{:en}360° VIRTUAL AND HYBRID EVENTS STEAL THE SHOW{:}{:ar}الأحداث الافتراضية والهجينة بزاوية 360 درجة تسرق الأضواء{:}

{:en}

360° VIRTUAL AND HYBRID EVENTS STEAL THE SHOW

Reimagine virtual & hybrid events – be it out of space, an island getaway or a futuristic cityscape – it’s time to take your attendees on a journey beyond.

Presenting 360X, a fully customisable and immersive virtual & hybrid events platform that takes conferences, award shows, concerts, exhibitions, brand launches and more up several notches.

Virtual events have been the buzzword over the last year but for most part have stuck to being flat 2D websites with dull conference rooms and exhibition halls. 360X hopes to give visitors a chance to explore virtual events in unique settings that leave them in awe. For instance, take a look at their groovy Tesla-inspired theme park. With stunning 3D 360° designs and interactive features, it’s like dreaming with your eyes wide open.

Over the past year the appetite for virtual events has been on the rise for both, clients as well as visitors and there’s no sign of this changing. Having done events for the likes of Amazon, Panasonic, National Film Development Corporation, Big Pharma, World Governments and more, 360X is geared towards making bigger waves in terms of both design and technology with a stronger focus on hybrid solutions.{:en}360° VIRTUAL AND HYBRID EVENTS STEAL THE SHOW{:}{:ar}الأحداث الافتراضية والهجينة بزاوية 360 درجة تسرق الأضواء{:}

Statistics show that 66.5% of event professionals are already planning to use hybrid as their go-to format once in-person events resume (source: EventMB). According to Forbes.com, acceleration in the Virtual Events space will outsize previous revenue estimates of $404 billion by 2027. Being at the forefront of potentially a trillion-dollar market, the next stage for 360X is global growth and market acquisition while focusing on the client and audience experiences. XR (Extended Reality) is truly the new normal.

Cajetan Afonso, Co-Founder, 360X has been in the live events business for decades and understands the importance of immersive experiences that drive engagement at an event. “Our goal at 360X was to bring back the wow factor in virtual events. We do not want people to think of virtual as a compromise, but rather a fun way of experiencing an event from the comfort of their homes and explore and participate in it with the same vigor and enthusiasm of a physical event.”

Using 360° imagery and 3D modeling 360X creates dynamic virtual renditions of physical and fantasy environments. Added to that is the exciting line-up of features that mimic everything one would experience at a physical event including meeting rooms, speaker sessions, networking forums, sponsor zones, helpdesk, event bag, chat, etc with the added advantage of digitally-led features like gamification, live analytics, video calls and much more!

Physical events are opening up in the UAE…so where does that leave Virtual?

Tania Afonso, Co-Founder of 360X says, “Letting guests attend an event in a way that’s most comfortable for them is going to become increasingly important. Even when live events return, many people are still going to prefer staying in and not travel. By shifting to hybrid events, brands take a customer-first approach and let the guests decide how they’d like to engage – physically or virtually. Adding virtual components to live events will continue to see greater focus with it’s increased reach across borders and thus better monetisation opportunities.” she says.

360X helps event planners right from the pitching stage by helping them bring their designs to life through interactive 360-degree walkthroughs that have proven to give agencies an added advantage. Agencies can simply share their ready 3D designs and 360X can have an immersive environment ready in less than a week! They then work together with the agency to clone the on-ground event experience for the web with a unified hybrid solution that lends itself to contactless interaction between on-ground guests, sustainable and paperless exchange of data and seamless collaborations between on-ground and virtual guests.

360X also offers complete technical support in setting-up, managing and optimizing the event with no complex DIY modules for the agency or client to grapple with. They now also have a host of stunning ready environments to choose from besides giving you the option of having them design an environment from scratch to suit your brand.

About 360X

Launched in August 2020 and having worked with world governments and large corporations, 360X offers fully customizable, 360-degree WebVR virtual experiences. With award-winning designers and technology experts, 360X is known to take extraordinary 3D designs and integrate them with state-of-the-art features in less than a week. The platform is built with performance and security checks and can be scaled to reach out to an indefinite audience size.

