{:en}World’s 1st Nano Urea Introduced by IFFCO in India for the Farmers Across the World{:}{:ar}تعاونية المزارعين الهندية للأسمدة تقدم أول أسمدة يوريا مغلفة بطبقة نانو في العالم للمزارعين في جميع أنحاء العالم{:}

{:en}NEW DELHI, India–(BUSINESS WIRE/AETOSWire)– World’s 1st Nano Urea Liquid is introduced for the farmers across the world by Indian Farmers Fertiliser Cooperative Limited (IFFCO). This is an inspiration taken from the call of the Prime Minister of India for reducing the use of Urea. The Nano Urea Liquid is indigenously developed after many years of dedicated and sincere research of IFFCO’s Scientists and Engineers through a proprietary technology developed at Nano Biotechnology Research Centre, Kalol. IFFCO Nano Urea Liquid increases crop production with improved nutritional quality. It will also give a huge positive impact on the quality of underground water, significant reduction in the global warming with an impact on climate change and sustainable development.

{:en}World’s 1st Nano Urea Introduced by IFFCO in India for the Farmers Across the World{:}{:ar}تعاونية المزارعين الهندية للأسمدة تقدم أول أسمدة يوريا مغلفة بطبقة نانو في العالم للمزارعين في جميع أنحاء العالم{:}

Translation of Nano Urea Liquid for farmers use will boost balanced nutrition program by reducing the excess use of Urea application in the soil. The excess urea causes an environmental pollution, harm soil health, and making plant more susceptible for disease & insect infestation, delayed maturity of the crop & production loss. Nano Urea Liquid makes the crops stronger, healthy and protect them from lodging effect.

A 500 ml bottle of IFFCO Nano Urea Liquid will replace at least one bag of conventional Urea. The bottle can significantly bring down the cost of logistics and warehousing. It contains 40,000 ppm of Nitrogen in 500 ml bottle which is equivalent to the impact of nitrogen nutrient provided by one bag of conventional Urea.

IFFCO Nano Urea Liquid is now included in Fertiliser Control Order (FCO, 1985) on the basis of multi- location and multi-crop trials undertaken under National Agriculture Research System (NARS) at 20 ICAR research institutes, State Agriculture Universities and KVKs on 43 crops. To test its efficacy around 11,000 farmer field trials were undertaken. During the trials conducted on 94 crops, an average 8% yield increase was witnessed.

Production and commercial rollout of IFFCO Nano Urea Liquid has already started. Nano Urea is priced at approx. $ 5 in India per 500 ml bottle.

View source version on businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20210610005529/en/

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

نيودلهي، الهند -(بزنيس واير/“ايتوس واير”)- تقدّم تعاونية المزارعين الهندية للأسمدة أول أسمدة يوريا سائلة مغلفة بطبقة نانو في العالم للمزارعين في جميع أنحاء العالم. وجاءت هذه الخطوة في أعقاب دعوة رئيس وزراء الهند للحد من استخدام اليوريا. تمَّ تطوير اليوريا السائلة النانوية محليًا بعد سنوات عديدة من الأبحاث المخلصة والحثيثة اضطلع بها علماء ومهندسي تعاونية المزارعين الهندية للأسمدة من خلال تقنية خاصة تم تطويرها في مركز أبحاث التكنولوجيا الحيوية النانوية في كالول. تزيد اليوريا السائلة النانوية من إنتاج المحاصيل مع تحسين نوعية القيمة الغذائية. كما أنها ستولد أثرًا إيجابيًا كبيرًا على نوعية المياه الجوفية، ويحدّ بشكل كبير من الاحترار العالمي مع تأثير على تغير المناخ والتنمية المستدامة.

سيعزّز استخدام اليوريا السائلة النانوية من قبل المزارعين برنامج التغذية المتوازنة عن طريق الحد من الاستخدام الزائد لتطبيق اليوريا في التربة. وتتسبّب اليوريا الزائدة في تلوّث بيئي، وتضرّ بصحة التربة، وتجعل النبات أكثر عرضة للإصابة بالأمراض والحشرات، وتؤخّر نضج المحاصيل وفقدانها. تجعل اليوريا السائلة النانوية المحاصيل أقوى وصحية وتجميها من تأثير الانحناء.

{:en}World’s 1st Nano Urea Introduced by IFFCO in India for the Farmers Across the World{:}{:ar}تعاونية المزارعين الهندية للأسمدة تقدم أول أسمدة يوريا مغلفة بطبقة نانو في العالم للمزارعين في جميع أنحاء العالم{:}

بوسع زجاجة سعة 500 مل من اليوريا السائلة النانوية من تعاونية المزارعين الهندية للأسمدة أن تحلّ مكان كيس واحد على الأقل من اليوريا التقليدية. يمكن للزجاجة أن تؤدي إلى انخفاض كبير في تكلفة الخدمات اللوجستية والتخزين. كما إنها تحتوي على 40 ألف جزء في المليون من النيتروجين في زجاجة سعة 500 مل وهو ما يعادل تأثير مغذيات النيتروجين التي يوفرها كيس واحد من اليوريا التقليدية.

تمّ اعتماد اليوريا السائلة النانوية من تعاونية المزارعين الهندية للأسمدة بموجب قانون مراقبة الأسمدة (قانون مراقبة الأسمدة، 1985) على أساس تجارب متعدّدة المواقع والمحاصيل أجريت في إطار النظام الوطني للبحوث الزراعية في 20 معهد أبحاث تابع للمجلس الهندي للبحوث الزراعية، وجامعات الزراعة الحكومية ومراكز مزارع علمية طالت 43 محصولًا. ولاختبار فعاليتها، تمَّ الاضطلاع بنحو 11 ألف تجربة ميدانية من قبل مزارعين. وخلال التجارب التي أجريت على 94 محصولًا، شهد متوسط زيادة في الغلة بنسبة 8 في المائة.

 وقد بدأت بالفعل عملية الإنتاج والطرح التجاري لليوريا السائلة النانوية من تعاونية المزارعين الهندية للأسمدة، حيث تباع زجاجة سعة 500 مل في الهند بنحو 5 دولارات أمريكية.

يمكنكم الاطلاع على النسخة الأصلية من هذا البيان الصحفي على موقع (businesswire.com) عبر الرابط الإلكتروني التالي:

https://www.businesswire.com/news/home/20210610005529/en

إنَّ نص اللغة الأصلية لهذا البيان هو النسخة الرسمية المعتمدة. أمّا الترجمة فقد قدمت للمساعدة فقط، ويجب الرجوع لنص اللغة الأصلية الذي يمثل النسخة الوحيدة ذات التأثير القانوني.

* المصدر: “ايتوس واير”

{:}