{:en}Sharjah Police and Chamber continue offering security awareness{:}{:ar}شرطة وغرفة الشارقة يوعيّان أصحاب المنشآت الصناعية{:} to industrial facilities

{:en}

Sharjah Police and Chamber continue offering security awareness to industrial facilities

The Representative Committee of the Industry Sector Business Group of the Sharjah Chamber Commerce & Industry (SCCI), in cooperation with the Sharjah Police General Command, organized on Wednesday the second introductory session on the security measures of the industrial facilities in the Emirate of Sharjah.

The session falls within the awareness campaign launched under the theme “Your business safety is a key to thrive” and aims to raise awareness among owners of industrial establishments about security measures to reduce crime rates and increase the feeling of safety.

The meeting held at the SCCI headquarters and was attended by HE Lt. Colonel Jassim Al Suwaidi, Head of the Community Policing Department, HE Lalu Samuel, Chairman of the Representative Committee of the Industry Sector Business Group, Lt. Col. Muhammad Al Shamsi, Head of Criminal Investigation Department, Sharjah Police, and Amjad Awad Al-Karim, Head of the Business Groups Section, SCCI.

Also attending were a number of owners and representatives of industrial establishments in Sharjah and representatives of the relevant departments in the Chamber and Sharjah Police.

Lt. Colonel Jassim Al Suwaidi pointed out the most important measures that will be carried out throughout the campaign running until the end of this year, noting that the role of the police is protective and awareness at the same time, with the aim of limiting the poor practices and negative phenomena, in addition to monitoring the security measures adopted by various facilities in the emirate.{:en}Sharjah Police and Chamber continue offering security awareness{:}{:ar}شرطة وغرفة الشارقة يوعيّان أصحاب المنشآت الصناعية{:}

Al Suwaidi underlined the keenness of Sharjah Police to support the business community in the emirates, lauding the strategic partnership between Sharjah Chamber and Sharjah Police and the fundamental role of the Chamber in delivering the awareness messages to the owners and employees of the industrial units and facilities.

He called on everyone to collaborate with the security bodies and concerned parties and to abide by all the recommendations that mainly serve their public interest so that Sharjah will remain an oasis of peace and security.

For his part, Lalu Samuel noted that the SCCI is keen to provide all the support for the campaign, as part of its commitment to fostering joint action and launching initiatives that help achieve security stability fir across all sectors in the Emirate of Sharjah.

Samuel highlighted the SCCI’s role in the campaign, which includes listing the establishments and companies in the targeted industrial zones, which reach 8000 facilities, communicating and coordinating with companies, preparing for holding awareness-raising workshops and lectures, and sending requirements for the CCTV systems and protection of the installations.

Lt. Colonel Mohammed Al Shamsi presented some important tips for the owners of the installations, which include installing CCTV systems in and out of the facility, hiring qualified and well-trained security companies, installing an appropriate lighting system and motion sensor lights, in addition to not leaving the items or goods unprotected or outside the unit and installing high-security locks.

Al Shamsi outlined the roles entrusted to the Sharjah Police in the campaign, which include identifying the targeted industrial areas, providing awareness workshops and lectures, following up on the requirements for the security of facilities, as well as keeping an eye on the incoming reports and security information to curb crimes and negative behaviors.

{:}{:ar}جلسة توعوية ضمن مراحل تنفيذ حملة “أمان أعمالكم..أساس ازدهارها”

شرطة وغرفة الشارقة يوعيّان أصحاب المنشآت الصناعية بالتدابير الأمنية لحماية مصالحهم

نظمت غرفة تجارة وصناعة الشارقة ممثلة باللجنة التمثيلية لمجموعة عمل قطاع الصناعة بالتعاون مع القيادة العامة لشرطة الشارقة، الجلسة التعريفية الثانية للحملة التوعوية الخاصة بأمن المنشآت في المناطق الصناعية بإمارة الشارقة، التي تم إطلاقها تحت شعار “أمان أعمالكم..أساس ازدهارها”، وتهدف إلى توعية أصحاب المنشآت بالتدابير الأمنية لخفض معدلات الجريمة ورفع نسبة الشعور بالأمان.

وحضر الجلسة التعريفية التي أقيمت يوم أمس (الأربعاء) في مقر الغرفة، سعادة المقدم حمد بن قصمول نائب مدير إدارة الشرطة المجتمعيه والمقدم جاسم السويدي رئيس قسم الشرطة المجتمعية، وسعادة لالو صامويل رئيس اللجنة التمثيلية لمجموعة عمل قطاع الصناعة، والمقدم محمد الشامسي رئيس قسم التحريات والمباحث الجنائية بشرطة الشارقة، وأمجد عوض الكريم رئيس قسم مجموعات العمل في الغرفة، وعدد من أصحاب وممثلي المنشآت الصناعية في الشارقة، إلى جانب عدد من ممثلي الإدارات المعنية في الغرفة وشرطة الشارقة.