{:}{:ar}
الأحداث الافتراضية والهجينة بزاوية 360 درجة تسرق الأضواء

دبي ، الإمارات العربية المتحدة 8 يونيو 2021:

أعيدوا تخيّل الأحداث الافتراضية والهجينة – سواءٌ أكانت في الفضاء الخارجي، أو رحلة على جزيرة، أو مشهداً من مدينة مستقبليّة – فقد حان الوقت لاصطحاب الحاضرين في رحلة أبعد من ذلك.

إليكم360X ، منصّة الفعاليات والأحداث الافتراضية والهجينة الغامرة والقابلة للتخصيص بالكامل، والتي تستضيف المؤتمرات، وحفلات الجوائز، والحفلات الموسيقية، والمعارض، وفعاليات إطلاق العلامات التجارية، والمزيد.

فالأحداث الافتراضية كانت الاتّجاه الذي احتلّ الواجهة بدون منازع على مدار العام الماضي، ولكنها اقتصرت في معظمها على مواقع إلكترونية ثنائية الأبعاد ومسطّحة مع غرف اجتماعات وقاعات عرض مملّة. وتأمل360X  في منح الزائرين فرصة لاستكشاف الأحداث والفعاليات الافتراضية ضمن إعدادات فريدة تخلب الألباب، مثل مدينة الملاهي هذه المستوحاة من تيسلا. وبفضل التصميمات المذهلة ثلاثية الأبعاد بزاوية 360 درجة والميزات التفاعلية، فستكون فعالياتك أشبه بمشهد من عالم الأحلام.{:en}360° VIRTUAL AND HYBRID EVENTS STEAL THE SHOW{:}{:ar}الأحداث الافتراضية والهجينة بزاوية 360 درجة تسرق الأضواء{:}

على مدار العام الماضي، ازداد الإقبال على الأحداث والفعاليات الافتراضية من قبل العملاء والزائرين على حدٍّ سواء، وبحسب المؤشرات الراهنة فإن هذا الإقبال لا يزال على وتيرته. وبعد نجاح فعالياتها التي صمّمتها لشركات معروفة مثل أمازون، وباناسونيك، وشركة تطوير الأفلام الوطنية، وبيغ فارما، وحكومات عالمية، وغيرها الكثير، تتّجه 360X نحو فعاليات أكثر إدهاشاً من حيث التصميم والتكنولوجيا، مع تركيز أقوى على الحلول الهجينة.

إذ تشير الإحصائيات إلى أن 66.5٪ من محترفي الفعاليات يخطّطون بالفعل لاستخدام الأسلوب الهجين كمرحلة انتقالية بمجرّد استئناف الفعاليات التي يمكن حضورها شخصياً (المصدر: EventMB). وبحسب ما أوردت مجلة فوربز على موقعها Forbes.com، فإن التسارع في النموّ الذي تشهده الأحداث والفعاليات الافتراضية سوف يفوق تقديرات الإيرادات السابقة البالغة 404 مليار دولار أميركي بحلول عام 2027. وكونها في طليعة سوق مرشّحة لأن تصل قيمتها إلى تريليون دولار، فإن المرحلة التالية بالنسبة إلى 360X تتمثّل في النمو العالمي والاستحواذ على السوق مع التركيز على تجارب العملاء والجمهور. فمما لا شك فيه أن XR (الواقع الممتد) هو بالفعل الوضع الطبيعي الجديد.

من جهته فإن كاهيتان أفونسو، الشريك المؤسسس لمنصّة 360X، يعمل في مجال الأحداث والفعاليات الحيّة منذ عقود ويتفهّم أهمية التجارب الغامرة التي تحفّز المشاركة في حدث ما. ويقول: “كان هدفنا في 360X هو استعادة عامل الإبهار في الفعاليات الافتراضية، إذ لا نريد أن يعتبرها الناس مجرّد حلّ وسط، بل أسلوباً ممتعاً لتجربة فعالية ما وهم مرتاحون في منازلهم والمشاركة فيها بنفس النشاط والحماس كما لو كانوا موجودين بشكل شخصي في مكان الحدث.”

