{:en}Moorfields Eye Hospital Dubai addresses Dry Eye Disease{:}{:ar}جفاف العين: الأسباب وطرق العلاج مقدمة من مستشفى مورفيلدز دبي للعيون{:} for the summer

{:en}

Moorfields Eye Hospital Dubai addresses Dry Eye Disease for the summer

As summer approaches in the UAE, the eyes have an increased exposure to sunlight and we often fall victim to the sun’s harmful rays. Without proper eye care and protection, dry eyes can develop as the tear film on the eye evaporates more rapidly.

Dry Eye Disease is a condition where the eye does not produce tears properly, or when the tears are not of the correct consistency and evaporate too rapidly.

According to experts at hospital, if left untreated, this condition can lead to inflammation and pain, ulcers, scarring of the cornea, and some loss of vision. It is well known now that untreated dry eye will advance with time, so it is important not to delay the treatment. DED can affect the quality of life as it can make it difficult to perform some everyday activities, such as reading, using computer or watching TV for an extended period of time, and it can also reduce tolerance to dry environments, such as an airplane cabin.

There are many factors involved in DED, which is a chronic and progressive disease that produces a range of symptoms and can potentially lead to damaging the eyes as there may be no symptoms present in the early stages of the disease.

In later stages, patients experience stinging or burning of the eyes, feeling as if something is in the eye, episodes of excess tears following very dry eye periods, stringy discharge from the eye, pain and redness of the eye, blurred vision and eye fatigue.

According to medical research, around 40% of adults worldwide have dry eyes. However, there is evidence that suggests some people with dry eye are not even aware of their condition. For people who suffer from DED, the impact on the quality of life can be severe and it can restrict their routine daily activities as well as working lives unless they receive treatment.

Other causes of DED include hormonal changes, ageing, environmental factors, hot dry climate, excessive reading, long hours on the computer, certain medications, contact lenses, and medical conditions such as allergic conjunctivitis or rheumatoid arthritis.

Dry Eye Disease is common among older women, those with autoimmune diseases or other ocular or dermatological diseases such as acne rosacea , Diabetics, Patients who suffer from depression, anxiety and people who spend long hours in front of a computer screen.  It also affect people with specific nutrition deficiencies or those with constant exposure to dust or air conditioning.{:en}Moorfields Eye Hospital Dubai addresses Dry Eye Disease{:}{:ar}جفاف العين: الأسباب وطرق العلاج مقدمة من مستشفى مورفيلدز دبي للعيون{:}

Moorfields Eye Hospital Dubai have consultant’s specialised diagnosis and treatment of all types of DED and other ocular surface diseases.

To provide world-class treatment of dry eye, the hospital has invested in the latest high-tech Tear Lab diagnostic IPL E-Eye machines (for the new treatment using Intensive pulse light) Based on pulsed light technology, E-Eye treatment lasts only a few minutes with a very high rate of success.

Other treatments depend on the severity of DED and doctor’s advice and may include use of artificial eye drops, oral medication treatment, eye hygiene, dietary supplements, minor surgical procedures, tear duct plugs and Intense Pulsed Light Sessions. We also provide serum drops treatment to our patient.

About Moorfields Eye Hospital Dubai

Moorfields Eye Hospital Dubai (MEHD) is the first overseas branch of Moorfields Eye Hospital NHS Foundation Trust, the oldest and one of the largest centres for ophthalmic treatment, teaching and research in the world. Located at the Al Razi Medical Complex in Dubai Health Care City, the facility provides day case surgery and outpatient diagnostic and treatment services, for a variety of surgical and non-surgical eye conditions. MEHD will also raise standards for research and teaching in the region. MEHD is owned and managed by the NHS Foundation Trust, and maintains close links with London, to ensure that patients in the GCC receive the best eye care treatment in the world.

{:}{:ar}دبي ، الإمارات العربية المتحدة ، 2 يونيو 2021: مع اقتراب فصل الصيف في الإمارات العربية المتحدة، نتعرض بشكل مفرط ﻷشعة الشمس وغالبًا ما نقع ضحية لأشعة الشمس الضارة. بدون رعاية وحماية مناسبة للعين، يمكن أن تتطور حالة العيون الجافة     .

مرض جفاف العين هو حالة شائعة تحدث عندما لا تكون دموعك قادرة على توفير الترطيب الكافي لعينيك. يمكن أن تكون الدموع غير كافية وغير مستقرة لأسباب عدة. على سبيل المثال، قد يحدث جفاف العين إذا كانت الدموع التي تفرزها عيناك غير كافية أو كانت ذات جودة تتبخر بسرعة كبيرة.

وفقًا للخبراء في مستشفى مورفيلدز دبي للعيون، إذا تركت هذه الحالة دون علاج، فقد تؤدي إلى حدوث التهاب العين والشعور بالألم، وقرحة العين وندوب على القرنية، إضافة إلى فقدان جزئي لقدرة الإبصار. من المعروف أن جفاف العين غير المعالج سوف يتقدم بمرور الزمن ويصاب المريض  بمتلازمة جفاف العين المزمن، لذلك العلاج المبكر عامل مهم جداً، يمكن لمرض جفاف العين أن يؤثر على جودة حياة المصاب، فقد يؤدي إلى زيادة صعوبة القيام ببعض الأنشطة اليومية، مثل استخدام الكمبيوتر أو القراءة لفترة طويلة من الوقت، كما يمكن أن يقلل من درجة تحمّل البيئات الجافة، مثل مقصورة الطائرة.

