{:en}adidas reinforces inclusivity in swimming{:}{:ar}”أديداس” تطلق مجموعة FULL-COVER SWIMWEAR الجديدة من ملابس السباحة{:} with launch of ITS first full-cover swimwear collection

{:en}

 embargoed until 10th june 2021 09:00 AM UAE

adidas reinforces inclusivity in swimming with launch of ITS first full-cover swimwear collection

  • The debut Full-Cover Collection is designed for those who – whether for personal choice or cultural reasons – otherwise face limited performance options
  • adidas’ expertise in design, fabrics and features, delivers a comfortable and technical swimming experience for every woman
  • The new campaign, Beyond the Surface, celebrates how water accepts everyone unconditionally, and is fronted by Sudanese-British spoken word-poet and sport inclusivity activist, Asma Elbadawi

Driven by the belief that sport belongs to all, adidas began a movement of change to ensure that all bodies, had access to performance wear for the water and enjoy one of the most popular sports in the world. Therefore today, the brand continues its drive to offer a wider choice of technical apparel for athletes everywhere, via the unveil of its first Full-Cover Swimwear Collection.

The range is designed to support the needs of those who find the category offers limited choice when it comes to swimwear. It is informed – via community engagement and insights from around the world – by those who expressed a need for full-coverage for cultural reasons, or those just looking for greater choice via a broader range of technical apparel to suit their needs in the water.{:en}adidas reinforces inclusivity in swimming{:}{:ar}”أديداس” تطلق مجموعة FULL-COVER SWIMWEAR الجديدة من ملابس السباحة{:}

A YouGov survey commissioned by adidas in 2021 reveals that only 12% of women are completely comfortable wearing a swimsuit at a public beach or pool. Body shame and lack of privacy are the two main reasons women do not feel comfortable in their swimsuits.

Additionally, 59% of women aged 18-42 in the United Arab Emirates agree or strongly agree that the “media creates an unattainable body image for female swimmers”. Moreover, only one quarter of women surveyed rate the availability of modest and size inclusive swimwear ranges as excellent.

Sybille Baumann, Senior Product Manager adidas Swimwear, said: “At adidas we believe that nobody should be prevented from enjoying the benefits of being in and around the water. We are constantly looking at ways to diversify our product offering for all women and our Full-Cover Swimwear Collection is rooted in that mentality.”

Pieces feature press studs – situated inside the top at hip height and along the outside of the fabric on the legs – to connect the two and offer an adjustable fit, preventing unnecessary movement of material in and out of the water. It also features thumb holes in the sleeves for optimized fit. Moreover, singlets with sleeves, and a swim hijab – which features a specially crafted adjustable inner cap to provide the perfect fit and to prevent it from slipping whilst swimming – complete the collection.

Each piece is also carefully crafted to ensure that additional fabric does not reduce a swimmer’s ability to move in the water. The range went through a detailed testing process with consumer groups across multiple regions to help find the perfect balance of fit, features, performance and coverage. The pieces are quick drying, and have been carefully designed to ensure maximum comfort for the swimmer, in and out of the water. As part of adidas’ ongoing commitment to more sustainable design, all are crafted with a chlorine-resistant fabric that features Econyl® regenerated yarn.

The Beyond the Surface campaign, part of Watch Us Move – adidas’ broader intiative to create more space for women in sport – celebrates the power of water and its ability to defy restrictions, bring renewal and accept everyone unconditionally. The new campaign is fronted by spoken word-artist and sport inclusivity activist, Asma Elbadawi, who created a specially commissioned poem to celebrate her relationship with the water and the confidence it can bring to all women.

Sudanese-British spoken word-poet and sport inclusivity activist, Asma Elbadawi, added: “This is a project that is close to my heart and I am incredibly proud to support a campaign that will remove barriers for women across the world to enjoy swimming.”

Asma will feature in the campaign alongside Lebanese, Dubai-based adidas ambassador and amputee athlete Dareen Barbar. Building on its commitment to make the future of sport more inclusive for all, adidas continues to evolve its swimwear offering, helping to overcome technical challenges to enable every woman in the water.

The latest 18-strong piece collection, which comes in three colourways, follows on from the launch of its inclusively sized Sh3ro range, designed to offer women of all shapes a wide range of technical apparel to support their swim.

The adidas Full-Cover Swimwear collection will be available from 10th June 2021, on adidas.com , starting from AED 99 up to AED 249, in three different colourways – black, purple and burgundy – and will be available in a range of sizes from 2XS to 2XL.

