{:en}Introducing Tawazoun, the ‘Think-Do Tank’ tackling the balance agenda{:}{:ar}”توازن” تدعو أفراد المجتمع إلى التواصل وتبادل الأفكار  لتحقيق التوازن في كافة جوانب الحياة{:} Founded by Hanane Benkhallouk to celebrate diversity and cultivate balance

{:en}

Introducing Tawazoun, the ‘Think-Do Tank’ tackling the balance agenda

Founded by Hanane Benkhallouk to celebrate diversity and cultivate balance

Tawazoun, which means balance in Arabic, is a collaborative, ‘Think-Do Tank’ founded by award-winning entrepreneur and Founder of Sustain Leadership, Hanane Benkhallouk, that engages both men and women in the discussion of how we can advance the gender balance agenda. Tawazoun tackles the issue in a fresh, fundamentally different way, with the aim to create lasting change.

From the many lessons learned over the past year, if there is one thing that was confirmed and exposed by the global crisis it is that the world is imbalanced on many fronts – not only in gendered terms. In the post-pandemic landscape individuals realized the value and importance of balance, in life, in work environments, in societies, and even within the environment. As a result, Tawazoun expanded from an initial idea and evolved into a platform that calls on everyone, from all walks of life, to come together, in order to connect, share ideas and to embrace balance for self, at home, at work The founding premise of Tawazoun is grounded in developing balanced people today, for a balanced world tomorrow. Tawazoun asks how we can create change, if we don’t have the imagination and foresight to create a different world for ourselves?

Taking on a human-centric approach, Tawazoun serves as an initial space that calls for individuals, organizations, change makers, policy makers, and everyone who feels the need to bring balance to themselves, their surroundings, and the wider world, to share their views. Whether those views might be gender-related, societal, social, or environmental – it’s about free-thinking, breaking stereotypes and fundamentally making way for Tawazoun or balance in our lives.{:en}Introducing Tawazoun, the ‘Think-Do Tank’ tackling the balance agenda{:}{:ar}”توازن” تدعو أفراد المجتمع إلى التواصل وتبادل الأفكار  لتحقيق التوازن في كافة جوانب الحياة{:}

The resulting insights from diverse groups of people, enable and feed into the development and growth of the platform, whilst creating conversations and igniting ideas. In time, this will help

implement initiatives, and tangible programs that will achieve the ultimate goal of creating a more balanced world.

Tawazoun calls on individuals to get involved on many different levels from Sponsors, who will act as balance champions and create funding awareness, to Advocates who will publicly recommend and support the vision. Contributors will ideate planning and ensure the smooth running of the movement and Speakers will deliver presentations and take part in panels, in order to spread awareness.

About Hanane Benkhallouk

Hanane has a diverse 18-year career, that includes being in charge of innovation and entrepreneurship programs across the Arab World and at the Mohammed bin Rashid Al Maktoum foundation. A certified innovation and transformation strategist, Hanane works today as the Executive Director of Sustain Leadership, a consultancy specialized in strategic leadership, Innovation and diversity and inclusion. Hanane is passionate about developing female talent and entrepreneurs. Hanane has worked with +500 entrepreneurs, supported +20 incubators/accelerators/entrepreneurship developments spaces and platforms in more than 20 countries across the globe. Hanane has also pioneered a number of regional and international initiatives that aim at advancing the gender balance agenda, such as Lean in Arabia, The Link, Soroptimit international to name a few. She also sits on the advisory board of a number of SMEs and NGOs and is a recognized thought leader, global conference speaker and a published author. Hanane’s vision is to contribute to the move of the Arab Region into an innovation and knowledge-based economy. Her active work has earned her multiple awards such as the Game Changer award by the Middle East Institute of Excellence.

{:}{:ar}“توازن” تدعو أفراد المجتمع إلى التواصل وتبادل الأفكار  لتحقيق التوازن في كافة جوانب الحياة

يعتبر التوازن بين الجنسين من أبرز المواضيع التي تعمل عليها “توازن” (Tawazoun )، المبادرة الرائدة التي تهدف إلى تحقيق التوازن وإحداث تغيير دائم في المجتمعات، وذلك من خلال تناول المواضيع بطريقة جديدة ومختلفة تقوم على إشراك الرجال والنساء في مجموعة من المناقشات المشتركة المعنية بكيفية تحقيق التوازن بين الجنسين. وتم تأسيس “توازن” من قبل حنان بن خلوق، المستشارة الحاصلة على العديد من الجوائز في مجال  ريادة الأعمال، ومؤسس  شركة “الريادة المستدامة”  (Sustain Leadership).

