{:en}Ajar partners with Visa for online rent collection in Kuwait, KSA & Bahrain{:}{:ar}أجار تبرم شراكة مع فيزا لتمكين تحصيل الإيجارات في الكويت والمملكة العربية السعودية والبحرين{:}

{:en}New strategic partnership will further strengthen Ajar’s mission to digitize the region’s real estate market

Kuwait city, Kuwait –(AETOSWire):

Ajar, the Middle East’s leading PropTech platform for cloud-based property management and rent collection, has announced a strategic partnership with Visa, the world’s leader in digital payments. As a designated Visa strategic merchant, the new collaboration strengthens Ajar’s mission to digitise the region’s real estate market.

{:en}Ajar partners with Visa for online rent collection in Kuwait, KSA & Bahrain{:}{:ar}أجار تبرم شراكة مع فيزا لتمكين تحصيل الإيجارات في الكويت والمملكة العربية السعودية والبحرين{:}

The new partnership enables real estate agencies, landlords and property management companies that are registered on the Ajar platform to collect rent payments online. Quick, secure and efficient, the new digital payment platform is set to transform the process for both landlords and tenants, replacing the old, outdated system of cash and cheques with a convenient credit card transaction.

Mohammad Al Munaikh, CEO of Ajar, commented: “We are thrilled to announce our new partnership with Visa. At Ajar, we aim to revolutionise the region’s property market through digitalisation, reducing losses by maximising efficiency. This new partnership enables us to harness Visa’s extensive expertise to create a safe and user-friendly platform that will forever change the way our customers manage their businesses.”

Rolled out across the GCC, the new digital payment infrastructure offers a number of key benefits to both landlords and tenants alike. Payments can be made instantly, with real-time payment tracking and multiple bank account capability, reducing the risk of bounced cheques and reserve fees. The efficient paperless system is both more environmentally sustainable and lowers print overheads, with a secure archiving system for e-receipts to keep track of payments. The fully contactless process bypasses the need for face-to-face human interaction, respecting social distancing measures and offering additional security to tenants during the Covid- 19 pandemic – more than 90 percent of the total rent collected through Ajar during lockdown was processed digitally.

Ankush Devadason, Visa’s Country Manager for Kuwait commented: “Our new strategic partnership with Ajar marks an exciting new milestone in the evolution of the region’s property market. By partnering with one of the sector’s digital pioneers, we are able to put in place a convenient online payment system, secured through Visa tokenization solutions that transfers this traditional industry into the world of digital payments, helping facilitate the lives of both landlords and tenants. In light of the global pandemic, the new, contactless system makes transactions easier and safer than ever before.”

Abdullah Al-Nusif, Investment Portfolio Manager at Ayan Real Estate, which uses Ajar’s platform to manage its portfolio of GCC properties, commented: “Ajar’s new online payment system enables us to greatly increase our capacity by managing more properties with our existing resources. It has helped us become more efficient in the way we manage our properties, leases, invoices and payments through one convenient platform, streamlining our operational procedures and reducing our overheads.” Coming soon, phase 2 of the Ajar-Visa partnership will further expand the digital payment platform to enable tenants to directly make payments even when landlords are not pre-registered with Ajar. Tenants will also be able to use the system by paying on credit and setting up regular payment plans though their own banks.

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

ستساهم الشراكة الاستراتيجية الجديدة في تعزيز مهمة منصة “أجار” في قيادة عملية التحوّل الرقمي في سوق العقارات في المنطقة

مدينة الكويت، الكويت : (“ايتوس واير”)

أعلنت “أجار”، منصة تكنولوجيا العقارات (أو ما يُعرف بـ”بروبتك”) الرائدة في منطقة الشرق الأوسط، والمتخصّصة في مجال إدارة العقارات وتحصيل الإيجارات عبر الخدمات السحابية، عن إبرام شراكة استراتيجية مع “فيزا”، الشركة العالمية الرائدة في مجال المدفوعات الرقمية. وانطلاقاً من موقعها كتاجر استراتيجي “معتمد من فيزا”، يساهم هذا التعاون الجديد في تسهيل مهمة “أجار” المتمثّلة في رقمنة السوق العقارية في المنطقة.

{:en}Ajar partners with Visa for online rent collection in Kuwait, KSA & Bahrain{:}{:ar}أجار تبرم شراكة مع فيزا لتمكين تحصيل الإيجارات في الكويت والمملكة العربية السعودية والبحرين{:}

بموجب الشراكة، سيتمكن كلّ من الوكالات العقارية والمالكين وشركات إدارة العقارات المسجلين على منصة “أجار” من تحصيل الإيجارات عبر الإنترنت. تتميزّ منصة الدفع الرقمية الجديدة بأنها سريعة وآمنة وفعالة، ومن المُتوقّع أن تحوّل كامل العملية لصالح المالكين والمستأجرين على حدّ سواء، وتحلّ مكان نظام تحصيل الإيجارات التقليدي القديم الذي كان قائماً على النقد والشيكات، نحو معاملات مريحة باستخدام بطاقات الائتمان.

