{:en}ENJOY THE ULTIMATE IN UNDER AND OVER WATER EXPERIENCES AT{:}{:ar}استمتع بأفضل تجربة تحت الماء وأكثر من ذلك في كونراد المالديف جزيرة رانغالي هذا الصيف{:} CONRAD MALDIVES RANGALI ISLAND THIS SUMMER

{:en}

ENJOY THE ULTIMATE IN UNDER AND OVER WATER EXPERIENCES AT

CONRAD MALDIVES RANGALI ISLAND THIS SUMMER

Luxury resort is a paradise for adrenalin-seekers and nature-lovers, with unparalleled access to the South Ari Atoll Marine Park making it the ideal destination for diving and wildlife excursions

With summer fast approaching, now is the time to start thinking about summer travel destinations, and what could be more alluring than the azure waters and palm-fringed beaches of the Maldives? An idyllic paradise famed for offering the ultimate in relaxation, it is ideal for travelers wanting to get away from it all – but there is so much more to see and experience if you choose to.

Nestled in the South Ari Atoll and just a short seaplane ride from Male’s Velana International Airport, the award-winning Conrad Maldives Rangali Island is one of the most renowned and exclusive destinations in the Maldives, brimming with lush tropical greenery and surrounded by one of the country’s best diving areas, with a sprawling coral reef and an abundance of marine life for those looking to embark on an adventure during their stay.

There is a wealth of opportunity for exploration for amateurs and experts alike, including snorkeling safaris and excursions to find whale sharks and manta rays, and sunset cruises in search of dolphins. Making it easy for traveler’s this summer, the resort’s experts have created a check-list of iconic experiences that are sure to captivate guests and entice even the most ardent sunworshipper into the ocean.{:en}ENJOY THE ULTIMATE IN UNDER AND OVER WATER EXPERIENCES AT{:}{:ar}استمتع بأفضل تجربة تحت الماء وأكثر من ذلك في  كونراد المالديف جزيرة رانغالي هذا الصيف{:}

A Whale Shark & Manta Paradise

Swimming with whale sharks and manta rays tops the bucket list for many visitors to the Maldives and the area around the South Ari Atoll is the perfect place to see them – and the only spot in the world where whale sharks are sighted all year round.

Just a 25-minute speedboat ride away from the whale sharks’ location, Conrad Maldives Rangali Island is one of the best places to get up close to the gentle giants of the sea, with whale shark tours and adventure snorkeling amongst the island’s most popular activities.

Other marine-based endeavors include adventure diving certification courses and day and night scuba experiences, with easy access by traditional dhoni to the area’s renowned dive sites in just 10 minutes meaning guests can be at the first boat on the scene.

Private diving excursions by speedboat to explore distant dive sites are also available.

A Taste for Adventure

Conrad Maldives Rangali Island is a dream come true for travelers looking to get their adrenaline racing, with cutting-edge equipment and the friendly team of experts from Ocean Group on hand to help guests master new skills across a range of motorized and non-motorized watersports, from catamaran sailing, paddle boarding and kayaking to wakeboarding, windsurfing, electric foiling and X-Jetblading.

Family Excursions

There are plenty of land and water-base activities on the island to keep young guests entertained too, with the Majaa Explorers Hub offering a fun filled entertainment schedule, and specially created areas for families including the main infinity pool, children’s pool and splash park for little ones.

Head towards the ocean and the resort also offers a wide selection of activities specially designed to introduce young children to the wonders of the deep, from seabob rides and bubble making, diving to dolphin cruises, turtle safaris, glass bottom boat trips and learning how to fish from traditional Maldivian Dhoni.

Kids aged eight and above can also learn how to snorkel and dive with the resort’s experienced PADI accredited dive team.

Sustainability in Action

Conrad Maldives Rangali Island works collaboratively with Ocean Group to conserve the surrounding ocean and wildlife around the resort. In addition to seeing an abundance of marine life in its natural habitat, guests at Conrad Maldives Rangali Island also have the opportunity to support the resort’s eco-mission by joining in with coral planting, beach clean ups and supporting the coral reef regeneration initiative with the resort’s marine biologists.

