{:en}CAPEX.com Raises $21 Million in new funding round{:}{:ar}شركة CAPEX.com تجمع 21 مليون دولار أمريكي في جولة تمويل جديدة{:}

{:en}

CAPEX.com Raises $21 Million in new funding round

The Broker accelerates growth and prepares to launch new financial instruments and services.

The multi-licensed global broker CAPEX.com announced on Monday the closing of a new funding round, raising a total of $21 Million. .

CAPEX.com, the official trading partner of Juventus, is currently operating four trading licenses, providing services across Europe, the Middle East, South Africa, Latin America, and South-East Asia. With a robust offering of over 2100 CFD trading instruments, the broker is preparing to expand the offering by including Direct Market Access instruments, DeFi and blockchain-based services.

The current funding round of CAPEX.com comes at a moment when interest in online trading and investments is at an all-time high, the company having a rapid growth last year. The new investment will support the launch of new products, fund the broker’s rapid expansion by selected M&A deals in key markets and growing the teams and offices worldwide.

“Although Millennials are still the leading force behind last year’s massive growth of the fintech industry, we can see that ‘everyone’ is now using apps to manage their finances, make payments, trade and invest, both in traditional but also in neo-finance products. 2021 is a key moment for the financial markets, and here at CAPEX.com we are fully prepared to expand our team and come up with exciting new features and products.” declared Octavian Patrascu, CEO of the company that owns CAPEX.com.{:en}CAPEX.com Raises  Million in new funding round{:}{:ar}شركة CAPEX.com تجمع 21 مليون دولار أمريكي في جولة تمويل جديدة{:}

The CAPEX.com brand, which received its first operating license (CySEC) in 2016, is undergoing a fast expansion process as new offices and regulations are being added. 2020 saw the opening of the Abu Dhabi office, under the ADGM FSRA regulation, along with the new South Africa operation. With more than 250 employees worldwide, the brand has a strong presence in Europe, with the latest opened branch in Spain and several others in progress, and is expanding with Latin America and South-East Asia operations.

“The UAE has been at the forefront of global recovery and as we grow CAPEX.com’s presence in the Middle East from our strategic location in the UAE, we consistently strive to find new and exciting ways to provide a platform to make online trading more accessible, transparent, and secure in the region. With the new funding round closure, we are positive to continue to shape the future of trading, both regionally and around the world.” said Madalina Rotaru, CEO, Key Way Markets Ltd, ADGM.

Anchored by a global presence and regional expertise, CAPEX.com is a multi-licensed and multi-product company which holds operating licenses from Cyprus Securities and Exchange Commission, Abu Dhabi Global Market Financial Services Regulatory Authority, and the Financial Sector Conduct Authority in South Africa.

{:}{:ar}شركة CAPEX.com تجمع 21 مليون دولار أمريكي في جولة تمويل جديدة

شركة الوساطة المالية الرائدة عالمياً تسعى إلى تسريع نموها وتستعد لإطلاق مجموعة جديدة من الأدوات والخدمات المالية.

أعلنت شركة الوساطة العالمية CAPEX.com المرخصة من طرف أهم الهيئات التنظيمية يوم الإثنين عن إغلاق جولة تمويل جديدة، بعد أن نجحت من خلالها في جمع 21 مليون دولار أمريكي.

أعلنت CAPEX.com، شريك التداول الرسمي لنادي جوفنتوس، عن تشغيلها لأربع رخص تجارية في الوقت الراهن لتقديم مختلف خدمات التداول في جميع أنحاء أوروبا، الشرق الأوسط، جنوب أفريقيا، أمريكا اللاتينية وجنوب شرق آسيا. مع محفظة مميزة تضم ما يزيد عن 2100 أداة مالية للتداول على شكل عقود مقابل الفروقات، تستعد شركة الوساطة إلى تعزيز عروضها من خلال إضافة أدوات ذات وصول مباشر إلى الأسواق والخدمات المالية غير المركزية وتلك القائمة على تقنية بلوك تشين للتعاملات الرقمية.

