{:en}Iraq’s Leading Telecommunication Company, Asiacell{:}{:ar}رائدة الاتصالات في العراق، آسياسيل، تحصد جائزتين من مؤسسة التمويل الدولي ٢٠٢٠{:}

{:en}

Iraq’s Leading ,Telecommunication Company, Asiacell, Brings Home Two Wins at the International Finance Awards in 2020

Asiacell, the leading mobile telecommunications and digital services provider in Iraq, claims two awards at the International Finance Awards for the second year in a row. The International Finance Awards provides a platform to highlight excellence and leadership in various industrial fields. The prestigious forum emphasises the merits of digitalisation and connectivity in today’s global business ecosystems.

Following the World Health Organization (WHO) safety guidelines, this global event was held online to celebrate the awardees. Asiacell proudly won ‘Best Telecommunication Company in Iraq’ and ‘Most Innovative CSR Initiative in Iraq’. These awards are testimony to Asiacell’s superior coverage, optimal connectivity, and technical services, as well as their philanthropic initiatives and corporate social responsibility (CSR) throughout the Iraqi cities.

Asiacell has a solid ongoing record of numerous international awards. Among them is the GLOMO Award for its “Outstanding Contribution” presented at the annual global awards ceremony of the Mobile World Congress (MWC) in Barcelona. This achievement highlighted Asiacell’s altruistic work in supporting millions of refugees affected by the conflict in Iraq. Staying true to its mission in empowering local communities, Asiacell strives to be Iraq’s leading advocate for corporate citizenship. This is achieved by carrying out sustainable and creative initiatives alongside innovative communal projects to strengthen values of unity, integrity, and inclusion. Asiacell aims to serve Iraqi communities in a multitude of aspects in line with its values of providing the best digital services and telecommunication solutions in addition to its commitment to social responsibility.{:en}Iraq’s Leading Telecommunication Company, Asiacell{:}{:ar}رائدة الاتصالات في العراق، آسياسيل، تحصد جائزتين من مؤسسة التمويل الدولي ٢٠٢٠{:}

Mrs Chra Hussain, Asiacell’s Deputy Chief Commercial Officer stated: “We are proud and delighted to be chosen as the winners of such significant categories at the International Finance Awards. We are elated to be chosen for two years in a row because it shows the dedication in Asiacell’s continuous efforts and development as the leading telecommunication provider in Iraq. Such moments of honour and gratitude motivate us to make more efforts to always remain at the forefront of corporate and social responsibility initiatives and continue to represent transparency, diversity, and hard work.”.

About Asiacell

Asiacell is the leading mobile telecommunications and digital services provider in Iraq, exceeding a subscriber base of 14.7 million satisfied customers as of January 1st, 2021. Asiacell is recognised as the first mobile carrier to operate in Iraq and the first to achieve full nationwide coverage, offering quality 4G services across all Iraqi governorates. Asiacell’s network covers 99.06% of the Iraqi population, making its national network the most extensive among the other two mobile operators in Iraq. Since January 2015, Asiacell is proud to be the best internet service provider offering the highest quality network in Iraq.

{:}{:ar}رائدة الاتصالات في العراق، آسياسيل، تحصد جائزتين من مؤسسة التمويل الدولي ٢٠٢٠

فازت الشركة الرائدة في مجال الاتصالات المتنقلة والخدمات الرقمية في العراق، آسياسيل بجائزتين في حفل توزيع جوائز التمويل الدولي ٢٠٢٠ (International Finance Awards) للعام الثاني على التوالي. وقد حصدت جائزتين بارزتين، هما “أفضل شركة اتصالات في العراق” للتغطية المتفوقة والتواصل الأمثل والخدمات التقنية، وجائزة “مبادرة المسؤولية الاجتماعية الأكثر ابتكاراً للشركات في العراق” لمبادراتها الخيرية المتواصلة في جميع أنحاء العراق.

