{:en} Find your zen at Nakheel Mall on International Day of Yoga{:}{:ar}اكتشفوا تمارين “زن” في “نخيل مول” في اليوم العالمي لليوجا{:}

{:en}

 Find your zen at Nakheel Mall on International Day of Yoga

Free class hosted by Yoga La Vie, on 21 June from 7am to 8:15am

Dubai, UAE: 20 June 2021 – In celebration of the 7th International Day of Yoga, Nakheel Mall, the luxury shopping destination on Palm Jumeirah, invites fitness enthusiasts across the country to a free Vinyasa flow yoga class on 21 June from 7am to 8:15am. The exclusive session will be open to a limited number of attendees and slots will be filled upon registration on a first come first served basis.

Hosted by Yoga La Vie, Palm Jumeirah’s premier yoga studio, the 90-minute session promises a captivating routine designed to unite the mind and body, increase positivity and productivity, and achieve optimal breathing techniques led by yoga experts Allaoua Graham and NiItai Krishna.

The event will adhere to strict Covid-19 safety regulations including two metre social distancing norms and sanitising protocols.

  • Event name: International Day of Yoga at Nakheel Mall
  • Location: LG floor, Nakheel Mall
  • Date: 21 June 2021
  • Time: 7am to 8:15am{:en} Find your zen at Nakheel Mall on International Day of Yoga{:}{:ar}اكتشفوا تمارين “زن” في “نخيل مول” في اليوم العالمي لليوجا{:}

About Nakheel Mall (www.nakheelmall.ae)

Nakheel Mall opened in November 2019 in the heart of Dubai’s world-famous Palm Jumeirah, providing on-the-doorstep convenience for the island’s residents, a new destination for people living elsewhere in the UAE and a stunning new attraction for tourists.

The AED1.2 billion shopping and dining destination features 300 shops, restaurants, services and leisure attractions across five retail levels, as well as a three-level basement car park for 4,000 vehicles.  The mall has its own Palm Monorail station, and pedestrian access from Al Ittihad Park and nearby residences.

With a focus on entertainment and leisure, the mall features a wealth of new and unique concepts as well as household favourites, including a 15-screen Vox Cinemas complex, Trampo Extreme, Fabyland, Waitrose supermarket, Depachika Food Hall, H&M, Fitness First and many more.  Nakheel Mall is also the access point for The View at The Palm, a public observatory perched on the top of the neighbouring Palm Tower, 230 metres above the island.  Nakheel Mall’s standard operational hours are Saturday – Friday from 10 am to 12am (hours vary per retailer)

About Nakheel Malls (www.nakheel.com)

Nakheel Malls owns and operates a diverse range of world-class retail experiences with a distinct portfolio of iconic lifestyle, shopping, dining and entertainment destinations across Dubai. Its strong heritage has been a driving force behind its well-established footprint, which spans 1.4 million square metres of gross leasable space. Nakheel Malls’ 14 developments and 5,000 retailers together shape the lifestyle of 90 million customers every year.

The Palm Jumeirah – Nakheel’s award-winning, world-famous landmark and a symbol of the UAE’s ambition and creativity – is home to The View at The Palm, Nakheel Mall, Golden Mile Galleria, The Pointe, the world’s largest fountain The Palm Fountain, Club Vista Mare, Palm West Beach and The Palm Monorail, a celebration of enhanced lifestyle experiences for residents and tourists alike. Its exclusive franchises include gourmet food hall concept Depachika.

Nakheel Malls’ expanding portfolio is a testament to its creative spirit that reflects people’s aspirations. It includes distinguished, large-scale shopping centres such as Ibn Battuta Mall, Circle Mall, Dragon Mart (which launched its e-commerce platform in partnership with DP World in 2020), the Pavilion Community Centres located across six Nakheel residential communities and waterfront trading hub Souk Al Marfa, in partnership with DP World as well as The View at The Palm. Upcoming projects include Souk Warsan.

Nakheel Malls is the retail arm of world-leading master developer Nakheel.

{:}{:ar}اكتشفوا تمارين “زن” في “نخيل مول” في اليوم العالمي لليوجا

دروس مجانية تقدمها “يوجا لا في” في 21 يونيو من الساعة 7 ولغاية 8:15 صباحاً

يدعو “نخيل مول”، وجهة التسوق الفاخرة في “نخلة جميرا”، عشاق اللياقة البدنية في جميع أنحاء البلاد إلى المشاركة في جلسة تمارين “يوجا فينياسا” مجاناً في 21 يونيو من الساعة 7 ولغاية 8:15 صباحاً، وذلك احتفالاً باليوم العالمي السابع لليوجا.  سوف تكون هذه الجلسة الحصرية مفتوحة أمام عدد محدود من الراغبين بالمشاركة، على أن يتم تسجيل الأسماء لملء الأماكن المتوفرة وفقاً لمبدأ “الأفضلية لمَن يصل أولاً”.

وتم إعداد هذه الجلسة التي تستغرق 75 دقيقة من قبل “يوجا لا في” (Yoga La Vie) وهو أول استوديو لليوجا يفتح أبوابه في “نخلة جميرا”. وتأتي هذه الجلسة في إطار نمطي مصصم خصيصاً لإحداث تناغم بين العقل والجسد ورفع مستوى الإيجابية والإنتاجية، إضافة إلى اعتماد تقنيات التنفس المُثلى تحت إشراف الخبيرين في اليوجا Allaoua Graham وNiItai Krishna.

