{:en}Tourism Ireland gets ready to roll out the green carpet to international visitors{:}{:ar}هيئة السياحة الأيرلندية تُعلن عن إعادة فتح باب السفر إلى أيرلندا{:}

{:en}

Tourism Ireland welcomes recent announcement by the Irish Government of the re-opening for international travel to Republic of Ireland on 19th July.

UAE, Dubai, 8 June 2021: Republic of Ireland has announced the adoption of the EU’s new Digital Covid Certificate. This will enable more seamless travel for tourists and will be extended to vaccinated visitors from outside of the EU, including the GCC countries, and will allow certain travellers to visit the island. Republic of Ireland will begin the scheme on 19 July, meaning that travellers with the approved vaccinations will then be able to visit Ireland without the need for a test or quarantining.

Tourism Ireland and the tourism industry have been actively planning for the restart of international travel. The organisation is now ready to roll out a significant promotional kick-start campaign to entice and welcome back international visitors. The tourism industry has been preparing to ensure visitors will have a great holiday on the island of Ireland in 2021. The health and safety of all visitors will be a priority, but the island is sure to still bring a very warm Irish welcome and a great holiday experience.{:en}Tourism Ireland gets ready to roll out the green carpet to international visitors{:}{:ar}هيئة السياحة الأيرلندية تُعلن عن إعادة فتح باب السفر إلى أيرلندا{:}

Approved vaccinations which will be accepted for travel to Republic of Ireland includes;

  • 2 doses of Pfizer-BioNtech Vaccine (regarded as fully vaccinated after 7 days since second dose)
  • 2 doses of Moderna Vaccine (regarded as fully vaccinated after 14 days since second dose)
  • 2 doses of Oxford-AstraZeneca Vaccine (regarded as fully vaccinated after 15 days since second dose)
  • 1 dose of Johnson & Johnson/Janssen Vaccine (regarded as fully vaccinated after 14 days since second dose)

Travellers from the GCC will be able to travel to Republic of Ireland provided they have received the full course of any one of these approved vaccinations. These rules apply to Republic of Ireland only and excludes Northern Ireland which will be subject to the UK government requirements.

Niall Gibbons, Chief Executive of Tourism Ireland, said: “The announcement is an extremely welcome and important step on the road to recovery for our industry and for those looking forward to visiting Ireland this year. For the first time in many months, we can look to the future with optimism

Everyone at Tourism Ireland looks forward to getting back in full swing, to promote the island of Ireland as a safe, welcoming and ‘must-see’ destination across the world. Over the coming months, we will be working flat out, with all of our partners, to restore as much business as possible. Our message is that we can’t wait to roll out the green carpet and welcome back our overseas visitors.

  • Tourism Ireland is the organisation responsible for promoting the island of Ireland overseas as a leading holiday destination.
  • Tourism is the island of Ireland’s largest indigenous industry; responsible for in excess of 4% of GNP in the Republic of Ireland and employing around 325,000 people across the island.
  • In 2019, we welcomed almost 11.3 million overseas visitors to the island of Ireland, delivering revenue of almost €5.8 billion.
  • Tourism Ireland’s international consumer website is www.ireland.com, available in 30 countries in 11 language versions around the world.
  • Since January 2018, Ireland is now visa-free for UAE Nationals, meaning easier travel and easier access to the island of Ireland

{:}{:ar} هيئة السياحة الأيرلندية تُعلن عن إعادة فتح باب السفر إلى أيرلندا و تستعد لمد سجادتها الخضراء ترحيباً بالزوار من جميع أنحاء العالم

  • أيرلندا تستقبل زوارها من جميع أنحاء العالم وفق أعلى معايير الاستدامة.
  • هيئة السياحة الأيرلندية تحتفي بإعلان الحكومة الأيرلندية عن إعادة فتح المجال للسفر إلى أراضيها في 19 يوليو.

دبي، الإمارات العربية المتحدة؛ 8 يونيو 2021: كشفت هيئة السياحة الأيرلندية عن استعدادها لاستقبال السياح من مختلف أنحاء العالم بعد إعلان جمهورية أيرلندا اعتمادها شهادة الاتحاد الأوروبي الرقمية لكوفيد، مما سيؤثر إيجاباً على تسهيل إجراءات السفر في قطاع السياحة الأيرلندي. وستشمل هذه التسهيلات الزوار الذين تلقّوا لقاح كوفيد-19 خارج دول الاتحاد الأوروبي، بما في ذلك دول مجلس التعاون الخليجي، ليتمكنوا من الاستمتاع بأفضل التجارب السياحية في أيرلندا. ومن المقرر أن تبدأ جمهورية أيرلندا خطة اعتماد شهادة الاتحاد الأوروبي الرقمية لكوفيد في 19 يوليو لمن تلقّوا اللقاحات المُعتمدة، والتي ستُمكن المسافرين من زيارة أيرلندا دون الحاجة إلى إجراء الاختبار أو الحجر الصحي.

