{:en}United Arab Emirates ratified as Associate Member{:}{:ar}المصادقة على عضوية الإمارات العربية المتحدة في الاتحاد الدولي للتزلج على الثلوج{:} of the International Ski Federation (FIS)

{:en}

United Arab Emirates ratified as Associate Member of the International Ski Federation (FIS)

Membership will enable Emirati athletes trained at Ski Dubai to compete internationally and for the indoor ski resort to host FIS-accredited international snow sports events

The United Arab Emirates has been ratified as an Associate Member of the International Ski Federation (FIS) following a vote by member countries at the 52nd International Ski Congress, which was held last week in Switzerland. Attaining the membership is the culmination of a five-year campaign spearheaded by Majid Al Futtaim and Ski Dubai in collaboration with the UAE Winter Sports Federation. It paves the way for Emirati snow sports athletes to compete internationally for the first time and for the United Arab Emirates to host FIS-accredited international snow sports competitions such as the FIS Alpine Slalom and Slopestyle Ski and Snowboard event, which is due to take place at Ski Dubai later this year.

Over the last decade, Ski Dubai has fostered a winter sports culture in the MENA region and established itself as a hub for international competitions by hosting numerous prestigious events such as The World Cup and Para Snowboard World Cup as well as the inaugural UAE National Ski and Snowboard Championships, which attract both competitors and spectators from around the globe. In line with its efforts to create a national team, the state-of-the-art facility also provides a platform for athletes to learn, develop and hone their unique talents and, is committed to investing in and nurturing home-grown talent through its Sponsored Athletes programme.

Following the announcement, Mohammad El Etri, Vice President of Global Snow at

Majid Al Futtaim said, “Becoming an Associate Member of the International Ski Federation (FIS) is a moment of great pride and will bolster the United Arab Emirates’ stature on the international snow sports stage. It is also extremely exciting news for athletes who can now aspire to represent their nation at a global level by competing at some of the world’s most prestigious sporting events such as the Olympic Winter Games and the FIS World Ski Championships.”{:en}United Arab Emirates ratified as Associate Member{:}{:ar}المصادقة على عضوية الإمارات العربية المتحدة في الاتحاد الدولي للتزلج على الثلوج{:}

He added, “At Majid Al Futtaim, we are committed to pushing the boundaries of possibility and, while the desert may seem like an unlikely destination for snow sports, Ski Dubai introduces 80,000 people to skiing and snow sports each year and has trained a cohort of elite athletes. As part of our dedication to championing local talent, we have worked closely with the UAE Winter Sports Federation and played an instrumental role in securing this membership. We are extremely excited about watching our athletes make a mark on the world stage and fueling further growth in the snow sports sector.”

The United Arab Emirates was one of five new nations to be approved as an Associate Member of FIS at International Ski Congress, which takes place on a biannual basis. The International Ski Federation (FIS) is the governing body for international skiing and snowboarding and was founded in 1924 during the first Olympic Games in Chamonix, France. Recognised by the International Olympic Committee (IOC), FIS manages the Olympic disciplines of Alpine Skiing, Cross-Country Skiing, Ski Jumping, Nordic Combined, Freestyle Skiing and Snowboarding, including setting the international competition rules. Through its 123 member nations, more than 7,000 FIS ski and snowboard competitions are staged annually across the world.

Ski Dubai was recently nominated for ‘World’s Best Indoor Ski Resort’ at the 2021 World Ski Awards and has been awarded the prestigious title for five consecutive years. For more information about Ski Dubai visit skidxb.com or follow @skidxb on social media channels.

About Majid Al Futtaim

Founded in 1992, Majid Al Futtaim is the leading shopping mall, communities, retail and leisure pioneer across the Middle East, Africa and Asia.

A remarkable business success story, Majid Al Futtaim started from one man’s vision to transform the face of shopping, entertainment and leisure to ‘create great moments for everyone, every day’. It has since grown into one of the United Arab Emirates’ most respected and successful businesses spanning 17 international markets, employing more than 43,000 people, and obtaining the highest credit rating (BBB) among privately-held corporates in the region.

Majid Al Futtaim owns and operates 27 shopping malls, 13 hotels and four mixed-use communities, with further developments underway in the region. The shopping malls portfolio includes Mall of the Emirates, Mall of Egypt, City Centre malls, My City Centre neighbourhood centres, and five community malls which are in joint venture with the Government of Sharjah. The Company is the exclusive franchisee for Carrefour in over 30 markets across the Middle East, Africa and Asia, operating a portfolio of more than 350 outlets and an online store.