هناك العديد من العوامل المرتبطة بمرض جفاف العين، وهو مرض مزمن يتطور تدريجياً ويؤدي إلى ظهور مجموعة من الأعراض وقد يؤدي إلى إتلاف العينين. لا يُبدي مرض جفاف العين مجموعة محددة من الأعراض، ويمكن أن يؤدي إلى ظهور أعراض مختلفة بدرجات متفاوتة الشدة عند مختلف الأشخاص، ولكن قد لا تظهر أي أعراض في المراحل المبكرة من المرض{:en}Moorfields Eye Hospital Dubai addresses Dry Eye Disease{:}{:ar}جفاف العين: الأسباب وطرق العلاج مقدمة من مستشفى مورفيلدز دبي للعيون{:}

في مراحل لاحقة ، يعاني المرضى من وخز أو حرقة في العين ، والشعور كما لو كان هناك شيء داخل العين، ونوبات من سيلان الدموع بعد فترات جفاف شديدة للعين، ألم واحمرار العين وخروج إفرازات منها، وتشوش الرؤية وإرهاق العين .

وفقاً لآخر تقديرات الأبحاث الطبية فإن حوالي 40% من البالغين في جميع أنحاء العالم يعانون من جفاف العين. ومع ذلك، هناك أدلة تشير إلى أن نسبة من الأشخاص الذين يعانون من مرض جفاف العين لا يدركون حالتهم المرضية هذه. بالنسبة للأشخاص الذين يعانون من مرض جفاف العين أن يؤثر على جودة حياة المصاب، فقد يؤدي إلى زيادة صعوبة القيام ببعض الأنشطة الروتينية اليومية بالإضافة إلى حياتهم العملية ما لم يتلقوا العلاج المناسب

يصعب تحديد الأسباب الدقيقة لجفاف العين ويمكن أن تشمل مجموعة واسعة من العوامل المساهمة المحتملة بما فيها التغيرات الهرمونية والتقدّم في العمر والعوامل البيئية (المناخ الجاف والحار أو الإكثار من القراءة أو العمل على الكمبيوتر عندما يميل الناس لأن يطرفوا عيونهم بشكل أقل) وبعض الأدوية وجراحة العين بالليزر والعدسات اللاصقة وبعض الحالات الطبية، التي تتراوح من التهاب الملتحمة التحسسي إلى التهاب المفاصل الروماتيزمي.

 يعتبر مرض جفاف العين شائعًا بشكل خاص عند النساء الأكبر سنًا أو المصابات بأمراض المناعة الذاتية أو أمراض العيون أو الأمراض الجلدية الأخرى مثل حب الشباب والوردية ومرضى السكر والمرضى الذين يعانون من الاكتئاب والقلق والأشخاص الذين يقضون ساعات طويلة أمام شاشة الكمبيوتر. كما أنه يؤثر على الأشخاص الذين يعانون من نقص غذائي معين أو أولئك الذين يتعرضون باستمرار للغبار أو أجهزة تكييف الهواء. 

مستشفى مورفيلدز دبي للعيون لديه استشاري متخصص في التشخيص والعلاج لجميع أنواع مرض جفاف العين وأمراض سطح العين الأخرى. لتوفير علاج على مستوى عالمي للعين الجافة، أنشأت المستشفى مختبر الدموع وتم تجهيزه بأحدث أجهزة التشخيص، ويوفر علاج (E-Eye) بالنور النابض المكثف المنظم (E-Eye IRPL) علاج  مع نسبة نجاح عالية جدًا خلال بضع دقائق فقط.

تعتمد تشمل الإجراءات الأخرى التي يُمكن استخدامها على شدة جفاف العين. ونصيحة الطبيب وقد تشمل استخدام قطرات دموع العين الاصطناعية، علاج دوائي يؤخذ عن طريق الفم، الحفاظ على صحة العين ونظافتها بشكل جيد، والمكملات الغذائية، عمليات جراحية صغرى، سدادات القنوات الدمعية، جلسات العلاج الضوئي كثيف النبضات. كما نقدم علاج قطرات العين من مصل ذاتي.

حول مستشفى مورفيلدز:

تأسس مستشفى مورفيلدز لندن قبل أكثر من ٢٠٠ عام ليكون أقدم و واحدة من أكبر مستشفيات العيون في العالم. يشتهر المستشفى عالميا بأعماله الشاملة في المجالين السريري والبحثي، وهو مركز عالمي هام للرعاية والتدريب في اختصاصات طب العيون، وتلقى فيه أكثر من نصف أطباء العيون بالمملكة المتحدة تدريبهم التخصصي. وإلى جانب معهد “يو سي إل” لطب العيون، والواقع بجانب المستشفى، تشكل المؤسستان إحدى أكبر مواقع للعناية بالعيون والتثقيف والبحث الطبي في المجال حول العالم. أما مستشفى مورفيلدز دبي للعيون فهو أول فرع للمستشفى خارج البلاد ويجلب خبرة ٢٠٠ عام من التميز في العناية بالعيون إلى الشرق الأوسط.{:}