With all this and much more, guests can create their own fun-filled itinerary experience combining stunning views, tranquillity, luxury accommodations and unbeatable ocean experiences to create the holiday of their dreams.

About Conrad Maldives Rangali Island:

A celebration of design and human spirit, Conrad Maldives Rangali Island expresses an accord of form, function and innovation in driving hospitality trends that has set the benchmark in its style. Rejecting trends in design to create a space that invites and inspires with a distinctive design that sits in perfect harmony with the natural environment. Conrad Maldives Rangali Island is an inspirational backdrop featuring intuitive service, infinite connections and a distinctive mix of once-in-a-lifetime experiences making it an extraordinary destination for couples and families to discover paradise.

About Conrad Hotels & Resorts:

Spanning five continents with nearly 40 properties, Conrad Hotels & Resorts has created a seamless connection between contemporary design, leading innovation and curated art to inspire the entrepreneurial spirit of the globally connected traveler. Conrad is a place where guests can experience service and style on their own terms – all while connecting with local and global culture.

{:}{:ar}المنتجع الفاخر هو جنة للباحثين عن الأدرينالين ومحبي الطبيعة، مع إمكانية وصول لا مثيل لها إلى متنزه ساوث أري أتول البحري مما يجعله وجهة مثالية للغوص ورحلات الحياة البرية

مع اقتراب فصل الصيف، حان الوقت الآن لبدء التفكير في وجهات السفر، وما الذي يمكن أن يكون أكثر جاذبية من المياه الزرقاء والشواطئ المليئة بالنخيل في جزر المالديف؟ جنة شاعرية تشتهر بتقديم أقصى درجات الاسترخاء، وهي مثالية للمسافرين الراغبين في الابتعاد عن كل أنواع الضوضاء – لأخذ قرار برؤية و تجربة الكثير.

يقع فندق كونراد المالديف جزيرة رانغالي الحائز على جائزة في جنوب أري أتول وعلى بعد رحلة قصيرة بالطائرة المائية من مطار ماليه فيلانا الدولي، وهو واحد من أكثر الوجهات شهرة وحصرية في جزر المالديف، وهو مليء بالخضرة الاستوائية المورقة ومحاطة بواحد من أفضل مناطق الغوص في البلاد، مع الشعاب المرجانية المترامية الأطراف ووفرة الحياة البحرية لأولئك الذين يتطلعون إلى الشروع في مغامرة أثناء إقامتهم.

هناك ثروة من الفرص للاستكشاف للهواة والخبراء على حد سواء، بما في ذلك رحلات السفاري بالغطس والرحلات للعثور على أسماك قرش الحوت وأسماك شيطان البحر، والرحلات البحرية عند غروب الشمس بحثًا عن الدلافين. لتسهيل الأمر على المسافرين هذا الصيف، أنشأ خبراء المنتجع قائمة من التجارب المميزة التي من المؤكد أنها ستأسر الضيوف وتجذب حتى الأشخاص الذين يحبون التشمس في المحيط.{:en}ENJOY THE ULTIMATE IN UNDER AND OVER WATER EXPERIENCES AT{:}{:ar}استمتع بأفضل تجربة تحت الماء وأكثر من ذلك في  كونراد المالديف جزيرة رانغالي هذا الصيف{:}

جنة قرش الحوت و مانتا

تتصدر السباحة مع أسماك قرش الحوت وأسماك شيطان البحر القائمة للعديد من زوار جزر المالديف والمنطقة المحيطة بجزيرة ساوث أري أتول هي المكان المثالي لرؤيتهم – والمكان الوحيد في العالم الذي تُشاهد فيه أسماك قرش الحوت على مدار السنة.

تقع كونراد المالديف جزيرة رانغالي على بعد 25 دقيقة فقط بالقارب السريع من موقع أسماك قرش الحوت، وهي واحدة من أفضل الأماكن للاقتراب من عمالقة البحر اللطيفين، مع جولات قرش الحوت ومغامرة الغطس من بين الأنشطة الأكثر شعبية في الجزيرة.