وسوف تلتزم تلك الجلسة بكافة قواعد السلامة المشددة المتعلقة بـ”كوفيد-19″، والتي تتضمن معايير التباعد الاجتماعي والمحافظة على مسافة مترين بين الأشخاص، إضافة إلى إجراءات التعقيم المُعتمدة.

  • اسم الفعالية: اليوم العالمي لليوجا في نخيل مول
  • المكان: الطابق LG- “نخيل مول”
  • التاريخ: 21 يونيو 2021
  • الوقت: من 07 صباحاً لغاية 08:15 صباحاً
  • سوف توفر “لولوليمون” السجادات، ولكنه من المُستحسن أيضاً أن يجلب الراغبون بالمشاركة في الجلسة معهم السجادات الخاصة بهم.

ويُشار إلى أن ساعات العمل في “نخيل مول” تبدأ من الساعة 10 صباحاً ولغاية 12 ليلاً على مدار الأسبوع، غير أن بعض المقاهي تفتح أبوابها قبل المواعيد المحددة، وذلك لإفساح المجال لتناول الإفطار عند جلسة اليوجا.{:en} Find your zen at Nakheel Mall on International Day of Yoga{:}{:ar}اكتشفوا تمارين “زن” في “نخيل مول” في اليوم العالمي لليوجا{:}

نبذة حول “نخيل مول”  

فتح “نخيل مول” أبوابه أمام الزوار في نوفمبر العام 2019، في قلب النخلة جميرا التي تتمتع بشهرة عالمية، وهو ما يوفر الراحة لسكان الجزيرة على مقربة منه، كما يشكل وجهة جديدة للذين يعيشون في أماكن أخرى في دولة الإمارات العربية المتحدة، ومعلماً رائعاً جديداً لاستقطاب السياح.

وتضم هذه الوجهة المذهلة للتسوق وتناول أشهى المأكولات والتي تبلغ تكلفتها 1.2 مليار درهم، أكثر من 300 متجر ومطعم ومرافق خدمات ومناطق جذب ترفيهية عبر خمسة مستويات للبيع بالتجزئة، بالإضافة إلى موقف سيارات يتألف من ثلاثة طوابق يتسع لـ 4000 مركبة. يتضمن هذا المركز التجاري على خط قطار أحادي (Palm Monorail) خاص به، وعلى مدخل للمشاة يتصل بـ”حديقة الاتحاد” وبالمساكن القريبة منه.

وإلى جانب التركيز على الترفيه والتسلية، فإن هذا المركز التجاري يتميز بمجموعة كبيرة من المفاهيم الجديدة والفريدة من نوعها، بما في ذلك مجمّع “فوكس سينما” الذي يضم 15 شاشة عرض و”ترامبو إكستريم” وسوبرماكت “ويتروز” و”ردهة طعام ديباتشيكا” و”إتش آند إم” و”فيتنس فيرست” وغيرها…

كما يشكل “نخيل مول” نقطة للوصول إلى “ذا فيو في النخلة”، وهي عبارة عن منصة عامة للمشاهدة تقع على قمة برج النخلة المجاور على ارتفاع 230 متراً فوق الجزيرة.

تبدأ ساعات العمل الاعتيادية في “نخيل مول” اعتباراً من الساعة 10 صباحاً ولغاية 12 منتصف الليل. (ساعات العمل تختلف من متجر إلى آخر).

نبذة حول “نخيل مولز”: 

تمتلك “نخيل مولز” وتدير سلسلة متنوعة من مراكز البيع بالتجزئة ذات المستوى العالمي عبر مجموعة متميزة من الوجهات العصرية الرائعة  للتسوق وتناول الطعام والترفيه في مختلف أنحاء دبي. وتستمد “نخيل مولز” بصمتها الراسخة من تراثها العريق الذي طالما كان القوة الدافعة وراء تميّزها وانتشار مشاريعها  على مساحة إجمالية تبلغ 1.4 مليون متر مربع من المساحات القابلة للتأجير.  وتشكل مشاريعها  البالغ عددها 14 مشروعاً و5000 متجر جزءاً من أسلوب حياة 90 مليون عميل  يزورونها  سنوياً.

تعتبر “نخلة جميرا” الأيقونة المعمارية المشهورة عالمياً والحائزة على العديد من الجوائز، أحد معالم شركة “نخيل” الرئيسية، وتمثل رمزاً لطموحات دولة الإمارات العربية المتحدة وإبداعاتها، فهي تحتضن “نخيل مول”، و “جولدن مايل غاليريا”، و”ذي بوينت”، و”كلوب فيستا ماري”، وذا بالم مونوريل”، ما يشكل احتفالاً بتعزيز أنماط الحياة للمقيمين والسياح على حدّ سواء. وقد تم مؤخراً، افتتاح “نافورة النخلة” على أن يتبعها افتتاح”ذا فيو ذا بالم” و”بالم ويست بيتش” في الوقت المناسب.

تُعد محفظة “نخيل مولز” المتنامية باستمرار، دليلاً ساطعاً على الروح الإبداعية التي تعكس تطلعات الناس، وتضم  مراكز للتسوق كبيرة مثل “ابن بطوطة مول” و”ذا سيركل مول” و” ذا فيو في النخلة”،  و سوق التنين” فضلاً عن مجموعة من مراكز التجزئة المجتمعية التي تعرف باسم “بافيليون” المنتشرة في 6 من مجتمعات “نخيل” السكنية، في حين تشمل مشاريعها القادمة على “سوق ورسان”، و”الخيل أفينيو،.

تعتبر “نخيل مولز” ذراع “نخيل”، المطور العقاري الرائد عالمياً، في قطاع التجزئة.{:}