ويمكن القول أن الأزمة التي أصابت العالم من خلال إنتشار وباء كورونا (كوفيد 19)، واحدة من الدروس العديدة التي تؤكد أن العالم غير متوزان في العديد من النواحي،حيث أدرك الأفراد بعد هذه الجائحة، أهمية وقيمة التوازن في الحياة، وبيئة العمل، والمجتمعات، وحتى داخل البيئة الواحدة. ونتيجة لذلك، تحولت “توازن” من فكرة أولية إلى منصة تدعو جميع أفراد المجتمع من مختلف نواحي الحياة إلى الإلتقاء والتواصل وتبادل الأفكار وتحقيق التوازن في كافة الجوانب سواء في المنزل  أو العمل. وتقوم “توازن” على فكرة ترتكز على تنمية وتطوير الأفراد وتحقيق التوازن اليوم  من أجل عالم متوازن غدًا، ومن هنا يمكن طرح السؤال: كيف يمكننا إحداث التغيير، إذا لم يكن لدينا الخيال والرؤية لخلق عالم مختلف لأنفسنا؟.{:en}Introducing Tawazoun, the ‘Think-Do Tank’ tackling the balance agenda{:}{:ar}”توازن” تدعو أفراد المجتمع إلى التواصل وتبادل الأفكار  لتحقيق التوازن في كافة جوانب الحياة{:}

توفر مبادرة “توازن” مساحة لمشاركة آراء الأفراد والشركات وصانعي التغيير والسياسات وكل من هم بحاجة إلى تحقيق التوازن لأنفسهم ومحيطهم والعالم من خلال نهج يركز على الإنسان.  وتعتمد المبادرة على التفكير الحر، وكسر الصور النمطية، وتحفيز التوازن بشكل أساسي في حياتنا، وغالباً ما تتطرق الآراء إلى موضوعات مختلفة منها ما يتعلق بنوع الجنس، المجتمع، الحياة الاجتماعية، أو الموضوعات البيئية.

تُمكّن الرؤى الناتجة عن مجموعة الأفراد ذات الخلفيات المتعددة من تطوير المنصة ونموها، وذلك من خلال الحوارات والنقاشات والتشجيع على طرح الأفكار، التي تساعد في تنفيذ المبادرات والبرامج الملموسة التي بدورها ستحقق الهدف النهائي المتمثل في خلق عالم أكثر توازناً مع مرور الوقت.

وتدعو مبادرة “توازن” الأفراد إلى المشاركة على كافة المستويات سواء من خلال تقديم الرعاية، وذلك من أجل خلق الوعي وتحقيق التوازن في المجتمع بشكل أكبر، أو من خلال الأفراد الذين سيساعدون في إيصال رؤية المبادرة ودعمها بين الجمهور. كما سيوفر المساهمون في التخطيط ضمان سلاسة الأعمال التشغيلية، أما المتحدثون سيقدمون العروض وسيشاركون في الجلسات والحلقات النقاشية الهادفة إلى زيادة الوعي.

انضموا إلى مبادرة “توازن” وساهموا بتحقيق التوازن عبر زيارة tawazoun.com، أو من خلال متابعة آخر الأخبار على مواقع التواصل الاجتماعي @betawazoun.

نبذة عن حنان بن خلوق:

تتمتع حنان بن خلوق بمسيرة مهنية متنوعة تمتد لـ 18 عام قامت  خلالها بتولي العديد من المسؤوليات من ضمنها برامج متعلقة بالإبتكار وريادة الأعمال في كافة أنحاء العالم العربي وفي مؤسسة محمد بن راشد آل مكتوم للمعرفة. حنان حاصلة على شهادة خبيرة إستراتيجية في  الابتكار والتحول، وتشغل اليوم منصب المدير تنفيذي لشركة “الريادة المستدامة”  (Sustain Leadership)، وهي عبارة عن شركة استشارية متخصصة في القيادة الاستراتيجية والابتكار والتنوع. تتميز حنان بشغفها في تطوير المواهب النسائية حيث عملت مع أكثر من 500 من رائدات الأعمال، كما قامت بدعم أكثر من 20 حاضنة / مسرعات / ومنصات لتطوير ريادة الأعمال في أكثر من 20 دولة حول العالم. كما كان لها مساهمة كبيرة في عدد من المبادرات الإقليمية والدولية التي تهدف إلى تعزيز التوازن بين الجنسين، منها “لين إن” (Lean in Arabia) و “ذا لينك”( The Link) و “سوروبتيمست إنترناشيونال”(Soroptimit international). وشغلت حنان العديد من المناصبن منها  عضو في المجلس الاستشاري لعدد من الشركات الصغيرة والمتوسطة والمنظمات غير الحكومية، وهي مؤلفة ورائدة، ومتحدثة في المؤتمرات العالمية حائزة على العديد من الجوائز مثل جائزة Game Changer من معهد الشرق الأوسط للتميز. تتمثل رؤية حنان في المساهمة في انتقال المنطقة العربية إلى اقتصاد قائم على الابتكار والمعرفة.{:}