ABOUT ADIDAS

adidas is a global designer and developer of athletic and lifestyle footwear, apparel, and accessories with the mission to be the best sports brand in the world. As an innovation and design leader, adidas engineers the best in high-performance products to make athletes better, faster, and stronger and creates a range of classic and fresh lifestyle and high-fashion lines.

{:}{:ar}“أديداس” تطلق مجموعة FULL-COVER SWIMWEAR الجديدة من ملابس السباحة التي تغطي الجسم بالكامل لجعل جميع النساء يستمتعن بهذه الرياضة

  • تم تصميم Full-Cover Collection للمرة الأولى بما يتناسب مع أولئك اللواتي يواجهن خيارات حركة محدودة – سواء كان ذلك لأسباب شخصية أو ثقافية
  • تمتلك “أديداس” خبرة واسعة في التصميم واختيار الأقمشة المناسبة لتوفير تجربة سباحة مريحة وعملية لكل امرأة
  • الحملة الجديدة Beyond the Surface، تحتفي بكيفية تأثير المياه وتقبلها من قبل الجميع من دون أي قيد أو شرط، وتقود هذه الحملة أسماء البدوي، الشاعرة البريطانية من أصول سودانية والخبيرة في فن الخطابة والناشطة الرياضية

دبي، 10 يونيو 2021: انطلاقاً من قناعتها الراسخة بأن الرياضة ملك الجميع، بدأت “أديداس” باعتماد منحى جديداً يتيح الفرصة لكل فئات المجتمع من خلال الحصول على الملابس التي تجعلهم يشعرون بالراحة والاستمتاع بممارسة السباحة والرياضات المائية التي تعتبر واحدة من أكثر الهوايات انتشاراً حول العالم. وتواصل هذه العلامة التجارية اليوم، بذل جهودها من أجل توفير مجموعة متنوعة من الملابس التي تلائم الرياضيين من الناحية العملية في مختلف الأماكن، وذلك من خلال كشف النقاب عن أول مجموعة ملابس سباحة تغطي الجسم بالكامل (Full-Cover Swimwear).{:en}adidas reinforces inclusivity in swimming{:}{:ar}”أديداس” تطلق مجموعة FULL-COVER SWIMWEAR الجديدة من ملابس السباحة{:}

صُممت هذه المجموعة بهدف الوفاء باحتياجات أولئك اللواتي يواجهن صعوبات بإيجاد ملابس السباحة التي تلائمهن كون هذه الخيارات المتاحة ضمن هذه الفئة لا تزال محدودة. وقد تم استرشاد هذه المجموعة – من خلال إشراك المجتمع واستطلاع آراء من جميع أنحاء العالم – من أولئك اللواتي أعربن عن حاجتهن إلى تغطية أجسامهن بالكامل لأسباب ثقافية، أو اللواتي يبحثن عن خيارات أوسع عبر مجموعة أكبر من الملابس العملية التي تناسب احتياجاتهن خلال تواجدهن في الماء.

أظهر استطلاع YouGov بتكليف من adidas في عام 2021 أن 12٪ فقط من النساء يشعرن بالراحة التامة عند ارتداء ملابس السباحة على الشاطئ العام أو حمام السباحة. العار على الجسم وانعدام الخصوصية هما السببان الرئيسيان في عدم شعور النساء بالراحة في ملابس السباحة.

بالإضافة إلى ذلك ، فإن 59٪ من النساء اللواتي تتراوح أعمارهن بين 18 و 42 عامًا في الإمارات العربية المتحدة يوافقن أو يوافقن بشدة على أن “وسائل الإعلام تخلق صورة جسدية لا يمكن بلوغها للسباحات”. علاوة على ذلك ، فإن ربع النساء اللاتي شملهن الاستطلاع فقط يصنفن مدى توافر ملابس السباحة المحتشمة والحجمية على أنها ممتازة.

قالت سيبيل بومان ، مديرة منتجات “أديداس سويموير”: “نعتقد في أديداس أنه لا ينبغي منع أي شخص من الاستمتاع بفوائد التواجد في المياه وحولها. نحن نبحث باستمرار عن طرق لتنويع عروض منتجاتنا لجميع النساء ومجموعة ملابس السباحة ذات الغطاء الكامل متجذرة في تلك العقلية “.