فباستخدام تقنيات التصميم المشهدي بزاوية 360 درجة والتصميم النموذجي ثلاثي الأبعاد، يمكن إنشاء عروض افتراضية حيوية لبيئات واقعية وافتراضية على حدّ سواء. بالإضافة إلى مجموعة مثيرة من الميزات التي تحاكي كل شيء قد يجرّبه المرء في الفعاليات، بما في ذلك غرف الاجتماعات، وجلسات الحوار، ومنتديات التواصل، ومناطق الرعاية، ومكتب المساعدة، وحقيبة الفعالية، والدردشة، وما إلى ذلك، مع ميزات إضافية رقمية مثل الألعاب، والتحليلات الحية، ومكالمات الفيديو، وغير ذلك الكثير!

الفعاليات المادية تعود مجدداً إلى الإمارات … فأين الواقع الافتراضي من كلّ هذا؟

وتقول تانيا أفونسو، الشريك المؤسس لـمنصّة 360X: “إن السماح للضيوف بحضور فعالية ما بشكل مريح سيزداد أهمية. وحتى مع عودة الأحداث والفعاليات الحيّة، لا يزال الكثير من الناس يفضّلون عدم السفر أو الانتقال. من هنا، ومن خلال التحوّل إلى الأحداث الهجينة، تتّخذ العلامات التجارية نهج تفضيل خيارات العميل وتتيح للزائرين تحديد طريقة مشاركتهم، أكانت شخصية أو افتراضية. وستؤدّي إضافة عناصر افتراضية إلى الأحداث المباشرة إلى زيادة في التركيز مع عبورها الحدود بشكل أكبر ما يشكّل بالتالي فرصاً لتحقيق دخل أفضل من تلك الفعاليات.”

وتساعد منصّة 360X منظّمي الأحداث والفعاليات في التخطيط بدءاً من مرحلة العرض التقديمي، وذلك بمساعدتهم على إضفاء الحيوية على تصاميمهم من خلال الجولات التفاعلية بزاوية 360 درجة والتي أثبتت أنها تمنح الوكالات ميزة إضافية. ويمكن للوكالات بكلّ بساطة مشاركة تصاميمها ثلاثية الأبعاد الجاهزة حيث أن 360X قادرة على تزويدها ببيئة غامرة جاهزة في أقلّ من أسبوع! بعد ذلك نعمل مع الوكالة لاستنساخ تجربة الحدث على الأرض عبر الشبكة باستخدام حلّ هجين موحّد يفسح المجال للتفاعل غير التلامسي بين الضيوف، والتبادل المستدام وغير الورقي للبيانات، والتعاون السلس بين ضيوف الواقع والافتراضي.

كما توفّر منصّة 360X دعماً تقنياً كاملاً في تخطيط وإدارة وتحسين الحدث بدون إعدادات ذاتية معقّدة يتوجّب على الوكالة أو العميل التعامل معها. إذ لديهم الآن مجموعة خيارات متنوّعة من البيئات الجاهزة والمذهلة، بالإضافة إلى خيار تصميم بيئة من الصفر لتتناسب مع علاماتهم التجارية.

ونحن نرنو بالفعل إلى استطلاع هذا الوضع الطبيعي الجديد بكلّ ما ينطوي عليه.

حول 360X

تم إطلاق  360Xفي أغسطس 2020 وعملت مع جهات حكومية وشركات كبرى، وهي تقدّم تجارب افتراضية على الإنترنت WebVR قابلة للتخصيص بالكامل بزاوية 360 درجة. وبفضل مصمميها الحائزين على الجوائز وخبراء التكنولوجيا، اشتهرت  360X بتصاميمها ثلاثية الأبعاد الفريدة والتي تقوم بدمجها مع أحدث الميزات في أقلّ من أسبوع. وقد صُمِّم النظام الأساسي من خلال فحوصات الأداء والأمان ويمكن توسيع نطاقه للوصول إلى جمهور غير محدود العدد.{:}