{:en}Your Best Chance at Fighting Cancer{:}{:ar}5 خطوات تساعدك للتغلب على مرض السرطان{:} An Expert’s guide for the newly diagnosed, By Dr. Dorai Ramanathan, Head of Oncology Services at Al Zahra Hospital Dubai

{:en}

Your Best Chance at Fighting Cancer

An Expert’s guide for the newly diagnosed, By Dr. Dorai Ramanathan, Head of Oncology Services at Al Zahra Hospital Dubai

Dubai, United Arab Emirates, 6 June 2021: When you first hear that you have cancer, it can be an extremely overwhelming experience. Many thoughts will go through your head and you might overflow with feelings of fear, anger, and shock. When hearing life changing news, it is normal to feel this way.

  1. Do Not Panic

At this moment, it is important to first process the situation and calm down before taking any action. Once you have comprehended the news, you can create a plan that will help start your journey and strategize the next steps taken. Doctors often say that over 50% of the healing process is mental rather than physical, and while sometimes it is hard to have a positive outlook, this is a vital part of the healing process.

  1. Understand Your Diagnosis

To start, it is essential that you understand the disease and your diagnosis. This information should be provided to you by a doctor. The doctor should explain and help you understand the type of cancer you were diagnosed with, the stage that you are in, and the treatment options. You could also look through credible online sources to gain knowledge on your diagnosis and prepare for future steps.

“Although ‘Cancer’ continues to be a scary word, the last decade reveals further evolving knowledge on cancer including the causes, prevention, and treatment giving people renewed hope and better chances of remission. Furthermore, increased screening has led to earlier diagnosis which in turn leads to better survival rates for our patients ”. Dr. Dorai Ramanathan, Consultant Medical Oncologist & Head of Oncology Center at Al Zahra Hospital Dubai

  1. Find a Good Care Team

Once you have all the information you need on the diagnosis, you should look for a good care team. Find a team that will listen to you, understand what you are going through, and explain all the steps required in the process. To find a team, it is important that you research the center you visit and ask about their credibility. It is also important that you feel confident in the care team that you choose.

“Asking for a second opinion would also be a good way to find a team that you would want to continue your treatment with. These are high involvement decisions and often patients need to make sure they are taking the right decision for their care” – Adds Dr. Dorai

  1. Explore Treatment Options

After finding a care team that you are comfortable with, you should discuss your treatment options along with their side effects. There is typically more than one treatment option that you could get, therefore you must explore the treatment options recommended by your doctor. When discussing your options make sure you know the goal and the risks of each treatment. Such knowledge can help you choose the best option for yourself.

  1. Find a Good Support System

Throughout this whole process, finding a good support system is also a crucial part of the process. Focusing on your mental health is just as important as the physical aspect. Surrounding yourself with supportive family members and friends could positively impact your mental and physical health. In addition to that, you could also visit support groups and meet with cancer survivors for emotional and mental support.

Getting diagnosed with cancer is frightening and it could create a great deal of stress. This is why it is important that you take control of the situation and seek the help you need. Creating a clear plan can help make you prepared for what’s to come. Make sure you understand your diagnosis, have a good care team and support system, and explore your treatment options.{:en}Your Best Chance at Fighting Cancer{:}{:ar}5 خطوات تساعدك للتغلب على مرض السرطان{:}

Al Zahra Hospital Dubai:

Al Zahra Hospital Dubai – is a leading healthcare provider in the UAE and a milestone in the country’s healthcare sector, with the brand braking ground in 1975, as the first private healthcare provider. The hospital is located in Dubai, on Sheikh Zayed Road, Al Barsha, catering to local and international patients through over 250 Doctors and more than 40 medical specialties. Accredited by the Joint Commission International, the hospital holds various distinguished centers excellence, including a JCI accredited Breast Cancer Center, a JCI accredited Heart Attack Center, an accredited Rotator Cuff and ACL Center.

