤية العربية للسيارات مكرسة نحو إثراء تجارب العملاء، وأن تظل الخيار الموثوق في قطاع السيارات.

وأصبحت العربية للسيارات أول شركة سيارات في دولة الإمارات العربية المتحدة تحصل على جائزة دبي للجودة المرموقة – الفئة الذهبية، من قبل اقتصادية دبي في مايو 2017. وفي السنة ذاتها، فازت إنفينيتي بجائزة أفضل العلامات أداءَ في فئة السيارات من برنامج دبي للتميز في الخدمة، وهي الجائزة ذاتها التي فازت بها سابقا نيسان في العام 2016، ورينو في العام 2015. وفي العام 2015، حصلت العربية للسيارات على جائزة محمد بن راشد آل مكتوم للأداء المتميز، وفي العام 2013، أصبحت أول شركة خاصة في دولة الإمارات العربية المتحدة تدخل قاعة الشهرة لمؤسسة البلاديوم، وذلك لتفوقها في منافسة تطبيقات بطاقة الأداء المتوازن والتراصف

الاستراتيجي. وتحمل العربية للسيارات حاليًا جائزة نيسان العالمية لخدمات ما بعد البيع، وهي الموزع الوحيد لعلامات نيسان الذي يفوز بهذه الجائزة للسنة العاشرة على التوالي.

وضمن شبكتها في دبي والإمارات الشمالية، تتولى العربية للسيارات تشغيل ما يلي:

  • صالات عرض السيارات الجديدة: 9 نيسان، و 4 إنفينيتي و 2 رينو.
  • 5 مرافق لبيع السيارات المستعملة المعتمدة.
  • مركز الصيانه اللوجستية المركزية في مدينة دبي الصناعية.
  • مراكز الصيانه: 10 نيسان، 4 إنفينيتي و 3 رينو.
  • مركز الصيانه السريعة في غضون 60 دقيقة
  • 9 مراكز لقطع الغيار.
  • العربية للسيارات حائزة على شهادتي أيزو 9001 وأيزو 14001 وشهادة أيزو45001

{:}