{:en}How the Galaxy S21’s AI Improves Your Photos{:}{:ar}كيف تحسّن تكنولوجيا الذكاء الاصطناعي في هواتف Galaxy S21{:} in the Blink of an Eye

{:en}

How the Galaxy S21’s AI Improves Your Photos in the Blink of an Eye

Samsung has built a legacy of innovative smartphone camera technology that makes it simple for people to take the perfect snapshot—from seasoned pros to complete beginners. Click the shutter and in an instant, you have stunning results, whether it’s a dreamy landscape or a precious family portrait. But a lot happens behind the scenes in that instant, and it’s thanks to the powerful AI onboard Samsung’s flagship Galaxy devices.

The Galaxy S21 series is the latest to feature Samsung’s cutting-edge AI-powered cameras, giving mobile photographers of all skill levels pro-grade tools that work behind-the-scenes to ensure every moment you capture is truly epic. Here, we take a closer look at how AI is improving portraits on the Galaxy S21 series.

Enhanced Selfie Experience

With the Galaxy S21 series’ selfie camera, you’ll always look your best with AI that delivers a more natural look and improved details. There are two key parts to the enhanced selfie experience:

  1. Face information detection: When you snap a photo, the AI-powered selfie camera first identifies faces in the image, then segments them from the rest of the details in the scene, and finally applies natural enhancements to your subjects—all in the blink of an eye.{:en}How the Galaxy S21’s AI Improves Your Photos{:}{:ar}كيف تحسّن تكنولوجيا الذكاء الاصطناعي في هواتف Galaxy S21{:}

2.Restoration: The natural enhancements include bringing out the details in your subjects’ hair, eyes, and facial features and adjusting white balance to create more natural looking skin tones in any environment.

Samsung also included support for third party apps, so you can take images from your favorite camera or social media app and still get the benefits of AI-powered selfie camera.

Updated Portrait Mode

The new advanced Portrait mode, formerly known as Live Focus, uses improved 3D sensing to deliver photos with more depth and dramatic effects.

When using Portrait mode, you can select from a variety of special effects to apply to your final image. As soon as you click the shutter, the onboard AI begins segmenting, matting, and refining the details of your subjects. Here’s how it works:

  1. Segmentation Map: First, the AI immediately recognizes the humans or pets in the scene and generates an instant segmentation map to separate each individual subject.
  2. Seed Map: Based on this segmentation map, a seed map of the subjects is generated to which your selected effects will apply. In a portrait, a seed map would separate the background from the main subject.
  3. Tri-map: Image processing then adds a tri-map on top of the seed map, to identify the subject, the background, and the areas where they blend together.
  4. Matte Map: Matting is then applied to the tri-map to bring out the details in the hair and facial features of your subjects.

5.Depth Estimation: Meanwhile, the AI simultaneously measures depth information to refine the background details and depth-of-field.1

During segmenting, the AI powering Portrait mode is able to discern whether you’re capturing a singular person, a group of people at different depth levels, or a pet.

Refining the Details

After segmenting your subjects, the seed map generates a tri-map where black represents the background, white represents the subject, and gray represents areas of the image that are uncertain.

During image processing when the background is blurred out in Portrait mode, this map ensures that the blur doesn’t overlap with your subject. A matte map is then generated to refine the details in the gray, unknown areas of the scene and to improve the resolution of the image. At the same time matting takes place, the AI uses the seed map to refine the details of the interior parts of the subject. The maps are then combined and upscaled to produce a final, high-resolution portrait where your subjects really pop off the background. Although it seems like quite an extensive process, it all happens within 3 seconds.2

1 Depth-of-field adjustments are only applied when using the Blur effect on portraits of people and animals. If the camera measures an object at the same depth as a person, the effect is not applied, and the image is saved with its natural depth-of-field.

2 Portrait mode processing times may vary depending on the shooting conditions.

{:}{:ar} كيف تحسّن تكنولوجيا الذكاء الاصطناعي في هواتف Galaxy S21 عملية التقاط الصور بشكل سريع وفعّال؟

تمكنت شركة سامسونج على مدار العقديين الماضيين من بناء إرث عريق وخاص بها على مستوى التقنيات المبتكرة لكاميرا الهواتف الذكية، واضعة نصب عينيها تمكين جميع مستخدمي هواتفها من الحصول على صور رائعة ومثالية – سواءً كانوا محترفين أو مبتدئين في عالم التصوير. انقر فوق زر الكاميرا، لتحصل في رمشة عين على نتائج تصوير مميزة سواء للمنظر الطبيعي الساحر الذي أمامك أو لأفراد العائلة والأصدقاء، ولكن ربما لا يدرك من قام بالتقاط تلك الصور المذهلة أن الكثير من الأشياء تحدث خلف الكواليس في تلك اللحظة، يعود الفضل في ذلك إلى تقنية الذكاء الاصطناعي المتقدمة التي تحتويها أجهزة Galaxy الرائدة من سامسونج.