Dedicated to delivering world class healthcare, the hospital is a leader in implementing technological advancements and medical practices, housing the region’s first advanced 3Teasla MRI & the first private Hyperbaric Oxygenation Chamber. In 2016, Al Zahra Hospital Dubai was the first hospital to introduce water birthing to Dubai. In 2021 AL Zahra Hospital Dubai was the first Hospital in the Mena region to introduce the Versius Robotic Surgical Solutions.

Some of the most sought-after services at Al Zahra Hospital Dubai include- Cardiology, Oncology, Orthopedics & Sports Medicine, Spine Surgery, Joint Replacement, Interventional Medicine, Maternity, Pediatrics, General Surgery, Internal Medicine & more.

{:}{:ar}5 خطوات تساعدك للتغلب على مرض السرطان

دليل الخبراء للمصابين حديثًا بقلم الدكتورجوري راماناثان استشاري طب الأورام ورئيس مركز الأورام في مستشفى الزهراء بدبي

عندما تسمع لأول مرة أنك مصاب بالسرطان، ممكن ان تكون تجربة ساحقة. ستمر الكثير من الأفكار في رأسك وقد تفيض بمشاعر الخوف والغضب والصدمة. عند سماع أخبار الحياة المتغيرة، من الطبيعي أن تشعر بهذه الطريقة.

  1. لا داعي للذعر

في هذه اللحظة، من المهم أولاً معالجة الموقف والتهدئة قبل اتخاذ أي إجراء. بمجرد فهمك للموقف، يمكنك إنشاء خطة تساعد في بدء رحلتك ووضع إستراتيجية للخطوات التالية التي تم اتخاذها. غالبًا ما يقول الأطباء إن أكثر من 50% من عملية الشفاء هي عملية عقلية وليست جسدية، وفي حين أنه من الصعب أحيانًا الحصول على نظرة إيجابية، فإن هذا جزء ضروري من عملية الشفاء.

  1. فهم التشخيص الخاص بك

من الضروري أن تفهم المرض وتشخيصك. يجب أن يقدم لك الطبيب هذه المعلومات. ويشرح  حالتك  ويساعدك على فهم

نوع السرطان، ومرحلته، وخيارات العلاج المتاحة. يمكنك أيضًا البحث في مصادر موثوقة عبر الإنترنت لاكتساب المعرفة حول تشخيصك والاستعداد للخطوات المستقبلية.

وقال الدكتورجوري راماناثان استشاري طب الأورام ورئيس مركز الأورام في مستشفى الزهراء بدبي: “السرطان” هي كلمة مخيفة بالنسبة لمعظم الناس، إلا أن العقد الماضي يكشف عن مزيد من المعرفة حول السرطان بما في ذلك الأسباب والوقاية والعلاج مما يمنح الناس الأمل المتجدد وفرصًا أفضل للشفاء. علاوة على ذلك، أدى الإرتفاع في  إجراء الفحص والتشخيص والذي بدوره أدى إلى معدلات شفاءأفضل لمرضانا “.

  1. ابحث عن الرعاية الجيدة

بمجرد حصولك على جميع المعلومات التي تحتاجها في التشخيص، يجب أن تبحث عن الرعاية الطبية الجيدة. ابحث عن فريق يستمع إليك ويفهم ما تمر به ويشرح لك جميع الخطوات المطلوبة في العملية. للعثور على فريق، من المهم أن تبحث عن المركز الذي تزوره وأن تسأل عن مصداقيته. من المهم أيضًا أن تشعر بالثقة في فريق الرعاية الذي تختاره. يضيف الدكتورجوري “إن طلب رأي ثان سيكون أيضًا طريقة جيدة للعثور على فريق قد ترغب في مواصلة العلاج معه. هذه قرارات ذات مشاركة عالية وغالبًا ما يحتاج المرضى إلى التأكد من أنهم يتخذون القرار الصحيح لرعايتهم “.

