{:en}Goodlife Pharmacy Gives East African Moms Peace of Mind with THINKMD’s Technology That “Thinks” Like a Doctor{:}{:ar}جودلايف فارماسي تمنح راحة البال إلى الأمهات في شرق أفريقيا مع تكنولوجيا ثينك إم دي التي ’تفكّر‘ كطبيب{:}

{:en}NAIROBI, Kenya–(BUSINESS WIRE/AETOSWire)– How do I give my child the best start in life? It is a question that mothers ask themselves in the first 1,000 days of a baby’s life – an important window of opportunity for good nutrition and healthcare. Goodlife Pharmacy has partnered with THINKMD to help moms find the answers that they need.

{:en}Goodlife Pharmacy Gives East African Moms Peace of Mind with THINKMD’s Technology That “Thinks” Like a Doctor{:}{:ar}جودلايف فارماسي تمنح راحة البال إلى الأمهات في شرق أفريقيا مع تكنولوجيا ثينك إم دي التي ’تفكّر‘ كطبيب{:}

Supported by THINKMD’s clinical intelligence technology, which helps a user identify how sick a person is, what illness they may have and what appropriate next steps to take, Goodlife Pharmacy will now offer moms and their babies in-house clinical assessments. This will give moms accurate and trusted guidance and information so that they know whether or not they or their baby is sick, what the risks are, what medication they may need, as well as if they should be referred to a doctor or a nurse for further assessment. Goodlife Pharmacy, which has over 70 stores in both Kenya and Uganda, will offer the service in 37 stores across the two countries. The Goodlife Pharmacy website will also allow moms to assess themselves or their babies remotely.

“Goodlife Pharmacy’s vision is to be the first-choice primary healthcare and wellness provider in Eastern Africa. Moms and babies are top priority, with research showing that the first three years of life are critical for health,” says Amaan Khalfan, CEO, Goodlife Pharmacy. “Our pharmacists will now have the skills and tools to support moms so that they can make informed healthcare decisions thereafter.”

THINKMD, a social impact company, founded by doctors, has partnered with NGOs across the globe for several years, such as Save The Children and Healthy Learners, to support access to health for moms, babies and school-aged children. The technology has been scientifically proven to produce clinical assessments and triage recommendations that correlate up to 95% to that of a physician’s assessment.

“Goodlife Pharmacy has a track record of high quality service delivery, while upholding integrity and high ethical standards, which is exactly what THINKMD seeks out in partnerships. We firmly believe that they can accelerate access to healthcare across the region in an affordable and convenient way, alleviating some of the stress and worry that so many new moms face,” says Barry Finette, CEO and co-founder, THINKMD.

The integrated clinical assessments are available in select stores from 24 May 2021.

About Goodlife Pharmacy

Goodlife Pharmacy provides high-quality, individual customer care at an affordable price in convenient locations, reaching over 1.2 million people with 68 branches across the East African region. www.goodlife.co.ke

About THINKMD

THINKMD’s mission is to make clinical intelligence technology universally accessible so that anyone, anywhere can make better healthcare decisions. www.thinkmd.org.

This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20210608005020/en/

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

نيروبي، كينيا – (بزنيس واير/“ايتوس واير”): كيف أمنح طفلي أفضل بداية للحياة؟ إنّه سؤال تطرحه الأمهات على أنفسهنّ في أوّل ألف يوم من حياة الطفل – وهي فرصة مهمّة لمنح التغذية والرعاية الصحية الجيّدة. وتعاونت “جودلايف فارماسي” مع “ثينك إم دي” لمساعدة الأمّهات على إيجاد الأجوبة التي يحتجنَ إليها.

{:en}Goodlife Pharmacy Gives East African Moms Peace of Mind with THINKMD’s Technology That “Thinks” Like a Doctor{:}{:ar}جودلايف فارماسي تمنح راحة البال إلى الأمهات في شرق أفريقيا مع تكنولوجيا ثينك إم دي التي ’تفكّر‘ كطبيب{:}