Majid Al Futtaim operates more than 500 VOX Cinemas screens as well as a portfolio of world-class leisure and entertainment experiences across the region including Ski Dubai, Ski Egypt, Dreamscape, Magic Planet, Little Explorers and iFLY Dubai. The Company is parent to a Fashion, Home and Specialty retail business representing international brands such as Abercrombie & Fitch, Hollister, AllSaints, lululemon athletica, Crate & Barrel, Maisons du Monde, LEGO and THAT, a Majid Al Futtaim fashion concept store and app. In addition, Majid Al Futtaim operates Enova, a facility and energy management company, through a joint venture operation with Veolia, a global leader in optimised environment resource management.

{:}{:ar}المصادقة على عضوية الإمارات العربية المتحدة في الاتحاد الدولي للتزلج على الثلوج

هذه العضوية تمكّن الرياضيين الإماراتيين المتدربين في” سكي دبي” من المنافسة على المستوى الدولي وستوفر لمنتجع التزلج الداخلي فرصة استضافة الأحداث الدولية للرياضات الثلجية المعتمدة من قبل FIS

صادق الاتحاد الدولي للتزلج على الثلوج (FIS) على عضوية دولة الإمارات العربية المتحدة في الاتحاد، وذلك بعد تصويت الدول الأعضاء خلال المؤتمر الدولي الثاني والخمسين لرياضة التزلج على الثلج، الذي عقد الأسبوع الماضي في سويسرا. ويشكل الحصول على العضوية تتويجاً للحملة التي امتدت لخمس سنوات بقياد شركة “ماجد الفطيم” و”سكي دبي”، وبالتعاون مع اتحاد الإمارات للرياضات الشتوية.  كما يمهد الطريق أمام الرياضيين الإماراتيين في مجال الرياضات الثلجية للمنافسة على المستوى الدولي لأول مرة، إلى جانب قدرة دولة الإمارات على استضافة فعاليات الرياضات الثلجية الدولية المعتمدة من قبل الاتحاد الدولي للتزلج على الثلج مثل بطولة التزلج المتعرج على المنحدرات وبطولة التزلج والتزلج اللوحي على المسارات المائلة، واللتين ستقامان في “سكي دبي” في وقتٍ لاحق من هذا العام.

وساهمت “سكي دبي” على امتداد العقد الماضي في تعزيز ثقافة الرياضات الشتوية في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا، وعملت على ترسيخ مكانتها كمركز للمسابقات الدولية من خلال استضافة العديد من البطولات المرموقة المرموقة مثل “كأس العالم” و”كأس العالم للتزحلق على الجليد” بالإضافة إلى تأسيس بطولة الإمارات الوطنية للتزلج والتزحلق على الجليد، والتي تجذب المتنافسين والمشاهدين من جميع أنحاء العالم. وتماشياً مع الجهود المبذولة لإنشاء فريق وطني، توفر هذه المنشأة الحديثة أيضاً منصة للرياضيين للتعلم وتطوير وصقل مواهبهم الفريدة من نوعها، كما تلتزم باحتضان المواهب المحلية من خلال رعايتها للبرامج الرياضية.

وقال محمد العتري، نائب رئيس مشاريع الثلج العالمية في شركة “ماجد الفطيم”، في معرض تعليقه على هذا الإعلان: “تشكل عضوية الاتحاد الدولي للتزلج على الثلوج مناسبة تدعو للفخر ومن شأنها تعزيز مكانة دولة الإمارات على المسرح الدولي للرياضات الثلجية. كما يُعتبر ذلك خطوة مميزة للغاية بالنسبة للرياضيين الذين يمكنهم الآن التطلع لتمثيل بلدهم على المستوى العالمي، من خلال التنافس في بعض الأحداث الرياضية الأكثر شهرة وعراقة في العالم مثل الألعاب الأولمبية الشتوية وبطولة العالم للتزلج على الثلج”.{:en}United Arab Emirates ratified as Associate Member{:}{:ar}المصادقة على عضوية الإمارات العربية المتحدة في الاتحاد الدولي للتزلج على الثلوج{:}

وأضاف العتري: “نلتزم في شركة “ماجد الفطيم” بتخطي حدود الممكن والمستحيل، وفي حين قد تبدو الصحراء وجهة غير مألوفة لممارسة الرياضات الثلجية، فإن “سكي دبي” نجحت في أن تعرّف أكثر من 80 ألف شخص على التزلج والرياضات الثلجية سنوياً، وقامت بتدريب جيل من نخبة الرياضيين. وفي إطار جهودنا المخصصة لدعم المواهب المحلية، عملنا عن كثب مع اتحاد الإمارات للرياضات الشتوية وكان لنا دور فعال وأساسي في الحصول على هذه العضوية. نحن متحمسون للغاية لمشاهدة رياضيينا وهم يحققون بصمة مميزة على المسرح العالمي والمزيد من النمو في قطاع الرياضات الثلجية”.

