{:en}Minimalist, a Brand that Finds Beauty in Simplicity{:}{:ar} مينيماليست، علامة تجارية تجد الجمال في البساطة{:}

{:en}

Minimalist, a Brand that Finds Beauty in Simplicity

Crafted by UAE artisans, Minimalist is inspired by the rich Arabian culture

UAE based e-commerce watch and jewellery platform, Minimalist, was founded in Dubai in July 2016 with the belief that style should be kept simple and elegant. Specialising in superior quality watches and accessories, Minimalist was curated for people who find beauty in simplicity.

Minimalist was created with a vision to create simple products inspired by the Arabian culture and heritage, by placing an emphasis on products that embody uncluttered sophistication, lasting quality and pure elegance. It is the first of its kind to have watches with exquisite details with dials that are designed in Arabic numerals.

To ensure a luxurious touch, the products are made of precious materials and stones such as black agate, mother of pearl, diamond, bluestone, and many others.

The brand takes pride in representing the finest of premium watches and jewellery designed in Dubai and catering to both men and women in the GCC who embrace the minimalist lifestyle.{:en}Minimalist, a Brand that Finds Beauty in Simplicity{:}{:ar} مينيماليست، علامة تجارية تجد الجمال في البساطة{:}

Minimalist has designs and tailored collections for every taste and every style, some of the popular collections include the Anaqa watch and the Drop jewellery collections catered to women and the Traveller, Heritage and Royal watch collections catered to men. The watches range from AED 600 to AED 2,000 and the jewellery collections range from AED 200 to AED 500.

“Our story is about designing products for people who find beauty in simplicity, and away from distractions by focusing on truly important things in life. Our aim is to deliver products that are beautiful, simple and clean. Over the years, we pride ourselves in providing luxurious watches and jewellery with a strong focus on customer service and attention to detail,” says Ahmad Yousuf, founder of Minimalist.

For the month of Ramadan, Minimalist will be unveiling their Ramadan Gift box including a set of watches and jewellery for both male and female.

About Minimalist:

Minimalist watch & jewellery brand was founded by Ahmad Yousuf who shared the belief that finer style should be kept simple and elegant. The Minimalist philosophy is to allow the beauty of the piece to speak for itself. The Minimalist was created with a vision to create simple products inspired by the Arabian culture and heritage, by placing an emphasis on products that embody uncluttered sophistication, lasting quality and pure elegance.

{:}{:ar} مينيماليست، علامة تجارية تجد الجمال في البساطة

تصاميم مميزة على أيدي إماراتيين مهرة ومن وحي الثقافة العربية

تأسست مينيماليست وهي منصة إماراتية لبيع الساعات والمجوهرات في شهر يوليو 2016 وتؤمن بأن الذوق الرفيع يكمن في البساطة والأناقة. ومن خلال التخصص في الساعات والإكسسوارات عالية الجودة ، تأتي مينيماليست لتلبي أذواق لأشخاص الذين يجدون الجمال في البساطة.

تتمثل رؤية مينيماليست في تجسيد الثقافة العربية وإرثها من خلال التركيز على المنتجات التي تجمع بين عمق التصميم والجودة الدائمة والأناقة الخالصة. وتعتبر ساعات مينيماليست الأولى من نوعها التي تجمع بين التفاصيل المذهلة والأرقام العربية.

ولإضافة لمسة من الفخامة تصنع القطع من المعادن الثمينة ومرصعة بالأحجار الكريمة كالعقيق الأسود وحبات عرق اللؤلؤ والألماس والحجر الأزرق والتيتانيوم وغيرها.

تفتخر مينيماليست بتصميم أجمل الساعات الفاخرة والمجوهرات المصممة في دبي للسيدات والرجال في منطقة الخليج العربي ممن يحرصون على اعتماد أسلوب الحياة البسيط.

تلبي تصاميم مينيماليست جميع الأذواق وذلك بفضل تنوعها وتناسقها مع مختلف الستايلات، ومن بين المجموعات الرائجة في هذه العلامة التجارية ساعات “أناقة” ومجموعة مجوهرات “دروب” للسيدات ومجموعة “ترافيلر” و “هيرتج” و “رويال” للرجال. وتتراوح أسعار الساعات ما بين 600 درهم إلى 2,000 درهم ومجموعات المجوهرات ما بين 200 درهم إلى 500 درهم.

يقول  أحمد يوسف، مصمم ساعات مينيماليست “هدفنا هو تقديم منتجات جميلة وبسيطة ونظيفة. تفتخر مينيماليست بتقديم أفضل الساعات والمجوهرات الفاخرة مع التركيز القوي على خدمة العملاء والاهتمام بالتفاصيل على مر السنين.”

بمناسبة شهر رمضان المبارك ستكشف مينيماليست عن أطقم هدايا رمضانية خاصة بهذه المناسبة والتي تتضمن أطقم مميزة من الساعات والمجوهرات للنساء والرجال.

تجمع مينيماليست بين التصميم المميز والابتكار وخدمة عملاء على أعلى المستويات وتقديم منتج لا مثيل له. الهدف الذي تسعى إليه مينيماليست بسيط وهو أن تكون المنصة الأولى لتسوق الساعات والمجوهرات في منطقة الخليج. للتسوق،

نبذة عن مينيماليست: علامة تجارية متخصصة في ساعات اليد تم تأسيسها على يد أحمد يوسف الذي يؤمن بأن الذوق الرفيع يكمن في البساطة والأناقة. فلسفة مينيماليست هي السماح لجمال القطعة بالحديث عن نفسه. تم ابتكار هذه العلامة التجارية من وحي الثقافة العربية وإرثها، من خلال التركيز على المنتجات التي تجسد عمق التصميم والجودة الدائمة والأناقة الخالصة.{:}