{:en}Caliburn International Donates $250,000 to American University of Iraq, Sulaimani (AUIS){:}{:ar}كاليبورن إنترناشيونال تتبرع بمبلغ 250 ألف دولار إلى الجامعة الأمريكية في العراق، بالسليمانية{:}

{:en}RESTON, Va.–(BUSINESS WIRE/AETOSWire)– Caliburn International announced today its intention to commit an initial $250,000 toward a new scholarship campaign with the American University of Iraq, Sulaimani (AUIS). The campaign, called “We Share the Future,” will raise money to provide students from diverse communities across Iraq with access to higher education. AUIS students majoring in Engineering and Medical Laboratory Sciences who have completed one to two years of undergraduate study will be eligible for scholarships.

Caliburn, which has had a long-standing presence in Iraq with its subsidiaries Sallyport, Janus Global Operations, and Comprehensive Health Services, is the first company to fund the scholarship program with several companies in the region expected to follow its lead. Caliburn has previously donated to similar initiatives, including school supply drives and a school renovation project funded and managed by Sallyport.

{:en}Caliburn International Donates 0,000 to American University of Iraq, Sulaimani (AUIS){:}{:ar}كاليبورن إنترناشيونال تتبرع بمبلغ 250 ألف دولار إلى الجامعة الأمريكية في العراق، بالسليمانية{:}

Caliburn CEO Bob Stalick said, “The new scholarship program is another way we can give back to the people of Iraq, where we have worked for many years and have established deep relationships and a respect for the people.” He noted that to help build a secure and prosperous Iraq, it is critical for the next generation to have the academic and technological background, as well as the critical thinking skills and the collaborative mindset needed to grow.

“Recipients of the scholarships not only have their lives change, but their families’ lives change for the better,” according to AUIS President, Bruce Walker Ferguson. “The investment in an educated workforce from corporate community support is key to enabling AUIS to attract students from diverse backgrounds and creates a powerful engine both for student success and for the country’s economic growth, social benefit, and regional security,” Ferguson said. He added that, “Having corporations working in Iraq, like Sallyport and Janus (part of the Caliburn family), partner with the University provides job prospects for AUIS students upon graduation.”

Caliburn recently announced its intention to break into two independent companies, Acuity International and Valiance Humanitarian. The company expects the separation into two companies to be completed by the fall of 2021.

Companies working in the Middle East region interested in supporting the education of Iraq’s future leaders, can join Caliburn and help grow the AUIS scholarship campaign by contacting AUIS VP Advancement Liza O’Connor-Stroud (US) at liza.oconnor@auis.edu.krd.

About Caliburn International

Caliburn International is a global company that provides Advanced Medical Solutions, Engineering and Technology Solutions and Global Mission Services for commercial and government customers. Formed by five industry-leading businesses – Comprehensive Health Services, Janus Global Operations, Project Time & Cost, Sallyport, and Michael Baker Global Services – Caliburn provides solutions and services that support national defense, global diplomacy, homeland security, healthcare, and technology development. Formed in 2018, with headquarters outside of Washington, D.C., Caliburn has global reach with 7,000 employees across five continents. Visit www.caliburnintl.com, to learn more about Caliburn.

About American University of Iraq, Sulaimani

American University of Iraq, Sulaimani (AUIS) is the first non-governmental, not-for-profit, American-style university in Iraq. Founded in 2007 and operated for the public benefit, it is also the first non-governmental university in the Iraqi Kurdistan Region to be accredited by both the federal Government of Iraq and the Kurdistan Regional Government. The only certified member in Iraq of the Association of American International Colleges and Universities, (AAICU), the University welcomes students from diverse communities throughout Iraq and the Kurdistan Region. For more information, visit http://auis.edu.krd/.

View source version on businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20210608005978/en/

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

ريستون، فيرجينيا-(بزنيس واير/ “ايتوس واير”): أعلنت اليوم شركة “كاليبورن إنترناشيونال” نيتها تخصيص مبلغ أولي بقيمة 250 ألف دولار لتمويل حملة جديدة للمنح الدراسية المقدمة للجامعة الأمريكية في العراق، بالسليمانية. ستتولى الحملة، التي تحمل عنوان “نحن نتشارك المستقبل”، جمع الأموال لتزويد الطلاب من مختلف المجتمعات في جميع أنحاء العراق بإمكانية الوصول إلى التعليم العالي. إنّ الطلاب المتخصصين في علوم المختبرات الطبية والهندسية في الجامعة الأمريكية في العراق، بالسليمانية والذين أكملوا سنة أو سنتين من الدراسة الجامعية سيكونون مؤهلين للحصول على المنح الدراسية.

تتمتع “كاليبورن” بحضور طويل الأجل في العراق إلى جانب شركاتها الفرعية “ساليبورت” و”جانوس جلوبال أوبيرايشنز” و”كومبريهنسيف هيلث سرفيسز”، وهي تعدّ الشركة الأولى التي تموّل برنامج المنح الدراسية بالتعاون مع الكثير من الشركات في المنطقة التي من المتوقع أن تحذو حذوها. هذا وقدمت “كاليبورن” سابقًا تبرعات لمبادرات مماثلة، بما في ذلك حملات جمع اللوازم المدرسية ومشروع لتجديد المدارس الذي تموله وتديره “ساليبورت”.