تشمل النشاطات البحرية الأخرى دورات شهادات غوص المغامرات وتجارب الغوص النهاري والليلي، مع سهولة الوصول عن طريق “الدوني” التقليدي إلى مواقع الغوص الشهيرة في المنطقة في غضون 10 دقائق فقط مما يعني أنه يمكن للضيوف أن يكونوا في أول قارب في الموقع.

تتوفر أيضًا رحلات غوص خاصة بالقوارب السريعة لاستكشاف مواقع الغوص البعيدة.

طعم للمغامرة

كونراد المالديف جزيرة رانغالي هو حلم أصبح حقيقة للمسافرين الذين يتطلعون إلى الحصول على سباق الأدرينالين، مع أحدث المعدات وفريق من الخبراء الودودين من Ocean Group في متناول اليد لمساعدة الضيوف على إتقان مهارات جديدة عبر مجموعة من الرياضات المائية الآلية وغير الآلية، من الإبحار بالطوف، والتجديف بالكاياك إلى التزلج على الأمواج وركوب الأمواج شراعيًا والرقائق الكهربائية و X-Jetblading.

الرحلات العائلية

هناك الكثير من الأنشطة البرية والمائية في الجزيرة لمتعة ضيوفنا من الاطفال أيضًا، حيث يقدم Majaa Explorers Hub جدولًا ترفيهيًا مليئًا بالمرح، ومناطق مصممة خصيصًا للعائلات بما في ذلك المسبح الرئيسي ومسبح الأطفال ومنتزه سبلاش.

توجه نحو المحيط حيث يقدم المنتجع أيضًا مجموعة واسعة من الأنشطة المصممة خصيصًا لتعريف الأطفال بعجائب الأعماق، بدءًا من ركوب القوارب البحرية وصنع الفقاعات والغوص إلى رحلات الدلافين ورحلات السفاري بالسلاحف ورحلات القوارب ذات القاع الزجاجي وتعلم كيفية صيد السمك من قارب “الدوني” المالديفي التقليدي.

الاستدامة

يعمل كونراد المالديف جزيرة رانغالي بالتعاون مع Ocean Group للحفاظ على المحيط والحياة البرية المحيطة بالمنتجع. بالإضافة إلى رؤية وفرة من الحياة البحرية في بيئتها الطبيعية، يتمتع الضيوف في كونراد المالديف جزيرة رانغالي أيضًا بفرصة دعم المهمة البيئية للمنتجع من خلال الانضمام إلى زراعة الشعاب المرجانية وتنظيف الشواطئ ودعم مبادرة تجديد الشعاب المرجانية مع علماء الأحياء البحرية بالمنتجع.

مع كل هذا وأكثر بكثير، يمكن للضيوف إنشاء تجربة خط سير رحلة مليئة بالمرح تجمع بين المناظر الخلابة والهدوء وأماكن الإقامة الفاخرة وتجارب المحيط التي لا تضاهى لخلق عطلة أحلامهم.

نبذة عن كونراد المالديف جزيرة رانجالي:

احتفالاً بالتصميم وروح الإنسانية ، يعبر فندق كونراد المالديف جزيرة رانغالي عن مزج اتفاقات الشكل والوظيفة والابتكار في قيادة مجال الضيافة في أسلوبها. رفض التكرير في التصميم لخلق مساحة تدعو وتلهم بتصميم مميز يتناغم تمامًا مع البيئة الطبيعية. تعتبر كونراد المالديف في جزيرة رانغالي خلفية ملهمة تتميز بخدمة خيالية واتصالات لا حصر لها ومزيج مميز من التجارب التي تحدث مرة واحدة في العمر مما يجعلها وجهة استثنائية للأزواج والعائلات لاكتشاف الجنة في الارض.

حول فنادق ومنتجعات كونراد:

تمتد فنادق ومنتجعات كونراد عبر خمس قارات مع ما يقرب من 40 فندقًا ، وقد ابتكرت المجموعة سلاسة بين التصميم المعاصر والابتكار الرائد والفن المنسق لإلهام روح المبادرة لدى المسافرين عالميًا. كونراد مكان حيث يمكن للضيوف تجربة الخدمة والأناقة بشروطهم الخاصة – كل ذلك أثناء التواصل مع الثقافة المحلية والعالمية.{:}