وكانت دولة الإمارات العربية المتحدة واحدة من بين خمس دول جديدة تمت الموافقة على انضمامها كعضو منتسب في الاتحاد الدولي للتزلج على الثلوج خلال المؤتمر الدولي لرياضة التزلج على الثلج، والذي يُعقد كل عامين. ويُعتبر الاتحاد الدولي للتزلج على الثلوج الهيئة الناظمة دولياً لرياضات التزلج على الثلج والتزحلق على الجليد، وقد تأسس في العام 1924 خلال الألعاب الأولمبية الشتوية الأولى التي أقيمت في مدينة شاموني في فرنسا. وهو معترف به من قبل اللجنة الأولمبية الدولية (IOC). ويدير الاتحاد الفروع المتصلة بالدورة الأولمبية للتزلج في جبال الألب، والتزلج الريفي، والقفز على الجليد، والتزلج الإسكندنافي المشترك، والتزلج الحر ورياضة التزحلق على الثلج، بما في ذلك وضع قواعد المنافسات الدولية. وتقام سنوياً على مراحل أكثر من 7,000 مسابقة للتزلج والتزحلق على الجليد من تنظيم الاتحاد الدولي للتزلج على الثلوج، والذي يضم 123 دولة عضو من جميع أنحاء العالم.

وتم ترشيح “سكي دبي” مؤخراً لجائزة “أفضل منتجع داخلي للتزلج في العالم” في حفل توزيع جوائز التزلج العالمي لعام 2021، كما حصلت على هذا اللقب المرموق لمدة خمس سنوات متتالية. للمزيد من المعلومات حول “سكي دبي”، يرجى زيارة skidxb.com أومتابعة حسابات التواصل الاجتماعي عبر @skidxb.

عن “ماجد الفطيم”

تأسست شركة “ماجد الفطيم” عام 1992، وهي الشركة الرائدة في مجال تطوير وإدارة مراكز التسوق، والمدن المتكاملة ومنشآت التجزئة والترفيه على مستوى الشرق الأوسط وإفريقيا وآسيا.

وتحفل قصة نجاح “ماجد الفطيم” بالعديد من الإنجازات، التي جاءت نتيجة رؤية أسسها السيد ماجد الفطيم، الذي حلم بتغيير مفهوم التسوّق والترفيه لتحقيق “أسعد اللحظات لكل الناس، كل يوم”. وقد بدأت ملامح تلك الرؤية تتجسّد عبر العديد من مراكز التسوّق الحديثة والمبتكرة، تم افتتاحها أولاً في دولة الإمارات العربية المتحدة، لتتوسّع بعدها عبر 17 سوقاً حول العالم ويعمل بها أكثر من 43 ألف موظف. وقد نالت المجموعة أعلى درجة استثمارية (BBB) للمؤسسات الخاصة في منطقة الشرق الأوسط.

تمتلك وتدير “ماجد الفطيم” اليوم 27 مركز تسوّق و13 فندقاً وأربعة مشاريع مدن متكاملة بالإضافة إلى العديد من المشاريع قيد الإنشاء. وتتضمّن مراكز التسوّق التابعة لشركة “ماجد الفطيم”، “مول الإمارات”، و”مول مصر”، ومراكز “سيتي سنتر”، ومراكز التسوق المجتمعية “ماي سيتي سنتر”، بالإضافة إلى خمس مجمّعات تسوّق بالشراكة مع حكومة الشارقة. كما أنّ للشركة امتياز الاستخدام الحصري لاسم “كارفور” في أكثر من 30 سوقاً على مستوى الشرق الأوسط وإفريقيا وآسيا. وتدير “ماجد الفطيم” أكثر من 350 متجراً، بالإضافة إلى المتجر الإلكتروني.

كما تدير “ماجد الفطيم” أكثر من 500 شاشة سينما في صالات “ڤوكس سينما” التابعة لها، بالإضافة مراكز ترفيه عائلي عالمية المستوى من بينها “ماجيك بلانيت” و”سكي دبي” و”آي فلاي دبي” و”دريم سكيب”و”سكي مصر”، وغيرها. وتعد “ماجد الفطيم” هي الشركة الأم لشركة متخصصة في الأزياء والتجزئة والمفروشات المنزلية والديكورات الداخلية وتدير عدداً من أبرز الأسماء والعلامات التجارية في عالم الأزياء والمنزل مثل “أبيركرومبي آند فتش” و”هوليستر” و”أُول سينتس” و”لولوليمون أثليتيكا” و”كريت آند باريل” و “ميزون دو موند” و”ليغو” و”ذات” المتجر والتطبيق الإلكتروني للأزياء. كما تشغّل “ماجد الفطيم” شركة إدارة المرافق “إنوڤا” من خلال مشروع مشترك مع شركة “ﭬيوليا”، العالمية الرائدة في مجال إدارة الموارد البيئية.{:}