تتميز القطع بأزرار ضغط تقع داخل الجزء العلوي عند ارتفاع الورك على طول الجزء الخارجي من القماش على الأرجل، وذلك من أجل ربط الجزئين معاً وتوفير الوضعية المناسبة التي يمكن تعديلها حسب الحاجة، وهو ما يمنع الحركة غير الضرورية لخامة المواد داخل وخارج الماء. كما أن هذه القطع من ملابس السباحة تتميز بفتحات للإبهام في الأكمام لتحسين الوضعية. وبالإضافة إلى ذلك، فإن القمصان ذات الأكمام وحجاب السباحة  يكملان هذه المجموعة التي تتميز بغطاء داخلي قابل للتعديل مصنوع خصيصاً لتوفير المقاس المثالي ولمنعه من الإنزلاق أثناء السباحة.

تم أيضاً تصميم كل قطعة بعناية للتأكد من أن القماش الإضافي لا يقلل من قدرة السبّاحة على الحرك في الماء. وخضعت المجموعة لعملية اختبار مستفيضة مع مجموعات من المستهلكين في مناطق متعددة للمساعدة في إيجاد التوازن المثالي بين الملائمة والميزات والأداء والتغطية. وقد تم تصميم القطع القابلة للتجفاف بسرعة بعناية من أجل ضمان أقصى قدر من الراحة للسبّاحة داخل وخارج الماء. وكجزء من التزام “أديداس” المتواصل بتصاميم أكثر استدامة، فإنه قد تمت صناعة كل المجموعة من قماش مقاوم للكلور يتميز بخيوط Econyl® المتجددة.

وتحتفي حملة Beyond the Surface وهي جزء من Watch Us Move وهي مبادرة طويلة الأمد أطلقتها “أديداس” إلى تشجيع النساء على ممارسة الرياضة، بتأثير المياه وقدرتها على تحدي القيود وإحداث التغيير الذي يتقبّله الجميع من دون قيد أو شرط. وتقود هذه الحملة أسماء البدوي الشاعرة والخبيرة في فن الخطابة والناشطة في مختلف الأنشطة الرياضية، وهي قد ألفت قصيدة مخصصة للاحتفال بعلاقتها بالمياه والثقة التي يمكن أن تجلبها لجميع النساء.

وأضافت الشاعرة السودانية البريطانية والناشطة في مجال الشمولية الرياضية ، أسماء البدوي: “هذا مشروع قريب من قلبي وأنا فخورة للغاية بدعم حملة تعمل على إزالة الحواجز أمام النساء في جميع أنحاء العالم للاستمتاع بالسباحة. ”

وستشارك أسماء في الحملة إلى جانب سفيرة أديداس اللبنانية المقيمة في دبي و الرياضية من ذوي الأطراف المبتورة دارين بربر. بناءً على التزامها بجعل مستقبل الرياضة أكثر شمولاً للجميع ، تواصل أديداس تطوير عروضها لملابس السباحة ، مما يساعد على التغلب على التحديات التقنية لتمكين كل امرأة في الماء.

وتأتي أحدث مجموع من ملابس السباحة النسائية مكونة من 18 قطعة موزعة على ثلاثة ألوان، يتبعها إطلاق مجموعة Sh3ro الشاملة التي تم بمختلف الأحجام عبر تشكيلة واسعة من الملابس العملية من أجل تشجيع ممارسة السباحة.

سوف تتوفر مجموعة ملابس السباحة التي تغطي الجسم بالكامل “Full-Cover Swimwear” من “أديداس” اعتباراً من 10 يونيو 2021 عبر الموقع الإلكتروني adidas.com، ابتداءً من 99 درهم إماراتي وتصل إلى 249 درهم إماراتي وبثلاثة ألوان مختلفة – الأسود والأرجواني والعنّابي – وسوف تتوفر أيضاً بأحجام تتراوح من 2XS إلى 2XL.

نبذة حول “أديداس”

أديداس مصمم ومطور عالمي للأحذية والملابس والإكسسوارات الرياضية ونمط الحياة وتتمثل مهمتها في أن تكون أفضل علامة تجارية رياضية في العالم. بصفتها شركة رائدة في مجال الابتكار والتصميم ، فإن أديداس تصمم أفضل المنتجات عالية الأداء لجعل الرياضيين أفضل وأسرع وأقوى وتخلق مجموعة من خطوط الموضة والأزياء الكلاسيكية والحديثة.{:}