{:en}Malta Police Deploys Motorola Solutions’ Body-Worn Cameras to All Frontline Officers{:}{:ar}شرطة مالطا تنشر كاميرات موتورولا سوليوشنز القابلة للارتداء للاستخدام من قبل جميع عناصر الشرطة في الخطوط الأمامية{:}

{:en}

CHICAGO–(BUSINESS WIRE/AETOSWire)— Motorola Solutions today announced that Malta Police Force has deployed Motorola Solutions’ VB400 body-worn cameras to all frontline officers across the Republic of Malta. The roll out is part of Malta Police Force’s transformation strategy which aims to modernize the police force while increasing trust and transparency with the community.

Malta Police Deploys Motorola Solutions’ Body-Worn Cameras to All Frontline Officers

The five-year service contract for the comprehensive video solution includes evidence management software to process captured video footage securely and the new Holster Aware feature which allows the camera to automatically start recording if a weapon is unholstered.

“Every day, these body-worn cameras will capture evidence, deliver transparency and increase the efficiency of our workflows,” said Malta Police Commissioner Angelo Gafà. “In high-stress situations – which our officers often face – this technology will capture critical footage of what’s happening on the scene without impacting our officers’ focus or attention.”

Integrated with the VB400 cameras, the new Bluetooth-activated Holster Aware sensor detects if an officer removes their weapon from its holster and automatically activates the officer’s body-worn camera to start recording. When this occurs, the body-worn cameras of officers in close proximity will also activate, providing a holistic view of the situation from multiple perspectives. As part of the agency’s workflow, the video footage will be directly uploaded, securely stored and organized using Motorola Solutions’ VideoManager evidence management software.

“Malta Police joins police agencies around the world in adopting our integrated body-worn video and cloud-based evidence management solution to increase transparency and allow police officers to focus on keeping communities safe,” said Michael Kaae, regional vice president of Europe.

Motorola Solutions’ VB400 body-worn cameras are widely adopted by frontline emergency teams including the National Police in France, Belgium Police, Romanian Police, Romanian Border Police and multiple police forces across the U.K..

*Source: AETOSWire

{:}{:ar}شيكاغو-(بزنيس واير/“ايتوس واير”): أعلنت اليوم شركة “موتورولا سوليوشنز” أن قوة شرطة مالطا نشرت الكاميرات القابلة للارتداء “في بي 400” من “موتورولا سوليوشنز”  للاستخدام من قبل جميع عناصر الشرطة في الخطوط الأمامية في جميع أنحاء جمهورية مالطا. يعدّ نشر هذه الأجهزة جزءًا من استراتيجية التحول التي تنفّذها قوة شرطة مالطا وتهدف إلى تحديث قوة الشرطة، فضلاً عن تعزيز الثقة والشفافية في المجتمع.

ويتضمن عقد الخدمة، المبرم على مدى خمسة أعوام بشأن حل الفيديو الشامل، برمجية إدارة الأدلة لمعالجة مقاطع الفيديو الملتقطة بشكل آمن وميزة “هولستر أوير” الجديدة التي تسمح للكاميرا ببدء التسجيل تلقائيًا في حال تم سحب السلاح من الجراب الجلدي.

Malta Police Deploys Motorola Solutions’ Body-Worn Cameras to All Frontline Officers

وقال أنجيلو جافا، مفوض شرطة مالطا: “ستساهم هذه الكاميرات القابلة للارتداء بالتقاط وجمع الأدلة يومياً، وتوفر الشفافية وتعزز كفاءة سير أعمالنا.” وأضاف: “في المواقف شديدة التوتر – والتي غالبًا ما يواجهها ضباط الشرطة – ستتمكن هذه التقنية من التقاط وتسجيل مقاطع حاسمة لما يحدث في مكان الحادث من دون التأثير على تركيز ضباطنا أو انتباههم”.

يرصد مستشعر “هولستر أوير” الجديد الذي يتمّ تفعيله بواسطة تقنية البلوتوث والمدمج في كاميرات “في بي 400″، ما إذا كان الضابط قد سحب سلاحه من الجراب الجلدي، ويقوم تلقائيًا بتفعيل الكاميرا التي يرتديها الضابط لبدء التسجيل. عند حدوث ذلك، سيتم أيضًا تفعيل الكاميرات التي يرتديها الضباط على مسافة قريبة، مما يوفر رؤية شاملة للوضع من وجهات نظر متعددة. وفي إطار سير عمل وكالة الشرطة، سيتم تحميل مقاطع الفيديو مباشرةً وتخزينها وتنظيمها بشكل آمن باستخدام برمجية “فيديو مانجر” لإدارة الأدلة المقدمة من “موتورولا سوليوشنز”.

من جانبه، قال مايكل كاي، نائب الرئيس الإقليمي في أوروبا لشركة “موتورولا سوليوشنز”: “تنضم شرطة مالطا إلى وكالات الشرطة حول العالم في اعتمادها لحل إدارة الأدلة القائم على السحابة والفيديو المدمج القابل للارتداء الذي نقدمه لتعزيز الشفافية والسماح لضباط الشرطة بالتركيز على مهمتهم المتمثلة في الحفاظ على أمن المجتمعات”.

تمّ اعتماد كاميرات “في بي 400” القابلة للارتداء من “موتورولا سوليوشنز” على نطاق واسع من قبل فرق الطوارئ في الخطوط الأمامية التي تشمل الشرطة الوطنية في فرنسا والشرطة البلجيكية والشرطة الرومانية وشرطة الحدود الرومانية وقوات الشرطة المتعددة في جميع أنحاء المملكة المتحدة.

المصدر: “ايتوس واير”{:}