دور وقائي وتوعوي

وبين سعادة المقدم جاسم السويدي، أهم الإجراءات التي سيتم التركيز عليها خلال الحملة التي ستستمر حتى نهاية العام الجاري، موضحا أن دور الشرطة هو دور وقائي وتوعوي، يهدف إلى تقليل الممارسات الخاطئة والحد من الظواهر السلبية، والنزول إلى الميدان للقيام بالتدقيق على المنشأت من حيث الإجراءات الأمنية التي تتبعها، وتوعية أصحاب المنشآت والعمال في المناطق الصناعية بعدة لغات تتلائم مع ثقافاتهم وتضمن الوصول لأكبر شريحة منهم، لتفادي الوقوع الوقوع في الأخطاء، مؤكدا حرص القيادة العامة لشرطة الشارقة على دعم مجتمع الأعمال بالإمارة، وذلك من خلال التعاون القائم مع كافة المؤسسات المعنية بهذا القطاع، مثنيا على الشراكة الاستراتيجية مع غرفة الشارقة ودروها الرائد في إيصال الرسائل التوعوية لأصحاب المنشآت الصناعية، وشريحة العاملين بها والمتعاملين معها من خلال الحملات التوعوية المختلفة التي تنفذها، داعيا الجميع إلى التعاون مع الجهات الأمنية والشركاء المعنيين، في تطبيق كافة التوصيات التي تصب في خدمتهم، وتجعل إمارة الشارقة واحة أمن وأمان.{:en}Sharjah Police and Chamber continue offering security awareness{:}{:ar}شرطة وغرفة الشارقة يوعيّان أصحاب المنشآت الصناعية{:}

توفير كافة أشكال الدعم

من جانبه أشار لالو صامويل، إلى أن غرفة الشارقة ستكون حريصة على توفير كافة أشكال الدعم للحملة بما يمكنها من تحقيق المخرجات التي أعدت من أجلها، وذلك انطلاقا من حرصها الدائم على تفعيل العمل المشترك لإطلاق مبادرات نوعية، تسهم في دعم الاستقرار الأمني في القطاعات الاقتصادية والصناعية والتجارية على مستوى إمارة الشارقة، بما يعزز من عوامل الجذب الاستثماري التي تتمتع به الإمارة، موضحا أن الغرفة ستعمل على تنفيذ الأدوار المنوطة بها في الحملة والتي تتمثل في حصر المنشآت والشركات في المناطق الصناعية المستهدفة والبالغ عددها نحو 8000 منشأة، بالإضافة إلى التواصل والتنسيق مع الشركات والإعداد والتجهيز لعقد ورش ومحاضرات لإيصال الرسائل التوعوية، فضلا عن إرسال التعهدات والاشتراطات الخاصة بالكاميرات وتأمين المنشآت.

نصائح أمنية

واستعرض المقدم محمد الشامسي، جملة من النصائح أمام أصحاب المنشآت، أهمها الالتزام بتركيب كاميرات المراقبة على حسب المواصفات الفنية داخل وخارج المنشأة، وإمكانية التعاقد مع الشركات الأمنية المعتمدة لحراسة وتأمين المنشأة، ووضع إضاءات مناسبة وتركيب إضاءات خاصية الاستشعار، وعدم ترك البضائع خارج المنشأة، بالإضافة إلى تركيب أقفال ذات جودة عالية، وتأمين الخزنة وعدم ترك مبالغ كبيرة، إلى جانب السيطرة على سكن العمال والإبلاغ عن الساحات المهجورة المجاورة والتواصل مع الجهات الأمنية في حالات الاشتباه.

وبين الشامسي الأدوار المنوطة بشرطة الشارقة خلال الحملة والتي تستهدف تحديد المناطق الصناعية المستهدفة، وإعداد الرسالة التوعوية لتأمين المنشآت، فضلا عن تقديم الورش والمحاضرات ومتابعة التعهدات والاشتراطات الخاصة بالتأمين، والتدقيق الدوري ومتابعة البلاغات والمعلومات الأمنية الواردة للحد من الجرائم والظواهر والسلوكيات السلبية.

وتستهدف الحملة تحقيق العديد من المخرجات سيتم تنفيذها عبر أنشطة محددة من خلال الاجتماعات الدورية والتوعية والوقاية عبر العديد من القنوات مثل الورش والمحاضرات ومنصات التواصل الاجتماعي والبريد الإلكتروني ووسائل الإعلام، بالإضافة إلى المقابلات المجتمعية والدوريات الأمنية للمتابعة والتدقيق والتعامل مع الملاحظات وإغلاقها، وكل ذلك سيتم إخضاعه إلى مؤشرات لقياس الأداء من حيث عدد المنشآت التي سيتم زيارتها، وعدد الورش والمستفيدين من الحملة والمقابلات التي سيتم إجرائها.{:}