  1. اكتشف خيارات العلاج

بعد العثور على فريق رعاية تشعر بالراحة معه، يجب عليك مناقشة خيارات العلاج بالإضافة إلى آثارها الجانبية. يوجد عادةً أكثر من طريقة علاج واحدة، لذلك يجب عليك استكشاف خيارات العلاج التي أوصى بها طبيبك. عند مناقشة خياراتك، تأكد من أنك تعرف الهدف ومخاطر كل علاج. يمكن أن تساعدك هذه المعرفة لاختيار العلاج الأمثل لك.

  1. العثور على نظام دعم جيد

خلال مراحل العلاج، من المهم العثور على نظام دعم جيد كونه جزءًا مهمًا من العملية. التركيز على صحتك العقلية التي لا تقل أهمية عن الصحة الجسدية ، لذلك يجب المحافظة على التوازن من خلال التعامل مع الضغوطات والمشاكل والقلق بشكل جيد. إحاطة نفسك بالأصدقاء وأفراد الأسرة المتعاطفين والداعمين يمكن أن يؤثر بشكل إيجابي على صحتك العقلية والجسدية. بالإضافة إلى ذلك، يمكنك أيضًا زيارة مجموعات الدعم المتوفرة ومقابلة الناجين من السرطان للحصول على الدعم العاطفي والعقلي.

إن تشخيص الإصابة بالسرطان أمر مخيف ويمكن أن يسبب قدرًا كبيرًا من التوتر. فالمرونة والتحكم في الموقف تساعد جيداً كما يمكن أن تطلب المساعدة التي تحتاجها من الآخرين وكذلك خطة واضحة في إعدادك لما هو قادم. تأكد من فهمك لتشخيصك، وانه لديك فريق رعاية جيد ونظام دعم، واستكشف خيارات العلاج الخاصة بك.{:en}Your Best Chance at Fighting Cancer{:}{:ar}5 خطوات تساعدك للتغلب على مرض السرطان{:}

 مستشفى الزهراء دبي

مستشفى الزهراء دبي هو مزوّد خدمات رعاية صحية رائد في دولة الإمارات العربية المتحدة، ويُعتبر من أبرز المعالم في هذا القطاع داخل الدولة، منذ انطلاقه في العام1975كأول مقدّم خدمات رعاية صحية خاصة. يقع المستشفى في دبي، على شارع الشيخ زايد- البرشاء، وهو يقدّم للمرضى المحليين والوافدين خدماتٍ صحية يوفّرها أكثر من 250 طبياً في أكثر من 40 اختصاصاً طبياً. هذا المستشفى معتمد من اللجنة المشتركة الدولية، وهو يشتمل على العديد من الخدمات المتميزة التي تقدّمها مراكز متطوّرة في جراحة العظام والطب الرياضي والإجراءات الطبية النسائية الأقل اعتماداً على الجراحة، ومركز أمراض القلب وغيرها الكثير.

يجسّدهذا المستشفى مفهوم تقديم الرعاية الصحية ذات المستوى العالمي، ويُعتبر رائداً في اعتماد أحدث التقنيات والممارسات الطبية، ويشتمل على أول آلة مسح ضوئي متطوّرة في المنطقة من نوع 3Teasla MRI، وأول غرفة للعلاج بالأوكسجين العالي الضغط. كما كان مستشفى الزهراء دبي أول مستشفى يُدخل تقينة الولادة في الماء إلى دبي، في العام 2016.

في العام 2020 حصل المستشفى على شهادتَيْ اعتماد من اللجنة المشتركة الدولية لمركز سرطان الثدي ومركز الأزمات القلبية.

بعض أبرز الخدمات الأكثر توفراً في مستشفى الزهراء دبي تشمل أمراض القلب والأورام وجراحة العظام والطبّ الرياضي وجراحة العمود الفقري واستبدال المفاصل والطب التداخلي وطب الأمومة وطب الأطفال والجراحة العامة والطب الباطني والكثير غير ذلك.{:}