وقال السيد محمد المنيخ، المدير التنفيذي في شركة “أجار” للتكنولوجيا في معرض تعليقه: “يسرّنا للغاية أن نعلن عن شراكتنا الجديدة مع ’فيزا‘. تهدف ’أجار‘ إلى إحداث تغيير جذري في سوق العقارات في المنطقة من خلال تمكين التحوّل الكامل إلى الخدمات الرقمية، والحد من الخسائر من خلال تعزيز الكفاءة.” وأضاف: “ستسمح لنا هذه الشراكة الجديدة بالاستفادة من خبرة ’فيزا‘ واسعة النطاق لإنشاء منصة آمنة وسهلة الاستخدام من شأنها أن تُحدث تغييراً دائماً في الطريقة التي يدير بها عملاؤنا أعمالهم.”

تساهم البنية التحتية الجديدة للدفع الرقمي، التي تم طرحها في جميع أنحاء دول مجلس التعاون الخليجي، بتوفير مجموعة متنوعة من المزايا الهامة لصالح المالكين والمستأجرين على حد سواء. فهي تسمح بإجراء المدفوعات بطريقة فورية، مع إمكانية تتبع الدفع في الوقت الفعلي وتحديد قدرة عدة حسابات مصرفية، ما يخفض من خطر الشيكات المرتجعة ورسوم الاحتياطي. ويعدّ هذا النظام خياراً فعالاً، غير ورقي، وأكثر استدامة من الناحية البيئية حيث يقلل من النفقات المرتبطة بالطباعة، ويشمل نظام أرشفة آمن للإيصالات الإلكترونية من أجل تتبع المدفوعات. علاوة على ذلك، فإن العملية غير التلامسية بالكامل تنفي الحاجة إلى التفاعل البشري الشخصي، وتسمح باحترام تدابير التباعد الاجتماعي وتوفير الأمن الإضافي للمستأجرين خلال تفشي وباء “كوفيد-19”. تجدر الإشارة إلى أن أكثر من 90 في المائة من إجمالي الإيجارات التي تمّ تحصيلها من خلال منصة “أجار” خلال مرحلة الإغلاق تمّت بشكل رقمي.

من جانبه، أشار السيد أنكوش ديفاداسون، مدير شركة “فيزا” في الكويت: “تشكّل شراكتنا الاستراتيجية الجديدة مع ’أجار‘ إنجازاً جديداً مثيراً في مسيرة تطوّر سوق العقارات في المنطقة. سيسمح لنا التعاون مع أحد أكبر الرواد الرقميين في القطاع من التأسيس لنظام دفع سهل ومريح عبر الإنترنت، يتم تأمينه من خلال حلول الترميز الخاصة بـ’فيزا‘ التي تدعم دخل هذا القطاع التقليدي إلى عالم المدفوعات الرقمية، ويساعد بالتالي على تسهيل حياة كل من المالكين والمستأجرين على حدّ سواء. ففي ظلّ انتشار الوباء العالمي، يسمح هذا النظام غير التلامسي الجديد بتسهيل المعاملات وجعلها أكثر أمانا من أي وقت مضى.”

أما السيد عبد الله النصف، مدير المحافظ الاستثمارية في شركة “أيان” العقارية، التي تستخدم منصة “أجار” لإدارة حافظتها العقارية في دول مجلس التعاون الخليجي، فقال: “من خلال اعتماد نظام الدفع الجديد عبر الإنترنت الذي تتيحه لنا منصة ’أجار‘، سنتمكن من تعزيز قدرتنا بشكل كبير، وإدارة المزيد من العقارات بواسطة مواردنا القائمة. وقد ساعدنا ذلك على جعل الطريقة التي ندير بها عقاراتنا وعقود الإيجار والفواتير والمدفوعات أكثر كفاءة من خلال منصة واحدة مريحة، ما أدى إلى تبسيط إجراءاتنا التشغيلية وبالتالي، خفض نفقاتنا العامة.” ومن المقرر أن تشمل المرحلة الثانية من الشراكة بين “أجار” و”فيزا” توسيع نطاق منصة الدفع الرقمي لتمكين المستأجرين من تسديد المدفوعات مباشرة، حتى إن لم يكن المالكين مسجّلين مسبقاً لدى “أجار”. كما سيتمكن المستأجرون من استخدام النظام من خلال الدفع عن طريق الائتمان واختيار خطط دفع منتظمة بالاتفاق مع مصارفهم الخاصة.

إن نص اللغة الأصلية لهذا البيان هو النسخة الرسمية المعتمدة. أما الترجمة فقد قدمت للمساعدة فقط، ويجب الرجوع لنص اللغة الأصلية الذي يمثل النسخة الوحيدة ذات التأثير القانوني.

المصدر: “ايتوس واير”

{:}