{:en}Ajman’s Department of Finance shares best practices{:}{:ar}مالية عجمان تعرض خدمة إدارة علاقات الموردين لنظريتها في أم القيوين{:} in vendor management to its peers in Umm Al Quwain

{:en}

Ajman’s Department of Finance shares best practices in vendor management to its peers in Umm Al Quwain

The Ajman’s Department of Finance has welcomed a delegation from the Department of Finance – Umm Al Quwain, in a visit to view Ajman’s best practices and adopted systems in the supplier portal.

The meeting, which was attended by Waleed Al Zarouni, Head of Administrative Services at Ajman’s Department of Finance, and a number of representatives from UAQ’s Department of Finance, addressed all inquiries of the latter regarding the services provided to vendors.

The said meeting also discussed the mechanism for setting vendor registration fees and the possibility of registering suppliers who have commercial licenses from outside the emirate including setting up alerts and notifications. Further, the team also discussed possible challenges that may be encountered while integrating the portal and how to rectify it.{:en}Ajman’s Department of Finance shares best practices{:}{:ar}مالية عجمان تعرض خدمة إدارة علاقات الموردين لنظريتها في أم القيوين{:}

Commenting on this, Al Zarouni stated: “This is a realisation of the importance of cooperation between local governments to improve performance and financial work at the national level. We are pleased to hold this meeting with the Department of Finance in Umm Al Quwain to exchange experiences and knowledge and demonstrate the best practices that we follow to meet the needs of our vendors.”

Meanwhile, Wedad Juma’a Al Ali, a representative from UAQ’s Department of Finance, said: “This meeting comes in line with our efforts to implement strategic initiatives that will facilitate doing business, therefore enabling companies and investors to grow and contribute to boosting the national economy. In addition, we laud the efforts of the Ajman’s Department of Finance and their continuous cooperation, as benefiting from their experiences and best practices will help us provide various facilities that would support investors and especially Small and Medium Enterprises (SMEs) in the emirate.

{:}{:ar}مالية عجمان تعرض خدمة إدارة علاقات الموردين لنظريتها في أم القيوين

استقبلت دائرة المالية بحكومة عجمان وفداً من الدائرة المالية لحكومة ام القيوين في اجتماع تنسيقي للاطلاع على أفضل الممارسات التي تتبعها مالية عجمان في إدارة سجل الموردين في الحكومة والأنظمة المستخدمة.

حضر الاجتماع السيد وليد عبدالله الزرعوني، رئيس قسم الخدمات الإدارية بدائرة المالية بحكومة عجمان، وجانب من ممثلي مالية أم القيوين.

وخلال الاجتماع، اطلع وفد مالية أم القيوين على أفضل تجارب مالية عجمان والإجراءات الإدارية و المالية التي تتبعها في هذا الصدد، وتمت مناقشة كافة الاستفسارات حول النظام المتبع لإدارة سجل الموردين.

كما نوقش في الاجتماع آلية تحديد الرسوم وإمكانية تسجيل الموردين الذين لديهم رخص تجارية من خارج الإمارة في النظام، وكيفية عمل التنبيهات. كما استعرض الاجتماع التحديات التي قد تتم مواجهتها عند تطبيق النظام.{:en}Ajman’s Department of Finance shares best practices{:}{:ar}مالية عجمان تعرض خدمة إدارة علاقات الموردين لنظريتها في أم القيوين{:}

وتعليقاً على هذا الموضوع، قال السيد وليد عبدالله الزرعوني، رئيس قسم الخدمات الإدارية بدائرة المالية بحكومة عجمان: “نحن ندرك أهمية التعاون بين الحكومات المحلية للارتقاء بالأداء والعمل المالي على المستوى الوطني. وإننا سعيدون بعقد هذا الاجتماع مع دائرة المالية بحكومة أم القيوين لتبادل الخبرات والمعرفة واطلاعهم على أفضل الممارسات التي نتبعها لتلبية احتياجات الموردين.”

من جانبها، قالت وداد جمعة آل علي ممثلة دائرة المالية بحكومة أم القيوين: “يأتي هذا الاجتماع في إطار حرصنا على تنفيذ مبادرات استراتيجية من شأنها أن تسهل على المؤسسات والمستثمرين مزاولة الأعمال وذلك لتمكين قطاع الأعمال من النمو وتنشيط الحركة الاقتصادية. ونحن نثمن جهود دائرة المالية بحكومة عجمان وتعاونهم المستمر حيث إن الاستفادة من التجارب والممارسات التي يتبعونها سيساعدنا في تقديم العديد من التسهيلات التي تعود بالنفع على المستثمرين وأصحاب الشركات الصغيرة والمتوسطة.”{:}