{:en} Arabian Automobiles, the flagship company of the AW Rostamani Group{:}{:ar}العربية للسيارات تسجل نمواً قياسياً بنسبة 83% في مبيعات نيسان باترول{:}

{:en}

 Arabian Automobiles, the flagship company of the AW Rostamani Group and the exclusive dealer for Nissan in Dubai, Sharjah and the Northern Emirates, is proud to announce outstanding sales growth of the Nissan Patrol range, compared to a pre-pandemic period of January – April 2019.

“As we celebrate the 70th anniversary of the Patrol, we’re proud to share that the Hero of all Terrain has witnessed an 83 % growth in sales. The Nissan Patrol performed exceptionally well despite a competitive market proving the strength of the Nissan brand and the long heritage of the Patrol and its roots within the community. Building on our experience of over 50 years in the UAE market and our team’s deep understanding of the region’s automotive landscape, we continue to go from strength-to-strength in the local market,” said Salah Yamout, COO of Arabian Automobiles.

In a region rooted in tradition, yet steered by the future, the Patrol is the perfect combination of heritage and prestige with purpose. With its DNA being conceived in the desert of the UAE, the Patrol is revered nationwide as the car that mirrors the heritage of the Emirates, its highest selling global market. To explore and experience the power of the Nissan Patrol, customers are invited to visit Arabian Automobiles Nissan showrooms across Dubai, Sharjah and the Northern Emirates to book a test drive and discover the award-winning model that has consistently redefined vehicular performance.{:en} Arabian Automobiles, the flagship company of the AW Rostamani Group{:}{:ar}العربية للسيارات تسجل نمواً قياسياً بنسبة 83% في مبيعات نيسان باترول{:}

About Arabian Automobiles Company

Arabian Automobiles Company (AAC) is the flagship company of AW Rostamani Group. With over 50 years in the business, AAC is one of the leading automotive dealers in the GCC and exclusive distributor for Nissan, Infiniti and Renault vehicles in Dubai and the Northern Emirates. Arabian Automobiles is looking back on 50+ years of excellence and passion, and forging ahead with its vision to enrich customer lives and remain the trusted automotive brand of choice.

Arabian Automobiles became the first automotive company in the UAE to be awarded the prestigious ‘Dubai Quality Gold Award’ by Dubai Economy in May 2017. In the same year, INFINITI won ‘Best Performing Brand’ in the automotive category of the Dubai Service Excellence Scheme; an accolade previously won by Nissan in 2016 and Renault in 2015. In 2015, Arabian Automobiles received the Mohammed Bin Rashid Al Maktoum business award for most outstanding performance and in 2013 it became the first private company in the UAE to be inducted into the prestigious Palladium Balanced Scorecard Hall of Fame for strategy execution. Arabian Automobiles Company is currently the holder of Nissan Motor Company’s ‘Global Nissan Aftersales Award and is the only Nissan distributor to have won the award for ten years in a row.

Across its Dubai and Northern Emirates network, Arabian Automobiles operates:

  • New vehicle sales showrooms: 9 Nissan, 4 Infiniti and 2 Renault
  • 5 pre-owned car showrooms
  • Central Logistics Centre at Dubai Industrial City
  • Service centres: 10 Nissan, 4 Infiniti, and 3 Renault
  • 60-minute Express Service
  • 9 spare parts outlets
  • Arabian Automobiles is ISO 9001, ISO 14001 and ISO 45001 certified.

{:}{:ar}العربية للسيارات تسجل نمواً قياسياً بنسبة 83% في مبيعات نيسان باترول مقارنة بالعام 2019

تفخر العربية للسيارات، شركة السيارات الرئيسية في مجموعة عبد الواحد الرستماني، والوكيل الحصري لسيارات نيسان في دبي والشارقة والإمارات الشمالية، عن تسجيل نمو ملحوظ في مبيعات مجموعة نيسان باترول، مقارنة بفترة ما قبل الوباء، وتحديداً من يناير إلى أبريل 2019.