كما تستعد الهيئة لبدء حملة ترويجية على نطاق واسع لاستقطاب الزوار من جميع أنحاء العالم، بالتزامن مع مواصلة قطاع السياحة في أيرلندا توفير الظروف الملائمة للزوار لخوض تجارب استثنائية لا تُنسى في عام 2021. ومع فتح الحدود أمام حركة السفر الدولية، تحرص هيئة السياحة الأيرلندية على ضمان صحة وسلامة جميع السياح طوال فترة زيارتهم، مع توفير أجمل التجارب وأكثرها تميزاً للاستمتاع بحفاوة الضيافة الأيرلندية الأصيلة.{:en}Tourism Ireland gets ready to roll out the green carpet to international visitors{:}{:ar}هيئة السياحة الأيرلندية تُعلن عن إعادة فتح باب السفر إلى أيرلندا{:}

وتشمل اللقاحات المُعتمدة للسفر إلى جمهورية أيرلندا:

  • جرعتان من لقاح فايزر- بايو إن تيك (يتم اعتمادها بعد مضي سبعة أيام من تلقّي الجرعة الثانية).
  • جرعتان من لقاح موديرنا (يتم اعتمادها بعد مضي 14 يوماً من تلقّي الجرعة الثانية).
  • جرعتان من لقاح أكسفورد- أسترازينيكا (يتم اعتمادها بعد مضي 15 يوم من تلقّي الجرعة الثانية).
  • جرعة واحدة من لقاح جونسون آند جونسون/ جانسن (يتم اعتمادها بعد مضي 14 يوم من تلقّي الجرعة).

وسَيُتيح تلقي اللقاحات للمسافرين من دول مجلس التعاون الخليجي فرصة السفر إلى جمهورية أيرلندا بمجرد انقضاء الفترات المحددة بعد الجرعة النهائية لأي من اللقاحات المُعتمدة. وتنطبق هذه الشروط في جمهورية أيرلندا فقط، وتُستثنى من ذلك أيرلندا الشمالية التي تخضع لأحكام وقوانين حكومة المملكة المتحدة.

وتعليقاً على هذا الموضوع، قال نايل جيبونز، الرئيس التنفيذي لهيئة السياحة الأيرلندية:” تُعد إعادة فتح حدود أيرلندا لاستقبال الوافدين والزوار خطوةً مهمةً لإعادة انتعاش قطاع السياحة في أيرلندا ولجميع السائحين الذين يتطلعون إلى زيارة أيرلندا هذا العام. ونتطلع قدماً للوصول إلى المستقبل المشرق الذي نسعى إليه، خاصةً بعد التحديات الصعبة التي واجهناها خلال الأشهر الماضية.

وستعمل هيئة السياحة على الترويج لجزيرة أيرلندا عبر تسليط الضوء على أعلى معايير الصحة والسلامة المتبعة فيها، فضلاً عن التجارب الاستثنائية التي توفرها لزوارها. كما سنحرص على مواصلة التعاون مع جميع شركائنا لإنعاش الاقتصاد الأيرلندي والنهوض بأكبر قدر ممكن من الأعمال. وننتظر بفارغ الصبر فرصة الترحيب من جديد بزوارنا من كل أنحاء العالم واستقبالهم للاستمتاع بحفاوة الضيافة الأيرلندية الأصيلة”.

نبذة عن هيئة السياحة الأيرلندية

  • هيئة السياحة الأيرلندية هي الشركة المسؤولة عن الترويج لجزيرة أيرلندا في الخارج كوجهة رائدة لقضاء الإجازات.
  • تشكل السياحة أكبر قطاع محلي في جزيرة أيرلندا، وتعود بأكثر من 4% من الناتج القومي الإجمالي في جمهورية أيرلندا وتضم حوالي 325,000 موظف من كافة أنحاء الجزيرة.
  • في عام 2019، استقبلنا حوالي 11,2 مليون زائر أجنبي في جزيرة أيرلندا، وحققوا بدورهم عائدات بلغت حوالي 5.8 مليار يورو.
  • الموقع الإلكتروني الرسمي لـهيئة السياحة الأيرلندية هو ireland.com، كما يتوفر 29 موقع للأسواق في 11 لغة من حول العالم، الأمر الذي أدى إلى جذب أكثر من 23 مليون زائر في عام 2019
  • منذ يناير 2018، أصبحت أيرلندا تستقبل مواطني دولة الإمارات من دون تأشيرة، لتسهيل السفر والوصول إلى جزيرة أيرلندا
  • اطلعوا على المزيد على tourismireland.com

{:}