وتأتي جولة التمويل الجديدة التي استكملتها الشركة في فترة تشهد زيادة قياسية في الإقبال على أنشطة التداول والاستثمار عبر الإنترنت، والتي أسهمت في تحقيق الشركة لمعدلات نمو سريعة خلال العام الماضي. وسيساعد هذا الاستثمار الجديد إلى إطلاق الشركة لمنتجات جديدة، كما سيُسهم في تمويل خطة التوسع السريع الخاصة بها من خلال مجموعة مختارة من صفقات الاندماج والاستحواذ في الأسواق الرئيسية، فضلاً عن رفع سوية فِرَقها وتوسيع مكاتبها حول العالم.

وتعليقاً على هذا الموضوع، قال “أوكتافيان باتراشكو” الرئيس التنفيذي للشركة المالكة لمنصة CAPEX.com: “على الرغم من أن جيل الألفية كان ولايزال العنصر الرئيسي وراء النمو الهائل الذي شهدناه العام الماضي في قطاع التكنولوجيا المالية، الا أننا نشهد الآن اهتمام الجميع باستخدام التطبيقات لإدارة شؤونهم المالية، سداد المدفوعات ومزاولة أنشطة التداول والاستثمار الخاصة بالمنتجات التقليدية والخدمات المالية الحديثة على حد سواء. ويمثل عام 2021 مرحلة مهمة بالنسبة للأسواق المالية. ونحن في CAPEX.com على أتم الاستعداد لتوسيع فريقنا وطرح المزيد من المزايا والمنتجات الجديدة والجديرة بالاهتمام”.{:en}CAPEX.com Raises  Million in new funding round{:}{:ar}شركة CAPEX.com تجمع 21 مليون دولار أمريكي في جولة تمويل جديدة{:}

وتخضع علامة CAPEX.com، التي حصلت على أولى تراخيصها التشغيلية في عام 2016 من طرف لجنة الأوراق المالية و البورصات القبرصية، لعملية توسيع سريعة تشمل افتتاح سلسلة من المكاتب واعتماد باقة من اللوائح التنظيمية الجديدة، حيث افتتحت الشركة مكتبها في أبوظبي عام 2020، بموجب اللوائح التنظيمية الخاصة بهيئة تنظيم الخدمات المالية في سوق أبوظبي العالمي، إلى جانب إطلاق عملياتها الجديدة في جنوب أفريقيا. وبفضل فريقها المكون مما يزيد عن 250 موظفاً، تحظى العلامة الرائدة بحضور قوي في أوروبا، مع افتتاح أحدث مكاتبها في إسبانيا وخُططٍ لافتتاح المزيد من الفروع في الفترة المقبلة، فضلاً عن سعيها لتوسيع عملياتها في أمريكا اللاتينية وجنوب شرق آسيا.

وبدورها، قالت “مادالينا روتارو” الرئيسة التنفيذية لمجموعة Key Way Markets Ltd ، المرخصة للعمل من قبل سوق أبوظبي العالمي: “تصدرت الإمارات مشهد الانتعاش العالمي، وبالتزامن مع جهودنا لتعزيز حضور CAPEX.com في الشرق الأوسط انطلاقاً من موقعنا الاستراتيجي في الإمارات، نواصل بذل الجهود لإيجاد طرق جديدة لتوفير منصة تساهم في تسهيل أنشطة التداول عبر الإنترنت وجعلها أكثر شفافيةً وأماناً في المنطقة. وفي ختام جولة التمويل الجديدة، نؤكد على مواصلة العمل لرسم ملامح مستقبل قطاع التداول على الصعيدين الإقليمي والعالمي”.

وتستند CAPEX.com، شركة الوساطة المالية الرائدة عالمياً ومتعددة التراخيص، إلى حضورها العالمي القوي وخبرتها الإقليمية الواسعة، علماً أنها خاضعة لتنظيم لجنة الأوراق المالية والبورصات القبرصية وهيئة تنظيم الخدمات المالية في سوق أبوظبي العالمي وهيئة سلوك القطاع المالي في جنوب أفريقيا.{:}