وقال صلاح يموت، المدير التنفيذي للعمليات في العربية للسيارات. “في الوقت الذي نحتفل فيه بمرور 70 عاماً على باترول، نفخر بالإعلان عن أن هذه السيارة التي توصف بأنها “بطل جميع التضاريس” قد شهدت نمواً بنسبة 83% في المبيعات. وكان أداء نيسان باترول جيداً بمستوى استثنائي رغم السوق التنافسية، ما يمثل دلالة على قوة علامة نيسان التجارية، والتراث الطويل لهذا الطراز الذي تضرب جذوره في المجتمع. وبناءً على خبرتنا التي تزيد على 50 عامًا في سوق الإمارات، والفهم العميق من جانب فريقنا إزاء مشهد السيارات في المنطقة، فإننا نواصل ترسيخ قوتنا، والوصول إلى آفاق أعلى في السوق المحلية”.

وعلى مستوى هذه المنطقة التي تفخر بعمق تقاليدها وهي تتوجه نحو المستقبل، تقدم باترول مزيجاً مثالياً يجمع بين التراث والمكانة المرموقة المرتبطة بالغايات العملية. وبفضل تصميمها الأصيل المرتبط بصحراء الإمارات، تحظى باترول بالاحترام على الصعيد الوطني باعتبارها السيارة التي تجسد تراث الإمارات، السوق الأعلى مبيعاً في العالم. ولاستكشاف تجربة وقوة نيسان باترول، تدعو الشركة العملاء لزيارة صالات عرض نيسان من العربية للسيارات في دبي والشارقة والإمارات الشمالية لحجز تجربة قيادة، واكتشاف الطراز الحائز على الكثير من الجوائز، ويقدم تعريفاً جديداً لأداء السيارات باستمرار.{:en} Arabian Automobiles, the flagship company of the AW Rostamani Group{:}{:ar}العربية للسيارات تسجل نمواً قياسياً بنسبة 83% في مبيعات نيسان باترول{:}

نبذة عن الشركة العربية للسيارات

الشركة العربية للسيارات هي الشركة الرئيسية في مجموعة شركات عبد الواحد الرستماني. وتعمل الشركة في قطاع السيارات منذ أكثر من 50 عاماً، وتعتبر واحدة من الشركات الرائدة في قطاع توزيع السيارات في دول مجلس التعاون الخليجي، والموزع الحصري لسيارات نيسان وإنفينيتي ورينو في دبي والإمارات الشمالية. وبعد مرور 50 عاماً من التميز وشغف الريادة، لا تزال رؤية العربية للسيارات مكرسة نحو إثراء تجارب العملاء، وأن تظل الخيار الموثوق في قطاع السيارات.

وأصبحت العربية للسيارات أول شركة سيارات في دولة الإمارات العربية المتحدة تحصل على جائزة دبي للجودة المرموقة – الفئة الذهبية، من قبل اقتصادية دبي في مايو 2017. وفي السنة ذاتها، فازت إنفينيتي بجائزة أفضل العلامات أداءَ في فئة السيارات من برنامج دبي للتميز في الخدمة، وهي الجائزة ذاتها التي فازت بها نيسان سابقا في العام 2016، ورينو في العام 2015. وفي العام 2015، حصلت العربية للسيارات على جائزة محمد بن راشد آل مكتوم للأداء المتميز، وفي العام 2013، أصبحت أول شركة خاصة في دولة الإمارات العربية المتحدة تدخل قاعة الشهرة لمؤسسة البلاديوم، وذلك لتفوقها في منافسة تطبيقات بطاقة الأداء المتوازن

والتراصف الاستراتيجي. وتحمل العربية للسيارات حاليًا جائزة نيسان العالمية لخدمات ما بعد البيع، وهي الموزع الوحيد لعلامات نيسان الذي يفوز بهذه الجائزة للسنة العاشرة على التوالي.

وضمن شبكتها في دبي والإمارات الشمالية، تتولى العربية للسيارات تشغيل ما يلي:

  • صالات عرض السيارات الجديدة: 9 نيسان، و 4 إنفينيتي و 2 رينو.
  • 6 مرافق لبيع السيارات المستعملة المعتمدة.
  • مركز الصيانه اللوجستية المركزية في مدينة دبي الصناعية.
  • مراكز الصيانه: 10 نيسان، 4 إنفينيتي و 3 رينو.
  • مركز الصيانه السريعة في غضون 60 دقيقة
  • 9 مراكز لقطع الغيار.
  • العربية للسيارات حائزة على شهادتي أيزو 9001 وأيزو 14001 وشهادة أيزو 45001

{:}