جوائز التمويل الدولي هي منصة عالمية تسعى لتحديد كفاءة الشركات والقدرات القيادية فيها وصافي قيمة الإبتكار على نطاق واسع. وهي فعالية سنوية دولية تسلط الضوء على دلالات وقدرات الرقمنة والاتصالات عالمياً في نظام أعمال البيئات التنافسية المتقدمة للغاية يوماً بعد يوم.

بسبب جائحة كوفيد١٩، تم عقد المؤتمر العالمي عبر الإنترنت هذه السنة باتباع إرشادات السلامة لمنظمة الصحة العالمية  للحفاظ على سلامة المشاركين، فتم اجراء حفل التوزيع بتفاعل عالي وبهجة سرت على جميع الحاضرين.{:en}Iraq’s Leading Telecommunication Company, Asiacell{:}{:ar}رائدة الاتصالات في العراق، آسياسيل، تحصد جائزتين من مؤسسة التمويل الدولي ٢٠٢٠{:}

ومن الجدير بالذكر ان آسياسيل قد حصلت على العديد من الجوائز الدولية سابقاً، بما في ذلك جائزة “غلومو GLOMO” لـ “مساهماتها المتميزة في العمل الإنساني في الشرق الأوسط”، والتي قُدّمت من خلال حفل الجوائز السنوي للمؤتمر العالمي للجوال (MWC) في برشلونة، اسبانيا، كتكريم واعتراف رصين بدور آسياسيل الكبير في دعم ومساعدة ملايين اللاجئين الذين فروا من مناطق النزاع في العراق والمنطقة. وبما أن ردّ الجميل لمجتمعها يلعب دوراً محورياً في مهمتها، تسعى آسياسيل دائماً إلى أن تبقى الشركة الأكثر ريادة والأولى في مواطنة الشركات في العراق من خلال تنفيذ مبادرات مستدامة ومبتكرة ومشاريع خلاقة تدعم الجهات الفاعلة الرئيسية في التغيير الإيجابي وتدعو إلى الوحدة والتكامل والشمول المجتمعي. تهدف آسياسيل إلى خدمة المجتمع العراقي في العديد من الجوانب، بالإضافة الى دورها المحوري في توفير أفضل الخدمات الرقمية وحلول الاتصالات المتنقلة والتي كانت دائماً العنصر الرئيس بين القيّم الأساسية لمسيرة آسياسيل ورسالتها كشركة عراقية متأصلة في المجتمع.

وفي تصريح لها، قالت السيدة چرا حسين، نائب المدير التنفيذي لوحدة العمل التجارية: “نحن فخورون في آسياسيل لاختيارنا للفوز بهاتين الفئتين المهمتين من جوائز التمويل الدولي لهذا العام بين سائر الشركات العاملة في العراق. نحن سعداء جداً لتكريم آسياسيل لعامين على التوالي ضمن جوائز مؤسسة التمويل الدولي لأنها تظهر صدق التفاني في جهود آسياسيل ومسيرتها المستمرة في التنمية باعتبارها الرائدة في مجال الاتصالات المتنقلة في العراق. وهذا الفوز يُحفزنا على بذل المزيد من الجهود للبقاء دائماً في طليعة مبادرات المسؤولية الاجتماعية بين الشركات المتواجدة في العراق والاستمرار في عكس الشفافية والتنوع والعمل الدؤوب داخل آسياسيل”.

عن آسياسيل

آسياسيل شركة رائدة في مجال الإتصالات النقالة والخدمات الرقمية في العراق. جاوزت قاعدة المشتركين فيها 14,7 مليون مشترك إعتبارًا من الأول من كانون الثاني 2021. تقدم آسياسيل خدمات الجيل الرابع 4G عالية الجودة في جميع المحافظات العراقية. وتغطي شبكتها 99.06 في المائة من سكان العراق، ما يجعل شبكتها الوطنية الأكثر شمولًا عن باقي مشغلي الهاتف النقال في العراق. منذ كانون الثاني، 2015، تفخر آسياسيل بأنها أفضل مزود خدمات إنترنت بأعلى جودة ممكنة في العراق.{:}