تحصل “جودلايف فارماسي” على دعم تكنولوجيا الذكاء السريري من “ثينك إم دي”، هي التي تساعد المستخدم على تحديد درجة المرض، والداء الذي يعاني منه الشخص، والخطوة التالية المناسبة. وستقوم “جودلايف فارماسي” في الوقت الحالي بتزويد الأمهات وأطفالهنّ بتقييمات سريريّة داخليّة. وسيؤدي ذلك إلى منح الأمهات توجيهاتٍ ومعلوماتٍ دقيقة وموثوقة ليعرفنَ ما إذا كان طفلهنّ مريض أم لا، وماهيّة المخاطر التي يواجهونها، والأدوية التي قد يحتاجونها، وإذا كان ينبغي إحالتهم إلى طبيب أو ممرّضة للحصول على تقييم إضافي. وستقوم “جودلايف فارماسي”، التي تمتلك حاليّاً أكثر من 70 متجراً في كينيا وأوغندا، بتقديم هذه الخدمة ضمن 37 متجر في الدولتَين. وتستطيع الأمّهات أيضاً زيارة موقع “جودلايف فارماسي” الإلكتروني لتقييم حالتهنّ أو حالة أطفالهنّ عن بعد.

وقال أمان خلفان، الرئيس التنفيذي لشركة “جودلايف فارماسي”، في هذا السياق: “تهدف رؤية ’جودلايف فارماسي‘ إلى جعل الشركة المزوّدة الرئيسيّة الأوّلى لخدمات الرعاية الصحيّة والعافية في شرق أفريقيا. ونمنح من جهتنا الأولويّة إلى الأمهات والأطفال، إذ أظهرت الأبحاث أنّ الأعوام الثلاثة الأولى من الحياة تلعب دوراً أساسيّاً على صعيد الصحة. وسيحصل صيادلتنا بعد الآن على المهارات والأدوات اللازمة لدعم الأمهات ليتمكنّ من الآن وصاعداً من اتخاذ قرارات واعية على صعيد الرعاية الصحية”.

هذا وتعاونت “ثينك إم دي”، وهي شركة ذات تأثير اجتماعي من تأسيس مجموعة أطباء، مع منظمات غير ربحيّة حول العالم على غرار “أنقذوا الأطفال” و”هيلثي ليرنرز” لأعوام كثيرة من أجل دعم حصول الأمهات، والأطفال، والأولاد بسنّ الدخول إلى المدرسة على الرعاية الصحية. وتمّ توثيق التكنولوجيا بطريقة علميّة لإصدار تقييمات سريريّة وتوصيات فرز تتطابق بنسبة تصل إلى 95 في المائة مع تقييم الطبيب.

وصرّح باري فينيت، الرئيس التنفيذي والمشارك في تأسيس “ثينك إم دي”، قائلاً: “تتمتّع ’جودلايف فارماسي‘ بسجل حافل في تقديم خدمات عالية الجودة، إلى جانب احترام النزاهة والمعايير الأخلاقيّة العالية، وهو تحديداً ما تسعى ’ثينك إم دي‘ لتحقيقه من خلال شراكاتها. ونؤمن بشدة أنّها قادرة على تسريع الوصول إلى الرعاية الصحية في المنطقة بطريقة مناسبة وبتكلفة ميسورة، ما يخفّف بعض الضغط والقلق الذي تواجهه الكثير من الأمهات الجديدات”.

وتتوافر التقييمات السريريّة المدمجة في متاجر محدّدة ابتداءاً من 24 مايو 2021.

لمحة عن “جودلايف فارماسي”

تقدّم “جودلايف فارماسي” رعاية فرديّة عالية الجودة للعملاء بأسعار معقولة وضمن مواقع مناسبة، وتصل إلى أكثر من 1.2 مليون شخص من خلال 68 فرع في منطقة شرق أفريقيا. www.goodlife.co.ke

لمحة عن “ثينك إم دي”

تتمحور مهمّة “ثينك إم دي” حول إتاحة تكنولوجيا الذكاء السريري حول العالم ليتمكّن أيّ شخص في أيّ مكان من اتّخاذ قرارات أفضل على صعيد الرعاية الصحيّة. www.thinkmd.org.

يحتوي هذا البيان الصحفي على وسائط متعددة. يمكنكم الاطلاع على البيان الكامل هنا:

https://www.businesswire.com/news/home/20210608005020/en/

إن نص اللغة الأصلية لهذا البيان هو النسخة الرسمية المعتمدة. أما الترجمة فقد قدمت للمساعدة فقط، ويجب الرجوع لنص اللغة الأصلية الذي يمثل النسخة الوحيدة ذات التأثير القانوني.

المصدر: “ايتوس واير”

{:}