وفي هذا السياق، قال بوب ستاليك، الرئيس التنفيذي لشركة “كاليبورن”: “يعكس برنامج المنح الدراسية الجديد طريقة أخرى يمكننا من خلالها رد الجميل لشعب العراق، حيث عملنا لسنوات عديدة وأقمنا علاقات عميقة وأبدينا احترامًا كاملاً للشعب العراقي”. وأشار إلى أنه من المهم أن يتمتع الجيل القادم بالمعرفة الأكاديمية والتكنولوجية، فضلاً عن مهارات التفكير النقدي والعقلية التعاونية اللازمة للنمو بهدف المساعدة في بناء عراق آمن ومزدهر.

ووفقاً لبروس ووكر فيرغسون، رئيس الجامعة الأمريكية في العراق، بالسليمانية، “لن تساهم هذه المنح بتغيير حياة الحاصلين على المنح الدراسية فحسب، إنما ستساهم أيضاً بتغيير حياة أسرهم نحو الأفضل.” وقال في هذا السياق: “إن الاستثمار في القوى العاملة الحاصلة على التعليم من خلال دعم مجتمع الشركات يعد أساسياً لتمكين الجامعة الأمريكية في العراق، بالسليمانية من جذب طلاب من خلفيات متنوعة وخلق محرك قوي لتحقيق نجاح الطلاب، والنمو الاقتصادي، والفوائد الاجتماعية، والأمن الإقليمي في البلاد”. وأضاف أن “وجود شركات تعمل في العراق، من قبيل ’ساليبورت‘ و’جانوس‘ (التي تعد جزءاً من عائلة “كاليبورن‘) وتتعاون مع الجامعة، يساهم في توفير فرص عمل لطلاب الجامعة الأمريكية في العراق، بالسليمانية، بعد تخرجهم”.

هذا وأعلنت مؤخراً شركة “كاليبورن”نيتها الانفصال لتصبح شركتين مستقلتين، “أكويتي إنترناشيونال” و”فاليانس هيومانيتيريان”. وتتوقع الشركة أن يُصبح انفصال الشركتين نافذاً بحلول خريف العام 2021.

يمكن للشركات العاملة في منطقة الشرق الأوسط والمهتمة بدعم تعليم رواد المستقبل في العراق، الانضمام إلى “كاليبورن” والمساعدة في تطوير حملة المنح الدراسية المقدمة للجامعة الأمريكية في العراق، بالسليمانية من خلال التواصل مع ليزا أوكونور-سترود (من الولايات المتحدة الأمريكية)، وهي نائب الرئيس لشؤون التطوير في الجامعة الأمريكية في العراق، بالسليمانية عبر البريد الإلكتروني التالي: liza.oconnor@auis.edu.krd .

لمحة عن “كاليبورن إنترناشيونال”

تعد “كاليبورن إنترناشيونال” شركة عالمية تقدم حلولاً طبية متقدمة وحلولاً هندسية وتكنولوجية وخدمات ذات مهام عالمية للعملاء التجاريين والحكوميين. توفر “كاليبورن”، التي أُنشئت من قبل الشركات الرائدة الخمس في القطاع  “ساليبورت” و”جانوس جلوبال أوبيرايشنز” و”كومبريهنسيف هيلث سرفيسز” و”بروجكت تايم آند كوست” و”مايكل بايكر جلوبال سرفيسز”، الحلول والخدمات التي تدعم مجالات الدفاع الوطني، والدبلوماسية العالمية، والأمن الداخلي، والرعاية الصحية، وتطوير التكنولوجيا. وتتمتع “كاليبورن”، التي تأسست عام 2018 وتتخذ من خارج واشنطن العاصمة مقراً لها، بانتشار عالمي، ويعمل لديها 7000 موظف عبر القارات الخمس. لمعرفة المزيد عن “كاليبورن”، يرجى زيارة الموقع الإلكتروني التالي: www.caliburnintl.com.

لمحة عن الجامعة الأمريكية في العراق، بالسليمانية

تعد الجامعة الأمريكية في العراق، بالسليمانية الجامعة غير الحكومية وغير الربحية الأولى في العراق التي تعتمد الأساليب المعمول بها في أمريكا. وتُعتبر هذه الجامعة غير الحكومية، التي تأسست عام 2007 وتعمل للصالح العام، الأولى في إقليم كردستان العراق المعتمدة من قبل الحكومة الإتحادية العراقية وحكومة إقليم كردستان على السواء. وباعتبارها العضو الوحيد المعتمد في العراق من رابطة الكليات والجامعات الأمريكية الدولية، ترحب الجامعة بالطلاب من مختلف المجتمعات في جميع أنحاء العراق وإقليم كردستان. لمزيد من المعلومات، يرجى زيارة الموقع الإلكتروني التالي: http://auis.edu.krd/.

يمكنكم الاطلاع على النسخة الأصلية للبيان الصحفي على موقع “بزنيس واير” (businesswire.com) على الرابط الإلكتروني التالي: https://www.businesswire.com/news/home/20210608005978/en/

إن نص اللغة الأصلية لهذا البيان هو النسخة الرسمية المعتمدة. أما الترجمة فقد قدمت للمساعدة فقط، ويجب الرجوع لنص اللغة الأصلية الذي يمثل النسخة الوحيدة ذات التأثير القانوني.

المصدر: “ايتوس واير”

{:}