وتُعد سلسلة هواتف Galaxy S21أحدت الأجهزة الرائدة من سامسونج والتي تتميز بكاميراتها المتطورة والمدعومة  بتقنية الذكاء الاصطناعي، مما يتيح للمصورين، بغض النظر عن مستوى مهاراتهم في التصوير، أدوات احترافية تمكنهم من التقاط صور رائعة على نحو غير مسبوق. وإليكم في الأسطر التالية، معلومات تفصيلية حول دور الذكاء الاصطناعي في الارتقاء بمستوى الصور التي يتم التقاطها باستخدام هواتف سلسلة  .Galaxy S21{:en}How the Galaxy S21’s AI Improves Your Photos{:}{:ar}كيف تحسّن تكنولوجيا الذكاء الاصطناعي في هواتف Galaxy S21{:}

تجربة سيلفي محسنة 

توفر كاميرا الصور الشخصية في سلسلة Galaxy S21، للمستخدمين القدرة على الظهور في أبهى حالاتهم باستخدام الذكاء الاصطناعي، الذي يوفر مظهراً طبيعياً وتفاصيل محسنة. ونسلط فيما يلي الضوء على جزئيتين رئيسيتين تساهمان في تحسين تجربة السيلفي:

  • التعرف إلى ملامح الوجه: تقوم كاميرا السيلفي التي تعمل بالذكاء الاصطناعي بتحديد الوجوه الموجودة في الصورة بمجرد التقاطها، ليتم بعد ذلك فصلها عم بقية العناصر الموجودة في المشهد، وصولاً إلى إجراء تحسينات طبيعية على أهداف الصورة- كل ذلك برمشة عين.
  • تحسين التفاصيل: تشمل التحسينات الطبيعية إبراز التفاصيل في الشعر والعينين وملامح الوجه وتعديل توازن اللون الأبيض للحصول على ألوان بشرة أكثر طبيعية في أي بيئة يتم التقاط الصور فيها.

كما قامت سامسونج أيضاً بإضافة دعم خاص لتطبيقات الطرف الثالث، بحيث يمكنك التقاط الصور من الكاميرا المفضلة لديك أو تطبيق الوسائط الاجتماعية والاستمرار في الحصول على مزايا كاميرا الصور الشخصية التي تعمل بالذكاء الاصطناعي.

التحديثات على ميزة Portrait Mode

يستخدم وضع Portrait المتقدم الجديد، المعروف سابقاً باسم  Live Focus، مستشعراً ثلاثي الأبعاد، تم تحسينه على نحو مبتكر لتوفير صور مميزة، بمزيد من العمق والتأثيرات المتطورة.

يمكنك عند استخدام Portrait mode، الاختيار من بين مجموعة متنوعة من التأثيرات الخاصة لتطبيقها على صورتك النهائية. وبمجرد النقر فوق زر التصوير، ستقوم تقنية الذكاء الاصطناعي الموجودة على اللوحة في تجزئة تفاصيل الأهداف في الصورة، وتعديلها وتحسينها. على النحو التالي:

  • خارطة تجزئة المشهد المراد تصويره: أولاً، يتعرف الذكاء الاصطناعي بشكل فوري على البشر أو الحيوانات الأليفة في المشهد ويقوم بإنشاء خريطة تجزئة فورية لفصل كل عنصر على حدة.
  • الخارطة الأولية: بناءً على خريطة التجزئة، يتم إنشاء خريطة أولية للموضوعات التي سيتم تطبيق التأثيرات المحددة عليها. في الصورة الشخصية، على سبيل المثال، سيتم فصل الخارطة الأولية الخلفية عن العنصر الرئيسي.
  • الخارطة الثلاثية: تضيف ميزة معالجة الصور بعد ذلك خريطة ثلاثية أعلى الخارطة الأولية لتحديد الهدف والخلفية والمناطق التي تمتزج فيها.
  • الخارطة التفصيلية: يتم تطبيق منهج التفصيل بعد ذلك على الخارطة الثلاثية لإبراز تفاصيل الهدف، لا سيما على مستوى الشعر وميزات الوجه.
  • تقدير العمق: تقوم تقنية الذكاء الاصطناعي في هذه المرحلة بتحليل البيانات المتعمقة بشكل متزامن لتحسين تفاصيل الخلفية وعمق المشهد*.

ويقوم وضع Portrait الذي يعمل بالذكاء الاصطناعي، خلال مرحلة التجزئة بتحليل ما إذا كنت تلتقط صورة لشخص واحد، أو مجموعة من الأشخاص بمستويات عمق مختلفة، أو حيوان أليف.

تحديد التفاصيل

بعد تجزئة وتقسيم الموضوعات، تُنشئ الخارطة الأولية خريطة ثلاثية حيث يمثل الأسود الخلفية، ويمثل الأبيض الهدف، بينما يمثل اللون الرمادي مناطق الصورة غير المؤكدة.

تضمن هذه الخريطة، أثناء معالجة الصورة عندما تكون الخلفية غير واضحة في وضع Portrait، عدم التداخل بين الهدف وعمليات التعتيم. يتم بعد ذلك إنشاء خارطة تفصيلية لتحسين التفاصيل في المناطق الرمادية غير المعروفة من المشهد وتحسين دقة الصورة. في نفس الوقت الذي يحدث فيه التفصيل، يستخدم الذكاء الاصطناعي الخارطة الأولية، لتحسين تفاصيل الأجزاء الداخلية للموضوع. يتم بعد ذلك دمج الخرائط وترقيتها لإنتاج صورة شخصية عالية الدقة، حيث تنبثق الأهدافك من الخلفية على نحو يحاكي الواقع. وعلى الرغم من أنها تبدو عملية شاملة وطويلة، إلا أن كل ذلك يحدث في غضون 3 ثوانٍ فقط**.

* يتم تطبيق تعديلات عمق المجال فقط عند استخدام تأثير التمويه على صور الأشخاص والحيوانات. إذا كانت الكاميرا تقيس كائناً بنفس عمق الشخص، فلن يتم تطبيق التأثير عليه، ويتم حفظ الصورة بعمق المجال الطبيعي..

** قد تختلف أوقات معالجة وضع Portrait تبعاً لظروف التصوير.{:}